Nový Chevrolet Volt: dojezd 85 km na elektřinu

Nový Chevrolet Volt 2016 sliboval vyšší dojezd a nižší spotřebu. A tak jest. Auto ujede až 85 km na elektřinu a spotřeba je 5,6 l/100 km.

Kapacita baterie nového Chevroletu Volt se zvýšila na z 16,5 kWh na 18,4 kWh. Díky tomu by se až 90 % všech cest tímto autem mohlo uskutečňovat pouze na elektřinu. Jakmile elektřina dojde, zapojí se do chodu 1,5l spalovací motor.
foto: GM

Plug-in hybrid Chevrolet Volt ani jeho evropský bratránek Opel Ampera v Evropě neuspěli. Doma v jde ale o jedno z nejprodávanějších elektrických aut.

Nelze se proto divit velkým očekáváním, která tamní zákazníci vkládají do jeho druhé generace. Když nyní automobilka GM oficiálně oznámila hodnoty spotřeby potvrzené tamní EPA (obdoba našeho ministerstva životního prostředí), je jasné, že o auto bude zájem.

Dojezd na elektřinu totiž podle poměrně přísných standardů EPA činí 85 km, což je o 40 % víc než kolik ujel Volt první generace. My jsme v testu Opelu Ampera ověřili, že auto umí na elektřinu podle podmínek reálně ujet 40 až 60 km. Reálně lze tedy očekávat, že druhá generace Voltu zvládne klidně ke 100 km na elektřinu.

Spotřeba v hybridním módu přitom má klesnou k 5,6 l/100 km, když u první generace činila papírově 6,3 l/100 km, reálně ale spíš kolem 7,5 l/100 km. S vyšším dojezdem na elektřinu je ale pravděpodobné, že spousta majitelů využije spalovací motor opravdu jen výjimečně.

Cena nového Chevroletu Volt bude začínat o $1000 (asi 25 000 Kč) níže než první generace, a to na $33 995 před dotacemi. Na kalifornský trh auto dorazí koncem září nebo začátkem října 2015, na zbylé americké trhy pak v listopadu 2015.

tisková zpráva

23 Comments on “Nový Chevrolet Volt: dojezd 85 km na elektřinu”

  1. Je to sice lepší než nic,
    Je to sice lepší než nic, ale pořad to nechapu, navyšit baterii jen o 1,9 kWh mi přijde směšné. A tvrdit že většina spalovak využije vyjimečně taky zavadějící, taky dneska po každé jizdě člověk nehledá benzinku, už vidim jak po každe jízdě šaškuji z kabelem..bude to otravné, je to pořád málo i když to jde dobrým směrem.. za mne nad 300km dojezd už to začiná být zajimavé..

      1. Výborně , problém je v
        Výborně , problém je v tom, životnost baterií je dána počtem nabíjecích cyklů, pokud baterie vydrží 1500 cyklů do jejího zničení, pak lze snadno spočítat ,že takové auto ujede 120 000 km a pak kupujete novou baterii to bude cena , když Vám jí pošlou z USA …, kdežto když si koupíte Bolda s dojezdem 380km , pak se do stejného stavu dostanete při 570 tis. km a to už Vás opravdu trápit stav baterie nebude pokud byste jezdil 35 tis km ročně , pak u volta měníte baterii každé 3,5 roku , ale u Bolda až po 16 letech provozu – tomu také odpovídají dosažené úspory. A to je přesně problém plung-in hybridů , složitý,drahý vůz, který ve výsledku neušetří nic. Před 5 lety jsme si mysleli, že plung-in hybridy budou budoucnost tak do roku 2030, ale byla to chyba veškeré vývojové náklady to těchto hraček byly utopené investice. Baterie zlevnily a do 5 let bude možné za reálné peníze nabídnout el. auto s dojezdem 600km – dnes je drahé, pak si řidič udělá půl hodinovou pauzu na pumpě kde dobije baterie a může jed dalších 500km -to je aktuální vize automobilek. Jak porostou prodeje e-aut bude klesat cena až se přiblíží klasice a pak budou el. mobily s kratším dojezdem levnější a nebude to trvat déle než 15 let. Věřte mi to už rok nedělám nic jiného než nová e-auta pro Vás.

  2. Když je zmínka o Opel
    Když je zmínka o Opel Ampera…..znám se pánem, který pracuje jako dealer Opelu a ptal jsem se ho, co je s Amperami, které se neprodaly. Prý jsou uskladněny v Maďarsku a … „hnijí“ a že není naprosto žádná snaha např. o prodeji s výraznou slevou, prostě to tam nechají shnít…. škoda…

    1. Tak pokud to nabídnou za
      Tak pokud to nabídnou za rozumnou cenu, jsem ochoten i platit. Na denní dojezd by bohatě stačila a jsme 4.
      Tzn. něco jako u mého Peugeotu Ion, co taky rok stál v autosalonu a vozil se jen na výstavy na odtahovce. Tedy ceníková cena 717.288,- Kč, prodejní (bez prodloužené záruky) 430 tis. Kč. Dnes bych už chtěl větší slevu, protože za 600 je zbrusu nový VW eUp! s daleko lepší výbavou. Byť jsem ho řídil a nijak mne nenadchnul.
      Píšou u Opla na webu, že je akčně od 999.900,- Kč. A za parkovací kameru připlatíte dalších 20 navrch. Což je ovšem ve srovnání s pětimístným plně elektrickým Nissanem Leaf za +-700 podobný úlet, jako ceníková cena Ionu.
      S tím Maďarskem to asi bude pravda, Opel ČR má sice na webu 56 stran nabídek po 12 vozech skladem, ale Ampera ani jedna. Samej ropák smradlavej kravál spalovák :-). Skoro 700 kousků!

      1. Bol som v opli a potvrdili,
        Bol som v opli a potvrdili, že záruka 8rokov platí na každú. Treba si doviezť z vonku za 18tis. EUR je tam niekoľko kúskov co majú 3 roky a 50tis km. Budú v záruke do 160.000 km rešpekt do 8 rokov.
        Čakám na cenník tesly3 a ak si ju nebudem môcť dovoliť, idem po takú amperu a kupimaz teslu4.

          1. určite ano. Aktualne mojmu
            určite ano. Aktualne mojmu autu nie je nič, len nieje EV ani plug in, inač nemá chybu a na Teslu 3 počkam. Neodpustil by som si, keby som si ju mohol dovolit, ale peniaze by už boli utopene v inom aute 🙂

            Ale Ampera s 5ročnou zarukou za 18tis. Eur je váááážne veľmi lakava, už slintam niekolko mesiacov. Pre moje uživanie auta je ako stvorená. Denne dochadzam do 30km čisto po meste a ar jazd do 200km. Jedinu slabinu dovolenka v HR by som prekusol 🙂

              1. závidim, že ste sa na to
                závidim, že ste sa na to dali – samozrejme v dobrom 🙂
                ak mozem, mam jednu otazku:
                -na čo všetko sa 8r./160tis km zaruka vztahuje? Iba na lelektricku casť, alebo aj na „generator“ 1,4 turbo?
                -aku odhadujete spotrebu v hybridnom režime (vybita baterka) medzimesto pri rychlosti cca 90-100km/h a aku spotrebu v odhadujete tiež v hybridnom režime na dialnici?

                Podla toho čo viem je medzimesto okolo 6,5 l a dialnica okolo 8L. Samozrejme ja by som 80% jazdil na baterku (nabijane v garazi), ale aj tak ma to zaujime 🙂

                1. Zaruka je na vysokonapetove
                  Zaruka je na vysokonapetove casti vozu (el.motor, menic napeti a baterie,…). Spotreba je zhruba jak pisete, ale samozrejme zalezi na profilu trasy a jak dobre se naucite rekuperovat a „plachtit“. Pak to je i o 2-3 litry mene v obou pripadech. Bohuzel palubni pocitac v tomto neni moc presny, doporucuji aplikaci pro Android MyGreenVolt spolecne s OBD2. Na el. obvykle dojedu v lete 60-70 km a v zime na zimnim pneu tak 40-50 km (z hor dolu i pres 90 km a to v zime).

Napsat komentář