Nová Toyota Prius 4. generace představena

Automobilka Toyota včera večer v Las Vegas odhalila 4. generaci hybridu Toyota Prius. Auto je navrženo od základu znovu platformě TNGA. Je také o 6,1 cm delší, 1,52 cm širší a 2 cm nižší než třetí generace Priusu.

Nová Toyota Prius má nabídnout spotřebu kolem 4 l/100 km.
foto: Toyota

Vzhled nového Priusu je prozatím to nejdůležitější a prakticky jediné, co Toyota v Las Vegas odhalila. Z tiskové zprávy dále plyne, že důraz byl kladen také na bezpečnost a standardní součástí vozu je systém Toyota Safety Sense.

auto Toyota Prius nová 4. generace hybrid

foto: Toyota

Další podrobnosti, zejména spotřebu, odhalí automobilka až na autosalonu ve Frankfurtu. Toyota nicméně potvrdila, že nový Prius nabídne o 10 % nižší spotřebu než předchozí generace. Zároveň půjde o nejnižší spotřebu pro auto „bez zásuvky“.

K dizpozici bude paleta sedmi barev, včetně nové „hypersonické“ červené, která je vidět na fotkách. Toyota slibuje, že jezdit v novém Priusu bude „zábava“. Což se o předchozích generacích ani většině ostatních hybridů Toyota říct nedalo.

Toyota Prius 2016 Toyota Prius 2016 Toyota Prius 2016

Automobilka u svých hybridních aut vždy raději upřednostňovala šetrný chod a nízkou spotřebu před skutečně zábavnou jízdou. Zda toto nový Prius dokáže skutečně změnit a přitom si udržet spotřebu na 4 l/100 km, to je otázka, kterou zodpoví teprve frankfurtský autosalon a posléze praktické testy auta.

tisková zpráva

22 Comments on “Nová Toyota Prius 4. generace představena”

  1. Máme Prius 3. generace a
    Máme Prius 3. generace a jsme naprosto spokojeni. Čekal jsem tedy netrpělivě na novou generaci. Tohle je ale zklamání. Design zvenčí bych ještě zkousnul, ale ten interiér – okolo řadící páky nějaký bílý lesklý plast, stejně tak na středovém tunelu, kam každý normální člověk odkládá klíče, telefon atd. Jak to bude vypadat za rok používání?

  2. ‚Zároveň půjde o
    ‚Zároveň půjde o nejnižší spotřebu pro auto „bez zásuvky“.‘
    Amici pravdepodobne mysleli benzinak bez zasuvky. Europske naftaky uz davno jazdia pod 4 litre.
    napr. Polo 1.4 TDI BlueMotion – 3.4l, Golf 1.6 TDI BlueMotion – 3.9l
    Corsa Enjoy 5-dv. 1.3 CDTI – 3.2l
    atd., atd.

    samozrejme iba podla NEDC.

    Co sa tyka dizajnu, vetci grcaju ake strasne to je, no mne sa to paci. Zjavne sa inspirovali Hodnou, resp. Acurou. Nudny vyzor by bol urcite horsi. Ked pozriem napr. na Aveo. Co uz tu zakaznika oslovi… ?

        1. Je to převzato z testu ve
          Je to převzato z testu ve Světě Motorů – rozvorem a prostorem pro posádku (o kufru řeč nebyla) je to auto velikosti Passatu (ano, nepamatuji si, které generace, ale rozhodně po roce 1990 ;)) V Priusu II jsem vzadu seděl, byť častěji ho přímo řídím.

          Ono je to pěkné, že ta TDIčka berou pod těch 5 l/100 km. Berou je, i když ve městě smrdí před semafory, berou je i na dálnici, když je tam 20 min kolona a oni musejí mít stále zapnutý motor a popojíždět. Najděte si test ojeté 2. generace Priusu v SM, kde je přímo okénko pro rýpaly „TDI je prostě levnější“, kde jsou životnostní náklady krásně spočteny, a to tam ještě není započtena ekologická katastrofa pokaždé, když tyhle haputmotory na dálnici přidají a vyvalí se za autem černý kouř, jako za prchající chobotnicí… Já se do žádného majitele nechci strefovat, já pláču nad tou technologií vydávanou za úspornou (k peněžence možná, k životnímu prostředí už ne).

          1. Ak by malo naozaj ist o
            Ak by malo naozaj ist o znizenie skodlivych emisii, Prius by bol od vyroby na LPG. Vtedy by to malo vyznam, ale prinos rovnakeho mnozstva spaleneho benzinu v porovnani s naftou je v dobe katalyzatorov jedine v znizeni emisii pevnych castic, ktore sa stale nedari redukovat ako by sme si priali.
            Tu nas zachrania jedine elektromobily.

  3. Mám 2. generaci Priusu a
    Mám 2. generaci Priusu a při jízdě se bavím po svém – když se člověk zaměří na plachtění, předvídání za účelem vyšší rekuperace, ale i na odpich z křižovatky díky automatice a přípomoci 400 Nm elektromotoru v prvních km/h, je v tom autě práce a zábavy až až.

    Design třetí generace byl o mnoho ucelenější a pro mě sportovnější, než tato rozevlátá Felicie s ploutvičkami. Díky za to, zaměřím se případně na koupi zachovalé a vypiplané 3. generace. Každopádně jsem ale zklamán, Toyota má co dělat s obhajobou odchodu od EV technologie a ztíží si dobité vavříny takovýmhle miš-mašem. A to, považte, právě designové úpravy vnějšku si vyžádaly jednoletý skluz s uvedením!

    Počkejme na ceny a parametry – možná tu ještě pomůže zázrak…

  4. Tak dakde udelali soudruzi z
    Tak dakde udelali soudruzi z Jp chybu :-(..nevyzera to dobre..škoda..keby dali do aurisku tak 7-8 kWh bateriu a moznosť nabíjat…tak vyborná volba.Ja mam pocit že toyota zaspala na vavrínoch…a tlačí vodík..majú naskok v hybridoch a oni odbočia k vodiku..a pritom môžu mať 20 modelov plug-in.

Napsat komentář