Elon Musk potvrdil odhalení Modelu 3 v březnu, cena $35 000

, šéf automobilky Tesla Motors, využil svůj Twitter, aby všechny znovu ujistil. Elektromobil Tesla Model 3 skutečně bude odhalen v březnu 2016 a bude stát $35 000.

Elon Musk, šéf Tesla Motors a vesmírné společnosti
foto: Tesla Motors

Navíc ale Elon Musk přidal ještě další hodnotnou informaci: elektromobil Tesla Model 3 bude možné si rezervovat ihned po jeho ohlášení. Podobně jako u elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X tak budo předobjednávky sloužit k tomu, aby Tesla získala peníze a zajistila si prodeje.

Musk na Twitteru také řekl, že výroba Modelu 3 začne za dva roky, tedy koncem roku 2017. Představení před dává smysl v tom, že Tesla chce strhnout veškerou pozornost na sebe.

Dále Musk potvrdil, že funkční giga-továrna, která momentálně roste v Nevadě (video), bude pro výrobu levného elektromobilu Tesla Model 3 bezpodmínečně potřeba. Rozběh pilotní produkce se očekává v dubnu 2016. Gigatovárna bude stát 5-6 mld. dolarů a cenu baterií má srazit až na $100/kWh.

Na závěr svého twitterového „zpravodajství“ pak dodal, že první kusy elektrického budou předávny přímo v továrně ve Fremontu dne 29. září 2015.

Elon Musk

121 Comments on “Elon Musk potvrdil odhalení Modelu 3 v březnu, cena $35 000”

  1. Facinuje mě jistota
    Facinuje mě jistota Teslabratrstva jaká to bude bomba, skoro bych řekl, že Teslabratrstvo je nejlepší marketing Tesly a před tím klobouk dolů…levnější a žhavější reklamu nemá nikdo na světě. Co se týče auta, tak bych byl skeptický.. 40 000 € za něco, co může rychle technologicky zastarávat a jehož provozní náklady v čase spíše porostou než se zlevní nebo budou stagnovat, jsou spíše rizikovou investicí a rizikovým předplaceným nákupem…ostatně ono celá filosofie Tesly stojí na tom: budeme do toho rvát prachy, zkoušet to a ono se to snad časem finančně zvaliduje…a zatím to stojí jenom na víře lidí ve vizi…pohledem do historie, podnik daleko za kalkulovaným rizikem..

              1. Bohužel to mám Zbyňku
                Bohužel to mám Zbyňku spočteno naprosto přesně u mého benzínového Citroenu Berlingo / Peugeot Partner. Pořizovačka mírně přes 400 tis. Kč, celkové náklady po 7 letech atakují 900 tisíc Kč.
                Jenže to petrolheadům prostě my elektromobilisté nevysvětlíme, tohle nechtějí slyšet a část z nich nechce počítat.

              1. Tady na hybrid.cz se to dá
                Tady na hybrid.cz se to dá lehce dohledat. Když bych ujel se svým benzínovým Citroenem Berlingo / Peugeot Partner za 1 rok stejných 15 tis. Km jako s mým elektrickým Peugeotem Ion, tak bych vydal 35 tisíc jen za benzín, oproti 2,5 tisícům za paušál na nabíječky ČEZu. Když cena benzínu směšně klesne o kačku či dvě, tak to bude jen 32 nebo 30 tisíc versus 2,5. Čili pořád bez debat ve prospěch elektromobilu.

                1. jak dlouho myslite ze CEZ
                  jak dlouho myslite ze CEZ bude poskytovat toto nabijeni „zdarma“? 🙂

                2. Pokud myslíte, že 2.184,-
                  Pokud myslíte, že 2.184,- Kč ročně za přístupový čip k nabíječkám ČEZu je zadarmo, tak s minimální mzdou 55,- Kč na to musíte v hrubém vydělávat skoro 5 dní. Tedy 1 pracovní týden. Současně je to skoro 10% průměrné mzdy v ČR, kterou ovšem nebere 2/3 pracujících. To jen pro upřesnění.
                  I tyto, na první pohled malé peníze, jsou však ve skutečnosti velké. Protože aby jste si „vybral“ svých 182,- Kč měsíčně v ceně nočního proudu, kterým jinak doma běžně auto nabíjím, tak by jste musel nabíjet 73 kWh měsíčně, tedy mé auto skoro 5x z 0 na 100%. A mít ho na nabíječce pokaždé přes 5 hodin. Což využijete jen ve velké nouzi nebo pokud máte sloupek ČEZu před domem / firmou.
                  Jiná otázka jsou rychlonabíječky ČEZu, které jsou kupodivu zcela zdarma a čip nepotřebujete. Ovšem tady jde de facto o testovací provoz, čili my děláme službu ČEZu a za pár kilowatt občas nabitých platíme testovacími daty. A často spláčeme nad výdělkem, když rychlonabíječka nefunguje a je to pak ne o minutách (u mne 20 z 0na 80% baterie), ale hodinách nabíjení. A u mne ani to ne, já nenabiju vůbec. Protože rychlonabíječka ČEZ má jen rychlé kabely CHAdeMO, Combo a zásuvku Mennekes, žádnou obyčejnou zásuvku. CHAdeMO a Combo jsou rychlonabíjecí kabely v poruše a na Mennekes zásuvku kabel nevlastním. Zpoplatnit půjdou, až opravdu budou fungovat.
                  Podle informací z ČEZu byl paušál zvolen záměrně vzhledem k jednoduššímu účtování, i proto je placen čtvrtletně. Výška pak tak, aby elektromobilisty trochu motivovala pomalé stojany vůbec využívat. I když motivací je daleko více umístění, než cena elektřiny.
                  Shrnuto až bude ČEZ prodávat fungující službu, pak si za ni bude moci i více účtovat. Ovšem pokud dnes platí za čip i jen 200 z celkově 1 tis. registrovaných elektromobilů, pak už to nese ročně přes 436 tis. Kč.

                3. Mennekes redukci byste asi
                  Mennekes redukci byste asi uživil, ne? Dá se vyrobit i na koleně. Uvažoval jsem o ní sám kvůli skútru.

                4. Tak v nouzi každá redukce
                  Tak v nouzi každá redukce dobrá :-). O tom žádná.
                  Ale ona prý jen ta zástrčka vyjde na 2,5 tisíce (proto je nabíjecí kabel za tisíce korun) a dokud mám palubní nabíječku jen 3,6 kW, tak mennekesáckých 11 kW stejně nevyužiju. Takže počkám, jaký bude můj další elektromobil a podle toho pořídím redukci (třeba to bude Chademo na Mennekes pro Teslu :-)).

                5. Ta cena za samotný konektor
                  Ta cena za samotný konektor je opravdu výsměch. A to především u té většiny pocházejících od Dostar v číně.

                  Mimochodem ani bych se moc nedivil, kdyby do toho Mennekesu v těchto stanicích přivedli také jen jednu fázi.

                6. Mi to pripada skutecne skoro
                  Mi to pripada skutecne skoro „zdarma“, kdyz tam nekteri squattuji a nabiji 80 ci 90+% elektriny do sveho EV. 🙂
                  Nerikam, ze jste to zrovna vy, ale cetl jsem tady, ze pred nekterymi mestskymi urady nebo na nekterych jinych stanicich stoji porad ty same EV a jejich majitele nemaji zadnou motivaci misto uvolnit, protoze je to nic nestoji jakmile jednou zaplatili pausal.
                  A o minimalne mzde bych urcite nemluvil, protoze takovy clovek si asi sotva poridi elektromobil.

                  Pausal je jiste jednoduchy na uctovani, ale tim jeho vyhody konci a zacinaji uz jen nevyhody. A proto se ptam znovu jak dlouho myslite ze CEZ bude poskytovat toto nabijeni „zdarma“?

                7. Tak to jde skutečně o
                  Tak to jde skutečně o nedorozumění. Protože ti, co blokují před některými úřady i firmami nabíjecí stojany, jsou vozidla příslušných úřadů či firem, která dostali výhodně od ČEZu spolu s nabíjecím stojanem. Jen jaksi nepochopili, že ČEZ tím získal další veřejné nabíječku do své mapy pro své platící zákazníky.
                  Takže vrcholem je, když stanice u úřadu MS kraje je nejen po celou noc či víkend obsazena 1-2 elektromobily v barvách ČEZ a s logem kraje, ale na příslušném parkovišti je i závora a vpustit Vás musí recepční. Naštěstí je tam nonstop.
                  Jak se ale setkal s názorem kolega u jednoho městského úřadu – ale to je přece naše stanice pro naše auto. Byl ale asertivní, tak se úřední zadek zvedl a nabité a odpojené elektroauto v barvách ČEZu s logem města se uráčil přeparkovat a místo u stojanu uvolnit.
                  Kdy přestane ČEZ dávat přístup za paušál? Já myslím že až to bude skutečně služba pro platící zákazníky. To by bylo korektní. Tedy síť funkčních rychlonabíječek podél hlavních tras, na nichž nebudou zaparkována auta úřadů, firem a institucí v barvách ČEZu.
                  A pokud se ptáte na časový horizont, pak vzhledem k rychlosti vzniku výše uvedeného asi nikdy. Za což mne sice manažeři ČEzu mít rádi nebudou, ale s pravdou se těžko bojuje.

          1. hele rus taky počítal
            hele rus taky počítal barel za 160$ v 2016 a saud řek 30$. Ale cena benzínu je mezi 30-35, není za 15 🙂

            ekonomika.idnes.cz/kde-je-na-svete-nejlevnejsi-benzin-dr5-/eko-zahranicni.aspx?c=A150306_115014_eko-zahranicni_rny

            je to o něčem jiným ale hlavně o radosti z elektrojízdy 🙂

      1. Líbí se mi, jak když
        Líbí se mi, jak když napíšu něco jako názor na Teslu, tak hned člen Teslabratrstva (není to už trochu sekta?) začne útočit…ano ropa bude zdražena až jí jednou fakt bude míň, nebo se zdaní exhalace, ale tím, že se rozšíří elektromobilita, tak sice klesnou možná ceny na auto (dle neviditelné ruky trhu), ale zároveň se dodaní elektřina byť třeba přes silniční daň, protože elektron nelze označit, ale i daň z exhalací výroby el energie (či panelu) – provoz společnosti je placen z našich daní a výpadek si nemůže dovolit a je jedno jestli je to ze vlastnictví a provozu spalováku, elektromobilu nebo třeba rogala…společnost ty prachy na provoz potřebuje a deficit nemůže jít do nekonečna

          1. vozit sa na TESLE je snad
            vozit sa na TESLE je snad iba jediny sen TESLAbratstva, ako tu bolo uz zmienene. Auto je v nasej spolocnosti precenovane, nastastie mladsia generacia uz aj vnima auto ako zbytocnu DRAHU vec (low cost model TESLA za 40.000,-EUR ;))) ). A ked bude premiera TESLAbratsvo bude pri nejakom online WEBcastingu tlieskat spolu s Elonom Muskom, ako je vsetko konecne na dobrej ceste ;))))

              1. Trefa do černého. A co mi
                Trefa do černého. A co mi nestojí v garáži je ten největší nesmysl na světě, který si může pořídit jen zloděj. Minule mi říkal jeden borec, peníze maj jen zloději, že poctiví lidi maj prd. A zrovna on si nosí domu z práce od nafty až po toaletní papír.

        1. me se zas libi jak maj
          me se zas libi jak maj nekteri potrebu trollit stejne jako ty 😀

          podle ceho soudis ze je uzivatel ozana v jakemsi „Teslabratrstvu“? ani v postu ani treba na avataru zadna Tesla ani zminka o Tesle, takze mas kristalovou koili a ni tu vestis? a co za uzasny metody jeste pouzivas nato aby si vestil budoucnost… cucani z prstu na nohou?

          tak jako nekteri jsou cleny Teslabratrstva, tak ty budes 100% clenem klubu priblblich trollu

        2. Možná když společnost
          Možná když společnost nebude vydávat miliardy za energie a servis neskutečně složitých strojů, tak nebude muset vybírat tolik daní. A rozlišoval bych názor podepsaného diskutujícího a výkřik anonyma. Když jsem si na jiném fóru dovolil napsat, že není pravda že tesla dojede 200km couráním za kamionem a bez topení, panečku to se na mě sesypalo těch z benzínového bratrstva… A padaly takové ty argumenty, že jezdím v mixéru a podobně….

    1. ale mě se Váš názor
      ale mě se Váš názor začíná líbit a vůbec Vám ho nechci brát. Pokud bude hodně takových jako vy, potom o to déle si budu já užívat v podstatě zdarma provoz se svým skvělým elektromobilem a využívat dnes za pakatel všechny rychlonabíječky.
      Jen na okraj: vy si opravdu myslíte, že nákup zastaralého, smrdícího, provozně drahého spalovacího auta je opravdu dobrou investicí? jel jste někdy elektromobilem ? mluvil jste aspoň někdy s někým, kdo s tím zkušenosti má?

          1. Tohle jsme tu už jednou
            Tohle jsme tu už jednou probírali. Dost záleží na tom, jak si definujeme pojem „investice“. Dle definice, kterou používám já, do ní úspory nezahrnuji, protože ve finále je jedno, kolik čeho uspořím. Když jinak nemám žádné aktiva, tak stejně zkrachuju 😉

      1. Především žádný
        Především žádný dopravní prostředek není dobrou investicí, je jenom špatnou, nebo horší, počínaje kolečkovými bruslemi, konče letadlem nebo lodí. A ano mám s elektromobilitou zkušenosti a právě na základě poznatků získaných z elektromobility a jejím pravidelným srovnáváním s ostatními druhy dopravy, jejich LCC kost a skutečnými (ne ekologicky deklarovanými) dopady na životní prostředí jsem střízlivým realistou, což zde v podstatě znamená kritikem, nicméně to je jasné – to je jako říct v klubu H-D, že elektrický H-D by byl zajímavou alternativou – protože příznivci H-D svého času demonstrovali kvůli odebrání kick páky. Chceme-li udržet osobní mobilitu na rozumné výši za rozumné náklady a v rozumné zátěži životního prostředí, potom je nutné zvažovat energetický mix spotřeby společnosti a opravdu není řešením žádný extremismus, ala nechce elektromopil, fuj je fosilní, je nutné ten nebo ten nebo onen energetický zdroj…takto to nikdy dobře fungovat nebude a bude to možná ekologické, ale rozhodně ne šetrné k životnímu prostředí a bude to vždy levné jen pro malou skupinu osob, na niž ostatní budou plati..

        1. tak třeba teď jsme koupili
          tak třeba teď jsme koupili eNV200 dodávku a celá firma to považujeme za velmi dobrou investici, která nám už nyní přináší celkem slušné úspory. Za cca 10let provozu elektromobilu (www.qauto.cz) jsem každý rok ušetřil cca 100tis Kč. Jízda elektromobilem je neporovnatelná se spalovákem / nevím jak to vyčíslit v Kč – to nejde. Nechci se na to dívat z globálního pohledu, protože to neovlivním, ale z pohledu uživatele je to obrovský přínos a nezlobte se na mě, dlouhodobé zkušenosti s elektromobilem nemůžete srovnávat s krátkou projížďkou. Celý ten Váš příspěvek musím považovat za snůšku teoretických blábolů. Proč myslíte, že prodeje EV se jen u nás každý měsíc cca zdvojnásobí? Ty statisíce lidí kteří si do teď EV pořídili jsou co? skupinka vyvolených nebo jsou to lidí žijící mimo realitu? Pardon, asi se Vás zapoměli zeptat zda EV pořídit. Každopádně Vás nepřesvědčuji, jezděte svým spalovákem, o to déle my (majitelé EV) si budeme užívat všech výhod EV a třeba i nabíjení na rychlodobíječkách zdarma….

  2. Pani a Damy, 35.000 bez TAX,
    Pani a Damy, 35.000 bez TAX, takze v EU mozno tesne na urovni nad 40.000,-EU… Nissan Leaf v tej dobe uz bude na rovnakej technologickej urovni za 1/2 cenu. Tato hysteria menom TESLA je celkom pekna fraska US economy vplyvu na ludi, a to vsetko cez „cutting edge technology“ktora je uz stara niekolko rokov…

    1. Este pre doplnenie obrazu,
      Este pre doplnenie obrazu, aka tazka je vyroba auta v sucasnosti, sice konvecneho benzin/diesel/LPG/CNG ale cisla na krajinu ako je Slovensko za rok 2014:

      Automobilky na Slovensku v minulom roku vyrobili spolu vyše 980 tis. vozidiel. Oproti roku 2012 to predstavuje nárast o 5,8 %.

      Vytlač článok
      Vytlačiť
      Predstavitelia Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR o tom informovali na stredajšej tlačovej besede. Trnavský závod PSA Peugeot Citröen vyrobil vyše 248 tis. áut, žilinská Kia 313 tis. vozidiel a na bratislavský závod Volkswagen tak pripadá viac ako 419 tis. vyrobených vozidiel.

      —————————————–

      cize „uspesna“TESLA s 55.000 kusmi za rok???!!! na smiech cele cisla co uvadza Elon Musk

          1. No to obvykle u
            No to obvykle u malosériovek bývá.

            Jinak se na světě každoročně vyrobí a prodá přes 80 miliónů aut, tak kdyby všichni si chtěli koupit teslu v jednom tomto roce, jak dlouho by na ni asi s tím hyper, giga a mega super nárustem 50% ročně čekali? 500 let? Nebo 1000 let? A to jen na produkci 1 roku ostatních automobilek. Co pak by se dělo s těmi dalšími lety? Čekání 10.000 let a více?

            1. Pane Anonyme, zkuste si to
              Pane Anonyme, zkuste si to spočítat, než začnete házet hausnumerama.
              teoreticky letos (2015) vyrobí 50 000 aut
              při nárůstu 50 % zpředchzího roku:
              2016    75 000
              2017  112 500
              2018  168 750
              2019  253 125
              atd.
              2027  6 487 317
              2028  9 730 975
              takže žádné tisíce roků  🙂

                1. Bóže, Anonyme, co to furt
                  Bóže, Anonyme, co to furt melete – nedočkal
                  pokračování výpočtu:
                  2032    49 263 063
                  2033    73 894 594
                  2034  110 841 891
                  atd.
                  2038  561 137 073
                  už vám do stačí?
                  aut už jsou stovky miliónů a roků přibylo jen 23
                  podceňujete matematiku a její zákonitosti

          2. Od kdy je 78 let více než
            Od kdy je 78 let více než 100? 🙂 VW byl založen v roce 1937.
            A o 9 – 11 let v letech 1946 – 1948 (před 67 – 69 lety!) dosáhl objem produkce 12000 automobilů ročne.

            Tesla Motors byla založena v 2003 a dnes o 12 let v roce 2015 (o 69 let později!) vyrábí 55000 automobilů ročne.

            A nyní bábo řad kdo má většího? 🙂

      1. Mas specku Nissan Leaf 2020?
        Mas specku Nissan Leaf 2020? a mas uz specku TESLA 3 (2020)? Ja zatial nie! Cenovku Leafu si uz vies pozriet teraz pre model 2015, tak isto by som Nissan nepodcenoval, kedze tam ide o podstatne vacsie cisla uz dlhodobo vyrobenych a predanych! k letu 2015 to bolo cez 170.000 kusov.

        1. Nemam a vy mate? A kto tu
          Nemam a vy mate? A kto tu hovori o roku 2020? Ja hovorim vseobecne, ze nissan leaf s kapacitou baterii 30kWh a s cenovkou nad 30 000 Eur rozhodne nebude stat 1/2 Tesly 3. Oni nemaju ako vyrabat lacne baterie. Budu musiet ist s kapacitou mierne dolu a pocitam ze pri rovnakej cenovke dosiahnu dojazd realne niekde pri 250km ale budu sa pysit NDEC nad 300km kdezto 300km bude dosahovat Tesla 3 v EPA co je dost zasadny rozdiel. Na nieco taketo bude treba bateriu s 2x kapacitou ako bude mat nissan leaf 2016. To co pisete vy je uplne nezmysel, lebo to by v nissane museli objavit uplne novy druh baterie s velmi lacnou a objemnou produkciou co je scifi. Taktiez, nie je jasne ci sa do tej cenovky pocita aj bezplatne nabijanie na SC. Podla mna je to mozne, lebo pokial viem tak to stoji prave tych 5000$ pri Tesle S. Nissan bude mat prave velky problem dobehnut auto s takto nastavenymi parametrami.

            1. Já bych řekl, že model 3
              Já bych řekl, že model 3 určitě v ceně SC zdarma mít nebude a toto bude určitě zpoplatněno min. stejnými 2000USD. Přeci jen Tesla zatím staví ty SC „dost pomalu“, že jen taktak drží krok s produkcí modelu S, aby se před nimi netvořily fronty. Ostatně proto vymýšlí na první pohled kravinu s tím robotickým chapadlem pro SC. Tím primárním cílem je, aby si nabité auto okamžitě samo odjelo a neblokovalo stojan.

              Model 3 (a to i se zpoplatněným SC) by tak velmi rychle zaplavil stávající síť SC a majitelé prémiových modelů S,X by byli nasraní, že jim (promiňte mi ten výraz) kdejaká socka v modelu 3 blokuje SC. To je ostatně další důvod proč s uvedením 3ky na trh nespěchat. Dokud nebude k dispozici opravdu hustá a hlavně vysokokapacitní síť SC. (běžně 10 a více stojanů).

              A také se nabízí otázka, jestli Model 3 nedostane jako první pro Evropu CCS zásuvku.

                1. Právě že na rozdíl od
                  Právě že na rozdíl od Chademo, nedává redukce pro CCS až tak velký smysl, když je možné použít v evropské verzi s mennekesem přímo CCS zásuvku, která nijak nelimituje stávající SC/AC nabíjení. V USA to ale problém je.

                  Já myslím že těch 2000USD je trvale udržitelné předplatné, problém je v tom, že rychlost výstavby infrastruktury není limitována penězi. Tedy alespoň u zcela nových stanic, kde je nutné získat nekonečné množství povolení. U nás pak ještě dotázat památkáře, zkontrolovat místní populaci sysla obecného a nakonec provést archeologický průzkum.

                2. Dnes je u modelu S 70D
                  Dnes je u modelu S 70D nabíjení na SC v základu, zatímco dříve to bylo u modelu S 60 za příplatek. Tesla již snad jednou prohlásila, že neomezné SC bude i pro model 3, na druhou stranu dnes prý zasílá dopisy některým majitelům modelu S, že cucají SC moc často…

                3. S tím cucáním moc často
                  S tím cucáním moc často mě to docela zaráží. Zajímalo by mě, co je to moc často a jak je to definováno, jestli vůbec. Když se to Tesle nelíbí, tak má jasně říct, že třeba 3 nabití za týden je zdarma a další jsou už za poplatek. Takhle to akorát vytváří špatný dojem.

                4. V diskusi k článku V
                  V diskusi k článku

                  V Česku extrémně roste zájem o CNG auta i elektromobily Tesla

                  na mou prosbu zveřejnil uživatel „Pajda“ tu větu která prý měla Tesláky rozčílit:
                  „As a frequent user of local Superchargers, we ask that you decrease your local Supercharging and promptly move your your Model S once charging is complete.“
                  čož Strejda Gůgl přeloží takto:
                  „Jako častý uživatel místních turbodmychadel, žádáme vás, abyste snížit místní přeplňování a pohotově přesunout své váš Model S, jakmile je nabíjení dokončeno.“
                  z čehož jsem vyrozumněl to, že podstatně více vadí NEopuštění stojanu okamžitě po nabití než vlastní nabíjení.

                5. Ano, to je rozumné, taky
                  Ano, to je rozumné, taky potkáte lidi na běžné veřejné nabíječce, jak tam nabíjí Amperu od rána do večera, jen jim ještě nedošlo, že zatímco včera byla ta jejich Ampera jediné auto do zásuvky široko daleko, dnes už to nění pravda. /nic proti Amperám/

                6. Nějak nechápu, jak se
                  Nějak nechápu, jak se může v evropské verzi přímo použít CCS zástrčka, když nemá DC piny. To by právě vyřešila redukce, kde by se DC piny svedly taky do Mennekesu, aby ta zásuvka na autě nebyla zbytečně velká.

                7. No právě že by ty DC piny
                  No právě že by ty DC piny (tedy kompletní CCS) v modelu 3 už byly genericky.

                  Problém by měl stávající Model S, který má pro velikost mennekesu designovou linii zádě vozu, kterou by museli změnit aby to nevypadalo blbě. U modelu 3 už to ale může být upraveno z výroby.

                  Já ostatně vycházím ze stávající zkušenosti, že Tesla bratrstvo si „vyřvalo“ chademo redukci a určit bude chtít využívat i CCS. No a nemyslím si, že by byl Elon ten typ člověka co by jim předkládal další šílenou redukci, když lze vyměnit zásuvku ve voze a hlavně v roce 2018 bude rozšíření CCS zas úplně jinde a zřejmě se už začnou objevovat první 100(80)kW stojany, které pro baterii Modelu 3 budou dostatečné.

                8. Aha, jsem vás prve moc
                  Aha, jsem vás prve moc nepochopil. Ale to já právě to, co si myslím, že Tesla neudělá, protože si bude chtít zachovat relativní eleganci a kompaktonst toho konektoru. On totiž Menneks pro 3f AC i DC dobíjení je v podstatě prostorově nejúspornější konektor, jaký asi jde navrhnout.

    2. Nissan Leaf je nizsi stredni
      Nissan Leaf je nizsi stredni trida, jak tedy souvisi s Teslou 3 ktera ma spadat do stredni tridy?

      to je asi stejne jako bys lidem rozmlouval aby si misto Passata koupili Golfa protoze ten Golf je o 10 tisic levnejsi

      a ty mas ty specifikace tech 2 aut na rok 2020? ze sam tu delas zavery jako bys ty specifikace znal ale u ostatnich se nato ptas 😉

      1. Saman podstatu vystihl
        Saman podstatu vystihl úplně přesně. Tesla Model 3 opravdu měl už od prvního ohlášení být vůz klasické střední třídy, tedy ekvivalent BWM řady 3, Audi A4 a nakonec i toho lidového Passatu. Vzhledem k tomu co Tesla dosud předváděla s pohonem je zřejmé, že i Model 3 bude odpovídat nejvýkonnějším motorizacím včetně 4WD (po pravdě řečeno je s vysokou pravděpodobností zase totálně deklasuje) A vozy v této výbavě také stojí kolem 0,9-1 mil Kč bez daně, tedy ekvivalent oněch 35-40tis USD a evidentně se prodávají velmi dobře.

        Čili Tesla nikdy konkurovat Leafu ani e-Golfu neměla v úmyslu. Toto jsou vozy nižší střední třídy s cenovkou do 25tis USD. A Tesla ví moc dobře, že zde elektromobil v jejich pojetí v dohledné době spalovákům konkurovat nemůže.

        Jestli z toho plyne nějaké ponaučení tak pokud se zdají být elektromobily drahé, tak spalovací vozy od nižší střední třídy výše jsou neskutečně předražené. (což mimochodem většina diskutérů o cenách ví, jen se jim to nehodí do krámu).

        Tudíž neexistuje sebemenší důvod proč by neměl jít Model 3 na odbyt stejně dobře jako A4, BMW řady 3 a Passat v plné palbě. Naopak zde je vysoká pravděpodobnost, že může jejich prodeje značně ovlivnit ve svůj prospěch.

    1. Tesla nemala dovod uvadzat
      Tesla nemala dovod uvadzat novy model (X) ked v 2013. nestihala vyrabat ani S-ka samotne a cakacia doba bola 3/4 roka. Vyuzili ten cas aby mohli urobit X-ko este lepsie. A teraz, ked uz stihaju pokryt dopyt po S-ku zvacsuju zaber aj na segment SUV. Pride mi to velmi sikovne vymyslene.
      Ak pojde rozsirovanie vyroby v Gigatovarni podla planov, nevidim dovod, na meskanie uvedenia Modelu ≡.

      1. Ale mela duvod, protoze
        Ale mela duvod, protoze puvodni terminy modelu S i X oznamila v predstihu a plany se maji plnit. Byly potize ze zadnimi dvermi Modelu X atp. Plneni oznamenych terminu je slaby clanek marketimgu Tesly, i co se tyka Superchargeru. Vse je vzdy podstatne zpozdeno a je s tim jiz treba bezne pocitat..Takze duvod ke splneni oznamenych terminu uvedeni modelu S a X Tesla zcela jiste z principu mela a nic neni tedy sikovne vymysleno. Termin modelu 3 byl mj. uz ted 2 krat potrvzen a zase odvolan.Jestlize vy nevidite duvod na zpozdeni terminu uvedeni modelu Tesly 3, nebo ne, v tomto nehraje prazadnou roli.

  3. Trojka bude trhák, už
    Trojka bude trhák, už kvůli příznivější ceně. Firmy si budou moci postavit flotily aut na elektřinu a řada běžných lidí už bude porovnávat s klasickými auty ve střední třídě. Po odečtení nákladů na benzín/naftu budou mít rozhodování ve prospěch Tesly snazší. Kritický bude dojezd, který může být nižší než u Tesly vzhledem k ocelové karoserii. Uvidíme, na „trojku“ se těším zdaleka nejvíc, má rozhodně největší potenciál proměnit trh s automobily.

    1. jestli SS nezačne tu válku
      jestli SS nezačne tu válku s Ruskem:
      „V posledních několika týdnech, Pentagon tiše přesouvá vojáky a těžké zbraně do několika zemí, které lemují západní a jižní části Ruska. Jako odezvu, ruský prezident Vladimír Putin nařídil své armádě, aby zahájila výcvikové manévry v těchto oblastech, aby bedlivě sledovala Spojené státy a NATO.“

      goo.gl/QU9t97

      tak si Model 3 koupím

      1. „tu válku“ Jakou? O
        „tu válku“ Jakou? O žádné nevím.

        Jinak SVOBODNÉ NOVINY BEZ CENZURY jsou jedny z tzv. „alternativních stránek“ aktivně šířících ruskou propagandu.

        Bohužel, zatím jedinou válku, kterou na hranicích Ruska vidíme, je ta co vyvolal v Donbase Putin 😉

          1. LOL 😀
            To, že má něco v

            LOL 😀
            To, že má něco v názvu „american“ a je to psáno anglicky
            a) neznamená, že je to americké
            b) neznamená, že to není ruská propaganda
            c) neznamená, že i v USA se nenachází jedinci, kteří jsou ruskou propagandou zblblí, případně přímo najatí k tomu, aby ji šířili.

            PS. Kdy by to byl čekal, že s ní nakonec budeme muset bojovat i na stránkách Hybridu…

            1. dle tvé dětské logiky je
              dle tvé dětské logiky je tedy i šéf SS Stratforu na videu členem Ruské propagandy? 🙂

              „The head of the private intelligence agency Stratfor has for the first time publicly said that the US government considers to be its overriding strategic objective the prevention of a German-Russian alliance. Blocking that alliance is the only way to prevent an alternative world power capable of challenging extension of the American position of being the world’s lone superpower.“

              1. Dětskou ba přímo
                Dětskou ba přímo infantilní logiku předvádějí sami šiřitelé ruské propagandy, které nevyvedou z míry ani do očí bijící nelogičnosti a nesmyly v ní obsažené, čímž se právě vždy krásně dokope 😉
                V tomhle konkrétním případě by jakákoliv blokace „německo-ruské aliance“ těžko mohla upevnit pozici USA jako jediné velmoci ve světě, kde mnohem větší ekonomickou a pomalu i vojenskou sílu než Rusko má Čína, s Indií jí dýchající na záda. Nemluvě o tom, že žádná německo-ruská alienace neexistuje a nikdy neexistovala. To je právě zbožné přání Kremlu, aby tomu tak bylo, čímž se nepřímo ukazuje, odkud vítr vane.

                Btw. Hlavu Stratforu (tedy Friedman) nemusí nutně být součástí ruské propagandy, ale dle bodu c) jí může být solidně zblblá. Ruská propaganda je totiž v USA velice aktivní.
                A že se jedná o agenturu s opravdu zajímavými názory lze vydedukovat z její zprávy z r. 2005, kde předpovídá úpadek Číny do r. 2015 😉

                1. HOŠI pro studium
                  HOŠI pro studium mezinárodní politiky doporučuji následující studijní materiál minuta 110tá 😉
                  csfd.cz/film/8755-jfk/

                2. A samozřejmě konspiračky
                  A samozřejmě konspiračky o tom, že za vším stojí CIA a vrazi z Vólstrýtu na závěr nesmí chybět 😉

                3. jistě, sama CIA je je
                  jistě, sama CIA je je praceno ruskou propagadnou, když má v dokumentech toto:

                  „the State Department and CIA’s material support of ISIS terrorists on the Syrian battlefield going back to at least 2012 and 2013“
                  goo.gl/1ddThb

                  nejsi trochu paranoik, když všude vidíš ruskou propagandu? 🙂

                4. Tak jsi se zase jenjo jednou
                  Tak jsi se zase jenjo jednou chytil do vlastní pasti 😉

                  Global research není nic jiného, než seriózně se tvářící ruská propaganda nejhrubšího zrna často čerpající z Russia Today.
                  Viz: http://rationalwiki.org/wiki/Globalresearch.ca

                  Cituji: „Despite presenting itself as a source of scholarly analysis, Global Research mostly consists of polemicists, many of whom accept (and use) conspiracy theories, pseudoscience and propaganda.“

                  Právě neschopnost (či spíš neochota) si ověřovat důvěryhodnost zdrojů a to především těch honosících se vznešenými názvy jako „Global research“, „American free press“, „Czech free press“ (podobnost čistě náhodná…) atd., které jsou typicky přímým nástrojem ruské propagandy a které velice často odkazují sami na sebe, je pro šiřitele a „věřitele“ ruské propagandy velice typická.

                  PS. Nejsi tak trochu paranoik, když za vším vidíš (nebo spíš chceš vidět) CIA? 😉

                5. samo lžeš, zdroj je
                  samo lžeš, zdroj je přímo CIA, zde:
                  judicialwatch.org/document-archive/pgs-287-293-291-jw-v-dod-and-state-14-812-2/

                  nejsi paranoik, když všude vidíš ruskou propagandu? 🙂

                6. Pořád dokola jak u
                  Pořád dokola jak u blbých. Žádný argument, jen další nesmyslný odkaz.
                  Ani nemusím ztrácet čas čtením toho dokumentu a ověřovat jeho věrohodnost, stačí si přečíst komenty pod ním, abych věděl, že to není důkaz vůbec o ničem.

                  PS. Já za vším ruskou propagandu nevidím, vidím ji jen za tím, za čím je zcela jasně patrná a za čím ji lze docela snadno identifikovat, zatímco tobě CIA evidentně krade i ponožky do páru 😉

                7. ty ani tuhle agresi SS
                  ty ani tuhle agresi SS nevidíš?
                  zerohedge.com/sites/default/files/images/user3303/imageroot/2014/11/20141110_war.jpg

                  tohle taky působí ruská propaganda?
                  dělníkům je snadné vládnout 🙂

                8. Nehodlám kontrolovat
                  Nehodlám kontrolovat faktickou správnost té mapy, kterou velice často používá ruská propaganda (viděl jsem ji už minimálně 20 ×). Nicméně vidím jen základny NATO, které dané státy sami na svém území chtějí.
                  Spíš se upřímně ptej, proč bývalé sovětské republiky a satelity se sami vehementně do NATO derou. Že by kvůli tomu, že mají velice negativní zkušenost s ruskou agresí? 😉

                  PS. Na rozdíl od tebe se živím dost kvalifikovanou prací. Nehodnoť dle sebe jiné 😉

                9. Ackoli tady na me jenja nebo
                  Ackoli tady na me jenja nebo jak se zrovna podepise, pusobi dost jako troll, i mi vadi, ze Spojene staty maji rozpocet na ministerstvo valky (pardon Department of Defence) okolo 610-721 miliard dolaru rocne a prakticky kazdy rok jsou v nejakem konfliktu. Rusko neni svate, ale aspon tolik neutraci na valceni po svete.

                  Pro srovnani vydaje Ruska a USA na minesterstva valky (pardon, obrany):

                  https://en.wikipedia.org/wiki/Military_budget_of_the_United_States

                  https://en.wikipedia.org/wiki/Military_budget_of_the_Russian_Federation

                  Pro srovnani, nejdrazsi stavba na svate (mezinarodni vesmirna stanice) stala zatim zhruba $150 miliard.

                10. Nechci tu nijak obhajovat
                  Nechci tu nijak obhajovat americké výdaje na armádu, nicméně důležitější než absolutní jsou relativní údaje. A dle nich Rusko již nyní dává na armádu větší procento HDP než USA.
                  viz. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures

                  A to nemluvě o různých tajných a přísně tajných položkách rozpočtu, které tvoří skoro jeho jednu čtvrtinu a o kterých nikdo neví přesně kam jdou.

                  PS. Rusko sice nyní otevřeně nikde neválčí, ale s jeho pomocí spousta válek vzniklo. V současnosti viz Donbas nebo Sýrie (vyzbrojování Asada).

                11. Tak to je teda riadna
                  Tak to je teda riadna vedecká úroveň pre štúdium histórie, pozrieť si holywoodsky film. Holywood je povestný svojim objektívnym vnímaním reality a všetky univerzita sveta namiesto štúdia sa venujú pozeraniu holywoodskej produkcie.

                12. Kevin Kostner by nekecal!!
                  Kevin Kostner by nekecal!! :)))

              2. šéf SS Stratforu, to je
                šéf SS Stratforu, to je už len aká autorita? George Friedman je čistý machiavelista a jeho vplyv na reálnu zahraničnú politiku USA je asi taký ako tvoj. Na rozdiel od Teba som čítal jeho knihu next ten years a je to pohľad na svet cez prizmu studenej vojny. Je to človek, čo si ho radi čas od času zavolajú televízie ako nejakého gašparka so smiešnymi názormi, lebo to dobre vyzerá na obrazovke. Jeho najsledovanejšie video na youtube má tesne nad 250.000 zhliadnutí a väčšinu z toho mu naklikali rusofili – skutočne super vplyvná osoba. Len pre porovnanie Bjørn Nyland a jeho video o 728 km jazde na jedno nabitie v modeli S má 220.000 zhliadnutí.
                Tvoj príspevok je ako z príručky plateného ruského trolla. Nájsť nejaký absurdný názor absolútne nepodstatného človeka a vydávať ho za oficiálnu politiku USA. A na základe toho odsúdiť politiku USA. Ako si prosím ťa prišiel na tú stránku americanfreepress.net? Predpokladám, že na nejakom konšpiračnom webe. Prosím Ťa prebuď sa a netrolluj tam, kde na teba nie je vôbec nikto zvedavý

                1. ano, CIA (BBC) je také
                  ano, CIA (BBC) je také ruská propaganda, že? 😀
                  „CIA documents acknowledge its role in Iran’s 1953 coup (all just for oil), documents also admits changing US public opinions.“
                  goo.gl/dGRBEC

                  dětská logika ti stále stačí? jak zdůvodníš toto? 🙂

                2. Nerozumiem. Čo má toto
                  Nerozumiem. Čo má toto spoločné s tým tvojim SS Stratford a Georgom Friedmanom oktorom si tu básnil? Čo sa tým snažíš naznačiť? Napíš aspoň dve súvislé vety s Tvojim názorom.

                3. že USA chce vládnout ve
                  že USA chce vládnout ve zdemovlované Evropě v chaosu, jinak by to ani nešlo:

                  „The US is prepared to plunge Europe into a war with Russia in order for Washington to preserve its hegemony over the transatlantic axis.“
                  presstv.com/detail/2014/03/30/356571/us-war-plan-for-europe-and-russia/

                  nemáš náhodou směnu? protože dělňasi jsou velmi jednodší lidé, kterým je snadné vládnout

                  nebo myslíš, že Rusko se sotva 2 základnami (oproti 300 SS) chce válku? mozek nepracuje? 🙂

                4. Ano, CIA se dost
                  Ano, CIA se dost pravděpodobně angažovala v některých událostech, to asi nikdo nepopírá. Ale typické pro šiřitele konspirací (které často z líhně ruské propagandy pochází – šíří je ty samé weby) je neschopnost kritického myšlení a snaha napasovat CIA za cokoliv, co se na světě děje (včetně zemětřesení, viz HAARP a pod.).

                  To už není ani dětská logika, to je úplná absence logiky a hlavně zdravého rozumu 😉

                5. ty máš duševní
                  ty máš duševní poruchu
                  já ti dám fakta, ty mě z ničeho nic obviňuješ, že věřím pohádkám, které sis vycucal z prstu, o kterých se nikdo nezmínil
                  nemůžeme za to, že nejsi schopen chápat více faktů a spojovat si je, to tě tatínek dost zanedbával 🙂

                6. Duševní poruchu máš ty
                  Duševní poruchu máš ty jenjo, jen si to nejsi ochotný přiznat, což ti pochopitelně nevyčítám, jelikož toho není schopný žádný konspirátor. Nakonec každý blázen si myslí, že on jediný je normální 😉
                  Jinak tu nedáváš fakta, ale z naprosté většiny vykonstruované nesmysly nebo nic neříkající odkazy, které jinde než na stránkách šířících ruskou propagandu většinou nenajdeš. A dál se o tom s tebou nehodlám bavit, jelikož je to ztráta času.

                7. ale já ti dal odkaz na
                  ale já ti dal odkaz na BBC
                  to je taky ruská propaganda?
                  čeče, ty musíš pracovat u lopaty, tvé chápání je velmi nízké 🙂
                  máš krutou paranoiu, když BBC je pro tebe ruská propaganda 😀

                8. Odkaz na BBC je v té
                  Odkaz na BBC je v té hromadě hovadin, na které jsi tu odkazoval, jediná relevantní informace (ovšem o 60 let staré záležitosti, kterou sama CIA zveřejnila) a taky jsem ji nijak nerozporoval, takže dost chabý pokus 😉

                  Vyjádři se frajere k těm ostatním odkazům, u kterých jsem ti dokázal, že jsou to jen prokazatelně propagandistické nesmysly.
                  Nebo rovnou zkus přiznat, že jsi prostě mimo. Uvidíš, že to zase tolik nebolí 😉

                9. čo sa akože snažíš
                  čo sa akože snažíš dokázať. To, že CIA sa angažovala v Iráne a kade tade po svete za posledných 70 rokov, je akože nejaká prevratná informácia? Ty čo máš 12 rokov? Pretože tvoje príspevky sú na inteligenčnej úrovni základnej školy.
                  Samozrejme, že CIA sa angažuje v zahraničnej politike a snaží sa ovplyvniť iné krajiny. To robí aj Rusko, Čína, Nemecko, Izrael, Irán a všetci, čo na to majú. To, že sa CIA angažovala v Iráne pred 70 rokmi je podľa teba dôkaz, že teraz pripravujú vojnu v Rusku? To postráda akýkoľvek náznak logiky.

                10. měl by ses probrat,
                  měl by ses probrat, dělníku, USA už s tebou dávno vede válku, chce tě povraždit:

                  „Modern warfare against Europe US ships bringing masses of refugees to Europe“

                  czechfreepress.cz/uvadime-videa/vojna-proti-europe.html

                11. ja rozhodne nie som žiadny
                  ja rozhodne nie som žiadny robotník. A ty prosím prestaň spamovať, zakaždým keď tvoje hlúposti niekto vyvráti pošleš inú blbosť.
                  Prosím redakciu zvážiť, či nezablokovať tohto spamera, lebo ruská propaganda si myslím nepatrí na tieto stránky.

                12. Hmm, pane peet365,
                  Hmm, pane peet365, domnívám se, že redakce, nakonec jako každá, má největší zájem na počtu přístupů na stránku a „kvalita“ diskutujících i jejich příspěvků a někdy i vlastních článků ji vůbec nezajímá (pokud to nepřekročí zákonnou hranici).
                  S těmito přitroublými diskutujícími se dá bojovat pouze jejich naprostou ignorancí a NEreagováním. Dohadováním s nimi a jejich obracením na pravou víru jen rozdmýcháváte další požár.

                13. měli by tě zablokovat,
                  měli by tě zablokovat, protože evidentně trpíš paranoiou, když všude vidíš ruskou propagadnu, raději šup na směnu mezi své, vás je jednoduché ovládat 🙂

                14. Víš, co je typickým
                  Víš, co je typickým znakem propagandy? Že ostatní obviňuje z toho, co sama dělá. A přesně to děláš i ty. Takže buď jsi skutečně tak hloupý, nebo přímo placený ruský troll. Ve výsledku je to jedno. Vždycky z toho vylezeš jako blb 😉

                15. A jedeme dál, opět další
                  A jedeme dál, opět další odkaz na hlásnou troubu ruské propagandy. Prostě jak u blbečků pořád dokola 😉

        1. Jolinar beriem ta za slovo.
          Jolinar beriem ta za slovo. Ked sa nad tym zamyslim hlbsie, tak ked ma Model X teraz viac ako 20,000 rezervacii a automobilove pravidlo, ze kazdych 5,000 dole z ceny zdvojnasobuje pocet predanych vozidiel, tak to moze byt cca 150,000 rezervacii pre zaciatkom vyroby. (ak pocitam priemernu cenu Modelu X zakladnych 70000 – 35000 za Model ≡, to je 7 nasobok)

        2. Ak by to bola pravda tak,
          Ak by to bola pravda tak, čo sa týka rezervácii, model 3 bude najúspešnejším výrobkom v histórii. Marec je len 6 mesiacov ďaleko, takže uvidíme čoskoro.
          Dobrá správa je, že dodávatelia začínajú brať Teslu vážne a tie sedadlá v Modeli X vyzerajú fakt dobre. Takže je predpoklad, že aj model 3 už bude mať interiér vo vyšších výbavách na úrovni prémioviek. Je by som osobne čakal že sa v skorej dobe dočkáme vylepšenia interiéru modelu S – minimálne tie sedadlá aj s chladením.

Napsat komentář