TEST: hybridní kombík Toyota Auris Hybrid Touring Sports

Na autosalonu Ženeva 2015 ukázala Toyota novou generaci řady Auris včetně hybridních verzí. My jsme aktuálně prověřili omlazený hybridní kombík Auris Hybrid Touring Sports.

Změny proti starší generaci jsou spíše kosmetického rázu, auto je ale i o něco svižnější a tišší
foto: Hybrid.cz

Hybridní kombík Toyota Auris Hybrid Touring Sports se poprvé objevil na autosalonu Ženeva 2013. Toyota Auris Hybrid hatchback jsme vyzkoušeli už o dva roky dříve.

test hybridního auta Toyota Auris Hybrid Touring Sports 2015

foto: Hybrid.cz

Vedle modelů Yaris Hybrid a Prius tak jde o dalšího zástupce vozů Toyota vybavených hybridním pohonným systémem HSD. Také nový Auris Hybrid je vybaven 1,8l VVT-i spalovacím motorem a změny jsou podobně jako u nedávno inovovaného Prius+ pro rok 2015 spíše kosmetické.

Změny převážně k lepšímu

Jednou z hlavních novinek jsou nové sdružené světlomety, jejichž součástí jsou i LED světla pro denní svícení. Spodní část masky chladiče pod výraznějším předním nárazníkem nyní probíhá napříč celou šířkou vozidla.

test hybridního auta Toyota Auris Hybrid Touring Sports 2015

foto: Hybrid.cz

Změny nastaly také v interiéru, který nám přišel výrazně propracovanější po materiálové i designové stránce a celkově se nám zamlouval o něco víc než u původní verze. Zlepšení se dočkal i dotykově ovládaný displej, jehož odezva konečně lépe odpovídá dnešní době.

test hybridního auta Toyota Auris Hybrid Touring Sports 2015

foto: Hybrid.cz

Trochu nás ale naopak trápila prodleva v odezvě okolních plochých tlačítek – například volba hlasitosti je takto opravdu nepohodlná a je lepší měnit ji tlačítky na volantu.

Nižší spotřeba

Celkový výkon hybridního pohonného ústrojí zůstal na nezměněných 100 kW/136 koních. Zlepšilo se zrychlení z 0 na 100 km/h z „papírových“ 11,2 vteřiny na 10,9 vteřiny. Max. rychlost je 180 km/h a oficiální spotřeba klesla na 3,5 l/100 km.

test hybridního auta Toyota Auris Hybrid Touring Sports 2015

foto: Hybrid.cz

Zatímco před dvěma a půl lety nám původní Toyota Auris Hybrid Touring Sports vykázala během podzimního testu spotřebu kolem 5,5 l/100 km, letos jsme s průměrem snadno spadli až k 5 l/100 km. Na dálnici si auto vezme kolem 5,5 l/100 km, do limitu 90 km/h pak ještě méně.

Pohonný systém dohromady vyprodukuje maximální systémový výkon 136 k a umožňuje Toyotě Auris ve verzi Hybrid zrychlovat z 0 na 100 km/h za 10,9 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 180 km/h. Auto umí vzdálenost až 2 km ujet čistě na elektřinu při rychlosti do asi 50 km/h.

Prostorný kombík

Hybridní kombík měří 4595 mm, a je tak o 285 mm delší než původní hatchback, nicméně rozvor 2600 mm zůstal zachován. Celková šířka vozu je 1760 mm a pohotovostní hmotnost velice příjemných 1175 kg. I tento údaj může za skvělou spotřebu, kterou jsme během testování naměřili.

test hybridního auta Toyota Auris Hybrid Touring Sports 2015

foto: Hybrid.cz

Objem palivové nádrže je 45 litrů, objem zavazadlového prostoru úctyhodných 600 litrů. Po sklopení zadních sedaček vzroste na 1658 litrů. Na nedostatek prostoru si u tohoto auta skutečně nelze stěžovat.

Auto jsme testovali ve výbavě Executive, kde cena začíná na 599 900 Kč. Pro zajímavost, nejlevnější verzi ve výbavě Lite lze koupit za 524 900 Kč. Nejlevnější nehybridní verze s motorem 1,33l Dual VVT-i, výkonem 73 kW a šestistupňovou manuální převodovkou stojí 390 900 Kč.

Když je třeba odtah

Vinou nepozornosti a nešikovného manévru při podélném parkování se nám u Aurisu v průběhu testu podařilo prorazit pravou přední pneu. Protože auto nemá rezervu, byli jsme nuceni využít služeb asistenční služby ToyotaCare, kterou pro automobilku zajišťuje společnost EuropAssistance.

test hybridního auta Toyota Auris Hybrid Touring Sports 2015

foto: Hybrid.cz

Nepříjemná událost nám tak dala příležitost „otestovat“ také jiné než pouze technické aspekty vlastnictví vozu Toyota, v tomto případě typu Auris Hybrid Touring Sports. Nutno dodat, že zkušenost byla velmi pozitivní.

Po zavolání na servisní telefonní číslo se nás operátorka vyptala na všechny podrobnosti týkající se auta a nehody. Rychlé, stručné, ale přesto příjemné jednání nás potěšilo.

Nakonec nám operátorka nabídla odtah k nejbližšímu autorizovanému dealerovi Toyota. Souhlasili jsme a vyčkali zhruba 45 minut na příjezd odtahové služby, která auto bez obtíží naložila a opět vyložila o pár kilometrů dál v servisu.

Jít s dobou

Jakkoliv je Toyota průkopníkem v oblasti hybridního pohonu a svou nabídkou hybridů bezesporu patří k vedoucím automobilkám na světe, přeci jen v nás začíná hlodat červík, jestli už není na čase posunout se o kus dál.

test hybridního auta Toyota Auris Hybrid Touring Sports 2015

foto: Hybrid.cz

Srovnáváme-li totiž dojmy z jízdy byť i v nejnovějších hybridech Toyota a nových elektromobilech nebo plug-in hybridech, začínáme mít pocit, že Toyota přeci jen poněkud usnula na vavřínech a mediální i prodejní statistiky dnes patří jiným značkám.

Toyota Auris Hybrid Touring Sports není špatné auto a i díky své velmi příznivé ceně si bezesporu zájemce najde. Ale doba se posunula a s ní by měla i Toyota. Je čas elektromobilů a plug-in hybridů a my se zvědavostí čekáme co v této oblasti Toyota podnikne dál.

FOTOGALERIE

test hybridního auta Toyota Auris Hybrid Touring Sports 2015

foto: Hybrid.cz

test hybridního auta Toyota Auris Hybrid Touring Sports 2015

foto: Hybrid.cz

test hybridního auta Toyota Auris Hybrid Touring Sports 2015

foto: Hybrid.cz

test hybridního auta Toyota Auris Hybrid Touring Sports 2015

foto: Hybrid.cz
vlastní

39 Comments on “TEST: hybridní kombík Toyota Auris Hybrid Touring Sports”

    1. Při jízdě na dálnici se samozřejmě výhody hybridního
      Při jízdě na dálnici se samozřejmě výhody hybridního pohonu mírně ztrácejí, baterie se dobíjí dobře a samozřejmě el. motor téměř stále pomahá motoru spalovacímu, ale reálná úspora paliva není tak velká jako při jízdě po městě, okrskách apod. Reálně se na dálnici ( 120 – 140 km/h ) s tímto vozem pohybuji kolem 5,5 l/100km. Při pojíždějí po městě a klidnější příměstská jízda jsem mezi 4 – 4,5 l/100km. Nicméně hybrid není dle mne jen o spotřebě, pro mne to byl až druhořadý důvod proč si toto auto koupit :-).

  1. Po niekoľkomesačnej jazde
    Po niekoľkomesačnej jazde na Priuse som sa do hybridného vozidla zamiloval. Bolo neskutočné . Zatiaľ čo pri jazde na BMV sa benzín z nádrže akoby strácal (možno to poznáte, keď ráno ste práve nenatankovali však stým čo mám v pohode do cieľa dôjdem a zrazu je diaľnica upchatá a vy sa posúvate krokom).V Priuse žiaden problém, žiadna nervozita auto sa v tichosti posúva elektromotorom. Chcel som si Priusa doviesť ale poznáte problémy z dovozom, a hlavne mimo Európy. Prišla tá správna doba keďsa do Europy začal dovážať Auris Hybrid. Počkal som si na model 2016 a môj šen sa splnil. Podľa mňa je to krajšie auto ako Prius má Európsky šmrnc tak ho hodnotia aj Amíci. Už len vyjsť s garáže bez naštartovania a Vaša manželka ašte stále nevyšla z domu lebo sa ešte nestihla pripraviť a Vy ste v pohode. Ste v zápche a vy ste v pohode. Jazdíte v meste a auto má Kupodivu stále menšiu spotrebu. Je radosť s tým autom jazdiť. O vybavení ani nehovorím . Auto vás upozorní ak ste práve roztržitý a auto pred vami prudko spomalí. Dá Vám signál ak bez smerovky sa priblížite na hranicu Vášho pruhu. Je to hračka ale aj praktické auto pre dospelých. Nenápadne Vás stimuluje k pohodlnej a neagresívnej jazde. Preto vozidlá od Toyoty hodnotím za jedny z najlepších na svete. Nebudem hodnotiť žiadne autá každý máte svoje obľúbené. A však moja Toyota Corolla slúžila 15rokov bez jedinej poruchy a nový majiteľ je prešťastný. Moje kľúčové slová spoľahlivosť a pohoda.

  2. TATS mám dva roky. Až na
    TATS mám dva roky. Až na ty světlomety naprostá spokojenost. Jezdím asi 1/4-1/3 tras (většinou 25 km do práce a 25 z práce) pouze na elektřinu. Lidi, kteří hodnotí auris, jsou často úplně mimo. Teď o víkendu cestou po dálnici TATS 250 km – 5,0 l/100 km, Oktávka nafťák vedle – 5,3/100. Křivoklátskem nahoru dolů kolem Berounky TATS – 4,2/100, nafťák 5,6/100. TATS je na rozjezdy a kopce silné a pohodlné auto, když sednu do manuálu nafty, skoro se rozbrečím. Na Prius nebo současné elektromobily bych naráz nezchrastil. U předchozích škodovek jsem za dva roky už věděl, za co je časem vyměním. S TATS tentokrát fakt nevím, s kterým jiným autem bych měl tolik pohodlí a dostal se pod 5 Kč/km provozních nákladů (počítáno na prvních ca. 100k km)…

      1. To je tak. Vyjedu z domu po
        To je tak. Vyjedu z domu po ulici na elektrinu (500 m). Pak zahreji motor po rovine (1 km), jedu z kopce na el. a dobiju baterku (2 km), znovu do kopce na motor (2 km) a z mirneho kopce dolu na el. (3 km), pak po rovine na stridacku benzin a elektrina, znovu sjezd a nabiti baterek, rovina, kopec nahoru atd. Ty tri kilometry dojezdu na elektrinu jsou naprosto dostacujici, protoze za tech 25 km jizdy stacim baterii rekuperaci znovu dobit asi petkrat. Nutno rict, ze vyjedu z 450 m n. M., sjedu k rece do 200 mnm a vysplham se nakonec asi do 300 mnm. V lete celkova spotreba na teto trase 3.2 l/100 dolu a 4.7 l/100 nahoru. Staci to na vysvetleni?

  3. Plne suhlasim s Crook, aj
    Plne suhlasim s Crook, aj ked by som rad s Radovanom.
    Chcel som novu technologiu, niekolko rokov snivam sen o elektrickom aute. Hladal som druhe auto do rodiny, co pripadne prekryje deficit prveho za par rokov. Sedel som vo vsetkych elektrickych autach co su k dispozicii. Bohuzial na Teslu nemam ( a nemyslim, ze je to len o financnej negramotnosti, skor prioritach ?), Leaf je mi maly, Volvo nizke, RAVka tu nie je…atd. Sen o elektrickom aute si este budem chvilu snivat, kym si automobilky zaplatia vyskum a ceny sa upravia ako ceny hybridov. Ano, mohol som este skusit nejaky plug-in, ale nech som to ratal akokolvek, isiel do nizsich vybav, pod 1, 5 -2nasobok som sa nedostal. (Okrem toho mi ten panel uprostred fakt vadil). Takze som zvolil Auris (a nebyt pahltny na balicky, tak dam dopredaj a usetrim dalsie 3tis evri), kedze motoricky je to ako ako Prius, ci Lexus 200h, ale 10tis rozdiel viem zuzitkovat aj inak.
    A co sa tyka zapinania motora…. ako chodec sa vzdy zlaknem, ked vedla mna startuje na krizovatke nejake to super ekologicke vypinanie na krizovatke( nejako si na to neviem zvyknut) a tak myslim, ze ten hybrid to spusta o cosi tichsie.

    1. A este by som pridal taku
      A este by som pridal taku malickost ako garaz, ktora by ma stala dalsich min. 15tis evri. Z nakupneho centra by ma od nabijaciek pekne hnali (a mozno im krivdim, mozno by ma non stop nechali tam parkovat), a stlpiky na uliciach bohuzial nemame ako v skandinavii.
      S nejkou podporou statu neratam, tam sme uz predbehli norsko, ktore stiahlo planovane zrusenie dotacii, zrazu im klesol predaj elektromobilov, ktovie preco…

  4. „…letos jsme s průměrem
    „…letos jsme s průměrem snadno spadli až k 5 l/100 km“. Není někde chyba, třeba u řidiče? Jelikož aktuálně už nějakých 1000 km svítí na displayi průměr 4,7 l/ 100 km, a to je tam dálnice (dnes Praha Plzeň a zpět). Takže s motorem 1,8 se musíte dostat ke 4 litrům, to není jinak možné.

  5. Já Vám prostě nevím.
    Já Vám prostě nevím. Auto umí vzdálenost až 2 km ujet čistě na elektřinu při rychlosti do asi 50 km/h. Píše se ale rok 2015.
    Možná to někomu dělá dobře, jak se neustále zapíná a vypíná spalovací motor, podle toho, zda auto rekuperuje dostatečně a baterie má na jízdu dost šťávy nebo ne, ale asi jsem postoupil svým malým městským elektromobilem do vyššího levelu a nehodlám to snášet.
    Buď potřebuji často jezdit delší výjezdy mimo město nad 50-100 km denně, a pak je pro mne kromě plně elektrické Tesly řešením nějaký slušný plug-in hybrid (PHEV). Jako třeba Mitsubishi Outlander PHEV, co zvládne na jedno nabití 50 km a má dokonce i rychlonabíjecí zásuvku CHAdeMO (osobně jsem prověřil). Nebo jezdím do oněch 100 km denně a pak je tu nabídka běžných elektromobilů. Komfortem, klidem, vibracemi, zápachem a zplodinami nemůže konkurovat žádný hybrid (HEV).
    Ostatně nedávno jsem si to opět prakticky jízdou po městě a čtyřproudovkách ověřil na Fordu Mondeo HEV a Citroenu DS HEV. Nebrat.

    1. Asi nechapete ani princip
      Asi nechapete ani princip ani zmysel hybridu.

      Cielom hybridu nie je jazdu LEN na elektrinu. Cielom hybridu je generovat elektrinu, ktora sluzi ako sekundarny zdroj pohonu, a vyrazne tak znizit spotrebu benzinu.

      Rovnaky princip pouzivaju monoposty F1 ci auta v LMP1 kategorii vo WEC serii.

      Kineticka energia sa premiena na elektricku.

      Ano, auto dokaze prejst istu vzdialenost LEN na baterie, ale len za velmi specifickych podmienok. To je konstrukcnou podstatou hybridu. Inymi slovami, len debil vyuziva hybrid tak, ze najskor vyjazdi bateriu.

      Plug-in hybridy su ina kava, a skvely krok, akurat maju jednu obrovsku nevyhodu. Ak ma pamat neklame, tak ZIADNY plug-in hybrid nedokaze vyuzit motor/brzdy na nabitie cele kapacity baterii a na to, aby fungoval, nevyhnutne potrebuje externy zdroj. Inak ste odkazani na spalovaci motor, a tahate so sebou ovela vacsie mnozstvo baterii.

      Ake moznosti ma 4-clenna rodina, ktora chce znizit naklady na palivo, a ma k dispozicii JEDNO auto.

      Zvoli klasicky hybrid.

      Tesla je buducnost. Ale zatial si svoje „Nebrat“ nechajte pre krcmove debaty, pretoze pri inteligentnej debate o hybridoch nema lacna demagogia miesto.

      1. Když myslíte…..
        Ono HEV

        Když myslíte…..
        Ono HEV skutečně jsou založeny na principu, který popisujete. Jenže k čemu je za tak drahé peníze tak malé snížení spotřeby benzínu, když se dá odbourat zcela? Na jedno Chorvatsko ročně přece nemusím mít celoročně ani benzín, ani naftu, ani hybrid. Když po celý rok denně neujedu více než 100 km. Prostě si auto s větším dojezdem na těch 14 dní půjčím.
        To, že je HEV v monopostech F1 se ví, ale je tam jen k navýšení výkonu. Tady padá i to o spotřebě, ostatně všechny automoto závody jsou jen o kraválu, zápachu, zplodinách a pálení hektolitrů paliva, to je prostě fakt.
        Vámi zmíněný debil má smůlu, nevyjezdí baterii HEV. Nastavení HEV mu to nedovolí. Už při 1/2 kapacity zapíná pravidelně spalovák a při 1/3 jede nastálo.
        Netuším sice, zda bych jízdou na spalovák plně dobil baterii PHEV, ale pokud jsem nedávno studoval Volvo PHEV, tak tam měli dokonce několik různých režimů jízdy. Včetně dobíjecího. Ovšem PHEV je právě o tom, jezdit co to jde pouze na elektřinu. Tiše, bez zápachu, zplodin a vibrací. Teprve když není zbytí, přejít na spalovák.
        Proto mi přijde lepší čistý elektromobil, třeba s range extenderem jako může mít BMW i3. Spalovák jen jako nouzový režim elektromobilu.
        4 členná rodina si musí nejprve udělat analýzu své domácí dopravní obslužnosti. Pak bude vědět, jaký typ dopravy potřebuje. A zda vůbec kupovat auto. Nebo si ho půjčovat nebo sdílet. Protože pak taky zjistí, co ji kolik stojí a zda chce ty peníze dlouhodobě vydávat. Ne vydat se z peněz a pak s hrůzou v očích sledovat každý další desetník navrch za litr paliva.
        Jenže to jsme u finanční gramotnosti a to je na dlouhé roky. A taky u občanské společnosti, kdy třeba MHD má jezdit tak, jak lidé potřebují, ne tak, jak ji politici s úředníky doprasí. Ale to je taky věc volby té rodiny.
        Musím tedy odmítnout Vaši narážku na lacinou demagogii k hospodské debatě. Že nás špatně nastavený systém nutí kupovat automobily a ty se jen kosmeticky vylepšují různými hejblátky a doplněním pohonu o hybridní ještě neznamená, že by to nemohlo být jinak. Pokud se Vám to líbí, pak hlasujte svými penězi a HEV si kupte a doporučujte. Výrobce HEV bude mít zákazníka a tím smysl existence. Já v tom mám i nadále jasno – HEV nebrat.

      2. Já to vidím takto. Bez
        Já to vidím takto. Bez uvažování o ceně souhlasím s Radovanem, bohužel ceny definují smysl jednotlivých řešení zcela zásadně.

        Sám souhlasím s nevýhody takového hybridu a moc rád bych rovnou plugin, či čisté elektro, ale dostávám se na ceny, které nevykompenzuje ani moje nadšenectví pro tyto technologie. I když mi také přijde, že už toyota mohla být dál, uvažuji o nákupu právě toho aurise, jelikož je to jediné „dostupné“ auto pro univerzální použití, které není prostý spalovák.

        Výhody?
        – Ticho – Ano, spalovák stále musí startovat, ale pouze ve vyšších rychlostech, příp. při větší akceleraci. Klid při (klidné) jízdě má tedy podle mě blíž elektromobilu než spalováku.
        – Cena – srovnatelná cena se spalovákem/dieslem s automatickou převodovkou
        – Jednoduchost – Kromě prius pluginu jsou všechny ostatní překomplikované a prius byl zase naprd kvůli nízkému výkonu v elektro módu.
        – „lokální ekologie“ – můžu to klidně nastartovat s vědomím, že si vedle na trávě hraje dítě, aniž bych ho otrávil splodinama jako u dieselu…

        Nevýhody aurisu jsou, že na cenu tlačí příliš:
        – nemá (u nás) výdechy topení pro zadní cestující (ani pro nohy!!)
        – i těmi LED světly v nejvyšší výbavě (u nás) nedostanete ostřikovače světel
        – rádio nemá otočný ovladač hlasitosti a hlasitost se nastavuje příliš jemně, takže rychle něco zeslabit je nemožné
        – úplně mu zrušili možnost tažného zařízení, takže kdo chce alespoň tahat kola za autem, tak mu nestačí si někde půjčit držák na kola na kouli jako u aurisu HSD před FL, ale musí koupit ten jejich speciální držák za asi 25 tisíc..
        – na středovým tunelu se hrozně plýtvá místem a nezbylo místo na odkládací prostor např. na peněženku.

        Golf, příp. Passat GTE jsou vysněná auta – dost výkonu a dojezdu v elektro módu pro pokrytí pracovních dní většiny a přesto žádné nevýhody z dojezdu o víkendu (a jako třešnička sportovní GTE mód). Ale cena a složitost je staví do kategorie, kde jsou k dispozici úplně jiná „běžná“ auta, než golf či passat.

        Moc rád bych tedy ten jediný náš stávající diesel nahradil elektromobilem, ale z kalkulačky mi stále vypadává Auris.

        1. A čo takto urobiť
          A čo takto urobiť kompromis a kúpiť si jazdený PLUG-IN tak ako som to urobil ja? Jazdím teraz cez zimu bežne 19km čistá elektrina. Spotreba 2,2 – 2,4L/100km dlhodobý priemer.

          Nie je pravda, že Prius ma nízky výkon v elektorm=ode, teda pokiaľ nemyslíte dojazd čiste na elektromód, ale hovoríte o výkone. Pokiaľ sa s ním naučíte jazdiť, tak viete vyštartovať z križovatky na zelenú ako prvý a za sebou nechať ostatných. 😀 Je to len otázka štýlu jazdy. 🙂

          Samozrejme, cena nového PHEV vozidla je neskutočne vysoká, či už je to Prius, Outlander, Fusion, alebo iná značka. Preto treba hľadať alternatívu v jazdenke. Priusi sú jedni z najspoľahlivejších automobilov, takže ani pri jazdenke sa nemusíte báť nepredvídateľných nákladov na opravu. Stačí si pred kúpou nechať skontrolovať hybridný systém. Zatiaľ som po prečítaní veľkého množstav recenzií nenašiel jediný prípad, že by niekto musel meniť batérie alebo hybridný systém. 🙂

    2. I vy Radovane? Já myslel,
      I vy Radovane? Já myslel, že jen anonymové nechápou co je hybrid a drmolí si svojí mantru o dvoukilometrovém dojezdu.

      V tom co píšete je sice hodně pravdy, ale taky je potřeba se koukat na cenovku. Za cenu Priuse koupíte akorát tak eUp nebo nějaký předváděcí iOn. Ale to jsme úplně v jiných kategoriích. A ne každý je takový nadšenec, aby podnikal složité přípravy a orientační závody, když chce jet za rodiči na druhý konec republiky.

      Nový plug-in nekoupíte za ty peníze žádný. Outlander PHEV stojí dvojnásobek, Ampera jeden a půl násobek.

      K tomu si připočtěte kvalitu zpracování, ověřenost časem a praktickou nezničitelnost těhle aut.

      1. Jenže já s tím Ctirade
        Jenže já s tím Ctirade jezdil a je to právě o tom neustálém spínání spalovacího motoru při každém rychlejším rozjetí nebo poklesu baterky. Mně se to fakt nelíbí. Jedu si tiše a hladce elektřinou a najednou brm brm brm a obvykle dlouze. Pak zase chvíli ticho a opět brm brm brm. Dobrzdím, zastavím na křižovatce, hladký a tichý rozjezd a opět brm brm brm.

          1. Pozor na ty pořizovací
            Pozor na ty pořizovací ceny spalováků vůči elektromobilům! Sleduji si velmi přesně již léta provoz svého spalovacího Citroenu Berlingo na spritmonitor.de a jsem po 7 letech (včetně pořizovací ceny něco málo přes 400 tisíc Kč) na nepředstavitelných 900 tis. Kč. Mám 110 tis. km najeto a žádnou větší opravu, jen běžné garančky, výměny olejů, filtrů a spol. a pak samozřejmě benzín :-(. Elektromobil mne stál za 1 rok při 15 tis. km za palivo včetně roční garančky, povinného ručení a přihlášení na SPZ necelých 6 tisíc. A koupil jsem ho za 439 tis. Kč včetně prodloužené 5leté záruky na všechno.
            Zkuste si obejít prodejce a uvidíte, že i s pořizovací cenou se dá leccos udělat směrem dolů, dají se vymyslet splátky bez navýšení atd. atd.. Ostatně pokud dnes platíte za provoz spalováku ročně nějaké ty desetitísíce, proč je nedat do splátek elektromobilu. Vyjde Vás to nastejno. Pořizovací cena spalovacího auta je jen začátek Vašich plateb.

              1. To byl jen příklad, ale
                To byl jen příklad, ale jako mustr to funguje na všechno stejně. Hybrid píše: „Auto jsme testovali ve výbavě Executive, kde cena začíná na 599 900 Kč. Pro zajímavost, nejlevnější verzi ve výbavě Lite lze koupit za 524 900 Kč. Nejlevnější nehybridní verze s motorem 1,33l Dual VVT-i, výkonem 73 kW a šestistupňovou manuální převodovkou stojí 390 900 Kč.“ Čili taky máte porovnání hybrid versus nehybrid. Nevím, co všechno je ve výbavě Executive za 600 tisíc Kč, ale prakticky vším vybavený Nissan Leaf je v ceníku za 715 tis. Kč. Jistě, není to kombík, ale velikostně v hactbacku odpovídá. A můžete počítat, jak rychle se rozdíl vrátí a kdy začnete díky palivu šetřit.

                1. To ale mluvíte asi o
                  To ale mluvíte asi o Aurisu, protože Prius se jinak než v hybridu nedělá a je to o něco větší auto.

                  A jak už jsem psal výše, Leaf je super, ale když někdo potřebuje naložit rodinu a jet někam pár set km po dálnici (a to nemluvím o Chorvatsku, lidi běžně jezdí na chaty nebo za rodiči) a po každé dělat taškařice, abyste tam dojel, tak to pro ně není alternativa.

                2. Trošku offtopic, ale VW
                  Trošku offtopic, ale VW nedávno ohlásil že modelová řada MY2016 v USA nabídne konfiguraci e-golfu, která bude přímo konkurovat nejlevnější verzi Leafu. Rozdíl má být asi jen pár dolarů. Otázka zní, jestli se podobného počinu dočkáme i v Evropě, tedy že by e-golf i u nás začínal také na 715 tis?

                  Podle mne by to byl krok, který by mohl slušně zamíchat se situací na trhu. Protože už při stávající ceně e-golf silně kanibalizuje Leaf a při srovnatelné ceně si pak současný Leaf koupí jen blázen. On ostatně Leaf nikdy nebyl nějak zvlášť dobré auto bez ohledu na pohon (osobně si myslím že to je vysloveně mizerné auto, kterému v prodejích paradoxně nejvíce pomohlo to že to je elektromobil).

                  Tudíž se nabízí otázka jak na to zareaguje Nissan? Podle mne by ho to mělo dokopat k urychlenému zavedení 30kWh baterii se stávající cenou. Ale spíše ani to nebude stačit a bude muset i tak zlevnit aby si proti e-golfu udržel prodeje.

                3. Vysloveně mizerné auto? To
                  Vysloveně mizerné auto? To je asi tím vedrem. Mě tedy přišel z těch dostupných (iMiev, LEaf, i3) jednoznačně nejlepší.

                  A e-golf asi nebude špatný, ale nevím proč by mělo být nějaké terno, že s ním chtějí konkurovat pět let starému modelu, který navíc dostane 30kWh upgrade a záhy dvojkového nástupce.

                4. Jo to vedro je fakt hrozný,
                  Jo to vedro je fakt hrozný, ale myslel jsem to tak jaké prodeje by měl Leaf se spalovacím motorem? Ve srovnání s Golfem je to asi jasné, ale i Octavia by ho totálně deklasovala. Ostatně ono není potřeba opouštět vlastní stáje, Nissan Pulsar je celkem povedený vůz jako takový, proti kterému by spalovací Leaf neměl šanci.

                  Jinak máte pravdu, že jsem se unáhlil. Spalovací iMiev by dopadl ještě mnohem hůř. A vůbec se neodvažuji hádat jak by bylo přijato čistě spalovací i3.

                  Mimochodem ten 30kWh upgrade stále nebyl oficiálně ohlášen a lze očekávat že u VW také nespí na vavřínech.

    3. jsem stejneho nazoru ze v
      jsem stejneho nazoru ze v dnesni dobe uz by ten dojezd na elektriku mel byt vetsi ale cena elektroaut je pro vetsinu čechu stále odpudiva. Koupit naftaka nebo benzinaka za polovicni cenu co elektromobil tak furt na tom jen usetrim protoze tech 300- 500 tisic kc co sem usetril na porizovacce na zivotnost auta neprojedu a pri najezdu 15000 km rocne asi ani na servisu neutratim. Osobne bych strasne rad ele nebo hybrid ale jeste je na to cas. Za pet let az naftacek doslouzi budu asi jako prvni kouka po el pripadne plug in. kazdopadne politika cen je stale spatna a to i podpora od nas ze statu

  6. „Srovnáváme-li totiž
    „Srovnáváme-li totiž dojmy z jízdy byť i v nejnovějších hybridech Toyota a nových elektromobilech nebo plug-in hybridech, začínáme mít pocit, že Toyota přeci jen poněkud usnula na vavřínech a mediální i prodejní statistiky dnes patří jiným značkám.“

    Toto tvrdenie je absolutne nepodlozene – inymi slovami, autor bud zamerne alebo z neznalosti keca.

    1. Ani jedna automobilka dnes nepredava tolko hybridov/elektromobilov ako Toyota – v tejto velkostnej triede Toyota jednoznacne dominuje.

    2. Aj Toyota ponuka plug-in hybrid – chysta sa nova generacia, takze je nefer porovnavat rozne generacie aut.

    3. Pozrite sa na cenovky konkurencnych hybridov – kolko stoji taky Golf GTE, pripadne Audi? Su tam, kde bol v zaciatkoch Prius.

    4. Dnes sa konkurencia zobudza a zacina, ano len zacina, ponukat hybridy. To v case, ked Toyota ponuka auta na vodik.

    1. Presne tak!!! A to tu
      Presne tak!!! A to tu nemusíme hovoriť o tom, že Toyota postupne ustupuje od ponuky dieselových motorov, preto je posledná cenová politika v prospech hybridov a nie dieselov! (pozrite si cenník Aurisu)

      A čo sa týka hybridných jednotiek v iných značkách – skúste si naštudovať koľko iných značiek používa hybridné pohony práve od Toyoty. 🙂 Je to pre nich lacnejšie ako vyvýjať svoje vlastné hybridné jednotky. Takže kto zaspal??? Dobré ráno, neznabohovia. 😀

  7. U mna ma Toyota znovu za 1.
    U mna ma Toyota znovu za 1. Neviem sa dockat noveho Priusa. Treba niektorym pripomenut ze auto nie je Plug-in, ale vie seriovy aj paralelny chod v neposlednom rade rekuperuje!!! To je pointa hybridov-HSD Toyoty. Takze ta mala bateria staci. Vela ludi nevie ze tieto skosty nepotrebuju extra servis!!!
    Nie je tu: spojka, rozvody, alternator, starter, prevodovka (je tu cvt). Dalej japonci ako sa tu uz tiez riesilo, nepotrebuju preventivne mazat pamat zavad kazdy mesiac…
    Co sa tiez casto nepise je ze Toyota ma na svoje NIMH baterie vastny patent. Baterie su od 1994 roku dobre preverene. To je odpoved na to ze nejdu s life dobou. Tieto baterie su schopne pri kapacite 1,3 kwh dodavat vykon skoro 20kw!!! To je 15xC. Tesla zmyka baterie 3,5C.
    Na 1km jazdy sa rataju 2 cykly baterie. Zivotnost v milionoch cykloch, vid graf do 1 cez 2 po 3 mil. cykloch-google…
    Moje sucastne auto je Prius-320 tis. Km. Za 15 mes sm najazdil 20 000km. Na nadrz (po rezervu) urobim 400 mil ked na to stupam a 420-30 ked jazdim normalne. Za celu dobu som vymenil len 2 ziarovky, interier ako novy nic nje je osuchane alebo zodrate, koberce sedacky vsetko v perfektnom stave r.v. 2004
    Moje druhe auto v rodine bude, dufam coskro, PRIUS A LEN PRIUS

    1. Ked hybrid, tak jedine
      Ked hybrid, tak jedine Toyota. O tom niet pochyb, lebo tento pohon jazdi ako najuspornejsi diesel a ma vsetky vyhody benzinu s bezstupnovou autom.prevodovkou. V podstate nemaju konkurenciu v danej triede.
      ALE, prichadza cas EV a plugino a ak Toyota nezareaguje, tak zaplace, tot moj nazor.

    2. Ahoj, spíš ohledně tvého
      Ahoj, spíš ohledně tvého priusu než temátu, máš k autu i nějaké výhrady?
      Plánuji jeho koupi, stále zjištuji která verze bude víc praktická…
      To opravdu na priusu nevidíš žádná negativa?
      Je možnost tedy napsat co vše se na voze servisovalo vyjma oleje?
      Předem díky za odpověď.

      1. Cau. Idem po
        Cau. Idem po poriadku
        Vyhrady nemam ziadne. Ako to myslis s tymi verziami a praktickostou?
        Ja som zrovna menil zadne struny tlmicov,posledne zavity boli “odpadnute“- po korozii. Co a ci nieco menil majitel predo mnou to neviem, mam servisu knizku, okrem povinnej udrzby tam nic nie je, co ale nemusi nic znamenat. Predosly majitel jazdil 30 000 km rocne(Podla odpisov v knizke), posledny rok co ho mal spravil len 6000km. Takze bud sa mu nieco prvy krat pokazilo, dal to opravit a dal do bazaru, odkial som ho kupil ja, alebo chcel po tolkych rokoch vymenit auto a dal ho do bazaru kde auto stalo, co by vysvetlovalo ten maly najazd posledny rok.
        Este ma cakaju brzdy, lebo ķotuce su uz tenke. Tak pojde vsetko nove
        Ak ta nieco napade tak pis

        1. TAk tedy předem moc díky
          TAk tedy předem moc díky za reakcii, ta „malost“ hybridů ve vých evropě utváří takovou pěknou komunitu sdílných lidí 🙂 úžasné.
          Zní to trochu děsivě, urezlé konce pružiny.
          Snad jen zda ještě existuje nějaký důkaz o nákupu vozu na webu nebo alespon zevribný popis o jaký kousek jde, jeho cena a jeho plus mínus výbava.Víc už otravovat nebudu.
          Ještě jednou díky. 🙂

Napsat komentář