Evropa má 2364 CHAdeMO rychlonabíječek

Během léta se počet rychlonabíječek standardu CHAdeMO v Evropě zvýšil o téměř třetinu. Dnes jich tu je v provozu 2364 a během pouhých pěti měsíců tak přibylo přes 500 nabíječek. V únoru jich bylo 1659.

Počet rychlonabíječek CHAdeMO v Evropě stále větším tempem stoupá
foto: CHAdeMO

Nejlepším evropským státem co do počtu rychlonabíječek zůstává Británie s 418 kusy. Dotahuje ji ale rychle rostoucí s 322, s 222 a se 182. Nutno dodat, že velká část nových nabíječek je vybavena několika standardy, nejen konektorem CHAdeMO.

Zdvojnásobení počtu CHAdeMO rychlonabíječek proběhlo v a dnes jich je u našich jižních sousedů k dispozici 63. Česká republika se podle oficiální mapy CHAdeMO nabíječek může pochlubit 23 kusy, což je o 3 více než sousední .

Celkový počet CHAdeMO nabíječek na celém světě je odhadován na téměř 10 000. Oficiální číslo zatím udává 9075, ale to jen proto, že údaje pro a Japonsko jsou už několik měsíců staré.

CHAdeMO Association

22 Comments on “Evropa má 2364 CHAdeMO rychlonabíječek”

    1. Prosím nenadávejte na
      Prosím nenadávejte na ČEZ. Vždyť jede přesně podle evropského trendu. Také v ČR jsme podle evropského vzoru zvýšili počet rychlonabíjecích stanic o fantastickou 1/3! Třeba ČEZ z 6 na 9! V lednu po 1 ks v Brně a Mladé Boleslavi, v březnu v Ostravě!
      Vše výše uvedené je samozřejmě myšleno brutálně ironicky. Člověku se fakt chce nad činností (tedy vlastně nečinností) ČEZ+EON+RWE+PRE v oblasti rychlonabíjení brečet.

      K nepokrytým místům – nevím, jestli jste si také všimli klasické pražské úchylky, tj. že ČR končí v Říčanech, dál jsou lvi. Ale ČEZ, sídlící v Praze, přednostně síťuje Čechy v okolí Prahy. Rychlonabíječky jsou v Praze, Kladně (od Prahy 31 km), Plzni (94 km), Ústí nad Labem (87 km), Mladé Boleslavi (64 km), Hradci Králové (119 km) a Vrchlabí (132 km, ale cestou míjíte tu 64 km v Mladé Boleslavi).
      S uvedeným ostře kontrastují zbylé 2 rychlonabíječky ČEZ v Brně a Ostravě, vzdálené od nejbližší další v Hradci 140 a 225 km. To byla asi jen úlitba druhému a třetímu největšímu městu v ČR, aby furt nenadávaly.
      Jezdit už také není problém mezi zmíněnými českými městy. Např. Vrchlabí – Mladá Boleslav 73 km, totéž do Hradce Králové, z něj do Mladé Boleslavi 85 km. Z ní do Ústí n.L. 81 km. Z něj do Kladna 72 km. Z něj do Plzně 84 km. U elektráren na severu Čech jsou zatím pomalé stojany, ale na rychlé jsou už vybetonovány základy a také 4 parkovací místa místo obvyklých 2. Takže 2 nejuznávanější směry jízdy z pohledu Pražáka – do Krkonoš na lyže a za nákupy do Německa, by tak byly pokryty. Z Ústí do Drážďan je 64 km. Z Plzně je sice Norimberk i Řezno ještě pro běžný elektromobil daleko, ale hned za 71 km vzdálenou hranicí čekají německá CHAdeMA.

      K tomu Německu jen velká maličkost – síť dálničních odpočívadel s čerpacími stanicemi a restauracemi Tank und Rast otevřela za přítomnosti ministra dopravy 23.9.2015 první ze 400 CHAdeMO nabíječek na dálniční síti, které mají být vzdáleny od sebe okolo 30 km a stát do konce roku 2017. Navíc budou multifunkční (tedy i Combo a Mennekes). První je právě na dálnice A9 mezi Mnichovem a Norimberkem.

  1. Jo a tych 163 v estonsku, to
    Jo a tych 163 v estonsku, to je pecka. Este je zaujimave ze mekka ev v europe, Norsko ich zasa az tak vela nie je, z toho vypliva, ze dostatocna siet je iba jedna, no nie jedina prekazka.
    A este povzdych: keby tak pouzivanie chademo bolo celoeueopske ako v Tesle 🙁

    1. Cena je ta největší a
      Cena je ta největší a nejzásadnější překážka rozvoje elektromobility. Dvojice Norsko/Estonsko je toho jasný důkaz. I u nás by byly prodeje elektroaut násobně vyšší, být e-golf a ice golf za stejnou cenu. A nabíječek by pak přirozeně přibývalo také. Imo hustá síť dobíjecích stanic může zvednout prodeje ev př. z 0,5% na 0,75%, ale výrazný pokles ceny zvýší prodeje mnohonásobně. Zatím ovšem je nějaké zlevňování v nedohlednu, viz leaf. Kde se i po uvedení vylepšené verze cena základního modelu nepohnula ani o píď.

      1. Přesně tak. Nebýt
        Přesně tak. Nebýt soukromých rychlonabíječek, tak si na Moravě a ve Slezsku, počínaje Vysočinou, s elektromobilem ani neškrtnem.
        Třeba do Prahy jezdím Nissanem Leaf nesmyslně po trase Ostrava-Vyškov-Brno-Pardubice-Praha.
        Malým městským Peugeotem Ion to nedám, takže na cestě do Brna musím ještě použít mezi Ostravou a Vyškovem Valašské Meziříčí. Viz nedávná jízda do Telče.
        Protože podobně je na tom s dojezdem dodávka Nissan eNV200, musel jsem ji nabíjet stejným způsobem a při přejezdu Vysočiny navíc stát dlouhé hodiny na pomalé domácí zásuvce.
        Všechny tyto jízdy najdete zde na hybrid.cz, včetně loňské srpnové elektrické dovolené peugeotem Ion na trase Ostrava-Prostějov-Brno-Vranov nad Dyjí-Vídeň-Bratislava-Žilina-Ostrava. Jediný bezproblémový úsek pro malý městský elektromobil byl Vídeň-Žilina díky síti Wien energies a Greenway. Dokonce jsme pendolovali mezi Bratislavou a Vídní, kde jsme bydleli, protože rychlodobíjet (40-50 kWh) tam fakt není problém, o pomalých (2-3,6 kWh) a Mennekes (11 kWh)zásuvkách skoro kdekoliv po cestě nemluvě.

Napsat komentář