Velká zásuvková revoluce Volkswagenu pokračuje. Na autosalonu ve Frankfurtu 2015 šéf koncernu Martin Winterkorn zopakoval, že celý koncern do roku 2020 představí 20 plug-in hybridů a elektromobilů.
foto: Volkswagen
„Do roku 2020 transformujeme celou naši flotilu ve smartphony na kolech,“ sdělil novinářům na autosalonu ve Frankfurtu 2015 šéf koncernu Volkswagen. Ukázkou budoucího směřování modelu Tiguan je verze Tiguan GTE – první SUV s pohonem typu Plugin Hybrid od Volkswagenu, prezentované na letošním autosalonu IAA.
Volkswagen na mezinárodním autosalonu IAA (pro veřejnost otevřeno od 17. do 27. září) představuje současně čtyři různé verze nového modelu Tiguan. Z produkčních verzí bude odhalen Tiguan R-Line s mimořádně sportovním charakterem, klasická silniční verze a dále off-roadová varianta upravená pro nezpevněné cesty.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Frankfurt 2015: elektromobil Audi e-tron Quattro s dojezdem 500 km
Autosalon Frankfurt 2015: nová Škoda Superb Greeline
Autosalon Frankfurt 2015: elektromobil Porsche Mission E s dojezdem 500 km
Tiguan GTE je prozatím koncepční model s pohonem typu Plug-in Hybrid (celkový systémový výkon 160 kW/218 k). Dokáže ujet až 50 kilometrů v režimu „E-Mode“, tedy jako elektromobil s nulovými výfukovými emisemi. Jeho průměrná spotřeba paliva (v kombinovaném cyklu) činí pouhých 1,9 l/100 km; to odpovídá emisím CO2 na úrovni 42 g/km.
Poměrně dlouhý jízdní dosah na elektrický pohon dovoluje Li-Ion akumulátor o kapacitě 13,0 kWh s možností externího dobíjení, ale i solární panel zabudovaný na střeše vozidla – jako celosvětová novinka.
Za ideálních podmínek by energie vyprodukovaná solárním modulem během jednoho roku měla postačit k ujetí dalších 1000 km (Německo 500 km, jižní Evropa 800 až 1000 km) – v závislosti na intenzitě slunečního svitu v daném regionu.
TSI + elektromotor + převodovka DSG
Přední nápravu tohoto koncepčního modelu pohání přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním (1,4 TSI o výkonu 115 kW) a elektromotor. Přísun energie do elektromotoru obstarává vysokonapěťový Li-Ion akumulátor.
Tiguan GTE používá šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, vyvinutou speciálně pro nasazení v hybridním modelu. Elektromotor je začleněn do skříně převodovky.
Z dalších komponent hybridního pohonu můžeme jmenovat výkonovou elektroniku (převádí stejnosměrný proud z akumulátoru na proud střídavý k pohonu elektromotoru) a zařízení pro nabíjení.
Tiguan GTE se může pohybovat ve zmíněném režimu E-Mode nebo v jednom ze tří dalších režimů: Hybrid, Battery Charge (dobíjení akumulátoru) nebo GTE.
Po spuštění soustavy pohonu se koncepční model automaticky rozjíždí v režimu „E-Mode“. Tiguan poháněný samotným elektromotorem se může rozjet až na 130 km/h. Pokud dojde k vybití akumulátoru na minimální úroveň, resp. je zapotřebí dodat výkonovou posilu, soustava pohonu automaticky přepíná do režimu „Hybrid“.
To znamená, že se deaktivuje režim „E-Mode“ a Tiguan GTE se naráz chová jako tradiční vůz s plně hybridním pohonem, jenž podle jízdních podmínek automaticky využívá motor TSI a/nebo elektromotor. Řidič může podle potřeby stisknout tlačítko „E-Mode“ a ručně přepnout na pohon s nulovými emisemi.
Režim GTE k posílení výkonu. Pokud řidič stiskne tlačítko GTE pro přepnutí do režimu GTE, koncepční vůz v sobě probudí své agilní geny. Uvedený režim GTE je exkluzivním prvkem všech vozů Volkswagen se soustavou pohonu typu Plug-in Hybrid.
Využívá znatelně dynamičtější nastavení akceleračního pedálu, převodovky i řízení a příslušným způsobem mění i mapování motoru TSI. V režimu GTE navíc jednotka TSI s elektromotorem spolupracuje v režimu „boosting“ (posílení), kdy se využívá veškerý dostupný výkon a maximální točivý moment hybridní soustavy pohonu.
Tiguan GTE v takovém režimu dosahuje nejvyšší rychlosti 200 km/h a disponuje zrychlením z 0 na 100 km/h za pouhých 8,1 sekundy.
A kdyz bude jezdit za
A kdyz bude jezdit za polarnim kruhem, tak na ten solarni panel najezdi dvojnasobek. Akorat se musi na zimu prestehovat na jizni polokouli. Pak bude mit 365/24 slunecni dobijeni.
A co Škoda Auto, kdy bude v
A co Škoda Auto, kdy bude v nabídce hybrid.
Třeba až vy začnete
Třeba až vy začnete používat otazník na konci věty tázací.
az se nabasti VW a Audi, pak
az se nabasti VW a Audi, pak teprve danou techniku dostane Skoda a Seat
Hoci VW nemam rad, taketo
Hoci VW nemam rad, taketo auta sa mi pačia. Plugin je super, len cena zatial mimo, lebo navratnosť „investicie“ je velmi ťažko dosiahnutelna.
Ale jazdenky a zvlast tieto VW, čo budu stale pokazene sa isto o 4 roky budu dať kúpiť za super cenu 🙂
Tak solarni panel ve strese
Tak solarni panel ve strese snad uz mel Fisker Karma ne? A pochopil jsem dobre ze tedy Tiguan GTE nebude 4×4?
solar panel ma aj Prius (za
solar panel ma aj Prius (za priplatok) už dlhé roky.
Jenože Prius má solární
Jenože Prius má solární panel pouze jako zdroj pro palubní elektroniku. Nedají se z něj dobít baterie pohonu.
Také Nissan Leaf ( Solar
Také Nissan Leaf ( Solar Panel ve střešním spoileru )
asi je mysleno jako prvni od
asi je mysleno jako prvni od VW? anebo prvni SUV od VW? Klasicke PR, vzdy se najde neco v cem muzete byt prvni 😀
Solarny panel mala aj A8 uz
Solarny panel mala aj A8 uz pred viac ako 20 rokmi.