Oblíbený norský nadšenec Bjørn Nyland se spolu se svým kamarádem rozhodl překonat aktuální rekord v dojezdu na jedno nabití s elektromobilem Tesla Model S. Podařilo se.
foto: Tesla Motors
Pro test se rozhodli použít nový model P85D, který má za normálních okolností o trochu vyšší spotřebu než ostatní verze elektromobilu Tesla Model S.
Přesto svou spotřebu udrželi na 106 Wh/km, z baterie spotřebovali 77,5 kWh a ujeli tak rekordních 728,7 km. Jejich průměrná rychlost činila 39 km/h a celkem na cestě strávili 19 hodin a 40 minut, z toho 1 hodinu na zastávkách.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
REKORD: elektromobil ujel 1300 km na jedno nabití
Z osobních zkušeností musím dodat, že naše Tesla Model S po více než 70 000 km má průměrnou spotřebu 209 Wh/km. Zajímavostí také je, že po dosažení zbývajícího dojezdu 0 km ujeli ještě asi 8 km a auto bylo stále pojízdné a zřejmě by ještě několik km ujelo.
Nutno podotknout, že v blízké budoucnosti zřejmě můžeme očekávat další překonání rekordů pokud se někdo rozhodne použít nový model s 90kWh baterií. Dosud podobný rekord drželi David a Adam Metcalfovi z USA s ujetou vzdáleností 681,8 km.
Také jsem to tu už
Také jsem to tu už několikrát říkal – využitelná kapacita baterie je údaj, který by se měl uvádět jako hlavní – to je totiž to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ. Jinak z tabulky co mám z netu je to u 85kWh baterie Modelu S takto:
67,4 kWh – available for normal driving
75,9 kWh – available for range driving
81,1 kWh – with „zero mile“ protection
85,0 kWh – with „bricking“ protection
Čo znamenajú posledné tri
Čo znamenajú posledné tri údaje prosím preklad skutočne presný lebo google prekladač si neporadil.
range driving – nastavení
range driving – nastavení na „delší“ cesty, pořád ještě OK. zero mile – jízda nadoraz do téměř úplného vybití. bricking protection – jízda do úplného vybití předtím než se z auta stane nepojízdná „cihla“
Ďakujem
Ďakujem
Aby to bylo křišťálově
Aby to bylo křišťálově jasné :), tak principem je, že se ve voze dá nacvakat mód „Normal“ a „Range“ No a pokud vám v každém z těchto módů ukáže počítač 0km, pak jste právě vybil to příslušné množství energie. Nicméně vůz vás nenechá na holičkách a v obou případech máte k dispozici ještě těch cca 5kWh na dojezd k nejbližší zásuvce, alias „zero mile protection“. Teprve až vyčerpáte toto množství tak už vás vůz dál nepustí, aby nedošlo k poškození baterie.
Mimochodem v tom módu „Range“ se to auto i nabíjí na menší kapacitu, nebo se nabije vždy do plna a akorát vás nepustí při vybíjení směrem dolů? A nebo už to dávno neplatí? 🙂
Rekord naprosto úžasný
Rekord naprosto úžasný len nerozumiem ako to že im akumulátor vydal len 77 kWh veď nabili do plna nie ? Má zníženú kapacitu alebo o čo ide ?
obvykle vyda jeste mene…
obvykle vyda jeste mene… 77,5kWh je dost dobra hodnota.
Zapominate, ze 85kWh je sice cela kapacita, ale uzitecna je u kazdeho elektromobilu mensi nez celkova. Pro Teslu to je tedy vice nez 91% uzitecne kapacity.
Napr. BMW i3 ma uzitecnou 18,8 a celkovou 22, tedy 85% 🙂
Z tohto pohledu je na tom asi nejhure Chevrolet Volt, ikdyz si presne cislo uz nepamatuju…
EDIT: tak u toho Voltu to je 10.5kWh ze 16kWh, tedy 65% 🙂
A to jsou informace odkud?
A to jsou informace odkud? Mě připadá, že si to zase někdo vycucal z prstu. Když u auta udávají kapacitu akumulátoru, tak očekávám, že je to skutečná využitelná kapacita a ne nějaké hausnumero.
Jediná výjimka je ten Volt, kde skutečně přímo v technických parametrech uvádí obě hodnoty, ale tam je to trochu z jiného důvodu.
Jinak když se vrátím k Tesle, tak 91% z 85kWh je úžasný výkon, který znamená >>90% účinnost vybíjení. A to ještě nebyla vybitá do úplného zastavení.
Informace o
Informace o nominální/využitelné kapacitě baterií elektromobilů či plug-in hybridů lze obvykle najít v technických podrobnostech o tom konkrétním autě.
Jen velmi těžko – v ofic.
Jen velmi těžko – v ofic. materiálech to většinou nikde neuvádí a prodejci o tom často vědí méně než mi všichni zapálenci…
O znalostech prodejců si
O znalostech prodejců si není třeba dělat iluze. Nicméně po chvilce pátrání lze obvykle tyto údaje v podrobnějších technických specifikacích najít. Pro zajímavost několik hodnot zde: Kapacita baterie elektromobilu Mercedes-Benz B ED je 28 kWh (reálně 36 kWh). Pro srovnání, Nissan Leaf má 21 kWh (reálně 24 kWh), BMW i3 má využitelných 18,8 kWh (reálně 22 kWh), Kia Soul EV disponuje 27 kWh (využitelných, reálně je plná kapacita 30,5 kWh).
Můžu tedy poprosit ještě
Můžu tedy poprosit ještě o ostatní auta (nebo samostatný článek) – Renault ZOE, Volkswagen E-Golf, E-up, Golf GTE, Passat GTE, Audi A3 E-tron, Q7 E-tron, MB GLE 550e, S550e, C350e, BMW X5 40e….. atd.
U mého vozu píšou
U mého vozu píšou kapacitu 19.2kWh a akumulátor má 60Ahx350V = 21kWh.
Jde o vůz German E-Cars
Jde o vůz German E-Cars Stromos AT? Můžete jej popsat prosím podrobněji?
Je to tovární přestavba
Je to tovární přestavba původně spalováku Opel Agila resp. Suzuki Splash. Dojezd 120km. Dovoz z Německa.
Jak se Vám podařilo to
Jak se Vám podařilo to tady přihlásit. :-O
Normálně. Je to TOVÁRNÍ
Normálně. Je to TOVÁRNÍ přestavba, homologaci řešil výrobce German E-cars. Když to jezdí v Německu (EU), musí to jít přihlásit i u nás.
Díky EU tady přihlásíte
Díky EU tady přihlásíte cokoliv, co už bylo přihlášeno v EU. Takže lze využít i německé TUV ke schválení vlastní přestavby (nemají takové šílené požadavky) a pak to přihlásit tady.
Recenze z roku 2011.
Já
Recenze z roku 2011.
Já mám auto bez ručního řazení, mám centrální zamykání, el. otvírání předních oken, signalizaci zapnutých světel, nezatažené ruční brzdy, nemám kabel pro rychlejší dobíjení.
Tady je v čase 4:57 vidět jak ta vozidla přestavovali…
BMW i Chevrolet tyto udaje
BMW i Chevrolet tyto udaje uvadi ve svych oficialnich parametrech 🙂
Co je na tom jako uzasneho
Co je na tom jako uzasneho 19 hodin za idealniho pocasi, ze jim vyslo pocasi? Fantasticky rekord uplne k nicemu.
Muzeme to tak srovnat s konem na jedno nazrani.
Trápne a zbytočné
Trápne a zbytočné komentáre nikoho nezaujímajú len zaberajú miesto !
Očakám komentáre k veci hodnotné ako tu dnes boli napísané.
Trapne a zbytecne testy taky
Trapne a zbytecne testy taky ne!
Tohle už dávno
Tohle už dávno předpověděl Švejk, Když se ho zeptali: „Kolik je 12897 krát 13863?“ Odpověděl: „729“. Netrefil se tedy jen o 300 metrů.
90kWh ma dojazd +6%, teda by
90kWh ma dojazd +6%, teda by dali 772km 🙂
Jedna z mála věcí co mě
Jedna z mála věcí co mě na tesle štve je zobrazování spotřeby ve Wh na km. Když se mě někdo zeptá jakou mám spotřebu vždy mluvím o kWh na 100km. Už jste od někoho slyšeli, že má spotřebu 7cl benzínu na kilometr?
dobrý 🙂
dobrý 🙂
Udavat spotrebu na 100km
Udavat spotrebu na 100km bylo vyhodne u benzinaku.
ml a cl a dl se nepouziva protoze to nejsou zakladni jednotky a proto nekdo vymyslel, ze to vynasobi stem aby se dostal na litry.
U elektriny je zakladni jednotkou W, respektive Wh pro kapacitu. kWh je tisicinasobkem a je vyhodna pro uctovani. Zalezi ciste na Vas co se Vam vic libi.
Je mozne ze nektere historicke prezitky se zachovaji, at uz je to spotreba na 100km, anebo „plynovy“ pedal. Uz davno nejezdime na drevoplyn a presto mame plynovy pedal… Ackoli plyn (CNG a LPG) se vraci do mody, takze uz je to zase aktualni 🙂
EDIT: z toho me napada, ze zakladni jednotkou vzdalenosti je m a mozna by nebylo od veci to jeste prepocitat jako 0.106Wh/m, ale to uz by byla dobra zhyralost 😀
no je to prostě kravina
no je to prostě kravina hraní s čísílky a nejpřirozeněší je samozřejmě kWh/100km
chtel jste asi rict, ze je
chtel jste asi rict, ze je to tak nejprirozenejsi pro Vas…
nejsem sám joudo 😉
nejsem sám joudo 😉
pripoustim Anone
pripoustim Anone
Plynový pedál je v
Plynový pedál je v automobilu od té doby,co jezdil na plyn,tedy směs benzínu a vzduchu.
hehe, a kdyz se jeste
hehe, a kdyz se jeste jezdilo na drevoplyn tak meli co? Plynovou paku?
btw, proc se tedy u naftovych aut taky rika plynovy pedal, kdyz je to ve skutecnosti „emulzni pedal“ 😀
benzínový auta byly pře
benzínový auta byly pře dřevoplynem
Hnidopišsky se nedohadujte
Hnidopišsky se nedohadujte o tom, jak to vzniklo. Když tak se někam koukněte. Plynový pedál. Buďme rádi, že nemáme parní pedál nebo parní páku. 😉
nevzniklo to nějakým
nevzniklo to nějakým překladem z angličtiny?
gas pedal (gas je i benzín)
Já bych to také
Já bych to také přepočítával na 100 km, je to vžité a je to praktičtější. Ono se pak lépe odhaduje, kolik to doopravdy ujede. Na druhou stranu, přepočet je triviálně jednoduchý, stačí hodnotu vydělit deseti. Rozhodně je to lepší, než přepočet z koní na kW.
To je asi pro mě ten
To je asi pro mě ten nejsilnější argument, že je to prostě vžité. Běžně se říká jezdím za sedm a jednotky se neuvádí, každý totiž ví o co se jedná.
Hele, už Neruda kdysi psal
Hele, už Neruda kdysi psal (tehdy se zaváděly SI jednotky), že se stejně mlíko bude dál, kupovat na žejdlíky, pivo na mázy, látka na lokty a pole se budou v korcích a jitrech.
Haha.
No to je dozajista pravda,
No to je dozajista pravda, ale v té době se taky mléko neměřilo jinak, než voda. Když už u aut uvádíme spotřebu na 100 km tak bych to čekal i u aut elektrických. Ale samozřejmě mě to nijak zásadně neomezuje. I když nissan to uvádí v kWh/100km. Je to asi věc vkusu každého soudruha. Třeba na dojezd v km u tesly jsem si velmi rychle zvykl, protože ten prostě sedí. U nissana je zas pro mě hlavní ukazatel % baterie, dojezd v km je hrubě nadsazený, tedy pouze informativní.
Nuz tak to by sme mali
Nuz tak to by sme mali zaviest nieco podobne ako amici, aby si pri eautach mohol povedat len 3, a bolo by to nieco ako LKMe (liter na kilometer ekvivalent). To uz len bude vo veci poriadok! Vsetkym bude vsetko jasne.
To už je trochu extrém.
To už je trochu extrém. Ale samozřejmě nikdy není tak zle, aby nemohlo být hůř.
No právě, kdyby to bylo v
No právě, kdyby to bylo v základních jednotkách tak bych to ještě z tohoto pohledu chápal… Ale pak by to bylo, jak když v předpovědi počasí řeknou že bude foukat vítr 10 m/s a myslí si, že si to každý hned představí…
a ne? 10m/s je snad jasne
a ne? 10m/s je snad jasne kazdemu…
A vietor o rychlosti 36km/h
A vietor o rychlosti 36km/h si vies predstavit?
Aj tak musis vychadzat len zo skusenosti ako fukalo vcera, ked hlasili 12m/s.
No právě, že rychlost 36
No právě, že rychlost 36 km/h už si představím naprosto přesně, to je jak když jedu na e-kole na plný plyn.
i kdyz ste se dlouhosáhle
i kdyz ste se dlouhosáhle rozepsal o plynu 🙂 tak ste trochu vedle 🙂
zkuste se znovu zamyslet , proč je to spojka, brzda, plyn ?
Pobavil 🙂
Jasne Anone…
Jasne Anone…
Na druhej strane je od nich
Na druhej strane je od nich milé, že to neuvádzajú v prevrátených hodnotách (MPG), čo by bolo ničo ako „miles per kWh“ – či akú šialenú jednotku si vymyslia namiesto Wh.
s 85D by tedy pravdepodobne
s 85D by tedy pravdepodobne dojeli jeste o kousek dale
a s 90 nebo 90D jeste
a s 90 nebo 90D jeste dal…
dokonce si myslim ze Dual drive je v tomto pripade kontarproduktivni protoze hlavne pridava hmotnost, ale v tak pomale rychlosti moc ucinnost nevylepsi
Bylo by to logické,
Bylo by to logické, nicméně tesla uvádí pro 85D vyšší dojezd než pro 85. U takto pomalé jízdy by to ale skutečně mohlo být jinak.
btw, dobry avatar 🙂
btw, dobry avatar 🙂
taky jsem si všiml 🙂
taky jsem si všiml 🙂