Daimler se zbaví Tesly, chce vlastní elektropohon s dojezdem 500 km

Když má Audi svůj 500km elektromobil, tak my ho budeme mít taky, řekli si v Daimleru. Podle Auto Motor Und Sport chystá firma novou verzi Mercedes-Benz B ED bez pohonu od Tesla Motors.

Interiér elektromobilu Mercedes-Benz třídy B ED
foto: Mercedes-Benz

Magazín Auto Motor Und Sport měl k Daimleru a tamním zákulisním informacím vždycky blízko. Informace o tom, že firma připravuje novou verzi elektromobilu Mercedes-Benz B Electric Drive s vyšším dojezdem rozhodně dává smysl.

Elektromobily s dojezdem vyšším než 300 km na jedno nabití jsou totiž na pořadu dne pro všechny výrobce. Zajímavá je však informace o tom, že Daimler se chystá ze svého Bčka vymontovat elektrický pohon a baterii Tesla a místo nich dosadit komponenty vlastní výroby.

Elektromobil Mercedes-Benz B ED přitom už dnes oficiálně zvládne 230 km na jedno nabití (vyzkoušeli jsme). A zmíněných 500 km je pravděpodobně bráno dle benevolentního testovacího cyklu NEDC, takže reálně půjde spíše o nějakých 360 km až 400 km.

V praxi by to tedy mohlo znamenat baterii o kapacitě kolem 50 kWh až 60 kWh proti dnešním 36 kWh. Výrobu baterií nejspíš zajistí společnost Accumotive, kterou Daimler vlastní. A i díky ní nedávno představil vlastní domácí baterie značky Mercedes-Benz.

11 Comments on “Daimler se zbaví Tesly, chce vlastní elektropohon s dojezdem 500 km”

  1. Tak Daimler konečně také
    Tak Daimler konečně také pochopil, že elektropohon nebude jen nějaký módní výstřelek, ale že pokud nechce být jen někde ve vleku, bude muset jít svou cestou. Na mě to působí dojmem, že se nějaký CEO probudil a všiml si, že automobilka, která byla vždycky lídrem začala hrát druhé housle. Ego jim nedovolí, v takové pozici zůstat. Uvidíme, co s toho vznikne…

    1. Co by z toho mělo
      Co by z toho mělo vzniknout? Pouze konečně finance donutily i velké firmy zamyslet se, že doba se konečně mění a že jim utíkají zákazníci vyšších cenových hladin. No a tak reagují. Na náš názor pozdě, ale nepodceňoval bych je. Oni mají rizika velmi dobře spočítány. Neukázat, že elektricky to jde byl jejich výtah k zisku, protože veřejnost se tak 50 let dala ohlupovat kecy o tom, že správné auto má smrdět, kapat a hlavně jezdit na garančky. S další mediální masáží o nutnosti těch správných „litrů“, které zvýší erekční schopnosti majitele ani nemluvě. No a kupodivu se našel někdo, kdo nezačal od levných vozů jako Citroen a Peugeot, ale došlápl si na ty, kteří jsou ochotni zacálovat majlant. Holt neradi, ale ve vlastním zájmu se snaží si udržet tak 90 procent extra movitých zákazníků. Těch 10 oželí za to jak dlouho se jim dařilo držet elektřinu na uzdě. Teď už totiž je drak venku a nezbývá se připojit, nebo být sežrán. V podstatě se trochu zvětší alternátor do rozměru elektromotoru, vyhodí se tisíce hejblátek (ku.Vítek) ve spalováku + převodovce, místo nádrže se přilepí nějaká ta baterie a hlavně se to musí začít bouchat jak Baťa cvičky. Fabrik na automobily a zaměstnanců v nich je dost. Hurá za to, že již jsme v bodě zlomu. Díky Teslo.

  2. Celá elektromobilita visela
    Celá elektromobilita visela na jediné zásadní skutečnosti. Automobilové koncerny neměly kontrolu nad výrobci elektropohonů a jejich komponent. Protože nakupovat pohony, znamená odevzdávat někomu jinému podstatnou část zisku a ztratit kontrolu nad zásadní vlastností auta. Jestli dnes existují baterie MB, elektromobilitu už nic nezastaví.

    1. Již dnes jsou pohonné
      Již dnes jsou pohonné agregáty vyráběny externími dodavateli.
      Automobilky pro výrobu elektromobilů potřebují hlavně Výrobce s velkokapacitní výrobní linkou na kvalitní akumulátory.
      Proto Tesla staví Gigafaktory.
      Externí Výrobci kteří vyrábějí převodovky, mohou klidně vyrábět pohonné ustrojí pro ev Jak to dělají doposud. Jen se přidá elektromotor k jednorychlostní převodovce diferenciálu .
      Problém je u provozů vyrábějících motory a komponenty pro finální montáž motoru , tam by výrobní kapacita nebyla využita.
      https://www.youtube.com/watch?v=NaV7V07tEMQ
      https://www.youtube.com/watch?v=ZOriitPjlcw

  3. Ještě před několika roky
    Ještě před několika roky se každý vysmíval TESLE jaký je elektromobil nesmysl a dnes se jí snaží každý dohnat.
    Ať se jdou všechny automobilky bodnout teda ještě kromě Nissanu. Je vidět, že ta banda nenažranců opravdu nikdy nechtěla jiná vozidla jak na fosilní paliva. Jo prachy na prvním místě.
    Děkujme NISSANu a hlavně TESLE, že nás posouvá do budoucnosti!!!
    A opravdu jsem zhnusen bezpáteřností ostatních automobilek.

    1. Výrobců Elektromobilů je
      Výrobců Elektromobilů je ve světě dost. Ale je více než dobře, pokud je i mezi těmito výrobci konkurenceschopnost soutěžit. Jistě Tesla je stále jedničkou v elektromobilitě. Proč by tedy kdysi precizní Němci nemohli byt modelům Tesly významnou konkurencí, a nemusí to být pouze Mercedes ale i lidovkový VW! Nemyslím si, že by v obou Německých automobilkách nebyli schopní vzdělanci, jež by Americkou hozenou rukavici nedokázali zvednout. Pokud Tesla nevyprovokuje konkurenci v budoucnu může začít upadat do průměrnosti.

Napsat komentář