Nový Nissan Leaf – představení ve Frankfurtu, dvě verze

Spekulace o tom, že nový Nissan Leaf dostane 30kWh baterii se potvrzují. Zároveň vyplouvají na povrch i další podrobnosti.

Od dealerů po celém světě už přicházejí de-facto potvrzení o tom, že nová verze elektromobilu Nissan Leaf skutečně nabídne 30kWh baterii. Zajímavá je ale informace, že i původní 24kWh zůstane v prodeji a budou se tak nabízet dvě verze auta.

Předpokládáme, že také u 24kWh baterie nabídne Leaf malé zvýšení dojezdu na jedno nabití, reálně někam mezi 170 km a 190 km. Verze s lepší baterií by pak mohla ujet až 220 km na jedno nabití. Otázkou zůstává cenový rozdíl.

Nissan byl aktuálně nucen oficiálně potvrdit, že nový facelift Leafu skutečně bude ohlášen v průběhu letošního roku. V původní tiskové zprávě dokonce výslovně uvádí „v polovině září“.

Tento „omyl“ byl však rychle opraven a nová tiskovka už takto konkrétní datum neobsahuje. Je tak víceméně jasné, že nový facelift elektromobilu Nissan Leaf se objeví na letošním .

38 Comments on “Nový Nissan Leaf – představení ve Frankfurtu, dvě verze”

  1. Kedže predaje leaf 24kWh v
    Kedže predaje leaf 24kWh v konkurencii (BMWi3/kia,e-golf) klesajú, budú musieť urobiť dáky kompromis. Najrozumnejšie by bolo zlacniť 24kWh leaf o 2000 eur a nový 30kWh dať za +1000 eur terajšia cena leafu 24kWh.
    Cena leaf 24kWh na nemeckom webe…23 790 eur
    Po novom leaf 24kWh….21790…leaf 30kWh….24790
    Lenže..ak nechajú malý 3000 eurový rozdiel medzi 24 a 30…tak predaje 24 kWh verzie pojdu dole…a zasa viac ako 3000 za 6kWh by asi bolo veľa.
    Ale som rád..ešte +6-8kWh a je to elektromobil pre mňa 🙂
    Taká 36-38kWh verzia za 25000eur to by bolo mňam.
    Leafu 2 (2016) s dojazdom nad 300km neverim…to by chcelo batériu blízko 50kWh a to nemajú kam napchať.

    1. Len aby sa 30kWh verzia
      Len aby sa 30kWh verzia dostala aj k nam… Uvazujem nad kupou Nissanu Leaf a zial, ponuka na vo vychodnom bloku CZ/SK/PL/HU je dost mizerna (nikto asi nepocita ze si to kupi aj sukromnik). Prakticky sa tu ponukal len zakladna verzia Visia (latkove sedadla, plechace, stara navigacia) za podobnu cenu ako v Nemecku, len ma navyse Winter packet. Aspon ze uz sa da doobjednat tempomat!!! a disky. O vybave Tekna (LED svetlomety, 360st kamera, koza, BOSE audio, CarWings) mozme pri Leafe za 30.000 eur len snivat, co by mal moderny technologicky elektromobil obsahovat, kedze to uz ma pomaly aj Toyota Yaris za 16.000 eur (pritom eNV200 ju ma). Privital by som keby na Slovensku ostala terajsia verzia s 3-4tis eur zlavou a nova s 30kWh bateriou by bola mozno o 2-3tis drahsia ako doterajsia cena, ale mala navyse este aj lepsiu vybavu. Ak nie, tak mi nic ine neostava len ist Leaf kupit do Nemecka…

      1. Tak 5-7000 za 6kWh by bolo
        Tak 5-7000 za 6kWh by bolo už pekne drahé. A prečo kupovať leafa na Slovensku keď je inde v EU ovela lacnejši..v nemecku okolo 24 000 a v Norsku okolo 21 000. Prihlasenie a papierovačky do 500 eur.
        napriklad:
        http://www.ooyyo.com/norsko/c=CDA31D7114D28570111B926FBAED355BB4AB1D7FC9D49161091FD56F/7546776987130671040.html/

        cca 20700..iste by sa dala daka zľava ukecať…takže možno by sme sa dostali aj na 20000.

    1. Pro masy těžko
      Pro masy těžko použitelné?To jako že masy ujedou denně víc než 150km?A kam? Já ujedu denně 15,o víkendu 50 na návštěvy kde mají zásuvku a jednou za měsíc 100km.S tím že těch 100 je do krajského města na nákupy kde ale mají nabíječku.A v garáži mám elektriku.Takže pro mně by byl dostatečný dojezd i 100 km.Za rozumnou cenu.

      1. Presně tak, dojezd není
        Presně tak, dojezd není problém. Problém je cena. Tu je třeba snižovat. Mě se zdá, že zrovna tak jak si lidi nedokážou spočítat kolik je ten jejich smradlavý shit stojí (samozřejmě 2kč/km), tak zrovna tak každý den potřebujou přece ujet 200km, jinak se nedostanou snad ani do práce.

        1. Dojazd jednoducho JE
          Dojazd jednoducho JE problem. Vsetci moji znami, ktori odmietaju elektromem obil, uvadzaju na prvom mieste slaby dojazd. Minimum je 500km. Staci, ze raz za mesiac (alebo dokonca raz za tri mesiace) potrebujem prejst dlhsiu trasu a auto mi ju neumozni, tak ho proste nekupim. A takto o dojazde uvazuje a bude uvazovat vacsina ludi. Argument, ze vacsna ludi nenajazdi denne viac ako par desiatok km je iba marketingovy blud.

          1. Souhlasim, ze aspon 300km
            Souhlasim, ze aspon 300km spolehliveho dojezdu (500km NEDC) je nutnost a musi to byt doplneno o hustou sit rychlych dobijecich stanic. A rychle myslim aspon 100kW, lepe 150kW+ (ne jak ty pomale 40kW, vyjimecne 50kW co se stavi dneska). Jinak proste masove rozsireni EV nevidim realne.

            A samozrejme cena auta musi byt aspon srovnatelna se spalovacim, ikdyz cekam ze bude mirne vyssi, ale to se kompenzuje nizsimi provoznimi naklady.

            1. Ale dá se to uchopit i tak,
              Ale dá se to uchopit i tak, že Tesla SC je ve srovnání se současnými 50kW/500V nabíječkami pro běžné ~24kWh baterie docela šnek ;-). Počítám s tím, že hned jak nám baterie povyskočí na 40kWh (víc nám Nissan s Chevym nedopřejí) tak poskočíme na 100kW/500V stojany. Tedy 80kW prakticky u 400V baterií.

                1. Minimálně v centrále ve
                  Minimálně v centrále ve Frankfurtu je určitě, ale holedbali se, že jí budou mít u každého dealera v Německu.

                2. Myslíte, že by se nissan
                  Myslíte, že by se nissan nechal nabíjet cca 3,5C? A do kolika procent? O kolik by bylo rychlejčí nabití do 95%, o 5 minut?

                3. O tom pochybuji, ale Tesla
                  O tom pochybuji, ale Tesla zere 80kW jeste asi v 50% SOC a 40kW jeste kolem 85% SOC.

                4. Tak samozřejmě pro Teslu
                  Tak samozřejmě pro Teslu by to bylo využitelné dobře. Ale tu jsem neřešil, protože ta ani moc nabíjení po republice nepotřebuje a v zahraničí máme SC. Hlavně kdyby ten výkon dokázali dodávat opravdu kontinuálně. Současné DBT nabíječky nabíjí Teslu buď proudem 60A anebo pokud jede delší dobu bez omezení tak to dost často končí poruchou.

        1. Plánované nabíjecí
          Plánované nabíjecí stanice s termínem spuštění Q3/2015 mimo Prahu:

          Hrušovany u Mostu
          Horní Počaply – Elektrárna Mělník 2ks
          Ostrovačice u D1
          Zlín
          Bravantice u Bílovce
          Ostrava Vítkovice u teplárny

          pochybuju, že to všechno budou rychlodobíjecí stanice

Napsat komentář