Nissan ukazuje odvážnou vizi budoucnosti čerpacích stanic

Vize Nissanu o čistším, bezpečnějším a uživatelsky přívětivějším prostředí na silnicích učinila další významný krok. Automobilka oznámila vývoj čerpací stanice budoucnosti ve spolupráci s mezinárodní architektonickou společností Foster + Partners.

Lídr segmentu elektromobilů, společnost Nissan, spolupracuje se světoznámými architekty na podobě čerpací stanice budoucnosti.
foto: Nissan

TISKOVÁ ZPRÁVA

Projekt dal dohromady dvě značky proslavené inovativním a odvážným designem a touhou měnit konvence, aby nabídl fascinující pohled na to, jak se tvář čerpacích stanic přizpůsobí rychle se měnícímu světu.

Nissan, nesporný lídr a expert v oblasti designu, konstrukce a výroby elektromobilů, má ideální předpoklady k položení základů vize čerpací stanice budoucnosti.

Automobilka si uvědomuje, že budoucí infrastruktura doplňování energie k pohonu vozidel představuje ideální příležitost k inovativnímu pojetí integrace a zapojení do místního prostředí – pro moderní komunity tak může představovat energetický a sociální uzel.

Potřeba udržitelné a inovativní sítě doplňování pohonných hmot nabývá na významu tím, jak se trh přesouvá směrem k alternativním zdrojům, jako je elektrická energie.

Koncept vzniká ve době, kdy jsou nastolována témata, jako je společnost s nulovými emisemi, propojené komunity, autonomní řízení a Internet věcí. Koncept představí řadu výhod, které přináší ekosystém chytrých elektromobilů – nejen ve smyslu mobility, ale také plného využívání potenciálu ukládání energie do baterií a systémů propojení elektromobilu a sítě.

Nissan bude v nadcházejících měsících úzce spolupracovat se společností Foster + Partners a svou vizi čerpací stanice budoucnosti představí později v tomto roce.

David Nelson, hlavní projektant společnosti Foster + Partners, říká: „Záměrem naší spolupráce se společností Nissan je poukázat na rozsah výzev, kterým čelíme při rozvoji našich měst, aby se dokázaly vyrovnat s růstem. Nové technologie, alternativní pohonné hmoty a měnící se trendy v naší společnosti mají obrovský dopad na to, jak se pohybujeme.“

„Je evidentní, že elektromobily budou významným prvkem městského prostředí. To představuje vzrušující příležitost k přepracování pojetí čerpacích stanic pro budoucí generace, s novým a špičkovým designem dovolujícím elektromobilům hrát mnohem významější roli v našich městech a sídlech. Nissan, jakožto lídr na trhu s elektromobily, nám poskytuje neocenitelné poznatky o tom, jak se budou motoristé budoucnosti chovat v zastavěném prostředí.“

Jean-Pierre Diernaz, ředitel společnosti Nissan pro elektromobily, k tomu říká: „Náš současný model infrastruktury doplňování pohonných hmot je již zastaralý a čeká jej nejistá budoucnost, jestliže se rychle nepřizpůsobí tak, aby podporoval měnící se potřeby zákazníků. Do roku 2020 bude na silnicích skoro milion elektromobilů. Je tedy naprosto nezbytné, aby pro ně existovala infrastruktura adekvátní tomuto růstu.“

„Tato iniciativa učiní první kroky na této cestě, prozkoumá širší souvislosti přepravy a přinese novou vizi budoucí mobility. Naše města tak připraví na udržitelnější budoucnost.“

Spolupráce na vytvoření nové odvážné vize podoby čerpací stanice přichází v době, kdy popularita elektromobilů neustále roste. Prodej elektromobilů Nissan v roce 2014 vzrostl o 33 % a nadále šplhá vzhůru.

Přispívá k tomu i neustávající boj za zlepšení kvality ovzduší ve městech. Akceptování elektromobilů zákazníky již dosahuje zlomového bodu a podle odhadů se současný růstový trend bude již jen zrychlovat.

Nissan byl průkopníkem zavádění technologií nulových emisí na komerční masový trh. Když společnost v roce 2010 uvedla na globální trh model Nissan Leaf, první sériově vyráběný stoprocentní elektromobil, znamenalo to v motoristickém světě revoluci. Stále zůstává nejprodávanějším elektromobilem v historii s téměř 50% podílem v segmentu vozidel s nulovými emisemi.

tisková zpráva

25 Comments on “Nissan ukazuje odvážnou vizi budoucnosti čerpacích stanic”

  1. Nepotřebuju vyfikundace
    Nepotřebuju vyfikundace Foster+Partners. Úplně mi postačí obrubníky veřejných parkovišť (klidně i beze sloupku, ohnu se), vylepšené standardními zásuvkami 380V. K tomu sloupy veřejného osvětlení,dovybavené zásuvkou 230V. To vše použitelné za jediný univerzální celostátní paušál, nebo na bankovní platební kartu.

    Pro ČEZ, na který dnes také nadávám kvůli neustálým ojebávkám s nabíječkama, jsem dělal 15 let špičkového technika v době, kdy moji nadřízení byli také technici. Odešel jsem v 2002 (a nelituju, i když se mi stýská po té době), kdy ten podnik začali řídit sajrajti s čistě ekonomickým vzděláním, kteří si umí jenom hrát s čísly, ale o elektřině nevědí vůbec nic, je pro ně cosi jako zajímavý přírodní úkaz. A protože nic kloudného neumějí, neb kromě vychytralosti nemají co by světu nabídli, je lehké je ovládat, aby razili debilní politiku tohoto absurdistánu: Vyvážíme sice terawatthodiny do ciziny, ale natáhnout pár zásuvek pro EV – NEumíme! Nadávat na Putina, to ANO, ale snížit energetickou závislost na nestabilním Rusku – to NE! To si raději postraně vyjednáme dobře zaplacené (zejména do stranické pokladny a do své kapsy!) dodávky od Gazpromu…..

    Moje babička by řekla – to vás Bůh trestá zato, že se nemodlíte. Já bych řekl, že to máme za to, že jsme místo střílení bolševické škodné pouze legračně cinkali klíčema. Svobodu totiž nelze nikomu dát, tu si každý musí vzít a být ochoten něco kvůli tomu udělat a také riskovat. Jediný kdo se dnes nebojí, pracuje a o práci přemýšlí hlavou, je parta kolem Elona Muska. Tak to je. Ani veliký Nissan nemá koule na to, dát tam dvojnásobek kapacity, aby to auto za něco stálo. Nebo tomu aspoň zprasíme nabíjení extrémně pomalou palubní nabíječkou, nebo jako Mercedes raději dokonce úplně „zapomeneme“ rychlou zásuvku. Misto toho přihodíme nějaké ty PR žvejky o lídrech vývoje. Ach jo…

  2. Inovativnímu pojetí
    Inovativnímu pojetí integrace a zapojení do místního prostředí…
    Tak to já si to představuji tak, že na klasickém odpočívadle budou pozinkované 1 metr vysoké sloupky 120×120 s 3f zásuvkami. Čím víc, tím líp. Pro lepší integraci do místního prostředí natřeny barvou. V poušti pískovou, u moře modrou a v lesích zelenou. Případná obsluha přes ně v nočních hodinách přetáhne černý kloťák. No a v Česku budou samozřejmě hnědé, bo na ‚elektriku‘ se tu, s prominutím, sere.

  3. zatim vlastne neni nic, jen
    zatim vlastne neni nic, jen je asi oslovil Foster + Partners a tim to hasne

    ale myslim ze to nema moc budoucnost a spalej se stejne jako Renault s vymennyma stanicema baterii, je to spise snaha o to lidi udrzet nejak v platicim modu a vydelat tak na elektromobilech jinde nez na relativne snadne a tedy levne a ne prilis ziskove udrzbe a servisem (s kurvitkama to budpou mit take stale tezsi kdys nektere krajiny jiz zvazuji proti tomu zakony) automobilkam a to vcetne Nissanu a statum ktere z automobiloveho prumyslu ziji je jasne ze elektromobily proste zmeni jejich dosavadni business model kde zaprve ten prumysl zamestnava spousty lidi (treba v nemecku to budou miliony lidi zamestnanych diky automobilovemu prumyslu) a zadruhe se zmeni prijmy ze sluseb okolo aut jako je servis a udrzba, tady automobilkam vypadnou silene sumy ktere na tom dnes rejzuji, a vlastne ani ta baterie a elektromotor nebude neco co nepujde nahradit replikou a klidne i od renomovanych vyrobcu

    kuprikladu vymena motoru u Skody Octavie za jiny vykonnejsi nebo uspornejsi je neco co je dnes vpodstate nerealne a takova vymena by stala stovky tisic, u elektromotoru bude takova vymena v radu treba desitek tisic a misto 80kw motoru nebude vpodstate problem tam dat motor s vykonem 300kW a trosku poupravit software aby to auto skouslo a novej motor bralo jako ten puvodni originalni, totez baterie jsou jen snadno vymenitleny kus, kdy do budoucna automobilka nemuze pocitat s tim ze za 10-15 let si majitel poridi ty same 10-15 let stare puvodni baterie, ale bude chtit modernejsi lepsi kuprikladu s vetsi kapacitou nebo lehci a podobne, to podle toho kam se bude ubyrat vyvoj, tohle bude neco co automobilkam tezce vadi a bude vadit

      1. no ja bych se tomu ani
        no ja bych se tomu ani nedivil, ono jako napad to neni spatny, ale nesmi se to delat odzacatku takhle na „zelene louce“ a jen pro elektromobily, spis nez s arch. kancelari co to bude chtit stavet od nuly, by se meli spojit s nejakym zavedenym svetovim retezcem cerpacich stanic, tak jako to ted zkousi PKN Orlen s Teslou v Nemecku (u nas jim parti sit Benzina) proste na stavajici benzinky umistit rychlodobijeci stojany a zajistit zajimavej servis co se obcerstveni tyce, je to relativne snad a levne a elektromobilite to pomuze myslim hodne

      1. ted, do budoucna ale
        ted, do budoucna ale automobilky nebudou delat jen jednu variantu elektromobilu, ale stroprocentne se budou drzet podobnych „standardu“ jake pouzivaji dnes, tedy ze jeden model nabidnou v nekolika ruznych vykonostnich variantach jak motoru, tak kapacit baterii, a jak vime ze soucasnosti, za blbejch par kW se da priplacet i desitky tisic, motor stejnej, jen se v SW ridici jednotky zmeni par parametru, automobilky jsou proste zvikle vydelavat na uplnejch drobnostech

        jednu dokonce bylo treba v Oktavkach ze meli veskerou vybavu jako ESP a ASR coby soucast modulu i s cidly, ale pokud sis nezaplatil v priplatkove vybave, tak to bylo deaktivovane, proste bylo levnejsi to delat jako jeden modul s dalsima asistentama co byli ve standardu a davat to do vsech aut a pro ty co byli ochotny priplatit to proste jen SW aktivovat, to same navigace, vestavene navigace se dali a jeste nekde i daj poridit za desitky tisic, pritom cena te navigace je 10-100x nizsi, atd… atd…

  4. Moje odvážná vize
    Moje odvážná vize budoucnosti je možnost vytáhnout kabel z libovolného sloupu veřejného osvětlení a nabíjet. Ještě odvážnější vize je bezdrátové nabíjení na libovolném parkovacím místě.
    S vizí nějakých luxusních stanic s veškerým servisem to moc růžově nevidím. Při předpokladu možnosti nabíjení v místě bydliště a dojezdu 500 km bych loni musel takovou stanici navštívit jen jednou.

  5. Nevíte někdo, k čemu jako
    Nevíte někdo, k čemu jako elektromobilista potřebuji design čerpací stanice pro elektromobily? Když v ČR žádné nabíjecí stanice pro elektromobily nejsou? O zbytku Evropy nemluvě? Když jako elektromobilista potkám v ČR (ale i jinde v Evropě) tak maximálně někde náhodou jeden z dopravního hlediska nesmyslně pohozený pomalý stojan, s nabíjením v řádu hodin? Když největší provozovatel rychlých sotjanů ČEZ jich má pro celou ČR všeho všudy jen devět a střídavě v poruše? Když Nissan v ČR má u svých dealerů jen 2 rychlonabíjecí stojany jakž takž veřejně přístupné (na zeptání a po předchozím zavolání) a 3.dealer jej nezveřejňuje vůbec? Když jediné nabíjecí stanice v logických místech a s více rychlonabíjecími stojany má akorát Tesla a jmenují se Superchargers? Byť i tyhle mají do ČR dorazit teprve letos. Když ještě navíc Superchargers rostou po stovkách ročně a nabíjení je na nich zdarma?

    Já jen, že bych se to rád dozvěděl, ať vím, o co přicházím.

      1. Pardubice mohu potvrdit,
        Pardubice mohu potvrdit, jsou velmi vstřícní. Je to fajn, člověk nemusí jezdit do HK, navíc ČEZ rychlonabíječka tam blbne – dle lidí z Vysočiny – neskutečně často. Ono je rozdíl dobíjet 40-50 kW/hodinu z CHAdeMO nebo 11 kW / hodina z Mennekesu, když potřebujete nabít alespoň 20 kWh. A Pardubice jsou po cestě na Moravu, kdežto HK zajížďka.

        Z Autobondu v Praze vždycky vyjíždím jejich vozem, takže nemohu sloužit, je ale fakt, že tam buď visí mnou odebírané auto nebo jiný jejich vůz a rychlonabíjí. Možná proto, prodávají i Kia a o už máte 3 typy předváděcích aut na 1 rychlonabíječku. Navíc slouží pro Nissan ČR jako výdejce několika předváděcích vozidel.

          1. Předem bych uvedl, že to v
            Předem bych uvedl, že to v celku chápu, je to jejich elektřina, nissan jim to asi neproplácí. No říkali, že to bezplatně nechávají svým zákazníkům. Pak něco povídali o padesátikoruně za nabití a že to někomu fakturují až se to nasbírá. A že o víkendu nelze.

              1. Jak to přesně mají
                Jak to přesně mají netuším a jakožto zákazníka mě to ani nemusí zajímat. Každopádně to s tou podporou není takové, jak se všude tvrdí. Prostě není nissan jako nissan. S teslou samozřejmě nesrovnatelné, to je skutečná podpora. Nabíječka je veřejně přístupná a pin je samozřejmě mezi elektromobilisty profláknutý. Ale pokud se na to netvářily tak se vnucovat nebudu. Já jsem auto koupil v německu protože jsem jednak nechtěl čekat 5 měsíců a navíc se u nás vozy nedodávají se systémem carwings, který jsem chtěl. Ale pardubičáky jsem už taky nechal vydělat a samozřejmě tam budu jezdit na servis.

  6. To jsou stále nějaká
    To jsou stále nějaká témata, nastolování apod.
    Trh neustále roste, trend se již nezvrátí, boj za ovzduší a ticho ve městech…

    A pak se člověk mrkne o 10 cm na monitoru vedle, klikne na mapu nabíjecích stanic v ČEZku a chce se mu b..t.

    Najděte 10 rozdílů ČR vs. SR. Či si přečtěte článek PANA Kubiše (smekám a obdivuji nadšení, zápal, odvahu a popularizaci elektromobility atd.) o cestě s Teslou po Evropě. U nás by se člověk nedostal pomalu z Hradce Králové do Brna, příp. z Prahy do Brna (samozřejmě i jinam;-)), tak, aby po cestě nabil na rychlodobíječce! Protože to se stále slibuje a plká a přes zisky desítek miliard ročně je problém postavit na hlavních tazích 10-20 rychlodobíjecích stanic.

    HK-Brno = Svitavy, PHA-Brno = na D1 třeba u Humpolce. A nebo na D1 2 kousky, třeba někde na benzínce u Lokte (cca 66tý km od PHA) a druhý např. na cca 134-5tém km u Měřína. HK-PHA = třeba u Vrbové Lhoty (též se dá říct u Pískové, Kostelní či Přední Lhoty, sám původem z jiné Lhoty vím:-)) Vymyslel jsem 4 ks, až 16 zbývá. Všude okolo benzínek či přímo tam si dá člověk kafčo, bagetu, dabljůsí… A jede.
    Pár OPRAVDU rychlodobíjecích stanic a jezdíme i s „elektroplečkami“ s dojezdem 130km.
    Nikoliv.
    Kecy a podpora Putinova CNG.
    Jako by vybudovat pár Chademo stanic ČEZko či soukromý kapitál zruinovalo..
    Tesla staví jak zběsilá po celém světě, každá stanice má haldu nabíjecích míst (rozuměj 4, 6, 8…) v ČEZku 1 (slovy jeden) stojan na rychlodobíjecí stanici, imrvére obsazen. A že těch RDS máme.
    Již pár let sleduji vývoj a zprávy o stále rostoucím počtu nabíjecích stanic… KDE, KDO, KDY????
    ČEZ nemusí xxx let slibovat 100, 150, milion rychlodobíječek do xxx let, POSTAVTE JICH, KURDE, 10-20, NA HLAVNÍCH TAZÍCH a alespoň trochu strategicky (viz výše) a je to. Samozřejmě na každé stanici více nabíjecích míst (2-4 alespoň). Ale ať kurňa hlavně dobiju i když budu pelášit po dálnici. Zbytek zfouknu doma, či jinde.

    Od 2017 stejně budou vyjíždět EV´s s dojezdem okolo 300km reál a tak jich nebude potřeba stovky a tisíce (no dobře, fosilie a dinosauři řeknou, že benzínek je taky milion, ale když budu přemýšlet a zvyknu si, bourák „dotankuju“ doma, čmouda nee – samozřejmě mi někdo poví, že ještě paneláky je třeba dořešit, což nezastírám, i když řešení se nabízí…).

    Vivat TESLA a sorry za OT a dlouhé, předlouhé brečení…

    Nicméně pár let se ta frustrace hromadí a teď to šlo ven:-D

      1. Ano i s tím se dá
        Ano i s tím se dá souhlasit. Ale na rozvoj elektromobility v ČR by opravdu měla být politika a stát až na druhém a dalším místě. Nežijeme v socialismu a „plánovaném hospodářství“! A v ČR nepůsobí pouze ČEZ, ale i další eneretické konkurenční společnosti. A nejen E.on.

Napsat komentář