Tesla Model S má nový rekord v dojezdu: 728,7 km

Oblíbený norský nadšenec Bjørn Nyland se spolu se svým kamarádem rozhodl překonat aktuální rekord v dojezdu na jedno nabití s elektromobilem Tesla Model S. Podařilo se.

Rekord v dojezdu elektromobilu Tesla Model S na jedno nabití nyní činí 728,7 km. Hypermiling? Ano, velmi.
foto: Tesla Motors

Pro test se rozhodli použít nový model P85D, který má za normálních okolností o trochu vyšší spotřebu než ostatní verze elektromobilu Tesla Model S.

Přesto svou spotřebu udrželi na 106 Wh/km, z baterie spotřebovali 77,5 kWh a ujeli tak rekordních 728,7 km. Jejich průměrná rychlost činila 39 km/h a celkem na cestě strávili 19 hodin a 40 minut, z toho 1 hodinu na zastávkách.

Z osobních zkušeností musím dodat, že naše Tesla Model S po více než 70 000 km má průměrnou spotřebu 209 Wh/km. Zajímavostí také je, že po dosažení zbývajícího dojezdu 0 km ujeli ještě asi 8 km a auto bylo stále pojízdné a zřejmě by ještě několik km ujelo.

Nutno podotknout, že v blízké budoucnosti zřejmě můžeme očekávat další překonání rekordů pokud se někdo rozhodne použít nový model s 90kWh baterií. Dosud podobný rekord drželi David a Adam Metcalfovi z s ujetou vzdáleností 681,8 km.

Bjørn Nyland

55 Comments on “Tesla Model S má nový rekord v dojezdu: 728,7 km”

  1. Také jsem to tu už
    Také jsem to tu už několikrát říkal – využitelná kapacita baterie je údaj, který by se měl uvádět jako hlavní – to je totiž to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ. Jinak z tabulky co mám z netu je to u 85kWh baterie Modelu S takto:
    67,4 kWh – available for normal driving
    75,9 kWh – available for range driving
    81,1 kWh – with „zero mile“ protection
    85,0 kWh – with „bricking“ protection

          1. Aby to bylo křišťálově
            Aby to bylo křišťálově jasné :), tak principem je, že se ve voze dá nacvakat mód „Normal“ a „Range“ No a pokud vám v každém z těchto módů ukáže počítač 0km, pak jste právě vybil to příslušné množství energie. Nicméně vůz vás nenechá na holičkách a v obou případech máte k dispozici ještě těch cca 5kWh na dojezd k nejbližší zásuvce, alias „zero mile protection“. Teprve až vyčerpáte toto množství tak už vás vůz dál nepustí, aby nedošlo k poškození baterie.

            Mimochodem v tom módu „Range“ se to auto i nabíjí na menší kapacitu, nebo se nabije vždy do plna a akorát vás nepustí při vybíjení směrem dolů? A nebo už to dávno neplatí? 🙂

    1. obvykle vyda jeste mene…
      obvykle vyda jeste mene… 77,5kWh je dost dobra hodnota.
      Zapominate, ze 85kWh je sice cela kapacita, ale uzitecna je u kazdeho elektromobilu mensi nez celkova. Pro Teslu to je tedy vice nez 91% uzitecne kapacity.

      Napr. BMW i3 ma uzitecnou 18,8 a celkovou 22, tedy 85% 🙂
      Z tohto pohledu je na tom asi nejhure Chevrolet Volt, ikdyz si presne cislo uz nepamatuju…
      EDIT: tak u toho Voltu to je 10.5kWh ze 16kWh, tedy 65% 🙂

      1. A to jsou informace odkud?
        A to jsou informace odkud? Mě připadá, že si to zase někdo vycucal z prstu. Když u auta udávají kapacitu akumulátoru, tak očekávám, že je to skutečná využitelná kapacita a ne nějaké hausnumero.

        Jediná výjimka je ten Volt, kde skutečně přímo v technických parametrech uvádí obě hodnoty, ale tam je to trochu z jiného důvodu.

        Jinak když se vrátím k Tesle, tak 91% z 85kWh je úžasný výkon, který znamená >>90% účinnost vybíjení. A to ještě nebyla vybitá do úplného zastavení.

            1. O znalostech prodejců si
              O znalostech prodejců si není třeba dělat iluze. Nicméně po chvilce pátrání lze obvykle tyto údaje v podrobnějších technických specifikacích najít. Pro zajímavost několik hodnot zde: Kapacita baterie elektromobilu Mercedes-Benz B ED je 28 kWh (reálně 36 kWh). Pro srovnání, Nissan Leaf má 21 kWh (reálně 24 kWh), BMW i3 má využitelných 18,8 kWh (reálně 22 kWh), Kia Soul EV disponuje 27 kWh (využitelných, reálně je plná kapacita 30,5 kWh).

                1. Jde o vůz German E-Cars
                  Jde o vůz German E-Cars Stromos AT? Můžete jej popsat prosím podrobněji?

                2. Je to tovární přestavba
                  Je to tovární přestavba původně spalováku Opel Agila resp. Suzuki Splash. Dojezd 120km. Dovoz z Německa.

                3. Jak se Vám podařilo to
                  Jak se Vám podařilo to tady přihlásit. :-O

                4. Normálně. Je to TOVÁRNÍ
                  Normálně. Je to TOVÁRNÍ přestavba, homologaci řešil výrobce German E-cars. Když to jezdí v Německu (EU), musí to jít přihlásit i u nás.

                5. Díky EU tady přihlásíte
                  Díky EU tady přihlásíte cokoliv, co už bylo přihlášeno v EU. Takže lze využít i německé TUV ke schválení vlastní přestavby (nemají takové šílené požadavky) a pak to přihlásit tady.

    1. Udavat spotrebu na 100km
      Udavat spotrebu na 100km bylo vyhodne u benzinaku.
      ml a cl a dl se nepouziva protoze to nejsou zakladni jednotky a proto nekdo vymyslel, ze to vynasobi stem aby se dostal na litry.

      U elektriny je zakladni jednotkou W, respektive Wh pro kapacitu. kWh je tisicinasobkem a je vyhodna pro uctovani. Zalezi ciste na Vas co se Vam vic libi.

      Je mozne ze nektere historicke prezitky se zachovaji, at uz je to spotreba na 100km, anebo „plynovy“ pedal. Uz davno nejezdime na drevoplyn a presto mame plynovy pedal… Ackoli plyn (CNG a LPG) se vraci do mody, takze uz je to zase aktualni 🙂

      EDIT: z toho me napada, ze zakladni jednotkou vzdalenosti je m a mozna by nebylo od veci to jeste prepocitat jako 0.106Wh/m, ale to uz by byla dobra zhyralost 😀

      1. Já bych to také
        Já bych to také přepočítával na 100 km, je to vžité a je to praktičtější. Ono se pak lépe odhaduje, kolik to doopravdy ujede. Na druhou stranu, přepočet je triviálně jednoduchý, stačí hodnotu vydělit deseti. Rozhodně je to lepší, než přepočet z koní na kW.

            1. No to je dozajista pravda,
              No to je dozajista pravda, ale v té době se taky mléko neměřilo jinak, než voda. Když už u aut uvádíme spotřebu na 100 km tak bych to čekal i u aut elektrických. Ale samozřejmě mě to nijak zásadně neomezuje. I když nissan to uvádí v kWh/100km. Je to asi věc vkusu každého soudruha. Třeba na dojezd v km u tesly jsem si velmi rychle zvykl, protože ten prostě sedí. U nissana je zas pro mě hlavní ukazatel % baterie, dojezd v km je hrubě nadsazený, tedy pouze informativní.

Napsat komentář