První milion prodaných aut do zásuvky!

Magazín HybridCars.com potvrdil, že na celém světě se už prodal 1 milion aut do zásuvky. Tedy plug-in hybridů a elektromobilů. Reálné prodeje přitom začaly zhruba před pěti lety.

Nový plug-in hybrid Volkswagen Passat GTE bezpochyby pomůže dalším prodejům aut do zásuvky, stejně jako další elektromobily a plug-in hybrid koncernu VW.
foto: Hybrid.cz

Zajímavé je, že první půlmilion aut do zásuvky se prodal zhruba do července 2014. Během pouhého dalšího roku a dvou měsíců se prodal další půlmilion elektromobilů a plug-in hybridů. To jasně vypovídá o rychle vzrůstajícím trendu.

Pro srovnání, hybridům trvalo prodat 1 milion kusů něco málo přes devět let. Postaraly se o to v letech 1997 až 2007 zejména Toyota (s modelem Toyota Prius) a Honda (s nakonec neúspěšným modelem Insight).

Magazín HybridCars.com odhaduje, že ze zhruba 1 004 000 globálně prodaných aut do zásuvky připadá 62 % na elektromobily a 38 % na plug-in hybridy. Celkem 10 nejprodávanějších modelů tvoří 70 % celkových prodejů.

Nejprodávanější auta do zásuvky

  1. Nissan Leaf (200 000)
  2. Chevrolet Volt (100 000)
  3. Tesla Model S (85 000)
  4. Toyota Prius plug-in hybrid (75 000)
  5. Mitsubishi Outlander PHEV (70 000)
  6. Mitsubishi iMiEV (50 000)
  7. BYD Qin (39 000)
  8. BMW i3 (30 000)
  9. Renault Zoe (30 500)
  10. Ford Fusion Energy (24 000)

Nejúspěšnější zemí s ohledem na prodej elektromobilů a plug-in hybridů jsou pochopitelně s podílem asi 35 %. Do konce roku 2015 se tam prodá celkově asi 400 000 těchto aut.

TOP 10 zemí (93,2 % prodejů)

  1. (363 265)
  2. (157 354)
  3. (>121 000)
  4. (65 958)
  5. (61 025)
  6. (>59 000)
  7. (39 616)
  8. (38 154)
  9. (14 429)
  10. (12 786)
HybridCars.com

61 Comments on “První milion prodaných aut do zásuvky!”

    1. Zajímavé jak se rychle
      Zajímavé jak se rychle časy mění, ten dokument jasně ukazuje, že v roce 2007 fakt nikdo netušil jak se zbavit ropy. V té době psal Amory Lovins, že elektromobil nedává smysl, jsou moc drahé a moc váží. A když šlo na trh BMW i3, tak o něm napsal oslavný článek. Možná proto, že BMW koupilo tu „jeho“ firmu na výrobky z uhlíkových vláken a aktuálně rozšiřuje za 100 milionů USD fabriku na výrobky z nich.

      1. No to už se teda už víc
        No to už se teda už víc tomu celosvětovýmu podvodu věnujou i na AUTO.CZ než tady… a foto furt VW :))) sponzoři

        auto.cz/akcie-vw-skandalu-emisemi-padaji-20-procent-89231
        auto.cz/kauza-emisemi-tyka-11-milionu-aut-vw-setri-mastnou-pokutu-89243
        auto.cz/skandal-vw-emisemi-kde-zakopany-pes-89244

  1. Ano, trend je už zcela
    Ano, trend je už zcela jasný. Domníval jsem se ale, že křivka bude strmější. Pokud kumulativně narůstá počet aut lineárně, tak jsme se dostali do fáze, kdy se trh začíná saturovat. To si ale nemyslím. Spíše bude dalšího milionu dosaženo klidně už za rok. Také můžeme čekat období skutečně hromadné produkce a zlevňování.

      1. nastávající generace je
        nastávající generace je už tak moc nemocná (alergie astma raka) že současnou nastupující vládnoucí produktivní generaci při pohledu na svoje nemocný děti to donutí udělat všechno proto k odstavení od kormidla současný starý ropně zaprodaný generace v zájmu zachování vlastního zdravýho genomu pro budoucí život 😉

        kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/

        a to nemluvím o Veřejným Zdravotnictví :))))

        1. Nesmysl. Tyhle nemoci tu
          Nesmysl. Tyhle nemoci tu byly vždy. Jenom lidé, kteří jimi trpěli prostě dřív umírali nebo se ani nenarodili. Když před 50 lety dostal člověk raka v 60, zemřel dle tehdejších názorů stářím. Dnes by ho zabil rak. Myslím, že je zcela jasné, že pokroku v ekologii bylo dosaženo navzdory podmínkám a rozvoji. ekologicky jsme na tom mnohem lépe než před 25 lety. A věřte, že mnohem víc lidí si cení peněz, než zdraví.

              1. Ano, je to lepší, ale
                Ano, je to lepší, ale současně nic moc to nemění na skutečnosti, že ve městech způsobuje až 70% smogové zátěže osobní doprava. Průměrné hodnoty jsou jedna stránka, druhá je, že během inverze a při zvýšené dopravě, jako například v září, říjnu, jsou hodnoty hodně vysoko i několik týdnů.

                1. Jistě, to nerozporuji,
                  Jistě, to nerozporuji, vždycky může být všechno lepší. Ale je nutné se dívat na situaci pomocí faktů a ne dojmů. Automobilová doprava se stala největším znečišťovatelem po kompletním odsíření průmyslových provozů, takže je logicky na řadě. Otázkou je, nakolik se podaří její vliv omezit. Osobně bych na to šel formou dotací – podpora elektromobilů (ať už ve formě přímých dotací nebo budováním sítí nabíječek, kde by se dalo nabíjet zdarma), podpora veřejné dopravy apod. Zákazy dle mého názoru nic moc neřeší, naopak vedou k radikalizaci a jsou často kontraproduktivní.

                2. souhlasim, jen misto dotaci
                  souhlasim, jen misto dotaci davam prednost zdaneni skodliveho a danove ulevy na to co se ma podporit (dobrym prikladem je Norsko). Tak jako nedotujeme zeleninu a ovoce, ale radeji danime cigarety a snizujeme dan na potraviny…

                3. Já moc ne. Každé
                  Já moc ne. Každé zdanění něčeho fungujícího je pro občana dost nepříjemné, protože už to třeba má a s podobnou daní nepočítal. Mnohem lepší je ho donutit se zamyslet, zda mu pořízení něčeho nového nepřinese finanční výhody a podle toho se zachovat. V podstatě jít cestou zvýhodnění a ne zdanění. Případně lze použít kombinaci obojího. Dodatečné zdanění totiž obvykle vede akorát tak k zatvrzení, podvodům apod.

                4. Cesta existuje a to v
                  Cesta existuje a to v dodatocnom zdaneni fosilnych paliv a z tychto prostriedkov zadotovanim elektromobilov, lepsej kontrole tech. stavu vozidiel, plus dalsie vyhody pre ev. V Norsku to funguje excelentne.

                5. Souhlasím. Při technické
                  Souhlasím. Při technické by se měli měřit emise velice přesně a pokud to neodpovídá normě kterou auto deklaruje je to prostě nevyhovující do provozu a basta. Takže popelnice s vyndanejma DPF by měli smůlu.

                6. Tak jeden argument mám
                  Tak jeden argument mám osobně právě teď z první ruky z Prahy. Začalo září, otevřela se Blanka (to s tím zřejmě ale až tak nesouvisí) a už mám zase knedlík v krku. Ujišťuji vás, že vzhledem k tomu, že to mám snad posté, tak poznám, kdy mám chřipku a kdy alergii. Mám emisní měření pořád u sebe. Bohužel.
                  P.S. Za bolševika to bylo horší. Praha vysloveně smrděla a sirnatý nažloutý smog – to byla přímo lahůdka. Kašlal jsem ještě 14 dní potom, kdy smog skoncil.

              2. To len presne zodpoveda
                To len presne zodpoveda mojmu tvrdeniu, ze priemysel sa ako hlavny znecistovatel stiahol a zostala iba doprava, ktora sa naviac casom nezlepsuje aj napriek zavedeniu prisnejsich noriem.

                Celkovo ale ten graf nemusi mat vypovednu hodnotu, pretoze isto nezohladnuje aj nove charakteristiky znecistenia napr. ultrajemne pevne castice, ktore sa v roku 1984 nemerali. Taktiez zavisi aj od umiestnenia meracich stanic a teda zmecistenie v meste moze byt vacsie. Ono bacha na tieto dlhodobe statistiky.

  2. Proč je na úvodu zprávy
    Proč je na úvodu zprávy FOTO VoksWagenu GERMANY, který má v USA VELKÝ průšvih protože !!!

    hybrid.cz/volkswagen-podvadel-pri-mereni-emisi-hrozi-mu-pokuta-18-mld-dolaru

    MÁ TAM BÝT foto TESLA MOTORS USA !!!

    teslamotors.com/

    PROTOŽE JÍ TESLE VDĚČÍME ZA 3. VLNU ELEKTROMOBILŮ KTERÁ OŽIVILA PRODEJE ELEKTROMOBILŮ V 21. STOLETÍ

    DÍKY TESLA, DÍKY ELON, STOJÍME ZA TEBOU !!

                1. A NASTANE PORCOVÁNÍ
                  A NASTANE PORCOVÁNÍ MEDVĚDA = DOBŘE MU TAK!

      1. ok ok když tedy obou =
        ok ok když tedy obou = elektromobilů A plug-in hybridů, proč je tam tedy pouze PH VW Passat a zrovna VW. Spravedlivější by terdy byly obrázky dva. První 1. TESLA MODEL S s velikostí 99% plochy a 1% maličkatý v pravým dolním rohu aby bebyl moc vidět VW protože si NEJEN JÁ myslím že PRÁVĚ v dnešní době by vylejzat z díry moc neměl, ještě by mohl pár schytat :))

            1. To by tu nějací museli
              To by tu nějací museli být. Naprostá většina čtenářů má ráda novou techniku a elektromobil by si domů třeba i pořídili. Včetně mě. Ale je nutné na situaci nahlížet kriticky ze všech stran a ne nekriticky přijímat svaté pravdy elektromobilního grálu.

          1. :))))) prý dízl úsporným
            :))))) prý dízl úsporným autem :DDSDDDD od kdy!!?? :DDD Na nastuduj si to prosimtě nejdřív jo
            kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/
            hybrid.cz/francie-dieselova-auta-byla-omyl

            víš kolik miliard dízl zdravotnictví uspořil a ještě uspoří, a víš ty vůbec kolik to bylo nezaplatitelný bolesti ?? a teprv bude, to jede jak vlak 😉

                1. Mě je to úplně jedno.
                  Mě je to úplně jedno. Naopak, jen ať to klesne. Aspoň pak budu moci za levno nakoupit.

                2. áááááááááááááá
                  áááááááááááááá EXTÁZÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ UŽ TO KONEČNĚ JEDE !!!

                  zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/automobilku-volkswagen-by-mel-vysetrovat-i-brusel-zada-francouzsky-ministr-1229297

                3. ta pude panečku, ta pude
                  ta pude panečku, ta pude :DDDDDDDEDD !!!!

                4. 12:00 ČETSTVÁ ZPRÁVIČKA
                  12:00 ČETSTVÁ ZPRÁVIČKA Z BRUSELU !! STARTUJE RAKETTTAA :)))) 115 je to lepší ČESKEJ PEPÍČKU ??
                  google.com/finance?q=ETR%3AVOW

Napsat komentář