Portlandské mezinárodní letiště ležící na západním pobřeží USA se stalo jedním z nejlépe vybavených letišť s ohledem na elektromobilitu. Na tamní parkovišti aktuálně přibylo 42 nabíjecích stanic.
foto: Telefonix
Americký stát Oregon paří vedle Kalifornie a několika dalších k těm, které k federální podpoře při nákupu elektromobilu (až $7500) přidávají ještě státní, a to až do výše $1500. Navíc lze získat podporu i na nákup nabíjecí stanice.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektrický truck pro letiště může i na silnice
Australské letiště testuje elektrobus s nejdelším dojezdem
Amsterdamské letiště má 167 nových taxi: elektromobilů Tesla Model S
Portlandské mezinárodní letiště je důležitým dopravním uzlem celého regionu. A instalace 42 nových nabíjecích stanic/stojanů je dalším krokem k výraznější podpoře elektromobility v celém státě.
Byly zvoleny jednoduché L1 stojany značky Telefonix, které mají nižší nároky na elektrické přípojení. Až 85 % míst na parkovištích totiž obsazují lidé, kteří parkují déle než jeden den, a tak jim delší nabíjení nevadí.
Nabíjení je prozatím na portlandském letišti zdarma pro návštěvníky i zaměstnance.
Airport Charging POWER POST
Airport Charging POWER POST EVSE
powerpostevse.com/airports.html
amerika jede
amerika jede lidi
youtube.com/watch?v=UC60_GDRgoU
Dalo to práci a žádný
Dalo to práci a žádný VIDEO nenatočili !!
powerpostevse.com/portland-international-airport-boasts-largest-number-of-ev-chargers-at-us-airport.html
Přitom vybudování těch
Přitom vybudování těch stanic stálo zlomek z toho co vyasfaltování těch parkovacích míst…
Bohatě by stačily
Bohatě by stačily jednoduché a levné zásuvky na 400V a pár i obyč na 240V na alespoň 16A jistič (ideálně samozřejmě 240V a 32A)
Rychlodobiječky jsou sice fajn ale na začátek by bohatě stačili pouze ty zásuvky!
Proč tohle nikdo nechápe?
Ty jo to me povídej,
Ty jo to me povídej, VYsvětluj to normálně MANAGEMENTU OC FUTURUM !! 🙂
Na každým patře jejich 4-řpodlažních parkovišť mají v každý sekci 2ks skvělých 3-fázových zásuvek 400V/32A/22kW. Dohromady odhaduju tak 4x4x2 = 32ks 400V/32A/22kW a NEJSOU k DISPOZICI pro veřejnost !! PŘEDSTAVTE SI TO … Prý jen pro servisní účely 😉
CO S TÍM SOUDRUZI ??
No tak to je přesně to oč
No tak to je přesně to oč tu běží. Nemají zájem, ale nechápu proč? Vždyť pro OC je to podle mne uplně ideální? Je to levné, jednoduché a byla by to služba jejich zákazníkům.
Navíc při dobré reklamě by měli PR, které by jim závidělo kde jako jiné OC.
Pane,vy ste ale nepochopil
Pane,vy ste ale nepochopil zasadni problem vsech OC!
A to ze to je soukrommý objekt přístupný veřejnosti, a tím pádem to vaše připojení na jejich zásuvky, které slouží k účelům údržby objektu, a ne na vysávání proudu!
Uvědomte si,další věc,v podstatě ČeZ nebo PRE tu jednu nabíjecí sloup, postaví za vlastní peníze,a zamkne si ji taky, na chipovou kartu, protože za ten proud platí OC!
Nadávat můžete na soudruhy, ale myslím že tihle nebudou rádi 🙂
Doufám, že ho zažalují
Doufám, že ho zažalují za veřejnou urážku na tomto webu.
Už se nad ním stahují mraky.
jakou urážku ty kašpare
jakou urážku ty kašpare ?? Kdo koho urazil? Co to tady blábolíš? no jen povidej 🙂
Když si tu elektřinu
Když si tu elektřinu navíc dají do nákladů, sníží jim to zisk o desetinu procenta. Ale může to přilákat více bohatších zákazníků, což jim může zvýšit zisk mnoho desetin procent více.
Pane je nechápu spíše to
Pane je nechápu spíše to co jste napsal vy. Prioritou je přeci spokojený zákazník !! Bohatý majitel TESLY Model S za 2 mega klidně naprosto klidně v OC utratí pár tisíc v kterých se ta 100Kč/hod nabíjení MODEL S rozplyne jako prd. A ikdyby ne, no tak co je za problém tam dát na zásuvku dekl s otvíráním na kreditku nebo čip. Dneska kde kdejaký Penny vydává kreditky na počkání a todle má být jako problém?? Označený parkování tam je, zásuvky pod proudem tam jsou, stačí vrazit kabel a nikdo si toho ani všimnout nemusí 😉 Taková je situace. Ó bóže, no tak sem si chtěl nabít TESLU soudruzi, v Británii je to NORMÁLNÍ U KAŽDÝHO OBCHOĎÁKU VY ZAPRDĚNCI !! NEBO SPÍŠ ZAPRODANCI :)))
Vedení OC Nová Karolina
Vedení OC Nová Karolina Ostrava centrum to pochopilo a dalo k dispozici hned 8 nabíjecích míst. Zdarma za stejný parkovací poplatek, jako mají spalováci. Tedy 1. 3 hodiny zdarma a dále 30,- Kč / hodina. Víkendy a svátky zcela zdarma. Omezení jako všude, na noc si podzemí zamykají. Na rozdíl třeba od Žiliny či Piešťan, kde jsou v podzemí rychlonabíječky a garáže jsou nonstop.
OC Avion Shopping park Ostrav-Zábřeh má v novém podzemním parkingu 1 rozvodnou desku a spousty normálních zásuvek na každém 4.sloupu. Ale ochranka má rozkaz cokoliv do nich napojeného vypínat. Jedno zda elektrokolo, skútr či auto. Dokonce několik rozvodných desek ve venkovním provedení je i u hlavního vchodu od tramvají, ale ty prý jsou primárně pro konání akcí a stánkový prodej. Což se tam nikdy – snad s výjimkou otevření – nekonalo.
OC Galerie Tesco Ostrava-Třebovice má 10 rozvodných desek v podzemí od počátku, ale moc se k jejich nabídnutí nemá.
OC Futurum Ostrava-Fifejdy, stejně jako Interspary (Poruba a Dubina), nemá k dispozici ani ty zásuvky v podzemí, snad jedině za nějakýma dveřma s technickým zázemím.
Takže ono když se chce, tak to jde. Ale jak vidno, oproti Slovensku máme brutální rezervy jak v rychlonabíječkách, tak přístupnosti nabíjení v podzemních či nadzemních garážích OC. Bude to v lidech.
A schválně hádejte, kam my elektromobilisté v Ostravě jezdíme za velkými nákupy a do kina? kde utrácíme?
je vidět že každý OC k
je vidět že každý OC k řešení problému přistupuje jinak. No každopádně mluvímli za sebe tak preferuju JEN TY OBCHODNÍ CENTRA, KTERÁ BUDOU MÍT PŘÍSTUPNOU MINIMÁLNĚ 3-FÁZOVOU 400V/16A/11kw. Silnější 400V/32A/22kw je samozřejmě milejší, poněvadž mi mou TESLU Model S dobije za polovinu doby což je 4 hodiny, zhruba 400Kč/4hod/400km = 100Kč/hod/100km drahýho proudu, noční by byl zapolovic!! Rychlodobíječky jsou samozřejmě lepší 😉
kcc-hho.webnode.cz/supercharger/
No určitě stačily ale
No určitě stačily ale obecně obyčejné zásuvky veřejně přístupné jsou trochu problém. Vždycky se najde nějakej pitomec, ktrého to může zabít. Nemluvě o dětech. Tady je zaručeno, že je tam napětí až když člověk připojí EV.
No tohle plně chápu.
No tohle plně chápu. Myslel jsem to tak, že by stačil stojan s „o trochu chytřejší“ zásuvkou, kde by toto jak píšeš nehrozile.
Určitě by to bylo levnější než stavba plné rychlonabíječky.
Nějakým jednoduchým způsobem ochránit to aby se to zapnulo až po připojení do auta by podle mne pro šikovného konstruktéra, nebo nějakého chytrého člověka neměl byt problém vymyslet.
Určitě by to mělo jít bez složitého elektronického zařízení.
A prave proto sikovni
A prave proto sikovni konstrukteri vymysleli standarty dobijeni 😀 Proto CEZ, PRE, EON a dalsi osazuji nabijecky „o trochu chytřejší zásuvkou“ Mennekes. Napajeni se sepne az po pripojeni do auta… chjo.
V tom případě je asi
V tom případě je asi někde něco špatně. Protože jestliže tyto nabíječky co staví ty takzvaní populatoři elekromobility jsou jen „o trochu“ chytřejší zásuvky, tak nemůžou být tak drahé. Respektive by neměli být tak drahé a mohli být tyto „zásuvky“ už dávno před každým malým obchodem, hotelem, restaurací atd.
Ale to že je něco špatně
Ale to že je něco špatně vůbec nikdo nepopírá, všichni zúčasnění to vědí a ví se i jak to udělat správně, jen jaksi není snaha to udělat. 🙂
To ale není nijak neobvyklý jev, stačí se podívat jak funguje např. náš parlament…
mate naprostou pravdu,
mate naprostou pravdu, nejdrazsi na te zasuvce co instaluje CEZ a PRE a podobni je ten „fajnovy“ sloupek a dotazeni kabelu.
co to znamena „nižší
co to znamena „nižší nároky na elektrické přípojení“ ?
Neni snad v Americe L1 jako 120V 10A ? To by pak nestacilo ani nekolik dni na nabiti…
L2 = 240V nabijeni az do 70A
L3 = DC nabijeni…
To znamená, že je tyto
To znamená, že je tyto stanice jednodušší instalovat než L2 nebo L3. Ad. L1 – ano, je to tak, takže výkonem 1,2 kW lze Nissan Leaf (24 kWh) nabít zhruba za 20 hodin. To není ani jeden den.
No to je pěkná zpráva !!
No to je pěkná zpráva !! Tak je to správné, tak to má být 🙂
A jak vidno, pokud máte
A jak vidno, pokud máte konektor Yazaki, tak si do auta rovnou píchnete kabel a nemusíte rozbalovat svůj.
V Americe maji vyhodu, ze se
V Americe maji vyhodu, ze se tam nemichaji konektory J1772 a Mennekes jako u nas. Snad jen Tesla tam ma svuj vlastni, ale i to je kompatibilni s J1772 pres maly a levny adapter.
U nas to je problem, cim byste osadil stanici vy? Asi proto nase stanice mivaji zasuvku misto kabelu?
Americká Tesla má
Americká Tesla má konektory po obou stranách. Na jedné své vlastní DC a na druhé právě J1772.
no a to by právě chtělo
no a to by právě chtělo namontovat i na TESLA AUTA ..
z levý TESLA SUPERCHARGER
z pravý J1772 400V/32A/22kw
a bude s nabíjením a redcukcema klid 🙂
A kde jako chcete vzít pro
A kde jako chcete vzít pro J1772 těch 400V? Těch 20kW u emerický Tesly je řešeno tak, že tlačíte ~80A pěkně na 240V. Mimochodem těch 80A je pro Yazaki limit a už s tím asi moc hýbat nepůjde.
ja se spletl, tak nikoli
ja se spletl, tak nikoli J1772 ale tu evropskou 3fázovou zásuvku 400V/32A nevim jak se označuje. No pravá strana TESLY AUTA je nevyužitá a přitom to je jednoduchý montnout tam další konektor s víčkem si myslím
Pak ale není co řešit…
Pak ale není co řešit… evropská verze má také jen jednu zásuvku a tou je právě ten 3f. Mennekes kompatibilní konektor.
Evropský SC konektor má už právě tvar té 3f. zásuvky. Takže zde není třeba vůbec žádné redukce. viz. vlevo US, vpravo EU
Neni to zase az tak
Neni to zase az tak jednoduche jak si myslite. Nezapomente, ze ta zasuvka je jen to co je videt. Pod povrchem mate porad nejake draty + spinaci prvky na velke proudy + teplotni cidla proti prehrati + elektroniku co to ridi. Navic v Tesle (nevim jak u ostatnich aut) mate jeste cidlo zda neodpadl plastovy kryt z druhe strany zasuvky, ktery je schovany pod bocnim kobercem v kufru. To me teda dost prekvapilo jak jsem to videl 😀
Obcas mam dojem, ze lidi si predstavuji jak je to vsecko jednoduche, ale pritom o tom nic nevi…
Tak to je nová informace a
Tak to je nová informace a nemyslím si, že je to pravda. Sám jsem potkal dovezenou teslu konektor na stejném místě jako ty evropské jen na yazaki konektor borec nacvaknul takovou hrozně malou redukci. Tadytu:
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s-charging-adapters/products/sae-j1772
Je to jak píše Jolinar a
Je to jak píše Jolinar a ePavel. Americká Tesla má jen jeden americký SC konektor, pro AC dobíjení je třeba ta zmíněná redukce nebo Tesla wallbox přmo s tím SC konektorem.
no tak to je asi nejvetsi
no tak to je asi nejvetsi kravina co jsem zatim o Tesle slysel 😀
Asi tak bych to viděl. Pro
Asi tak bych to viděl. Pro naše končiny je nejuniverzálnější zásuvka a kabel má každý svůj, jaký potřebuje.
ano, ale do budoucna si
ano, ale do budoucna si myslim, ze to bude prave Mennekes konektor, protoze auta budou prechazet na 3-fazove dobijeni. Nedivil bych se kdyby i novy Leaf druhe generace mel uz Mennekes a 11kW nabijecku.
To by bylo samozřejmě
To by bylo samozřejmě skvělé, ale osobně jsem v tomto skeptický.
11kW nabíječku bych si u
11kW nabíječku bych si u Nissanu představit dokázal, ale Mennekes tedy ani náhodou. 🙂
Tak praštění snad nejsou,
Tak praštění snad nejsou, aby si mysleli, že někdo bude dobíjet 50A po jedné fázi.
To si skoro až říká o
To si skoro až říká o sázku 😉
Renault-Nissan je prakticky
Renault-Nissan je prakticky jedna firma, Renault Zoe ma Mennekes, Nissan Leaf ma J1772. Nedivil bych se kdyby to sjednotili. A 3-fazove nabijeni je logickym vysledkem.
No když myslíte. Já si
No když myslíte. Já si zase naopak říkám, že Mennekes má zejména v EU již jen krůček k CCS. A to bylo to nejhorší co by se Nissanu mohlo stát 😉
Mimochodem to mne vede na myšlenku jestli Zoe vůbec dostane nástupce a pokud ano, jestli bude mít Chademo nebo CCS?
každopádně v novým
každopádně v novým NISSAN LEAF 2015 už bude 3fázová palubní dobíječka možná za příplatek věřím tomu 😉
shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/2nd-onboard-charger
Já ne 🙂 A důvod proč
Já ne 🙂 A důvod proč tomu nevěřím je ten, že to je logický krok.
A za pár dní by všechny
A za pár dní by všechny kabely byly ve sběrnách. Stačí jedna noc.
Navíc kdo bude zodpovědný za řádný technický stav erárního kabelu?
hochu za 1 kg oholený mědi
hochu za 1 kg oholený mědi se dneska dává už sotva 100Kč na vobčanku a na účet …
kurzy.cz/komodity/med-graf-vyvoje-ceny/index.asp?A=5&idk=28&on=5&curr=USD&default_curr=USd&unit=&lg=1
doba se mění a lidi taky 😉
dobrý… palec nahoru
dobrý… palec nahoru
A za kolik se dá tak
A za kolik se dá tak střelit připojovací konektor?
A ještě jsi panáčku nezodpověděl, kdo tedy bude zodpovědný za ten řádný technický a bezpečný stav kabelu. Tak do toho, ať se všichni pobavíme.
víš co to dá práce jenom
víš co to dá práce jenom oholit izolaci z kabelu a přitom nepořezat se !! :))))))))))))))))
No tobě jo, panáčku,
No tobě jo, panáčku, protože neznáš jak a čím se izolace kabelu jednoduše, rychle a bezpečně odstraňuje. Musíš se o to víc zajímat, než nějaké kecy zase napíšeš, které jsou jen pro smích.
legrace musí bejt
legrace musí bejt panáčku, jistě pokud na to sundávání kabelů máš vybavení a za 100 kaček za kilo se ti to vyplatí … Jen si pamatuj že tak dlouho se chodívá pro vodu až se ucho utrhne 😉
A doprdele už nezáviď výhody elektromobilů, no tak sou holt o dost lepší jak ty tvoje spalovací popelnice no, vyměněj se hotovo a život de dál, přece se z nostalgie po rendlíku nepo… :D:D
Založit si táborák a
Založit si táborák a nechat v něm ohořet izolaci, k tomu opravdu nepotřebujete žádné zvláštní vybavení a toto „know how“ výroby čisté mědi je mezi magnety známé. Normální člověk to ale na své zahrádce dělat nebude a holit kabely ručně se mu nevyplatí.
houmlesáka rezajicího ti
houmlesáka rezajicího ti kabel od nabíječky by si nekdo vsimnul neboj a vis jak to dneska s takovejma lidma pod mostem koncí 🙂 takže klid a nohy v teple
a co tam chceš zodpovídat?
a co tam chceš zodpovídat? jesi to náhodou někdo nepřehodil fáze?? :)))))))))))))))))))
podivej kolik je na světě kabelů…
chademo.com/wp/eumap/
u japlek
chademo.com/wp/jpmap/
2810 od TESLY
teslamotors.com/en_EU/supercharger
:)))))))))))))))))))))))))))))))))) A TAKY V KAŽDÝ GARÁŽI !!
To není odpověď, ale jen
To není odpověď, ale jen kecy. Musíš se víc snažit, panáčku!
co plkáš! na kabelu není
co plkáš! na kabelu není co zkazit, fáze tam nepřehodíš a když řízneš tak tě to zabije. A silně oplastovaný konektor jako do sběrných surovin?? seš padlej na hlavu, nejdřív se do toho výkupu zajdi někdy podívat. A každý takový parkoviště má samozřejmě sledovací kameru …
A kdybys to uříznutí náhodou přežil tak holt zacvakáš ten kus kabelu co tam servisní technik přijel vyměnit, ale to až vylezeš z lochu :))))))))))))))))))
Stoprocentně by ho
Stoprocentně by ho přežil. Jelikož dokud tam není připojeno auto, není tam napětí (jen nějaký ovládací 12V a ještě modulované)
No ono by vás to nezabilo o
No ono by vás to nezabilo o i tak, protože pokud tu „venkovní“ jednofázovou zásuvku nemontovalo nějaké zvíře, tak v EU musí mít proudový chránič.
smarja chlapi neprozrazovat,
smarja chlapi neprozrazovat, jeste toho ..la napadne to jít zkusit 🙂
Ono pro takové dvouleté
Ono pro takové dvouleté dítě stačí i těch pár milisekund. Kolega si chránič vykoušel v praxi a říkal že mu to připadalo jako věčnost, prý počítal sínusovky 🙂
Tak určitě… 🙂
Tak určitě… 🙂
To samé se dá říct o
To samé se dá říct o CHAdeMO a Combo kabelech. Zatím jsem neslyšel, že by je někdo uřezal.
Takhle to mají v celém
Takhle to mají v celém Dánsku. AC nabíjení je tam zdarma a většinou po 3 stanicích.
Je škoda Radovane, že ČR
Je škoda Radovane, že ČR není ani z poloviny USA! Pokud by Ruzin nebo Mošnov či Brno mělo aspoň 21 rychlonabíječek, ale to bude asi vize 22. století!