Matthias Müller novým novým šéfem Volkswagenu

Dvaašedesátiletý Matthias Müller byl jmenován novým šéfem skupiny Volkswagen. Až dosud šéfoval značce Porsche ve Stuttgartu. Už dříve ho na místo šéfa Volkswagenu prosazoval Ferdinand Piëch.

Z východního Německa Müllerova rodina utekla do západního když mu byly tři roky. Už od dětství se, díky otci, pohyboval v oblasti automobilového průmyslu.
foto: Volkswagen/Porsche

Ve skupině Volkswagen proběhla po nedávné schůzi dozorčí rady velká restrukturalizace. Matthias Müller, který i nadále zůstane zároveň šéfem Porsche, dokud se nanejde vhodný kandidát, nahradil Martina Winterkorna, který z funkce odstoupil. Ke svému jmenování šéfem VW řekl Müller:

„Můj nejdůležitější úkol je teď získat zpět důvěru ve Volkswagen Group – uděláme pro to vše, s maximální transparentností, a zároveň z celé situace vyvodíme ty správné závěry. Pod mým vedením udělá Volkswagen vše pro to, aby vyvinul a implementoval ty nejpřísnější standardy našeho průmyslu.“

Matthias Müller se narodil v nedaleké Kamenici (Chemnitz) v Sasku v roce 1953. Střední školu vystudoval v Ingolstadtu a následně šel do učení jako nástrojář v Audi AG. Poté studoval počítačové vědy na Mnichovské univerzitě užitých věd.

V roce 1978 se znovu vrátil do Audi AG jako vedoucí divize systémové analýzy. V roce 1993 šéfoval projektu Audi A3. Hlavou produktového managementu pro Audi AG, Seat a Lamborghini se stal v roce 1995. Do Wolfsburgu se přesunul v roce 2007, když se stal hlavou produktového managementu Wolkswagen Group.

Dozorčí rada nicméně na nedávné schůzi schválila kompletně novou strukturu managementu. Což jen dokládá jak vážná je aféra „dieselgate“, tedy odhalení falešných výsledků měření emisů u dieselových motorů VW. Podle předsedy dozorčí rady Bertholda Hubera „nová struktura posiluje značky a regiony“.

ANKETA: Jak podle vás dopadne aféra se sfalšovanými výsledky měření emisí TDI motorů Volkswagenu?

Pro našince je zajímavý zejména přesun Prof. Dr. Winfrieda Vahlanda (58), až dosud předsedy představenstva Škoda Auto. Nově bude mít na starosti reorganizovaný severoamerický region (, Mexiko, Kanada). Právě tam bude potřeba ze strany Volkswagenu nejvíc „tlačit“ a Vahland je i vzhledem k úspěchu Škody ve světě podle všeho velmi dobrou volbou.

Vahlanda ve Škodovce nahradí Bernhard Maier (55), který až dosud působil v oblasti prodejů a marketingu v Porsche AG. Šéfem Volkswagen Group of America nicméně i nadále zůstává Michael Horn.

Dozorčí rada Volkswagenu kromě toho vydala oficiální stanovisko k aktuální aféře. V ní potvrdila, že hodlá plně spolupracovat s právními zástupci v Německu a USA na vyřešení manipulace s výsledky emisních měření. Navíc rada potvrdila, že na základě dostupných informací už začíná suspendovat některé zaměstnance.

tisková zpráva

38 Comments on “Matthias Müller novým novým šéfem Volkswagenu”

  1. Všimli jste si někdo
    Všimli jste si někdo kouzla nechtěného? Že na hybridu jsou pod sebou 2 články s fotografiemi představitelů 2 automobilek a nádherně je ilustrují? Nahoře Elon Musk s dětskou tvářičkou reprezentující mladou plně elektrickou automobilku Tesla. Pod ním hned fotka nastupujícího šéfa tradičního spalovacího koncernu VW Matthiase Müllera se zjevem dědečka, doprovázejícího vnučku do školky. Jak výmluvné! 🙂

      1. Nemyslel jsem to nijak zle a
        Nemyslel jsem to nijak zle a už vůbec ne z hlediska věku, jen mne to opravdu zaujalo jako kouzlo nechtěného a ještě v bezprostředně následujících článcích. Dinosauří spalovací automobilka s emisním problémem reprezentovaná člověkem v důchodovém věku versus nová elektrická automobilka představující třetí model reprezentovaná dětským obličejem.

        1. musk ma nastrelene vlasy,
          musk ma nastrelene vlasy, original je plesaty, e jeho povodne okruhla tvar bola mierne upravena plastikou a trvale umrtvenim nervovych buniek na cele.

          musk sa aspon v zaciatkoch tesla s choval k zamestnancom opovrhujuco ked ich nutil obvolavat a predavat auto, robit mu reklamu o sto sest.

          chapem ze predstava kapitalizmu strihnuteho demo-kraciou a tlacenim pseudosocializmu s benevolentnym prijmanim automaticky amnestovanych imigrantov z juhovychodu a juhu je teraz v mode, ale nie pre mna.

          jedine v com „im“ ako tesle, drzim palce je model masivneho tlacenia trvale predplatenych „super“-teslanabijaciek, a auta s vysokym mnozstvom li baterii ktore si ludia nakupuju.

          lebo ked to iste ponukne napr. EVC group, neuspeje. neuspeje ani nikto z nas. Nikto nam neda na dlh tolko penazi, a nikto sa nepusti do tak rizikoveho podniku, lebo by sa nepresadil a skrachuje.

  2. Otázkou je, jak se tomu
    Otázkou je, jak se tomu všemu postaví úřady. Protože třeba podle dosahování emisních norem Euro platí automobily silniční daně a mýto a také mnoho států Evropy má nějakým způsobem na Euro navázány poplatky nebo povolení k vjezdu do určitých částí země.
    To by ještě mohlo být zajímavé, když by erár usoudil, že podvedeným je vlastně on a začal po majitelích těchto aut požadovat přeměření a doplatky dle skutečných emisí vozu včetně penále. A postižení majitelé by následně chtěli tuto újmu kompenzovat od koncernových značek VW.

  3. Neni tu po ruce nejaky
    Neni tu po ruce nejaky pravnik?

    By me zajimalo, zda mam jako kupujici takovehoto stroje pravo odstoupit od smlouvy a dostat zpet plnou kupni cenu.
    Tento podvod podle me naplnuje danou skutkovou podstatu – auta s touto upravou neprojdou pres STK. A pokud mi pri svolavani do servisu „znici motor“ takze nepojede, tak se zase jedna o to ze mi prodali neco jineho nez jsem dle kupni smlouvy koupil..

    1. Mýlíte se. Auto
      Mýlíte se. Auto samozřejmě STK projde. U nás na STK se totiž měří pouze součinitel kouřivosti. Až příští rok proběhnou změny a začne povinnost testovat Euro 6 i pomocí diagnostiky připojené k vozidlu. Takže se vás změna softwaru v podstatě netýká. Pouze ho vymažou z řídicí jednotky a nic se nezmění. Ten software nebyl určen pro režim STK v naší republice, ale pro USA.

      1. Ale pokud byla nějaká
        Ale pokud byla nějaká skutečnost deklarována v dokumentaci a s tímto byl výrobek koupen a pokud se zjistí že výrobek deklarované vlastnosti nesplňuje, pak projítí/neprojítí STK nemusí hrát roli. Prostě došlo ke klamání zákazníka. Zkusil bych volat černé ovce.

        (Vysílá se to vůbec ještě?)

          1. Důležité je co bylo v EU
            Důležité je co bylo v EU deklarováno v technických propozicích k vozidlu. To je důležité ve sporu ohledně vrácení peněz za auto, nebo jeho výměnu.

            A jestli tam byly stejné hodnoty jako v U.S.A., pak se firma dopustila i zde klamání zákazníka, který se domníval že kupje mnohem šetrnější vozidlo. Stejně tak myslím že i pokud nízké hodnoty uváděla kdekoliv, byť v reklamě, tak by to mohlo být postoupeno minimálně jako klamavá reklama.

            U nás to, správně říkáte, nebude spor o porušení norem, ale o klamání zákazníků. Jeotázka co bude ničivějši pro firmu, jestli pokuta v U.S.A., nebo byť jedinný prohraný spor se zákazníkem ohledně vrácení peněz? Představte si situaci, kdy by v nějaké větší zemi vznikl precedens o tom že v musí být peníze vráceny. TO by mohlo firmu možná i zruinovat.

            Jen je otázka jak na tom po tom všem byly další a další parametry. Zejména by mne zajímalo ak to bylo s částicemi.

            P.S. Nevíte kdo měl tehdy ten super nápad přesunout nafotvé motory z těžkých strojů do osobních aut?

                1. Ok, pokud berete neturbené
                  Ok, pokud berete neturbené nafty, tak máte samozřejmě pravdu.

  4. Klasika, nakonec to svedou
    Klasika, nakonec to svedou na někoho kdo tam za, sice pěkné peníze, ale proti vedení zanedbatelné, na základě příkazu někoho z vedení, buď upravil měřící software, nebo si pohrál s čísly tak aby vycházela. Nedivil bych se tomu.

    Jediný problém je že tenkdo za tím je nesedí ani v představenstvu, ani to není ten kdo to měřil, ten příkaz vyšel někde mezi tím a to se hledá zle. Možná po tom ani nebudou pátrat, udělá se divadlo, něco se změní a přeměří, jinak nic. ono by to asi potřebovalo pak rozebrat podíl každého jednoho člověka na tom.

            1. Terminátor v kauze TDI ….
              Terminátor v kauze TDI …. „Později mě požádali o setkání a já se jich zeptal, proč nedělají elektrická auta,“ líčí. „Protože máme tak čisté diesely,“ oni na to. „Tak jsem je požádal, ať tu jejich čistou naftu přede mnou vypijí, což pochopitelně neudělali…

              auto.idnes.cz/arnold-schwarzenegger-o-kauze-vw-d4l-/automoto.aspx?c=A150925_130719_automoto_hig

                1. zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-
                  zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/frankfurtska-burza-riziko-bankrotu-volkswagenu-vyskocilo-na-20-procent

          1. aj keby sa stiahli z USA,
            aj keby sa stiahli z USA, stale maju taky manevrovaci priestor a tichu podporu statov koli zamesnanosti, ze mozu vyskakovat ako sa im zapaci.

            VW je stat v state s vlastnou colnicou a uzemim. malo kto si uvedomuje co je to za Imperium.

            Najkomickejsie na tom je ze GM dostal pokutu za to ze jeho auta zabijali koli vade motora 900 milionov. a VW ma dostat 18 miliard ?
            Aj tak sa mi zda, ze je to suma ktora sa niekde najde len tak ze skratka zopar ludi nedostane odmenu, plat 2 mesiace 🙂

            najkomickejsie je na tom ze je to vec stara a preberana od 2011, ktora bola v usa na pretrase uz v 2013, a az teraz v 2015 si VW povedal, nebudeme sa branit, ano mate pravdu, priznavame sa.

            Mne sa tieto svetove udalosti ani trochu nepozdavaju ako nahodne.

      1. Takový software je pak
        Takový software je pak zcela nepoužitelný a lze jej snad považovat za záměrné klamání.
        A je vůbec otázka proč by si takový software nechali vyrobit, pokud jen pro testy, pak je to klamání dvojnásobné a dokonce podvod, pokud to bylo jen pro závodní model nějakého z vozů, a software byl použit i jinde, zase je to podvod, ale možná o trochu menším než kdyby to bylo jako podvod na testy primárně určeno.

    1. at si klidne jde.
      at si klidne jde. nevyraběli elektromobily, vyráběli drze dízly a jeětě k tomu lhali?? at klidně padnou, žádná škoda 😀

      novinky.cz/auto/381830-skoda-auto-priznala-1-2-milionu-nasich-naftovych-motoru-falsovalo-emise.html

      A PORCUJEME MEDVĚDA !!!!

      google.com/finance?q=ETR%3AVOW3

      1. fascinujuce je ze nieco len
        fascinujuce je ze nieco len tak priznaju, nemusia, mozu byt ticho a pravne sa branit a dokonca zvitazit, tak ako to bolo doposial vzdy.
        ale z nepochopitelnych pricin prezradzaju vopred uz to na co sa ich ani nikto nepýtal, to vam to nikomu nepride podozrive ?

        najpr ta rozpravka o imigrantoch, pred tym humbuk okolo krymu a ukrainy, az sialene naivne klamstva v novinach kam oko dohliadne a teraz ma toto nieco prekricat ?

        o co tu do pekla ide ?

        1. Nevím, o co jde, ale toto
          Nevím, o co jde, ale toto asi nebude jenom tako obyčejná kachna, nebo dezinformace, jako šíří všechny mocnosti, v tom bude něco více, navíc to samoná firma přiznala, takže na 95% to bude pravda (ještě by hrozilo že se je snaží z USA dostat)

          Je mžno že je to strach z Tesly a podobných značek, kdokoliv kdo má ve výrobě slušný plug-inhybrid, nebo EV by mohl teď jít do vedení. Navíc v Americe se to dá využít i jako propagace s tím, že, teď si nejsem zcela jistý, je tam vyšší podíl benzinových motorů, Focus Electric vypadá pěkně, Tesla to samé. A myslím že ani v případě USA se nevykonávají deně tak dlouhé jednorázové cesty aby nebylo možné je ujet na baterie.

          1. tajne dufam ze ide len o
            tajne dufam ze ide len o blbost ludi vo vedeni, ktori su v skutocnosti neschopni nejakej akcie, a priliz dlho boli len technokrati. podobne ako microsoft, ten pacha sebevrazdu uz 5 rokov v kuse a vychadza mu len to, ze nema realnu alternativu.

            aj v pripade seat, vw, skoda, audi, porche, bentley, … a kto vie koho este vlastnia, je malo pravdepodobne, ze si ludia prestanu kupovat ich auta, lebo nejde o vadu, iba vycuranost voci eko-testom.

            mozno vedia, ze to robi viac menej kazdy 🙂 lebo bosch dodava vsetkym, a vsetko dodavaju iba subdodavatelia, oni su len financna skupina pod znackou.

            este by som sa zameral na zamer. auta na sklad si znacky odlupuju a potom predavaju, aby vykazovali predaj, mozno uz nedokazu uniest to najavacsie tajomstov zo vsetkych, nepredajnost. mozno chcu aby si imigranti nakupili na dlh auta a povolili sklady 🙂 lebo preniest dlh z korporacie alebo statu na ludi, je presne to co by som od sociopatov v zákulisí hladal.

            1. Zrovna ten příklad s
              Zrovna ten příklad s Mrkvosoftem je dost špatný. Ono se zdá, že mrkvosoft je neúspěšný, ale na domácím trhu je velmi úspěšný. Zvláště díky malým zařízením. Třeba Surface dost rozmetal trh s hybridními zařízeními. A Windows 10 je geniální tah. Lidé, kteří by stejně za systém nezaplatili ho dostanou zdarma a peníze z nich mrkvosoft dostane jinak. A firmy zaplatí tak jako tak, protože ho budou mít všichni uživatelé okolo (je zdarma).

              Automobilky jedou a dle mě je nereálné, aby je něco zastavilo. I VW se jen tak nezadrhne. Jde o největší automobilku světa. To je stejné, jako byste chtěl potopit Apple. Nemožné. Mají takové zdroje, že by si mohli koupit celý stát v Africe a na všechny okolo dělat dlouhý nos.

              1. pri pohlade do historie, sa
                pri pohlade do historie, sa mi zda prave apple ako vhodny priklad toho, ako rychlo sa da korporacia potopit. vw ma predsa dlh necelych 70 miliard ktory nesplaca(rotuje), manevrovaci ma k dispozicii vraj 20 miliard.

                zaujimave na tom je z ktoreho prsta si usa vycucala 18 miliard pokutu, tak rychlo, tak samozrejme, tak jednoznacne.

                microsoftu hrozilo rozdelenie, potom zaspal s tabletmi, ukazal otrasne telefony, kupil nezmyselne Nokiu lebo medved, nema nokiu ma Lumiu. Cely svet sa snazi spehovat v OS cez telemetriu tak ako Apple a Google cez telefony. Google aby nebol rozdeleny sa transformoval len na diviziu a nad nim je teraz Analfabet ci ako sa volaju 🙂 ..
                takze teraz zacate protimonopolne vysetrovanie je vystrel na prazdno.

                ked sa niekomu znepacite, zvlast ludom (vid GM), letite dole rychlejsie nez sa stihnete spamatat.

                ja byt VW, tlacim teraz do sveta benzinovu SKODU a SEAT lebo sa tam nikde nenachadzaju slova VW, prieser a Nemecko, obrnim sa zastupom pravnikov, zacnem drzat bobrika mlcania a budem velmi setrit.

Napsat komentář