Elektromobil Volkswagen e-Golf: výměna baterie

Elektromobil Volkswagen e-Golf jsme si nedávno vyzkoušeli a příjemně nás překvapil. Podívejte se na názornou ukázku výměny jeho baterie.

Řez elektromobilem Volkswagen e-Golf, který staví na sedmé generaci modelu Golf
foto: Volkswagen

Podobně jako třeba elektromobil Tesla Model S, také Volkswagen e-Golf má baterii umístěnu v podvozku. Její vyjmutí je tak de-facto poměrně jednoduché: stačí povolit všechny šrouby a odpojit konektory.

Baterie e-Golfu se skládá z 264 článků (25Ah, Panasonic) v 7 modulech a je umístěna mezi nápravami. Váží 317 kg a celková kapacita činí 24,2 kWh. Reálně díky tomu e-Golf ujede na jedno nabití až 170-190 km.

13 Comments on “Elektromobil Volkswagen e-Golf: výměna baterie”

  1. Proč mi to video VW s 5-6
    Proč mi to video VW s 5-6 upocenými chlapíky (ten šestý po začátku záhadně mizí, asi vedoucí) složitě se pohybujícími pod vozidle hned připomnělo vtip:
    „Kolik policistů je třeba k výměně 1 žárovky?
    5.
    1 stojí na stole a drží žárovku.
    4 nesou stůl a točí se s ním dokola.“

    Když si tady na hybridu najdete video, kde Musk na pódiu prezentuje rychlost robotizované výměny baterie Tesly Model S oproti tankování nějaké Audiny, pak pochopíte trapnost VW videa.

  2. Přeji VŠEM evropským
    Přeji VŠEM evropským výrobcům elektromobilů aby dokázali konkurovat americké Tesle, s úspěchem!!! Je škoda, že v Evropě není podobný vzdělaný E. Musk jako ho má Amerika! Je škoda, že ani Škoda ani Seat nedokáží vytvořit elektromobilní sekci jež by byla konkurencí VW. I když Tesla je výrobcem elektromobilů jež nevyrábí jiná než elektromobilní vozidla, proto je tak úspěšnou firmou.

      1. No řekněme to na
        No řekněme to na rovinu.
        Škoda má marže na jednom autě cca 4-5 tisíc euro. Jenže pokud by vyráběli elektrické auto (nemyslím refit existujících modelů ale skutečně od základu elektrické auto), tak na něm marže bude jen 1 tisíc. Navíc je smutnou skutečností, že kdo vyzkouší čistě elektrické auto s tím jak je tiché a zrychluje, tak už se mu ke spalováku vrátit nechce. Plus poklesne prodej předražených náhradních dílů – spousta autoservisů přijde o práci, neboť na přezouvání gum se tolik nevydělá. Buďme rádi, že Tesla začala z nuly – ano začala s pár sporťáky, pak zvedla výrobu na 20 000 za rok, teď už je na 55 000 za rok, předpokládá že v 2018 už bude vyrábět 500 000 za rok. A tohle začíná automobilky hodně trápit. Někdo ukázal, že elektrické auto vyrobit jde, že to lidi jsou ochotni koupit. Najednou si bojí, že budou muset snížit zisky.

        PS: kdo těm maržím nevěří, ať se podívá za kolik byli automobilky ochotné prodávat 2009 – a to byli pořád v zisku.

        1. Ano Tesla jde v Americké
          Ano Tesla jde v Americké tradici být Průkopníkem pokroku. Stačí si nalézt dějiny značky Ford a podobnost mezi H.Fordem a Muskem. Tesla i v budoucnu asi bude ještě dlouho jedničkou, stejně jako možná Japonci budou tou jedničkou ve vodíkových vozidlech. To, že všichni jednou budou nuceni počítat se snižováním zisků je ale přirozené a silou pokroku a nových technoloií. Jinak by i naše společnost v 21.století snila o vynálezu kola a orební technoloie by byla založena na vhodné zahnuté větvi!

Napsat komentář