Audi ukáže 500km elektromobil na autosalonu v Frankfurtu

Autosalon ve Frankfurtu (17.-27.9.2015) se kvapem blíží. Například Nissan tam ukáže elektromobil Leaf s 30kWh baterií. Audi aktuálně ohlásilo, že tam předvede koncept elektromobilu s dojezdem 500 km.

Koncept Audi e-tron Quattro se představí na
foto: Audi

Koncept Audi e-tron quattro bude sportovní s dojezdem na jedno nabití přes 500 km. Od roku 2018 má být podle tiskové zprávy v sériové výrobě!

Vůz je navržen od základu jako elektromobil. Aerodynamický koefecit auta bude 0,25, rekordní v segmentu SUV. Právě tato hodnota má dramaticky přispět k dojezdu na jedno nabití přes 500 km.

První velkosériový elektromobil Audi má baterii umístěnou mezi nápravami. Díky tomu by měl nabídnout nízké těžiště a tím i skvělé jízdní vlastnosti. A pochopitelně i pohon všech čtyř kol.

Délka auta postaveného na platformě MLB 2 se má pohybovat někde mezi Audi Q5 a Audi Q7. Což přímo svádí k možnosti výrobního názvu „Audi Q6 e-tron„. Baterie využívá články od LG Chem a Samsung SDI.

Poněkud méně sympatickou informací vyplývající z tiskovky je, že auto bude pouze čtyřmístné. V tiskové zprávě se doslova píše: „Prostorný interiér nabídne prostor pro čtyři lidi.“ Vskutku krásný marketingový obrat, který jinými slovy říká „to auto bude mít obří baterii“.

Další zajímavostí jsou světlomety vpředu s „laserovým matrixem“. Technologie OLED je pak intenzivně využívána také v interiéru s cílem minimalizovat spotřebu elektřiny.

tisková zpráva

20 Comments on “Audi ukáže 500km elektromobil na autosalonu v Frankfurtu”

  1. Je to ta správná cesta k
    Je to ta správná cesta k elektromobilitě?
    Tesla,Mercedes,Audi,Aston Martin či robotické auta?
    To je pro koho?
    Je nutné mít v autě vše, co je možné nacpat do jeho automobilové schránky,mít plnou palbu a dojezd 500 km?
    Nestačilo by něco s dojezdem 200 km základní výbavou a cenovkou kolem 400000 kč po dotaci?
    To by byl fukot,jen se raději držet u země a řešit dobíjení co 30 km!
    Citigo Monte Carlo 3dveřové od 270000 kč a v el.provedení by to za dvojnásobek nešlo?
    Mínus 100000 kč dotace od státu a máme tu revoluci!!!

        1. na pouzitelny dojezd kolem
          na pouzitelny dojezd kolem 200km, potrebujete priblizne 40kWh, ale spis vice, tak 45kWh. Pri cene baterii 220$/kWh date jen za baterii $9900. Jiste za dalsich $10-15000 zbytek auta vyrobite bez problemu, ale nebude to zadna slava a hlavne ten cenovy pomer mezi baterii a zbytkem auta bude dost sileny.

          Jak se rika, jde to ale dre to… A tedy se do toho zadne automobilce nechce.

            1. viz nize.
              Navic jsem psal o

              viz nize.
              Navic jsem psal o pouzitelnem dojezdu 200km. Jet po dalnici 90km/h a bez klimatizace tak jako v testu Mercedes Benz B ED, neni zrovna srovnatelne se spalovacim vozem.
              Puvodne jsem v prispecku mel 50kWh, ale pak jsem to upravil na 45kWh protoze to by mohlo stacit, ikdyz 50kWh by bylo praktictejsich pro tech 200km.

  2. Technologie OLED je pak
    Technologie OLED je pak intenzivně využívána také v interiéru s cílem minimalizovat spotřebu elektřiny.

    no to je blabol… to v Audi zas mysli marketaci misto inzenyru? 😀
    spotreba motoru za jizdy pro 100km/h = 20.000W
    spotreba klimatizace za jizdy = 500-3000W
    spotreba svetel za jizdy = 200W?
    spotreba svetilek v interieru – 30W? 😀

  3. Že by se přece jenom Audi
    Že by se přece jenom Audi konečně rozhoupalo, nebo že by to byl další z vozembouchů? Jinak dojezd okolo 500km, to vypadá na baterii kolem 120kWh (počítám 20kWh/100km). Proč by měla být obrovská? To je baterie (Samsung, LG) o tolik horší, než u Tesly (Samsung, Panasonic), když výrobce článků je v jednom případě ze dvou shodný? Ledaže by čtyřkolka papala mnohem víc.

    1. Tesla má u baterií přes
      Tesla má u baterií přes 600 Wh/l, když budeme počítat horší, tedy 0,5kWh/l, tak je i u 120 kWh baterie jen okolo 240 l. Není tam nádrž, elektromotor také zabírá méně místa, tak je to (a to jsem u „spalovacího“ auta hodně optimistický) nějakých 100 litrů navíc, čili nic, co by se neschovalo :).

    2. Audi se konečně
      Audi se konečně rozhoupalo.. No to rozhodnutí „dát tam lepší baterky“ padlo už před nějakým tím pátkem v době R8 e-tronu. Právě zde Audi nejprve opatrně sondovalo, co řekne smetánka na použití zastaralých(původně jsem chtěl napsat něco o jinde neprodejném odpadu) článků, používaných současnou nižší střední třídou u prémiového vozu. (To byla ta původně představená 45kWh baterie s dojezdem 250km NEDC).

      Jelikož se ale Audi(zcela po zásluze) odborná veřejnost, ale dokonce i smetánka náležitě vysmála, tak doslova ze dne na den dovalila ~90kWh baterii, která se jako zázrakem vešla do původní krabice a ještě je asi i o něco lehčí než ta původní.

      Mimochodem BMW toto moc dobře sledovalo a tak se neodvážilo byť jen uvažovat, že by byl i8 čistý elektromobil. No a jelikož si u BMW na odpadovém hospodářství zakládají, tak snad všechny nově ohlášené vozy BMW jsou hybridy též.

      Čili pokud se Audi chce deklarovat jakožto výrobce prémiových vozů BEV, tak prostě dnes už nemá jinou možnost, než používat to nejlepší co je aktuálně na trhu. Než se toto stane standardem i u střední a nižších tříd, to si holt budeme muset ještě pár let počkat.
      _____________

      Bože to jsem zas jendnou sepsal žvásty 🙂

      1. Jinak řečeno, ve
        Jinak řečeno, ve článcích jsou velké rozdíly jak hustotě energie, tak i ve kvalitě (životnosti) a to i u jednoho výrobce, chápu-li to správně. Máte nějaké odkazy? Oba parametry mě zajímají, trochu jsem to přestal sledovat a zdá se, že se to zase významně posunulo.

Napsat komentář