Technologie vozů BMW nově také v elektrokolech!

Řada vozů BMW i, která zahrnuje elektromobil BMW i3 a plug-in hybrid BMW i8, je pro BMW mimo jiné i inkubátorem nových technologií. Ty jdou mnohem dál než jen samotná auta, jak dokazuje elektrokolo Heisenberg XF1.

Elektrokolo Heisenberg XF1 využívá patentovanou technologii BMW
foto: Heisenberg

HNF Heisenberg je německý výrobce elektrokol. Nejnovější model horského elektrického kola XF1 si získává pozornost zejména díky spolupráci s BMW a využití technologie původně patentované v rámci vývoje řady i.

BMW si patentovalo speciální kyvné rameno pro jízdní kola, které umožňuje, aby se elektromotor pohyboval spolu se zadní pohyblivou částí rámu, než aby napevno držel na hlavním rámu.

Díky tomu je možné postavit celoodpružené elektrokolo se středovým pohonem a přenosem síly řemenem namísto řetězem. Není nám moc jasné jak se tenhle patent vzal v BMW, ale vzhledem k tomu, že firma elektrokola nevyrábí, otevřela jej třetím stranám a mladá firma HNF Heisenberg toho využila.

auto elektrokolo elektrické jízdní kolo Heisenberg XF1 horské BMW i3

foto: Heisenberg

Zkombinovala jej se středovým pohonem Bosch, řemenem Gates a zadním odpružením Rock Shox. Elektrokolo má vyjímatenou 400Wh li-ion baterii, která mu poskytuje dojezd údajně až 130 km.

Kolo je k dispozici ve verzích „pedelec“, tedy klasické elektrické kolo vhodné na silnice (výkon do 250 W, max. rychlost 25 km/h) a „mopedové“ (výkon 500 W, rychlost 45 km/h). Cena začíná na €8345.

tisková zpráva

12 Comments on “Technologie vozů BMW nově také v elektrokolech!”

  1. 400Wh aku a 130 km dojezd? Z
    400Wh aku a 130 km dojezd? Z toho vychází při 100% účinnosti průměrná přípomoc motoru 80W. To je teda megalemra! To si fakt koupí asi jen ten kdo se nechá oblbnout kecy o špičkových technologiích a parametrům jako výkon nebo krouťák vůbec nerozumí.

  2. Holt exkluzivní značka,
    Holt exkluzivní značka, exkluzivní cena. Lidový Peugeot měl ještě před pár lety akci 2 Peugeoty za cenu 1. Ke každému koupenému autu jste dostali zdarma kolo Peugeot. Chvíli to dělala i Škoda.
    Ovšem já jezdím druhým rokem do práce na elektrické skládačce Agogs Silver Go, koupené jako předváděčka a výstavní kus na konci sezóny na podzim za 17 tisíc přímo v ekolo.cz, a jsem plně spokojen. Bez zapocení a s dojezdem okolo 40 km s podporou elektromotoru při šlapání (tzv. příšlap). Dnes ji ještě čeká nějakých +-30 km při zařizování věcí po okolí a cestě domů. Nyní parkuje vedle fíkusu v kanceláři a dobíjí se elektřinou z FVE a větrné elektrárny, na které koukám z okna.

  3. Exkluzivní zboží za
    Exkluzivní zboží za ještě exkluzivnější cenu.
    Nábojová převodovka, řemen místo řetězu. Nejlepší řešení pro středový pohon .Dlouhá životnost .
    Bohužel u těchto výrobků je obvykle problém s náhradními díly Výrobek se stane časem nepoužitelným Neseženete ND.
    V jednom místním obchůdku měli na opravu celo odpružené kolo od BMW.Original BMW ND Nedostupné. Kolo mělo tak unikátní konstrukci, že nešly použít komponenty od jiného výrobce .
    Schimano vyrábí také středový pohon a je to masovka ND díly jsou obvykle dostupné.Mají v nabídce také nábojové převodovky, ale řemen není nabízen.Když není na zadním kole použita kazeta s převody a přehazovačkou je možné použít silnější řetěz s delší životností.
    http://www.apache-elektrokola.cz/content/9-pouzite-systemy#shimano
    https://www.youtube.com/watch?v=0LQklez-NIM

    1. Tady bych se toho tolik
      Tady bych se toho tolik nebál. Všechny díly koukám vyrábí renomované firmy ve svých oborech. Nicolai – rám, Bosch – pohon, Rohloff – převodovka, Gates Carbon Drive – řemen atd. Problém může nastat po letech při shánění nějakého speciálního dílu u čepů / přepákování, jestli je tam něco takového použito, ale to nebude nic s čím by si neporadil nějaký frézař / soustružník a při ceně kola to bude směšná položka.

  4. No nevim, vypadá to
    No nevim, vypadá to pěkně, ale dát za elektrokolo stejně jako za nové auto mě přijde skoro až typické pro tento druh výrobku takovéto značky. To je to jediné co tě na takovýchto výrobcích odradí. Nevim kdo tam určuje prodejní cenu, ale zdá se mi nesmyslně a hloupě vysoká. Docela by mě zajímalo jakou cenu bude mít elkolo po 5 letech …

  5. To „kolo“ nie je určené
    To „kolo“ nie je určené pre špekulatnov a ohŕňačov nosov nad cenou. Je to pre ľudí ktorí majú prachy a vedia a chcú si dopriať kvalitu a nechce sa im ťahať do kopca …
    Napríklad na tom chcú chodiť do práce a ráno nechcú byť v práci spotení a smradľaví ako cap (po česku cap) a poobede si aj radi vyšliapnu. Príkladov nájdeme veľa, ak chceme.
    Je to špičkový bajk a preto nie je dôvod aby bol lacný. Ľudia vytrepú peniaz aj za oveľa väčšie blbosti ako je napríklad motorka a podobne.

  6. No, upřímně… kdo si to
    No, upřímně… kdo si to koupí?
    1) Ten, kdo má rád horské kolo a jezdí na něm, tak nespoléhá na elektřinu a spoléhá na vlastní nohy: takže ten ne
    2) Starší lidé, kteří rádi jezdí na kole, tak si nekoupí kolo za skoro čtvrt milionu korun: takže ti také ne

    Kdo je tedy cílová skupina pro tohle kolo?

    1. Naprosto souhlasím, ale!
      Naprosto souhlasím, ale! Pokud se podívate na ceníky horských kol pro následující sezonu, tak zjistíte, že to není cena nijak neobvykle vysoká, obzvlášť za elektrokolo (např. fy Specialized). Z toho soudím, že ačkoliv se nám to nezdá, tak někde tam venku je dost lidí ochotných si to koupit. V opačném případě je to krok vedle, který ovšem učinilo mnoho firem z oboru. Asi davová psychóza 🙂

      1. Já jsem se díval na
        Já jsem se díval na ekolo.cz a tam nejdražší kola jsou kolem 65 tisíc.. A to je podstatný rozdíl oproti 225 tisícům, co stojí tohle kolo.
        Já si myslím, že i v cizině jsou lidi, co přemýšlí nad tím, co za co zaplatí..

        Jasně, asi se někdo najde, kdo to kolo koupí, ale masovka to nebude…

Napsat komentář