Nový šéf BMW naznačil konkurenci pro Tesla Model S

Harald Krüger, nový šéf bavorské automobilky BMW, naznačil pro německé noviny možný příchod dalších aut v rámci podznačky „i“. Mohlo by jím být například i BMW i5, konkurence pro elektromobil Tesla Model S?

Harald Krüger, nový šéf automobilky BMW, v rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, řekl, že „když se na to podíváte čistě z hlediska čísel, prostor tu je“. De-facto tím potvrdil, což už se dlouho ví, totiž že BMW chystá další auta řady i.

Ostatně, zprávy, že BMW pracuje na nových autech i4 a i5 se objevily už před čtyřmi lety. O BMW i5 se nejprve mluvilo jako o rodinném elektrickém minivanu.

Nyní se ale rétorika nese spíše v duchu „luxusnějšího sedanu konkurujícího Tesla Model S„, který by údajně mohl být nabízen zároveň jako plug-in hybrid i elektromobil. V tom nevidíme příliš logiku, ale některé zdroje toto uvádějí.

BMW i5 má nabídnout v elektrické verzi 225koňový elektromotor vzadu a 135koňový vpředu. Plug-in hybrid má mít vzadu elektromotor o výkonu 275 koní a vpředu troj- nebo čtyřválec. Cílová hmotnost je 1564 kg, a to zejména díky intenzivnímu využití . Výroba by mohla začít… v roce 2019!

Koncem roku 2014 BMW potvrdilo, že připravuje nové plug-in hybridy. Nejde prozatím nicméně o žádné, které by spadaly do řady „i“, která zatím obsahuje městský elektromobil BMW i3 a .

Autonews

63 Comments on “Nový šéf BMW naznačil konkurenci pro Tesla Model S”

  1. Kdyby CHTĚLI konkurovat
    Kdyby CHTĚLI konkurovat Tesle, už dávno by konkurovali. Jenže, oni si řekli – NE!!

    Největší rozdíl mezi Teslou a zbytkem světa nepředstavuje ani tak kapacita akumulátorů (max 24 či 28kWh oproti 85+kWh), ta se dá lehce dohnat. Ale TESLU DĚLÁ TESLOU SUPERCHARGER. A tomu nikdo konkurovat zatím ani nehodlá. Vidím to takhle: Pokud se svět nedohodne s Teslou na sdílení Superchargeru (za podmínky, že bude i nadále dělat Tesle „křoví“), za 20 let tu budou zase jen Tesly a pak elektromobily na ježdění do práce, po městě a okolí, jako dnešní Leafy a spol. Díky za ně, ale na občasné delší cestování to bude jen pro srdcaře. Pro ostatní teprve, až baterky budou cca dvojnásobné, čímž umožní dojezd kolem 250km a zejména zvýšit výkony Chademo k úrovni na 80-100kWh. Ani pak to pořad nebude konkurence pro Teslu, ale řekněme – její použitelná alternativa.

    Němci a ostatní, když jim už DEFINITIVNĚ ujel vlak, budou i nadále utápět energii vymejšlením klacků pod nohama (jak to názorně předvedli „vynálezem“ CCS a pokusem o zákaz místo podpory Chademo), nebo rovnou rozvojem vodíkové technicky slepé uličky – tam totiž kyne reálná naděje urvat státní dotace. Řekněme si to narovinu – málokterý stát má sílu na to, aby nechal osvobodit své ovečky z chomoutu závislosti na něčích ZDANITELNÝCH VÝROBCÍCH.

    1. No můj názor je takový,
      No můj názor je takový, že Tesla své SC asi sdílet nikdy nebude, protože sama má problém aby jich vystavěla dost pro své vozy a myslím, že dost zákazníků Tesly by naštvalo, když přijedou k SC a bude obsazen nějakým mizerným VW.

      Spíše bych věřil tomu, že Tesla prodá (dá zdarma k dispozici) licenci na technologii SC a ostatní výrobci „to konečně pochopí“ a začnou je stavět jako obecný standard, ale už včetně CCS konektoru.

      Co se týče standardu Chademo, tak ten se stal v okamžiku příchodu CCS principiálně zastaralý. Aby bylo jasno tak ta zastaralost tkví právě v absenci principu jedné kompaktní kombinované AC/DC zásuvky. Výkon stojanů v tom nehraje vůbec žádnou roli.

      A aby bylo ještě jasněji tak k tomu dám jeden absolutně zavádějící příklad. Je to podobné jako si udržovat 2,1mm kulatý DC konektor pro rychlonabíjení spotřební elektroniky, když je možné to rychlonabíjení protlačit přes USB, po kterém jinak probíhá pomalé dobíjení a přenos dat.(asi nejlépe to sedí na evropský Tesla Menneks/SC)

      1. Souhlas, SC nejspíš
        Souhlas, SC nejspíš zůstanou navždy jen pro Tesly coby jediná auta pro cesty do daleka.

        Ke konektorům bych se rád zeptal, možná hloupě. Nemám jasno v tomto: jediný konektor pro AC i DC nabíjení je jistě krok správným směrem. Ale tím snad už byl ještě před zavedením CCS Mennekes, ne? Schválený a podporovaný evropský standard, ktery umožňuje dobíjet AC 400V/až32A (22kW) i DC (135kW). Co nám oproti Mennekesu přinesl CCS?

        1. ten zádrhel je v tom, že
          ten zádrhel je v tom, že Mennekes byl navržen tak, aby uměl buď AC, nebo DC ale ne oboje zároveň! Druhý pak vtom, že běžný Mennekes pin umí jen 63A.

          Takže se to má asi takto:

          AC: může být zapojen jako 1fázový (3+2vodiče), nebo třífázově (5+2vodiče).

          1x16A = 1,5mm2, 3x16A = 2,5mm2
          1x32A = 4mm2, 3x32A = 6mm2
          1x63A = 6mm2, 3x63A = 10mm2

          Teoreticky tak lze AC protlačit až ~44kW (3x63A/400VAC) Jinak spousta konektorů má svorky jen do 6mm2.

          DC: může být zapojen:

          2x63A = 4mm2 = 63A celkem
          2x2x60A = 10mm2 = 120A celkem (dva a dva silové piny vždy paralelně)

          Teoreticky tak lze přes DC protlačit až ~48kW (při běžných 400Vx120A).
          ____

          Jediný výrobce CCS konektorů je myslím dodnes pouze Phoenix contact a ti přidali přidali 2x200A piny, přes které lze protlačit až 80kW(při běžných 400V).

          Teoreticky sdílet mennekes pro DC a AC samozřejmě možné je, ostatně Tesla nám to názorně ukázala. Praktický to má ale nevýhodu v tom, že to vyžaduje ve vozidle AC/DC bypass a tudíž to je komplikovanější řešení(úmyslně nepíši dražší, když se podíváte co si za tu CCS zásuvku účtují) než přidat dva nezávislé piny jako preferuje CCS.

          1. Nejsem si jisty jestli ten
            Nejsem si jisty jestli ten AC/DC bypass je nutne drazsi…
            I s obyc Combo musite mit nejaky spinaci prvek, ktery zajisti ze na zasuvce nebude pritomno 400V z baterie. Takze v Tesle bude zrejme „jen“ vicepolohovy spinaci prvek (pripojena AC nabijecka nebo pripojen DC bypass nebo nepripojeno nic).

            Nebo se pletu?

            1. když o tom ještě jednou
              když o tom ještě jednou přemýšlím, tak by tam opravdu měl být navíc jeden odpojovač pro DC piny na zásuvce bez ohledu jestli jsou pro DC nabíjení sdíleny nebo ne. Pokud by se na AC stranu nabíječky přivedlo DC napětí tak se celkem prd stane. Ale pokud by se přivedlo střídavé napětí na baterii, tak by se děly věci. Separátní vedení CCS tomu sice zabrání, jenže bez odpojovače by na zásuvce zase bylo napětí jak píšete.

              Ale šlo by to obejít tím, že nelze otevřít kryt zásuvky, když je nastartované vozidlo(sepnuta hlavní relé baterie). Pak by tam ten separátní odpojovač u odděleného vedení CCS být nemusel.

                1. Pánové, díky moc za
                  Pánové, díky moc za vysvětlení!
                  Ještě ke konektoru Mennekes v Tesle. Znamená to, že v něm mají jenom příslušně zesílené piny, aby přenesly skoro trojnásobný výkon (135 misto 48 kW) oproti standardu? Nebo je mají nějak aktivně chlazené?

                2. Zesileni:
                  -prodlouzene a

                  Zesileni:
                  -prodlouzene a nejspis i z lepsiho materialu nebo jinak tvarovane.

                  Chlazeni:
                  -ackoli puvodni verze chlazene piny nemela, s prichodem noveho SC uz mozna ma i chlazene piny ze strany SC pres chlazeny kabel, v aute ale chlazeni pinu podle me nadale neni.

                3. Chlazení je tam kvůli
                  Chlazení je tam kvůli tomu, aby mohli používat tenčí kabel se kterým se lépe manipuluje.

                4. jiste, ale pokud vznika
                  jiste, ale pokud vznika odpadni teplo v tech pinech, tak se take prenasi po dratech a take do celeho konektoru (zastrcky)… a presne tam je zakonceni toho kapalinoveho chlazeni 🙂

                5. Já bych taky řekl, že
                  Já bych taky řekl, že největší problém je právě v pinech konektoru. Jak tady Jolinar rozebral, tak přechodovému odporu se dá dost pomoct materiálem a prodloužením pinů. Nicméně celkový efektivní průřez pro vedení proud zůstává závislý na průměru pinu. Takže ikdyž se použije silnější vodič v kabelech, tak „úzké hrdlo“ v místě konektoru zůstane.

                  Někde jsem viděl mennekes i se 16mm2 vodiči (průměr pinu ale neznám). Takže efektivní kombinovaný průřez pro mennekes 2×2 vidím na cca 35mm2 což pro SC 120kW/400V dělá 300A a tedy proudovou hustotu ~8,5A/mm2, pro 135kW pak ~10A/mm2.

                  Pokud by se měl dále zvětšovat výkon SC při zachování Mennekesu, tak právě v tomto místě vidím největší problém. Takže to chlazení má třeba i tento záměr ochladit tělo konektoru aby nebylo nepříjemně teplé.

                  Jinak CCS má pokud vím DC piny dimenzované na vodič 50mm2

                6. Ještě taková kacířská
                  Ještě taková kacířská myšlenka, že Tesle by do budoucna možná stálo za to instalovat do vozů zásuvku CCS. Tím by dostala jednak dostatečný prostor pro navyšování výkonu SC na >200kW, ale hlavně by jejich vozy mohly bez „odporných“ redukcí používat i stávající „hlemýždí“ stojany CCS.

                  No prostě celkově by to vedlo k jednotnému standardu, ze kterého by nakonec těžili všichni.

                7. jiste, kdyz by do auta
                  jiste, kdyz by do auta instalovali CCS konektor, mohli by ho udelat take kompatibilni se stavajicimi SuperChargery tak jak je tomu dnes u jejich Mennekesu. Ja bych nebyl proti, ale spis si myslim, ze to Tesla ani neplanuje, natoz realizuje 🙂 A taky by to zase zvedlo cenu diky dalsim nutnym spinacim prvkum pro ty 2 tluste CCS piny…

                8. Tak určitě.. 🙂 to není
                  Tak určitě.. 🙂 to není na pořadu dne také kvůli tristnímu stavu CCS infrastruktury, ale já třeba ještě doufám, že „se to jednou“ protrhne a CCS zaplaví celou evropu (až do toho VW opravdu šlápne, tak Nissan s Chademo okamžitě ztratí celosvětově na významu, no a dost možná i celá Tesla) a s tím jak rychle bude VW/CCS nastupovat, tím bude sílit tlak na Teslu aby jej umožnila využívat také (podobně jako teď s Chademo) akorát tou dobou už asi nikdo nebude chtít neforemnou redukci (tou dobou už bude CCS zásuvky VW s BMW osazovat ve velkém včetně těch odpojovačů, takže to budou dost možná už jen dolarové položky).

                  Trochu prekérní situace ale asi nastane v USA.

                9. No ja teda urcite necekam ze
                  No ja teda urcite necekam ze by CCS infrastruktra se mela nejak zasadne zmenit v pristich 2 letech. Porad to budou ty pomale 50kW jedno-stojany. Sance na zlepseni bude az tak 2017-2018, ale v te dobe uz bude mit Tesla kolem 7-10.000 nabijecich stojanu po celem svete, vzdyt ted uz ma 2.804 stojanu. Za posledni rok Tesla postavila ~330 SuperChargeru, timto tempem za 2 roky skutecne budou mit pres 1000 SC.

                  VW, BMW, GM a celkove CCS/CHAdeMO ujizdi vlak.

                10. Problém VW a BMW je ten,
                  Problém VW a BMW je ten, že stále přemýšlí spalovacím způsobem. Elektromobil si nabíjím přes noc doma nebo přes den v práci. Každý den mám nádrž plnou.
                  Nabíjecí místa potřebuji jen na delší cestování elektromobilem nebo celodenní využívání nad 100-200 km dle jeho dojezdu. U Tesly nad 300 a více km.
                  Takže Tesla logicky dělá síť superchargerů = rychle a hodně cestou někam dále nabít.
                  CHAdeMO a CCS jsou dobré vzhledem k dojezdům aut do měst jako rychlé průběžné nabití. Ale jak ukazuje již druhý rok v praxi slovenský Greenway, jejich hustota pro delší cestování musí být co 50-80 km. I tak se častým nabíjením dost zdržíte, což jsem si osobně několikrát ověřil.
                  To, že CCS a CHAdeMO jsou dnes různě přístupné u různých poskytovatelů, za různé ceny a dokonce i v různou dobu, je další průšvih. Tesla je má nonstop. Třeba VW v Ostravě se svým nabíjecím stojanem Mennekes nikde nechlubí. Zda a jak je přístupný také ne.
                  Tesla taky nemá v nabíjecím místě 1 nabíjecí stojan, jak je u CHAdeMO a CCS standard, ale min. 2, obvykle 4, 6 nebo 8. Stalo se mi to zatím za 17 měsíců je 2x, ale čekat desítky minut až si dobije auto před Vámi dále nabourává časový plán cesty.
                  Shrnuto je to o změně myšlení. A tu u WV ani BMW neočekávám.

                11. Mám elektromobil VW a
                  Mám elektromobil VW a věřte mi, že si upřímně nepřeji nic jiného, než aby do toho kluci z Volfsburgu zase šlápli. Ale oni se pro elektromobily naposled pochlapili v roce 95, kdy vznikl i můj CityStromer, to byl ve své době opravdu počin hodný hráče jejich formátu. Od té doby vnímám v tomto směru jen jejich hluboký odpor, třebaže umně maskovaný všelijakými hybridy, aby se Angela nažrala a smradlavý byznys zůstal celý… A nabíječku si postavili snad jen u brány, jinak bych řekl, že je jim naprosto lhostejné, kde a jak budete nabíjet (asi jako našemu ČEZu). Angela svého casu ohlašovala záplavy elektromobilů, aby nedávno přiznala, že z toho asi nic nebude. Stejně tak teď ohlásila snad desetitisíce rychlých dobíječek, no však uvidíme…..
                  Ne ne, ať hledám jak hledám, nic nenasvědčuje, že VW to s elektrikou myslí upřímně. Ale moc, moc rád bych se pletl…..

                  No a rozvoj elektromobility nejvíc brzdí nabíjecí infrastruktura, přesněji ty zhovadilosti jako zámky, otevírací doby, různé konektory a zejména to, že za to nejde normálně zaplatit, tedy penězi nebo kartou, jako za KAŽDÉ jiné normální zboží či službu.

                12. Ještě jedna věc zaručuje
                  Ještě jedna věc zaručuje praktickou nepoužitelnost všech dnešních EV pro běžné využití, a tou je kapacita baterie. Právě ta dnes limituje nabíjecí výkon kolem 40kW DC (teoreticky 50), což dělá poměr dob jizdy a nabíjení zhruba 2-3:1. To pro ježdění do práce a na nákupy nehraje roli, ale pro delší cesty to je významný opruz. Druhá s tím spojená věc je potřebná hustota nabíječek. Celý svět kromě Tesly se ve vzácně vídané shodě dobrovolně omezil kapacitou 18-24 kW, což znamená praktický dojezd 1/3 až 1/4 dojezdu Tesly. Od toho se odvíjí potřebná plošná hustota nabíječek, která je ovšem kvadrátem(!) dojezdu. Tedy 1/9 až 1/16. Zhruba tedy platí, že na každou stanici SC potřebujete nejméně 10 stanic Chademo/CCS, abyste dobíjecí infrastrukturou odsloužili stejný region!!

                  A teď se podívejme třeba na http://supercharge.info a http://insideevs.com/1000-combo-chargers-europe/. Zde snadno zjistíte, že třeba od června 2014 do června 2015 se v Evropě postavilo asi 350 SC. To znamená, že aby Cademo/CCS udrželo krok s rozvojem sítě SC, mělo by se postavit takových 3000-5000 stanic Chademo/CCS. V reálu je to ovšem pouhých 850.

                  Právě proto s Teslou dnes prostě sednete a jedete bez nějakého velkého plánování kamkoliv, třeba i k moři, kdežto s jinými auty je to samé jen pro srdíčkáře, vyznavače adrenalinu a páry co hledají impuls k rozvodu, a to i za předpokladu, že jste zvládli velmi pečlivou navigační přípravu a máte předem vyřízeny všechny ty potřebné paušály, karty, RFID čipy a já nevím jaké ještě buzerační obstrukce…..

                  Jenže jakási neznámá direktiva smělým automobilovým gigantům a „lídrům technologického vývoje“, jak se sami velkohubě titulují, zřejmě pořád ještě brání prostě naházet do těch svých zázraků techniky více baterek…. Proč asi???

                13. Pro CCS není problém ihned
                  Pro CCS není problém ihned navýšit výkon na 100kW/500V (proč se to dosud neudělalo je zapříčiněno tím, že na trhu není CCS vůz, který by tento výkon využil), jinak myslím že se v návrhu konektoru počítalo až s 200kW/500V

  2. Svet je dnes hodne rychly a
    Svet je dnes hodne rychly a drivejsi hodnoty dnes uz neplati. Mam trochu obavy, ze auto podobne Tesla S bude jednou prokleti. V Tesle je vse rizeno pomoci chipu, software a dotykoveho monitoru. Bude stacit zadat par radku a auticko nepojede. Uz dnes se suska, ze kdejaka nova elektronicka vecicka ma zabudovane „kurvitko“. Kdyz bude odbyt neuspokojivy, tak pres update zajede auticko rovnou do srotu. Cely software bude sifrovany a nikdo si s tou elektronikou neporadi. Bude to tak provazane, ze nevymenite ani jednu komponentu bez svoleni vyrobce. Uz dnes jsou takove naznaky u obycejnych aut. Ale takova je doba.

    1. toho se vubec neboj, reset
      toho se vubec neboj, reset systému v Tesle provedeš i za jízdy. Ale pokud se ti stýská po době kdy bylo potřeba čistit karburátor profoukávat trysky tak ty doby jsou pryč. Softwaru se fákt nebojím a ten luxus mít každý měsíc lepší a lepší auto je fajn.

    2. a moderni auta jsouna tom
      a moderni auta jsouna tom jinak? i u me stare A6 (16 let starej kram) se pri odpojeni/vymene baterky us nedalo jet normalne a jen na servisni mod a muselo se do servisu aby pomoci diagnostiky povolili ze se muze jet normalne, vpodstate si doma sam nevymenis ani baterku, i kvuli takove ptakovine se musi do servisu protoze nekoho chytreho napdalo, ze na servisu se da uzasne vydelavat na uplnejch ptakovinach, vzdyt dnes us se lidi skoro desi si na aute vymenit zarovku, pokud to vubec u nekterych jde 😀

            1. Minule jsem se bavil na
              Minule jsem se bavil na nabíječce s majitelem i3. Došli jsme k závěru, že cca před rokem mohl za téměř stejnou cenu objednat S60 v naprostém základu. Mě by teda přišlo divné objednávat takto vybavenou, nebo spíše nevybavenou teslu, ale zase na druhou stranu by měl větší a rychlejší auto s daleko větším dojezdem a silnější palubní nabíječkou…

  3. „Cílová hmotnost je 1564
    „Cílová hmotnost je 1564 kg“ Toto prohlášení je světový milník. Dosud se celý svět pídil po tom jaká je optimální hmotnost elektrického vozidla a BMW na to konečně přišlo, je to přesně 1564 kg.

    Mimochodem já jsem si taky kolikrát říkal že 1552kg je nějak málo a 1594kg je už zase strašně moc…

      1. a napadlo te ze je to
        a napadlo te ze je to ironie? je ti jasny ze BMW asi sotva bude ted 4 roky pred zahajenim vyrobi asi stezi vedet presnou hmotnost auta co jeste nevyrobili a jeste pro nej ani nemaj baterky protoze LG a Samsung nad nima teprv badaj 😀

        ma to asi stejnou vahu jako kdys ja naplavenina v Praglu ted prohlasim, ze v roce 2019 zacnu vyrabet ve sve budouci automobilce ktera jeste ani neexistuje 1428kg tezky elektromobil ktery bude konkurovat nejenom Tesle S druhe generace, ale bude lepsi a dojezd bude mit 1261km

  4. 2019, to jiz bude vpodstate
    2019, to jiz bude vpodstate cas na Teslu S druhe generace, a pokud pujde Tesle upgradovani a posuny alespon polovicni rychlosti co dpsud, tak se maj v BMW hodne co snazit aby byli konkurenci

    a ac se to mnohym nezda, tak velkou konkurencni vyhodou je sit Superchargeru, to je neco s cim by nemeli Nemecke automobilky otalet jinak jim „ujede vlak“, v tom ze se alespon chyti a budou drzet konkurence verim z Nemeckych znacek nejvice VW

  5. Řekněme to otevřeně že
    Řekněme to otevřeně že BMW nic jinýho nezbývá pokud se chce vymanit z role autsajdra na poli elektromobilů. Každýmu z nich je totiž jasný že s i3jkou díru do světa neudělali a že němec se sní na dálnici rozhodně nepotáhne a čekat s nákupem auta jako Model S nebo X němec nevydrží věčně :)))))))))))))))))
    Nemluvě o švýcarech, ti si u i3jky klepou na čelo :)))))))))))))))))))

    1. No neřekl bych. V německu
      No neřekl bych. V německu se Tesla zrovna moc dobře neprodává, řekl bych naopak, němci jsou zaměřený jen na svý německý auta, takže si radši koupí i3-ku, nebo egolfa. A čekají až jim udělají elektrický auto jako konkurenci k Modelu S, než by si pořídili americký auto, o kterém celý svět ví, že je lepší, než jejich německý káry.

      1. dyť říkám, v německu
        dyť říkám, v německu stále čekají až nějaká německá automobilka vyrobí nějaký německý elektromobil jako Model S aby ho němec mohl koupit. Ale nebudou čekat věčně 😉 A i3jku nebo e-golfa si místo Modelu S rozhodně nekoupí a nekupují, protože s takovýma šunkama na jejich Autobahnech nemají co dělat :)))

            1. Jsem pevně přesvědčen,
              Jsem pevně přesvědčen, že právě Porsche. Značka která v minulosti byla průkopníkem elektrického a hybridního pohonu.
              Připravuje elektromobil.
              http://www.hybrid.cz/porsche-slavi-navrat-elektromobilu-p1-z-roku-1898
              http://www.hybrid.cz/autosalon-zeneva-porsche-semper-vivus-hybrid-z-roku-1900
              http://www.autokaleidoskop.cz/Historie/Porsche-postavilo-hybrid-uz-pred-110-lety/
              https://cs.wikipedia.org/wiki/Panzer_VIII_Maus

              1. kdy Porše vyrobilo něco
                kdy Porše vyrobilo něco pro lidi kloudnýho?? Nikdy, stejně jako brambo. Tydle německý konzervy jsou dobrý leda tak pro čecha za pár €jro jetý pár roků z německýho bazaru mobile.de a to až když jim je nacionalista germán jako nový vysponzoruje :))))))) asi tak
                At žije TESLA

        1. je to málo, Elon očekával
          je to málo, Elon očekával násobně víc. Proto do germánie taky tolik nainvestoval v superchargerech. Ale ja to říkal odzačátku že se němci jen tak nechytnou, to sou nacionalisti jak řemen. A v číně to je podobný, ne vlastně ještě horší, tam vládne strana 🙂

                1. muzu se zeptat pri jake
                  muzu se zeptat pri jake prilezitosti to bylo? Nic mi do toho neni, ale stejne by me to zajimalo ze zvedavosti…

                2. No, trochu jsem si z Anonyma
                  No, trochu jsem si z Anonyma vystrelil..A Vam Jolinare ,se za pokracovani me mystifikace omlouvam..

                3. jo tak, smekam
                  jo tak, smekam 😀
                  pripostim, ze jsem se nechal nachytat. Zatimco Anonymovi bych to nesezral, Vam ano, protoze mate objednany Model X a je to u Vas mnohem pravdepodobnejsi 🙂

                4. :)))))))))))))))))) Joudo,
                  :)))))))))))))))))) Joudo, prej si Elonem pokecal :))) to zrovna. Hele když už sme u toho, zaptej se Elona jak to teda pečou s UBER? Na tiskovce 5.8 mlčel jak hrob no comment. Ale Morgan dneska říkal že jo 😉
                  Morgan Stanley skokově zvýšila cílovou cenu automobilce Tesla, akcie v pre-marketu +5,6 %
                  fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/166974-morgan-stanley-skokove-zvysila-cilovou-cenu-automobilce-tesla-akcie-v-pre-marketu-5-6

                5. :)))))))))))))))))) prej si
                  :)))))))))))))))))) prej si s Elonem pokecals :))) to zrovna. Hele když už sme u toho, zeptej se Elona jak to teda pečou s UBER? Na tiskovce 5.8.2015 mlčel jak hrob prý no comment. Ale Morgan dneska to vidí že jo 😉
                  Morgan Stanley skokově zvýšila cílovou cenu automobilce Tesla, akcie v pre-marketu +5,6 %
                  fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/166974-morgan-stanley-skokove-zvysila-cilovou-cenu-automobilce-tesla-akcie-v-pre-marketu-5-6

      1. No něco na tom bude ale
        No něco na tom bude ale myslím že hlavní problém je že Němci jsou celkem precizní národ jejich auta jsou perfektně dílensky poskládaná tomu Tesla nesahá ani po kotníky. A myslím že Tesla se ani moc dobře v Německu neprodává a přitom je to ideální auto na Německé dálnice.

        1. Nějak vám uniklo, že
          Nějak vám uniklo, že právě Tesla motors používa značnou část komponentu Mercedes . Už jen ten vychvalovaný příplatkový podvozek Je Airmatik od mercedesu . Použití kvalitních komponent od prémiové značky Vývojářům značně zkrátilo čas vývoje .
          Ovládací prvky v interiéru jsou také od Mercedesu.
          Interiér, který Vás v Tesle obklopuje, Vám dává jasně na vědomí, že řídíte auto budoucnosti.

          http://www.usporne.info/417-tesla-model-s-p85-skutecna-spotreba/

          Spíše to bude jakási věrnost značce ( patriotizmus ) Koupíš domácí výrobek Podpoříš domácího výrobce .
          Jako Češi dávají při nákupu přednost domácí značce Škoda auto. Tak Němci podobně preferují své domácí značky, kterým věří .

          1. neuniklo, ano Tesla
            neuniklo, ano Tesla používá od Mercedesu podvozek a volant s páčkama a pár drobností v rámci dohody o vzájemné výpomoci a dočasné toleranci 2009
            hybrid.cz/daimler-odchazi-z-tesly-odnasi-si-780-mil
            Ale to nepopírá předchozí diskuzi. Fakt je stále prostý a to, že Německý automobilky mají zakázáno do roku 2020 chrlit elektromobily
            autoforum.cz/zajimavosti/merkelova-jde-proti-eu-nove-limity-emisi-co2-chce-shodit-do-propadliste-dejin/obrazek/1
            To je politická dohoda germánů veřejně prezentovaná. Takže kdyby chtěli elektrosedan postavit mají ho už včera 🙂 Vždyť na tom nic není 🙂

            1. Články na autoforum.cz
              Články na autoforum.cz beru s velkou rezervou.
              Angela Merklová je Dáma kterou považuji za jednu s nejvzdělanějších Evropských političek.
              (https://cs.wikipedia.org/wiki/Angela_Merkelov%C3%A1)
              >automobilky mají zakázáno do roku 2020 chrlit elektromobily< Právě automobilky tvrdě lobují za odklad .Potřebují více času . http://www.autorevue.cz/automobilky-chteji-po-evropske-komisi-odlozeni-limitu-emisi-co2 http://www.vybermiauto.cz/autodata/novinky/kolik-stoji-prechod-na-emisni-normu-euro-6 >Vždyť na tom nic není< Nebýt Tesly S Tak ještě dnes by zástupci prémiových značek tvrdili, že takové auto nelze vyrobit.Dojezd 400km je s dnešní úrovní technologie akumulátorů nedosažitelný. Bylo by příliš drahé. Nikdo by si ho nekoupil . Takový projekt by pro ně skončil hloubku finanční ztrátou. Razantní změna pohonu, by znamenala pro spoustu firem vyrábějících komponenty do spalovacích motoru Bankrot, a skokové navýšení nezaměstnanosti o tisíce lidí. Vývojáři v Tesla motors potřebovali několik let pro vývoj a odladění Tesla S. Přesto se stále odlaďuje upravuje. Tak proč dosud není rovnocenný konkurent pro Teslu ?

Napsat komentář