Tesla Supercharger: už letos v okolí Humpolce?

V říjnu 2014 se na mapě nabíjecích stanic Tesla Supercharger poprvé objevily informace o Superchargerech v České republice. Nedávno pak přišla informace, že se objeví na čerpacích stanicích Benzina.

Elektromobil Tesla Model S se nabíjí u rychlonabíjecí stanice Tesla Supercharger.
foto: Tesla Motors

Jako velmi pravděpodobná varianta tak vypadá situace, kdy letos vznikne zhruba někde kolem Humpolce na čerpací stanici Benzina první Tesla Supercharger. Nabízí se čerpačka E551, Vystrkov.

Tam se už dříve o možnosti vybudování nabíjecí stanice pro elektromobily jednalo, ale dosud nevznikla. Tesla ani Benzina/PKN Orlen pochopitelně nechtějí situaci komentovat.

Pro síť Tesla Supercharger je ovšem alespoň jedna nabíjecí stanice v ČR, nejlépe zhruba uprostřed , klíčová. Už dnes jsou k dispozici Superchargery u hranic v a .

Supercharger zhruba uprostřed D1 umožní snadno cestovat na Slovensko, kde funguje síť rychlonabíjecích CHAdeMO stanic Greenway. Ze Slovenska pak lze s dostatkem odvahy přejet i na Ukrajinu, kde 34 benzinek tamní sítě OKKO nabízí bezplatné nabíjení na nabíječkách Mennekes 32 A.

Pokud se letos podaří v ČR první (nebo i druhý) Supercharger vybudovat, je velmi pravděpodobné, že příští rok přibudou další jeden až dva, jak je ostatně naznačeno na mapě plánů pro Evropu na webu Tesla Supercharger.

V roce 2016 už pak má být možné dojet s pomocí Superchargerů přes Balkán až do Turecka či přes pobaltí do Moskvy.

PKN Orlen, Tesla Motors

74 Comments on “Tesla Supercharger: už letos v okolí Humpolce?”

  1. Už nějakou dobu opravdu
    Už nějakou dobu opravdu víme z oficiálních zdrojů, že má být u Humpolce Supercharger v roce 2016 (tedy třeba až za 16 měsíců). Cokoli bližšího však byly pouze dohady a spekulace. Klíčová informace článku je o tom, že se tak má stát už LETOS!

    Moje spekulace je, že zprávy o naprosté zhovadilosti šéfů českých elektrorozvodných firem už pronikly do vyspělého světa, a dostaly se až k uším velkého Elona. I zželelo se velkému vizionáři malého národa, který dal kdysi světu Křižíka, ale jeho zvolení političtí zmetci ho dnes odsoudili spalovat sibiřský plyn na věčné časy a nikdy jinak a ročně vyvážet terawatthodiny elektřiny do ciziny. To celé v 21.století, kdy ekologicky uvědomělí Češi, sdružení kolem vizionářů Vegra a Kubiše, nám posílají zprávy o tom, že nejtěžší na elektrickém cestování po Evropě je dostat se za hranice království lidské blbosti, dál už to je prý docela pohoda…..

    Podle nepotvrzených zpráv Elon hořce zaplakal a dal pokyn pohnout s tím klíčovým SC v půli dálnice D1. Teď kdyby tak ještě existoval adaptér ze SC na Chademo/CCS….. 😉

    1. vono by stačilo šlápnou
      vono by stačilo šlápnou ČR na vocas a po republice vytáhnout pár desítek 400V/32A/22kWh mennekes zásuvek a hned by byl život snažší 😉 Takle aby si člověk projížděl republiku a maloval vlastní mapu, protože lidi se bojej zveřejnit na mapě že mají k dispozici zásuvku!!
      kcc-hho.webnode.cz/supercharger/

        1. Nešel, ale cesta je, tak
          Nešel, ale cesta je, tak jde…elektromobil infrastrukturu nemá, tak je to hraní si… proto to při nejlepší vůli běžný uživatel nemůže používat..a ve chvíli, kdy se to dostane k běžnému uživateli, přestane to být provozně tak zajímavé (daňové zatížení atd..) ale zase klesne pořizovací cena..

          1. danove zatizeni nikdy nebude
            danove zatizeni nikdy nebude takove aby to nejak elektromobil znevyhodnilo, v tu chvili by totiz do ulic vyslo 99% zeme a politiky by ukrizovali, spotrebni dan na elektrinu by se musela zvysit o tisice procent, ta dan je nyni tusim okolo 28 korun za 1MWh
            , tedy okolo 28 haleru za 1kWh

            mnohem pravdepodobnejsi a „nenasilne“ je proste klasicke mytne pro vsechny a vsude, plat za ujete km a je uplne fuk na co tve auto jezdi, a k tomu stejne jednou dojde tak jak tak

  2. No nic nového jsme se
    No nic nového jsme se nedozvěděli, ale snad už se ta chvíle blíží…
    Jak já se těším, už nebudu jezdit s Teslou z Prahy přes Hradec a hrát loterii zda to tam vůbec pojede a kolik lidí přede mnou bude ve frontě, ale pojedu si přes Humpolec se zastávkou na kafe u SC…

    1. Jo jo, nic nove sme sa
      Jo jo, nic nove sme sa nedozvedeli, ale o to viac mozeme zasnivat 🙂
      Napr. Ja si uz predstavujem ako pojdem pozriet Karlstejn a Prahu po zrekonstruovanej dialnici z Trencina na Tesle3 a hoci SC u Humpolca nemam idealne (hlavne pre cestu spat) urcite to z Trencina zvladnem……juchuuu.

    2. Nádherná představa.
      Nádherná představa. Zítra vezu Nissan Leaf z Prahy do Ostravy podobně krkolomným způsobem. Po soukromých rychlonabíječkách Pardubice, Troubsko, Vyškov, Ostrava. Byť mohu nabíjet ve Svitavách, ale toto konkrétní auto má jen slabší palubní nabíječku 3,6 kW, takže je to bez rychlonabíječky CHAdeMO o ničem.
      D1 Herálec ČEZ pomalý stojan jsem už jednou risknul a nejel jim Mennekes. Neměl jsem silnější kabel než standard k autu 10A 230V a trávil tam půlku noci. Navíc dle hlášení ČEZu na FB je stejně mimo provoz.
      Ještě chvilku tady budou EON, ČEZ, RWE a spol. dělat krky se sítí rychlonabíječek, stejně jako srandisti výrobci VW či Mercedes s dojezdy jednou 100, podruhé 150, a definitivně půjdu do Tesly. Jiné elektromobily jsou jen k pojíždění po městě a rychlonabíječky pro ně stále nikde. Dobíjet budu na své FVE a meziměstsky na SC. Nebo že bych emigroval na Slovensko?

      1. Závidím pábitelům,
        Závidím pábitelům, kteří mohou takto neproduktivně utrácet svůj vzácný čas ve zdraví, jejich bohatství je neuvěřitelný, snad jen řídit dobročinné nadace můžou, pro člověka s prací a rodinou je tohle naprosto nerálné, ono také proto se nemůže elektromobilita vybatolik z plenek

      2. Ano, takto slabé palubní
        Ano, takto slabé palubní nabíječky v dnešní době snižují použitelnost auta. Možná časem až bude všude DC tak budou pro domácí dobíjení dostačovat. V současné době se rozhodně vyplatí si připlatit za 7kW u nissanu i za 22kW u Tesly. Slovensko je někde jinde to je jasné, když tam na počet obyvatel mají 4x tolik rychlonabíječek. Ale to by se u nás muselo víc energie investovat do výstavby než do marketingu. Teď jsem koukal, že jetá tesla 60 se dá koupit už za 1,4 mil. s DPH. On nás ještě VW a spol ty americký auta kupovat naučí…

  3. Už jsem se jednou zmiňoval
    Už jsem se jednou zmiňoval o tom, že na Vystrkovské Benzině by měla být nabíječka. Investorem by měl být EON. Na můj e-mail mi EON stále neodpověděl. Je to asi týden, ale už jednou jsem s EONem komunikoval a vždy to chvíli trvalo. Ale od Benziny vím, že by měla být otevřena někdy kolem Vánoc. Jakmile dostanu odpověď, napíšu.

  4. Češi o sobě mají
    Češi o sobě mají představu, že jsou technologickou elitou střední a východní Evropy. Bejvávalo. Skutečnost – síť rychlodobíjecích stanic je na Slovensku, dokonce i na Ukrajině. V ČR staví klíčovou stanici pro rozvoj elektromobility americká Tesla. Gratulujeme energetickým koncernům ke skvělému poslednímu místu ve střední Evropě.

    1. Tak Česko je taková dost
      Tak Česko je taková dost specifická země. Češi mají prostě spousta věcí „v piči“ a dlouho nic moc neřeší, až když to začne být skutečně akutní, tak najednou máknou. Nicméně po mé nedávné cestě po východní Evropě musím říct, že se máme od těchto často opovrhovaných národů v mnohém hodně co učit.

      1. Hoši s ČEZu pořad
        Hoši s ČEZu pořad vyčkávají, jestli nebude nějaká dotace s EU na výstavbu VNS.
        Když končila štědrá Podpora FVE Tak se mohli přetrhnout aby to stihli v termínu.
        https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nejv%C4%9Bt%C5%A1%C3%ADch_fotovoltaick%C3%BDch_elektr%C3%A1ren_v_%C4%8Cesku
        Až bude na mapě http://www.teslamotors.com/supercharger
        šedá značka (Opening soon) tak to bude jistota .

        1. Tak štědrá podpora
          Tak štědrá podpora ještě neskončila, protože zelený bonus se dále vyplácí – o tom zde může povídat spousta diskutérů.

          Nebo vy ve fakturách za elektrickou energii již neplatíte cenu na úhradu nákladů spojených s podporou elektřiny? To bych se moc divil.
          Kolik asi miliard tyto podpory ročně činí?

          1. “ Štědrá podpora „
            “ Štědrá podpora “ Myšleno smlouvy, které byly podmíněny kolaudací stavby a připojením k rozvodné síti .
            ČEZ Není firma s transparentním učetnictvím Mohou tvrdit cokoliv. Odběrateli zaplat a ČEZ pak vykáže miliardové zisky.
            http://www.cez.cz/cs/pro-investory/informacni-povinnost/1463.html
            https://www.cez.cz/cs/pro-media/aktualni-temata/37.html
            FVE Jen pro vyvolené.
            http://ekonomika.idnes.cz/pribeh-solarniho-investora-daniela-honzika-fee-/ekonomika.aspx?c=A140612_2072898_ekonomika_fih
            Masivní investice ČEZu v zahraničí
            http://www.impuls.cz/clanky/2013/02/video-miroslav-kalousek-investice-cezu-v-zahranici-jsou-uspesne-vcetne-bulharska/

            1. Máte v tom zmatek.
              ČEZ

              Máte v tom zmatek.

              ČEZ přece není jediným dodavatelem elektrické energie v ČR, ale jen jedním z mnoha. A když platíte fakturu dodavateli elektrické energie, kterým není ČEZ tak si snad nemyslíte, že uvedenou část ceny na podporu OZE a dalších je přeposílána ČEZu? Snad nejste tak naivní – i když vám ČEZ leží v žaludku, jak zde s dalšími diskutéry píšete. V ČR máme přece různé distribuční společnosti, kteří k odběratelům zajišťují přenos elektrické energie.

              Tak kolik si myslíte, že ta podpora (vybraná od spotřebitelů) za rok činí a je přerozdělena formou „štědré podpory“?

              1. ČEZ není jediným. Má jen
                ČEZ není jediným. Má jen největší podíl (výroba/distribuce) .
                http://oenergetice.cz/elektrina/ceska-elektroenergetika-v-roce-2014/
                ČEZ Obnovitelné zdroje, s.r.o.provozuje FVE s roční produkcí přes 108.5 GWh
                Díky lživé kampani se vytvořila silná averze i vůči ostatním OZE (Vodní,Větrné,Bimase …. ) a jsou házeny na jedu hromadu FVE .
                http://www.ekobydleni.eu/solarni-elektrarny/solarni-elektrarny-stedra-podpora-v-ceske-republice-konci
                http://energostat.cz/obnovitelne-zdroje.html

                Obdivuhodné odměny obdivuhodným manažerům >>>
                http://www.listy.cz/archiv.php?cislo=081&clanek=010805

                Mimochodem v žaludku mi leží večeře .

      1. Asi bylo lépe napsat
        Asi bylo lépe napsat „stanici v klíčovém místě pro rozvoj elektromobility“. Tesla ví, že to je klíčové místo. Naše bohaté energetické skoromonopoly to ještě nevybádaly. Ale i to, že bude existovat alespoň jeden elektromobil, s nímž bude celá ČR dostupná na jedno dobití stejně jako se spalovákem je docela klíčová.

          1. Třeba to trkne i ostatní
            Třeba to trkne i ostatní „stavitele“ nabíjecích stanic.

            Ovšem ČEZ nesplnil svuj vlastní plán na zprovoznění 3 stanic v Praze.

            Předpokládaný termín spuštění Q2/2015 (mapa dobíjecích stanic):
            AUTO JAROV Osiková 2, Praha GPS 50.090725, 14.49893
            Žižkovská věž Mahlerovy sady 1, Praha GPS 50.080736, 14.451343
            Burger King Chodovská 3/228, Praha 4 – Michle GPS 50.053033, 14.473618

            Za měsíc končí třetí kvartál, takže asi ani stanice s plánovaným spuštěním Q3 nebudou spuštěny v termínu.

            1. V létě jsem se na
              V létě jsem se na harmonogram spuštění nových stanic ptal a bylo mi řečeno, že jim musí doběhnout nějaké výběrové řízení na dodavatele rychlodobíjecích stanic, kterého snad povinně musí soutěžit či co… Že je jinak řada míst připravená k instalaci stanic, jen se čeká až se to uzavře… proto teď v poslední době spustili jenom několik AC stanic, které měli skladem. Jestli je to pravda nebo výmluva neumím posoudit…

                1. V Praze nevím, tam se
                  V Praze nevím, tam se nepohybuju, ale například v Hrušovanech ano (jel jsem okolo), je to vidět i na fotce na FB ČEZ fandí elektromobilům. Jsou tam čtyři parkovací stání, zatím jedna AC stanice, ale je tam příprava na další stanici, kterou podle všeho stačí jenom instalovat (podle informací DC 50 kW, což je vzhledem k poloze logické).

                2. V Hrušovanech to možná
                  V Hrušovanech to možná stihnou, tam mají termín 3Q/2015.

                  Byl jsem se podívat v Ostravě na místo pro dobíjení u Teplárny Vítkovice. Vůbec nechápu, kam to chtějí postavit, když jsou všechna parkovací místa za závorou a před ní se dá postavit max. jedno vozidlo.

                  Navíc ani okolí moc nesplňuje jejich podmínky: „… stavíme dobíjecí stanice v takových lokalitách, které jsou svou polohou snadno veřejnosti dostupné, disponují zázemím pro elektromobilisty a mohou řidičům nabídnout nějakou službu (WC, občerstvení, apod.)“

                3. malý dotaz – které
                  malý dotaz – které Hrušovany máte na mysli?
                  Hrušovany u Brna
                  Hrušovany nad Jevišovkou
                  Hrušovany okres Chomutov

                4. děkuji
                  s Anonymy

                  děkuji
                  s Anonymy netančím, na fejsbůku nejsem a nebudu

                5. Pro návštěvu „firemních
                  Pro návštěvu „firemních stránek“ není potřeba mít na FB žádný účet…

                6. vím 🙂
                  podívat jsem se

                  vím 🙂
                  podívat jsem se tam samozřejmě po vašem předchozím upozornění byl

          1. Tak jako Model S ukazal, ze
            Tak jako Model S ukazal, ze je mozne postavit zadany elektromobil a vydelat na takovem aute, stejne tak SuperChargery ukazuji ostatnim automobilkam, ze je mozne postavit kvalitni a revolucni sit dobijecich stanic.
            Nebyt toho, ze Tesla ukazala, ze to je mozne, zadne revoluce bychom se nedockali. Takze ano, i ta jedna stanice v CR v kombinaci s dalsimi 500 po celem svete zpusobi revoluci v elektromobilite.

            S ohledem na to, ze ostatni automobilky chystaji konkurenci pro Teslu az od roku 2018-2019, necekejte zadne revolucni dobijeci stanice od jinych vyrobcu jeste nekolik let.

            1. Při vší úctě k Tesle
              Při vší úctě k Tesle jde o prémiový segment, jejich produkt je sice fenomenální, ale na poměrně specifickém (a zatím velmi omezeném) trhu. Tesla není ani auto pro běžného masového zákazníka.

              Revoluci skutečně způsobí, až budou nabízet auto, které bude mít podíl na trhu v řádech jednotek až desítek procent (tj. nebude stát to, co stojí dneska Tesla). V tu chvíli budu zvědav, jestli jim koncept dobíjení zadarmo na dobíjecích stanicích, které buduji za své peníze, bude fungovat. Celé to samozřejmě musí někdo zaplatit a tím někým je konečný zákazník.

              A tou výdělečností bych si nebyl tak jist, pokud vím, tak Tesla zatím nevydělala ani korunu, pardon, dolar…

              1. ..“specifickem“..“velmi
                ..“specifickem“..“velmi omezenem“..az budou nabizet s podilem na trhu v „radech jednotek az desitek %“..
                „Tesla neni auto pro bezneho masoveho zakaznika „..
                „Tesla nevydelala zatim ani korunu, pardon, dolar..

                Pane, Vas je tady skoda…Vy jste rozeny filosof..

                Asi jste nepostrehl, ze Tesla nikdy nemela ambici byt autem pro bezneho masoveho zakaznika..pro toho je urcena spise Skoda Octavia..
                Vase posledni veta svedci o tom, ze o celem vyvojoven procesu Tesly nevite zhola nic..
                Ale klidne piste dal, terapeuti to v principu lidem doporucuji..

                1. No a právě o tom to je…
                  No a právě o tom to je… Nechtěl jsem polemizovat o vývoji a plánech Tesly, o tom asi víme všichni prdlajs (a nemyslím tím oficiální zdroje a marketing).
                  Ale pokud se někdo soustředí na specifický/malý segment trhu, tak bych to nenazýval revolucí… Ano, je dost pravděpodobné, že Tesla nakopla ostatní, ale podle mne (mohu se samozřejmě mýlit, což se jistě budete domnívat), tak klíčové právě bude, kdo obsadí masový segment trhu. Nechystá snad sama Tesla „lidový“ elektromobil? Proč asi?
                  Jeho model je přeci jasný – nejdřív zacílím na prémiový segment, který unese prémiové ceny, abych pak dokázal nabídnout produkt na méně premiových, ale zato masových trzích…
                  A tady se může stát, že ostatní automobilky její náskok smažou a už to nebude o tom, že je Tesla a pak dlouho nic. Elon sedl na koně, kterého žene tryskem a investuje jako divej na dluh, ale samozřejmě riskuje, že mu dojdou síly a zbytek stáda ho dožene a pak to bude zajímavé… Zhruba toto jsem chtěl říci…
                  Co se mu ale povedlo dokonale je vytvořit nejen produktem, ale také zejména chytrým marketingem kult něčeho božského, co je dokonalé jaksi z principu, k čemuž mu zdatně pomáhá nevídaný zástup obdivovatelů, kteří jakoukoliv kritiku milované Tesly nebo jen pochybnosti o jejích krocích trestají drtivou kritikou a obhajobou až za hrob. Což je zajímavý fenomén obecně…
                  Čímž jsem se zjevně dopustil svatokrádeže….

                2. Když si prataťka poprvé
                  Když si prataťka poprvé vylez na koně, taky se mezi lidem říkalo, že se to neujme, že je to jen pro úzkou skupinu lidí co neslítnou, že v zimě do toho nesežene palivo, že to moc nevydrží a často chcípne…

                  Naše současnost je plná věcí, o kterých se naprosto vážně prohlašovalo, že nejsou možné. Napadlo by vás, že se knížky budou prodávat po internetu? Nesmysl! Digitální knihy, hudba, filmy, …?

                3. A jakou měl na začátku
                  A jakou měl na začátku důvěru projekt, který dnes známe jako internet? Tomu nevěřil ani samotný velký Bill Gates.

                4. Ale to je něco jiného –
                  Ale to je něco jiného – nezpochybňuji elektromobilitu jako spravnou cestu, respektive jsem přesvědčen o tom, že jde o nezpochybnitelný trend, který poroste na významu. Jak rychle, je jiná otázka, masovost elektromobiliry ovlivní několik faktorů, které lze těžko predikovat…
                  Psal jsem jisté pochybnosti nebo rezervovanost vúči pohledu, že jediná Tesla to dělá správně a způsobí revoluci a všichni ostatní jsou pitomci a v podstatě vyhynuli, jenom o tom ještě neví a Tesla už je teď ultimativní vítěz. Dokonce mám někdy pocit, že obdivovatelé Tesly jsou někdy papežštější než papež a vymezují se proti ostatním automobilkám víc než samotná Tesla, která postupně připouští potřebu spolupráce i možné modifikace jejich modelu (například jsem četl o úvahách o zpřístupnění superchargerů ostatním za úplatu a spolupráci s ostatními provozovateli infrastruktury atd.).

                5. To je samozřejmě možné,
                  To je samozřejmě možné, že tesla to nedělá úplně správně, nebo že nakonec po letech vývoje to bude vypadat jinak. Ale každopádně jediná tesla to chce dělat jinak než na ropu.

                6. Cilem Elona je od zacatku
                  Cilem Elona je od zacatku primet ostatni aby delali EV. SuperChargery nabidli uz davno, bohuzel zatim neexistuje auto (krom Tesly S a X), ktere by dokazalo vyuzit jejich potencial. Jestli nejaka automobilka pristoupi na jejich dohodu uvidime nejdrive 2017, spise 2018. Ovsem nedivil bych se kdyby to zustalo ciste jen pro Teslaky.

                7. Myslím, že v tomhle se
                  Myslím, že v tomhle se mýlíte. Přimět ostatní, aby dělali elektromobily? Tomu přeci nemůžete věřit. Nepopírám, že Elon je vizionář, ale to především obchodník. Jeho primárním cílem je vydělat peníze, už jenom proto, aby dostál závazkům svým akcionářům, kteří do jeho podniku vložili peníze ne primárně proto, aby udělali svět lepším, ale aby vydělali peníze, jakkoliv to zní kacířsky…
                  Elonovi by naopak nejlíp vyhovovalo, kdyby rostl zájem o elektromobily, ale ostatní je nedělali a tudíž aby on byl dominantním výrobcem/prodejcem a ukousl si co největší podíl trhu…

                8. Nesouhlasím. Elon už má
                  Nesouhlasím. Elon už má dávno vyděláno. Nějaké peníze už ho netrápí. Proto může dělat to co teď dělá. A že nebýt tesly neexistuje e-golf a spol, že by nisann neohlašoval větší baterii atd. je nepochybné.

                9. To myslíte vážně?
                  To myslíte vážně? Platilo by to ve chvíli, kdyby to celé financoval ze svého a ze svých úspor, pak by mohl říct, že se snažil svět pohnout k lepšímu a že mu je jedno za kolik.
                  Tesla je ale především o penězích jiných investorů, kteří očekávají nějaký výnos, takhle to v byznysu chodí.
                  Elon je jako osoba za vodou, ale jako manažer firmy je odpovědný komu? Majiteli. A majitelem není on sám, ale akcionáři…
                  Trvám si tedy na svém, že cílem firmy Tesla je vydělávat peníze a přinášet zisk akcionářům. To, že teď investují je v pořádku, protože investory přesvědčili o tom, že se jim to vyplatí ve vyšších výnosech v budoucnu…
                  Ale prosím nestavte to tak, že Elon je takový moderní Robin Hood… Je to byznysmen, který má vyděláno a může dělat to, co ho baví a čemu věří, což je fajn, ale neznamená to, že Tesla je něco jako dobročinný spolek…

                10. Rozhodně dobročinější,
                  Rozhodně dobročinější, než všechny aoutomobilky Světa dohromady. O arabáších nemluvě…

                11. Samozřejmě základ firmy
                  Samozřejmě základ firmy je vydělat. Akcionáři předpokládám vědí do čeho jdou a o čem tesla je. Já mám taky pár akcií i když vím že v nejbližších letech z toho nic nebude. A Elon je má taky a docela dost.

                12. Já si myslím, že e-golf,
                  Já si myslím, že e-golf, Leaf a celá nižší střední třída vznikla zcela bez ohledu na Teslu, tím hlavním důvodem bylo to dementní hodnocení množství emisí CO2 v rámci vyráběné flotily automobilky. Sekundární popud pak byla dotační politika vlád pro automobilky na podporu čisté mobility.

                  Co ale naopak na Teslu už musí brát ohled jsou vozy nejvyšší třídy. Jednoznačnou obětí Tesly se stalo Audi R8 e-tron. Z tohoto důvodu ostatně i BMW neohlásilo žádný čistý elektromobil vysoké třídy (vše budou hybridy), protože by muselo Teslu překonat i v těch nejviditelnějších oblastech jako je dojezd a rychlodobíjení, což je dnes technologicky nemožné, jednoduše proto, že žádná signifikantně lepší technologie než používá Tesla dnes není k dispozici.

                13. Nesouhlasim, zrejme neznate
                  Nesouhlasim, zrejme neznate jeho zivotopis.
                  Zjistete si proc chtel koupit mezikontinentalni balisticke rakety (bez nuklearni hlavice) a zjistite, ze jeho motivace jsou jine nez vydelat penize.
                  Taky si zjistete proc pracoval jeste na skole na vyvoji superkapacitoru, ale vzdal to.

                14. Skúste si prečítať
                  Skúste si prečítať nasledovné články o Muskovi a Tesle a možno pochopíte jeho motivácie a misiu Tesly.

                15. Bill Gates
                  V roce 1981

                  Bill Gates
                  V roce 1981 prohlásil 640 KB paměti bude stačit každému!
                  MS-DOS a maximální využitelnou pamětí RAM, která činila právě těchto 640 „kilobajtů“.

                  Prohlášení roce 1993 „Internet? Ten nás nezajímá.“

                  Velikost charakteru se pozná podle toho, jak se chováte k lidem, kteří pro vás zatím nemohou nic velkého udělat.

                  Velké srdce zůstane velkým i v nejtěžších nesnázích. A nízká duše nezapře svou nízkost, i když vyhraje.

                  http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1055905-nejvice-loni-svuj-majetek-rozmnozil-bill-gates

                16. Krásně řečeno, mohu
                  Krásně řečeno, mohu podepsat.

              2. Nebyt Tesla Roadsteru, tak
                Nebyt Tesla Roadsteru, tak tady dnes nejezdi zadny Nissan Leaf ani Chevy Volt. Anebo mozna, ze by dnes uz jezdil, ale se spozdenim nekolika let.
                O tom ze to cele nastarovala Tesla neni pochyb. A ze zatim nedelaji levne elektromobily je snad jasne, vite kolik stoji rozjeti vyroby noveho auta, ktere se bude vyrabet v seriich statisicu rocne? Ikdyz si to mnozi neuvedomuji, Tesla ma v soucasnosti 3 tovarny do kterych investuje.

  5. „Ze Slovenska pak lze s
    „Ze Slovenska pak lze s dostatkem odvahy přejet i na Ukrajinu..“

    Proč s dostatkem odvahy? Zrovna před týdnem jsem se z Ukrajiny vrátil a je to tam naprosto v pohodě, pakliže člověk nejede na úplný východ k frontové linii.
    Mimochodem dálnice ze Lvova do Kyjeva je v perfektním stavu. S D1 skoro nesrovnatelné.
    Holt je vždy dobré se podívat na vlastní oči, jak to tam vypadá a nevytvářet si domněnky ze zpráv v médiích 😉

Napsat komentář