Věra a Jan Horníčkovi vyhráli včerejší 34. ročník závodu Škoda Economy Run. Posádka vozu Škoda Citigo zvítězila se spotřebou pouhých 3 l/100 km. Tradiční soutěže o nejnižší spotřebu se zúčastnilo celkem 52 posádek.
foto: Škoda Auto
TISKOVÁ ZPRÁVA
Start a cíl 315,4 kilometrů dlouhé trati byl v Mladé Boleslavi/Kosmonosech, etapovým cílem byl závod společnosti Škoda Auto ve Vrchlabí. Soutěže se účastnily výhradně vozy značky Škoda s benzinovými nebo naftovými motory.
„Ve společnosti Škoda Auto klademe velký důraz na ekologickou a trvale udržitelnou mobilitu. Cílem našich vývojářů je neustálé snižování emisí CO2. Již dnes dosahuje 33 verzí modelů značky Škoda emisí pod 100 g/km. To je špičková hodnota. Škoda tak zákazníkům nabízí nejekologičtější paletu modelů v celé své historii,“ říká Roman Havlásek, vedoucí After Sales společnosti Škoda Auto.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Škoda Economy Run: Každá kapka paliva se počítá
„Ale k ekologické mobilitě nepřispívá pouze technika. Špičkové hodnoty, dosažené při letošním závodě Škoda Economy Run, ukazují, že ke snížení spotřeby a emisí CO2 podstatnou měrou přispívá i styl jízdy,“ dodává Havlásek.
Domácí automobilka je partnerem závodu Škoda Economy Run již od samotného počátku. Servisní centrum Škoda AUTO zajišťuje technickou přípravu a kontrolu vozů i celý průběh závodu po technické stránce.
Závod Škoda Economy Run je rozdělen do pěti objemových tříd. Účastníci jsou hodnoceni dle nejnižších dosažených emisí CO2, získaných přepočtem z celkové spotřeby paliva.
Pořadatel kromě toho zohledňuje i průměrnou dosaženou rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při identických emisích CO2, resp. stejné spotřebě paliva, rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem motoru.
Pro měření spotřeby paliva se používá elektronický diagnostický přístroj. Ten zjistí, kolik benzinu nebo nafty se v nádrži nacházelo před jízdou a po ní. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami udává přesnou spotřebu.
Letošní novinkou je i jiný systém přípravy vozu, při kterém je, nad pravidly stanovenou polovinu nádrže, dotankováno ještě 10 litrů paliva, tzv. virtuální přídavná nádržka. Ta při finálním měření zpřesňuje získané hodnoty.
Ekologie a ochrana životního prostředí jsou klíčovými prvky korporátní strategie společnosti Škoda Auto. Individuální mobilita začíná u značky Škoda hodnotou 79 g CO2/km, které dosahuje městský vůz Škoda Citigo G-TEC, poháněný zemním plynem.
Spolu s novým modelem Škoda Superb GreenLine dosahuje celkem 33 modelů značky Škoda emisí CO2 nižších než 100 g/km a 105 modelů emituje méně než 120 g CO2/km.
Vedle modelů řady Škoda GreenLine jsou důležitým pilířem strategie ekologických produktů také vozy, poháněné zemním plynem. Škoda nabízí tři atraktivní modely G- TEC: Citigo G-TEC, Škoda Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC.
Kdyz jsem jezdil Octavii I
Kdyz jsem jezdil Octavii I 1,9TDI 81kW, tak jsem mel v lete a dobrych podminkach prumer 3,6l/100km.
Cituji: „Ve společnosti
Cituji: „Ve společnosti Škoda Auto klademe velký důraz na ekologickou a trvale udržitelnou mobilitu. Cílem našich vývojářů je neustálé snižování emisí CO2. Již dnes dosahuje 33 verzí modelů značky Škoda emisí pod 100 g/km. To je špičková hodnota. Škoda tak zákazníkům nabízí nejekologičtější paletu modelů v celé své historii,“
Odpovídám: „Ve společnosti čtenářů hybrid.cz klademe velký důraz na ekologickou a trvale udržitelnou mobilitu. Již dnes dosahuje u všech verzí elektrických modelů emisí 0 g/km. To je špičková hodnota, ne Vašich 100 ze smrdícího dýzlu.“
Na Gera Plattnera este
Na Gera Plattnera este nemaju. Ten z Fabkou obisiel z AT do DK a spat za 2.2l (1)
To su tie uzasne hyper eko
To su tie uzasne hyper eko nafty od VW co maju teraz hyper pruser v USA? Sa divim, ze tu este o tom nie je clanok ako podvadzaju na emisnych kontrolach. Je na case zakazat diesel na osobnych autach.
Tak jsem si myslel, že se
Tak jsem si myslel, že se dozvím něco o letošní economy run. Místo toho tu máme opět PR článek automobilky. Blééé
hybridy
elektromobily
hybridy
elektromobily
elektromotorky
elektrokola
elektroskútry
auta na plyn
CNG
autobusy
Do které skupiny patří tahleplechovka Citigo??
patří do skupiny „placená
patří do skupiny „placená inzerce“ 🙂
No já hybrid.cz začal
No já hybrid.cz začal číst tak před měsícem. Ale asi je to tu normálka zařazovat sem fosily, ale mělo by to býti označené.
Domnívám se že Škodovka to tu platí a webz toho žije.
Ale ostatní články jsou dobré.
V to dufame vsetci, ale
V to dufame vsetci, ale bojim sa ze je to len cesky folklor, pisat o skodovke kde sa da, aj ked je to od veci.
Děkujeme za pochvalu.
Děkujeme za pochvalu. Magazín Hybrid.cz se zaměřuje na nové technologie především v oblasti dopravy, ale i souvisejících oborech. Jsme primárně zaměřeni na alternativní pohony, ale čas od času se nevyhýbáme ani nahlédnutí do „starého“ – ovšem přesto tak všudypřítomného – světa spalovacích motorů. I tam probíhá zajímavý vývoj a Škoda Economy Run je bezesporu něco, co s naším tématem úzce souvisí.
No předci hybrid…
Není
No předci hybrid…
Není to ani auto ani koloběžka, něco mezi…