Autosalon Frankfurt 2015: elektromobil Porsche Mission E s dojezdem 500 km

Autosalon Frankfurt 2015 začíná a jsou tu první novinky. Porsche jde zdánlivě proti Tesla Motors a odhaluje koncept sportovního elektromobilu Porsche Mission E.

Na autosalonu ve Frankfurtu 2015 odhalilo Porsche nový koncept elektromobilu Mission E. Dokáže jej dovést do výroby, podobně jako supersport Porsche 918 Spyder?
foto: Porsche

Koncept Porsche Mission E odhalený na autosalonu ve Frankfurtu nabízí dojezd 500 km na jedno nabití, zrychlení z 0 na 100 km pod 3,5 vteřiny, výkon 440 kW (600 hp) díky dvěma elektromotorům a prostor pro čtyři cestující.

auto autosalon frankfurt 2015 elektromobil koncept Porche Mission E

foto: Porsche

Srovnání s Teslou, resp. elektromobilem Tesla Model S, však není zcela na místě. Ačkoliv prakticky jakýkoliv nový elektromobil se dnes s Model S srovnává.

auto autosalon frankfurt 2015 elektromobil koncept Porche Mission E

foto: Porsche

auto autosalon frankfurt 2015 elektromobil koncept Porche Mission E

foto: Porsche

Koncept Porsche Mission E je přitom výrazně sportovnější a o něco menší auto než pětimetrová, prostorná Tesla Model S. Jednou z hlavních předností má být rychlonabíjení z 0 na 80 % během 15 minut. A to díky nabíjení až 800V napětím (což ale zatím reálně nelze).

auto autosalon frankfurt 2015 elektromobil koncept Porche Mission E

foto: Porsche

S plug-in hybridem Porsche 918 Spyder německá automobilka ukázala, že se alternativních pohonů nebojí a že je umí udělat hodně dobře – ač za vysokou cenu. Bude zajímavé sledovat jak se vyvine koncept Porsche Mission E..

auto autosalon frankfurt 2015 elektromobil koncept Porche Mission E

foto: Porsche

auto autosalon frankfurt 2015 elektromobil koncept Porche Mission E

foto: Porsche

auto autosalon frankfurt 2015 elektromobil koncept Porche Mission E

foto: Porsche

VIDEO

tisková zpráva

31 Comments on “Autosalon Frankfurt 2015: elektromobil Porsche Mission E s dojezdem 500 km”

    1. Už to pomalu začíná.
      Už to pomalu začíná. Aktuálně se soukromé rychlonabíječky v ČR snaží sesíťovat a přes registraci na webu a kreditní účet si dát rychlonabíjení zaplatit prostřednictvím přihlášení přes chytrý mobil (www.evmapa.cz). A vzhledem k ceně nejběžnějšího francouzského stojanu CHAdeMO okolo 300 tis. Kč, ceně za instalaci (včetně přívodů, parkovacích míst, platby za jističe atd. atd.), provozu systému a ceně elektřiny to vypadá na 11 Kč / 1 kWh.

  1. dizajnovo z exteriéru
    dizajnovo z exteriéru veľmi podarené auto. Neviem do akej miery ľudia používajú celý objem predného kufra v modeli S, ale dizajnovo by prednej časti Tesly takýto prístup so zníženým priestorom medzi kolesami podľa mňa veľmi pomohol.
    Nerozumiem, prečo tam tlačia ten stredový panel. Aspoň ho mohli urobiť užší.

  2. vyhoda elektromobilu je v
    vyhoda elektromobilu je v tom, ze velke automobilky s nim nebudou mit problem prijit celkem rychle, ona Tesla proslapala cesticku ale stale je to firma ktera investuje a nema tak obri sumy na narazove investice, proste kdys by si ted ve VW rekli (coz je nerealne) a zacnem stavet po svete rychlonabijecky lepsi nez ma Tesla a postavime jich 10x tolik, tak na to proste maj volne prostredky a do 2 let maj sit 10x vetsi nez Tesla, ale oni nemaj tu potrebu se hned zbavovat techniky (benzin/diesel/plyny) ktere jim ted generuji obri zisky a jeste par let generovat budou

      1. v tom ze elektromobil muze
        v tom ze elektromobil muze bejt uspesnej za urcitych hodnot dojezdu, ceny, moznosti rychleho nabijeni

        vsimni si ze kdys Tesla zacala se siti Supercharger, tak najednou prisli nektere automobilky s tim ze by taky mohli stavet vlastni sit rychlonabijecek, do te doby o tom zadna z nich ani necekla, najednou automobilky zacinaj baterky umistovat tak ze zabiraj podlahu, a pred Teslou to zkusil v konceptu jen jeden subjekt a to Mercedes s prvni generaci modelu A ktery jako koncept mel i elektropohon a cela podlaha byla zaplnena akumulatory, proto take prvni generace Mercedesu A mela pod podlahou cca 12cm diru, elektricka verze se do prodeje nikdy nedostala, po Tesle najednou nekteri zacinaj ukazovat elektromobily co budou mit dojezd prez 500km, pritom doted se oto nesnazili

        Tesla dela diky svemu fanouskovskemu PR elektromobilite extremne hodne a nebejt tohohle hipe, tak se o elektromobilech vpodstate porad jen mluvi nekde na pude europarlamentu a zadna z Evropskych automobilek dosud nepredstavila ani jeden, ostatne video kde se hovori jak Evropske automobilky na to berou obri dotace a za 3 roky co je pobyrali neukazali nic je docela zname, dit se zacalo neco az pote co Tesla ukazala svetu ze umi prodat luxusni elektromobil za slusnej peniz kterej jiz automobilky zacali vnimat a to ne v tisicich, ale desetisicich kusech rocne 😉 a ac se Leaf prodaval lepe, porad to byl jen automobil v cene Golfa, takze nikoho z vedeni ostatnich automobilek nezajimal, kdesto Tesla S se prodava v cene luxusnich sedanu vyssi stredni a luxusni tridy a to jiz pro ne zajimave je

  3. 800 V je tuším
    800 V je tuším standardizované napětí pro další výkonové stupně Combo nabíjení (CCS), které je nyní na 50 kW stropu a připravuje se 150kW. Nejedná se tak o záměrnou technologickou překážku, jak tu v diskuzi padlo. Spíše se na těchto konceptech ukazuje, v jakých tržních „vodách“ se vlastně Model S točí a dál by se točil, kdyby Musk neviděl jedinou cestu pro hospodářskou udržitelnost jeho automobilky v masové výrobě = výrobě auta pro masy. A nekamenujte mě, že auto za 1 mil Kč (T Model 3) není Trabant za babku 🙂 Ale asi mě chápete, co chci masovostí oproti Model S za 2,5-3 mil. Kč napsat 😉

  4. Situace EU vs USA mi
    Situace EU vs USA mi připomíná devadesátá léta a „souboj“ USA s Japonskem.
    Americká vláda tamním automobilkám rozdělila miliardy dolarů na vývoj nízkoemisních automobilů, peníze tekly, výzkumníci zkoumali, představovali prototypy a především řečnili.
    Po několika letech Japonci představili tenkrát revoluční Prius a USA vlastně neměli nic…Prius zaplavil Ameriku.
    Možná, že teď bude USA zaplavovat Evropu Teslou, když se naše automobilky k ničemu reálnému pořádně nemají. Ale možná se pletu a brzy se strhne lavina.

    1. strhne a to poradna, koncern
      strhne a to poradna, koncern VW (VW, Audi, Porsche, Skoda, Seat, Bentley, Lambo, Bugatti, Man, Scania, Ducati) chce do konce roku 2020 predstavit ale take zacit prodavat hned 20 novich modelu s hybridnim nebo ciste elektrickym pohonem, kdys si k tomu pripocteme ze VW ma jen v Nemecku behem 3 let vybudovat 12 tisic rychlonabijecich stani, tak minimalne v nemecku by to elektromobilitu mohlo nakopnout

      VW je koncern ktery ma nato Tesle celkem slusne konkurovat, ona Tesla ukazala o cem to je a jak to delat, a automobilky ted bud naskoci do toho vlaku nebo nenaskoci

      to ceho se bojim je spis budoucnost Toyoty, ktera baterkove elektricke auto stale odmita a stavela je hodne neuspesne a snazi se spise tlacit vodik, a to by je mohlo stat casem hodne casu a hodne penez az zjisti ze vodik fakt jeste nema co poradne nabidnout a utapet v nem ty obri finance je momentalne blbost

        1. nechci ti brat iluze, ale
          nechci ti brat iluze, ale oni s tim jiz zacali a tento rok zaradili do prodeje 5 plug-in hybridnich a ciste elektrickych aut, vpodstate kazdy novy model ohlasuji jako plu-in hybrid a behem par mesicu jako elektricke auto, jejich modularni platforma to umoznuje celkem snadno 😉

          jestli cekas ze VW bude pod drnem, tak toho se ty ani ja nedozijem 😉

          a ber to jako nejrealnejsi slova se kteryma ty ani nikdo jinej nic nenadela 😀

          1. Pane, osobne uvitam co
            Pane, osobne uvitam co nejdrive plne evropske cesty EV, jedno od jake znacky.
            Plug-hybrid je jina liga a pomalu ale jiste se zacina stahovat do pozadi.Nevsiml jsem si ovsem, ze by Vami jmenovane znacky vsechny sve nove modely „ohlasovaly i jako plug-in hybrid a behem par mesicu jako EV“ Rad se poucim, pokud mi vyjmenujete priklady. Jinak budu povazovat Vas prispevek spise jako emocni vykrik.

            1. nojo oni to nenazivaji
              nojo oni to nenazivaji plug-in hybridem ale jaksi tomu rikaji GTE, a neni proc neverit tomu ze do roku 2020 proste VW se svim portfoliem nebude schopno uvest na trh 20 takovich modelu, sak jich maj v nabidce jiz 6 kusu, od smesneho UP az po Passat estate, v pristim roce naji pridat Tiguana/Tourana/Sharana GTE a ohlaseny je Touareg, Polo, Jetta a Scirocco, a to mame jen VW, a pak tu je dlasi plejada znacek a jejich odvozene modely, Audi, Porsche prez Seat a Skodovku po Lambo, Bentley a Bugatti, do roku 2020 mej 5 let casu

              proste neni proc neverit ze uvedou do te doby 20 plug-in hybridu a elektrickych aut, sak je k tomu stejne tlaci legislativa ruznych casti sveta, momentalne nejvice asi Cina

                1. ale sak sef VW zdelil
                  ale sak sef VW zdelil obojeho dohromady, tedy dohromady 20 modelu plug-in a elektro, to jestli tam bude plne elektroaut jen treba 3 je snad jedno

                2. mluvte za sebe, mi to tedy
                  mluvte za sebe, mi to tedy jedno neni…
                  ja mezi plug-hybridem a EV porad vidim znacny rozdil

                3. na co reagujes? ja psal jen
                  na co reagujes? ja psal jen o tom ze sef VW zdelil ze do roku 2020 uvedou 20 modelu plug-in hybridu a EV, nic jineho jsem nepsal a nemam potrebu psat, ostatne zde na servru to ma jiz i svou novinku

                  to ze mezi tim ty nejak rozdelujes je fuk, nijak to nesouvisi s tim to vlaknem

                4. reagoval jsem na to ze mezi
                  reagoval jsem na to ze mezi plug-in hybridem a EV vidim propastny rozdil a nedaval bych je tedy do jedne kategorie (viz 20 modelu).

                5. a on tu nekdo mezi nima
                  a on tu nekdo mezi nima krome tebe rozdeloval? proste reagujes na neco co v postech predtim vubec neni resene

                  opet, to jak si to rozdelujes ty tu nikdo neresi a nezajima to ani sefa VW 😀

                6. Myslím, že s tolika
                  Myslím, že s tolika značkami v portfoliu není problém za 5 let představit 20 takových modelů. Osobně si myslím, že čistě elektrických bude téměř polovina. Dražší značky v koncernu (Porsche, Audi i mateřský VW u svých top modelů) využijí byť drahou, ale co možná nejpokrokovější technologii, kterou bude movitý zákazník schopen zaplatit. Sdílení a unifikace, posune cenu dolu, ta se pak snadněji objeví i v levnějších modelech. Pro fanatické zastánce Tesly je tohle těžké pochopit a rozdýchat 😀

                7. Jen at uz je konecne uvedou
                  Jen at uz je konecne uvedou na trh, vzdyt my se od roku 2008, kdy Tesla uvedla svuj prvni vuz, uz nemuzem dockat. Vzdyt budou mit „jen“ 10 let spozdeni, kdyz se bude darit. Mam na mysli EV, ktere jsou nahradou klasickeho auta, a ne jen jako mestske auta ala e-Golf, iOn a spol.

                8. Ale resi, precti si co psal
                  Ale resi, precti si co psal Heros vyse.

                  Jo sef VW… Ten ma jinci starosti nez nejake hloupe elektromobily co mu muzou kazit business, kdyz je VW taky nezacne delat. Ale taky nikam nespecha, zatim jsou EV 0.000 nic z celkoveho trhu.

  5. No více mne zaujal dříve
    No více mne zaujal dříve ohlášený koncept Audi e-tron quattro, nyní alespoň v podobě reálného modelu.

    Tak nějak jsem doufal, že Audi „se designově udrží“ a jejich SUV bude hezčí než model X, který je na můj vkus už na hraně. No bohužel se to nepovedlo…

    Mimochodem z modelu podle mne plyne, že baterie bude také celá pod podlahou. Resp. to auto má tak vysoký posez posádky, že „T“ koncept baterie mi tam nedává smysl.

  6. omggggg co je na tehdle
    omggggg co je na tehdle autech realny? Vzdyt oni pocitaji s 800V napetim ktery nikde neexistuje a s baterkama co taky neexistujou! to je fakt vysmech… nic z toho co predvadi vlastne ani nejsou schopni vyrobit (aspon ne v soucasnosti) na 15 minut nabijeni auta s 80kwh baterkou je potreba nabijeci vykon a pripojka s vykonem kolem 320kw!!!! to je 400kVa trafo v rozvodne… vedle skoly jsme meli dve takove a ty napajely celou ulici. Oni proste napisou imaginarni dojezd o 10 mil vyssi nez ma Tesla a jsou hotoví 😀 u tehdle prototypu by se melo koukat jen na design a ne na cisla.

Napsat komentář