Tesla ukáže svůj levný elektromobil v březnu 2016

Informacemi dobře zásobený britský magazín Autocar píše, že „levný“ elektromobil Tesla Model 3 bude představen v březnu 2016. Do prodeje půjde v polovině roku 2017.

Tesla pojmenovala svůj elektromobil třetí generace ‚Model 3‘ také kvůli faktu, že na ‚Model E‘ má copyright Ford
foto: Car and Driver Blog

Podle magazínu Autocar.co.uk bude elektromobil Tesla Model 3 odhalen zhruba v době konání , který se uskuteční od 3. do 13. března 2016. Tesla ovšem, jak je jejím dobrým zvykem, nechce zapadnout v záplavě ostatních nových vozů, a tak prý chystá vlastní akci. Hádáme, že buďto několik dní před nebo po Ženevě.

Tesla Model 3 patří k nejočekávanějším elektromobilům, ale i autům obecně příštích dvou let. Má jít o vůz, který konečně přiblíží elektromobily masám, o což se zatím ne zcela úspěšně snaží třeba Nissan Leaf, Kia Soul EV, BMW i3 či nejnověji Volkswagen e-Golf.

Kolem elektromobilu Tesla Model 3 existuje spousta spekulací. Mnoho z nich vychází z dřívějších střípků, které utrousil , šéf Tesla Motors. Víme, že Model 3 bude menší (asi 3/4) než Tesla Model S, zhruba velikosti BMW řady 3. Bude k dispozici ve dvou výkonových verzích, a to s jedním motorem vzadu nebo dvěma motory.

Na jedno nabití ujede minimálně 320 km podle přísných amerických standardů, takže by mělo jít o reálný dojezd. Baterie se pro auto budou vyrábět v gigatovárně Tesla, která právě roste v Nevadě. Cena bude do $35 000 před dotacemi.

Auto bude vyrobeno převážně z oceli, nikoliv z hliníku jako v případě Modelu S. Elektromobil Tesla Model 3 nejspíš bude nabízen v několika verzích, nejspíš jako kombi a sedan, případně i crossover.

Autocar.co.uk

32 Comments on “Tesla ukáže svůj levný elektromobil v březnu 2016”

  1. Všechno se dělá špatně!
    Všechno se dělá špatně! Tyto „levné“ věci mají být ku prospěchu, nikoliv na byznys… Normální člověk do auta investuje maximálně 200 tisíc => Má velký výběr elektromobilů. (Haha; ve skutečnosti si za to koupí velký houby) Spotřebitele zajímá dojezd! Ostatní serepetičky jako palubní pc atd.. žerou akorát baterii a prodejce si za to účtuje sumu, která pro některé představuje jednu výplatu…
    Zkráceně řečeno, dokud nebudou elektromobily zavedeny EU pod nějakou tvrdou vyhláškou ( a já bych ji ocenil) a nebudou elektromobily na denním pořádku, jsou na byznys a někteří na to doplácí…
    Až se tu objeví ElAuto okolo 200 tisíc se slušným dojezdem má cenu se o něm bavit jako o nástupci nové generace aut.

    Stejně mě štvou emise z těžby surovin pro baterii (myslím ,že lithia..) = Opět se věci dělají špatně, ale to předbíhám dobu.

  2. Dovolil bych si nesouhlasit
    Dovolil bych si nesouhlasit s tím, že se BMW, VW a spol snaží o masové rozšíření elektromobilů. To by vypadalo malinko jinak.

    Dále pokud by III měla mít dojezd minimálně 320km musela by mít 60kWh baterku, což asi mít nebude. Předpokládám, že ta přísná metodika bude ta, podle které S ujede 500 a ve skutečnosti je to 400 s lehkou nohou a navíc při nabití baterky na nedoporučovaných 100%.

    1. No a proč ne? Vzhledem k
      No a proč ne? Vzhledem k tomu že už bylo oficiálně ohlášen i model 3 SUV, a vozy budou moci mít dva motory, tak určitě bude na výběr i více baterií. No a i se stávající technologií 12Wh článků se do modelu 3 určitě vejde ~75kWh. (vůz s rozvorem BMW řady 3)

      Jak píši pořád do nekonečna, model 3 nikdy neměl problém s technologií baterie pro 320km EPA, pouze s cenou – osobně bych se nedivil verzím 50kWh a 70kWh. Kde ta 50kWh s jedním motorem bude asi ten základ za 35tis USD.

      1. Nikdy jsem neřekl, že
        Nikdy jsem neřekl, že není možné do III narvat třeba 75kWh baterku. Podle mě, ale když se mluví o III tak se každému vybaví ono levné EV za 35000 USD a u toho předpokládám baterii kolem 40kWh a reálný dojezd 200 km. To je podle mě vzhledem ke konkurenci i vzhledem k reálným potřebám běžného motoristy paráda. Jen mi vadí uvádění nereálných hodnot. Nepřijde mi to férové.

        1. Já jsem reagoval na to
          Já jsem reagoval na to postesknutí, že by Tesla snad nedostála slibům co se týče dojezdu. Ano očekávám že si pomohou s „cenou od“ a tedy i menší baterií(ale ne méně než 50kWh), ale určitě zde bude rovnou k dispozici příplatková baterie pro ještě lepší dojezd.

          Třeba Nissanu a Chevroletu nevěřím ani nos mezi očima co se týče jejich baterií a že by vůbec byli ochotni potřebnou kapacitu pro 200mil EPA vůbec vyvíjet. Taky tipuji nový Leaf někde k 40kWh a Bolt třeba i na těch 48kWh. Navíc ani cihlu :o)

  3. len pre
    len pre zaujimavosť:

    Automobilka Tesla Motors má dodávateľa aj zo Slovenska, keď pre jej nový pripravovaný Model X sa na Slovensku montujú dverové zámky.

    Dodávateľom je podľa článku zrejme v jej podnikových novinách, ktorý sa dostal na verejnosť tento týždeň, japonská spoločnosť U-Shin s fabrikou v Košiciach. Server DSL.sk na to upozornil čitateľ, za čitateľský tip ďakujeme.

    U-Shin dodáva podľa znenia článku zámky pre zadné dohora otvárané dvere s označením Falcon Wings. Zároveň dodáva aj viaceré ďalšie komponenty do dverí.

    Podľa U-Shin je systém vertikálne otváraných dverí plne elektrický a otvárajú sa stlačením tlačidla. „Tento spôsob otvárania / zatvárania dverí je v automobilovom priemysle novinkou a preto je náročné zosynchronizovať všetky súvisiace systémy vrátane U-Shin zámkov,“ uvádza sa v článku.

    Článok určený pre zamestnancov bol podľa znenia vydaný medzi aprílom a júnom, prvé dodávky boli podľa článku naplánované na jún.

    1. 35k ecek je cena bezneho
      35k ecek je cena bezneho maleho manazerskeho vozu, lidi v Tesle moc dobre vedi ze uspet musi nejdrive u firemnich zakazniku, protoze treba v EU tvori prodeje firemnim zakaznikum okolo 70%

      jinak pokud by pred dotacema byla cena 35k ecek, tak ruzne po EU by s dotacema cena byla tedy od 25 do 30k ecek, a pokud odhledneme od dojezdu, tak za 800 tisic korun podobne parametry jake zrejme bude model 3 mit, nenabizi vpodstate zadny automobil v dane tride (Passat, Mondeo, Superb, BMW 3, MB E, Audi A4, a podobne)

            1. No ok, ikdyby to prošlo tak
              No ok, ikdyby to prošlo tak 40k takový peěkný bonus, proč ne. Že by díky tomu lidi začali kupovat elektromobili tak to vůbec, ale jako pro někoho, kdo už je rozhodnutý, že si jej stejně pořídí, tak proč ne. Misto 1M za testlu 3 dá 960k 🙂 Osobně sem ale proti jakýmkoliv dotacím, ale to asi nikoho nezajímá 😀

              1. no jako zajímá, ale je to
                no jako zajímá, ale je to tam slabounký hlásek že nic nezmění. Každopádně bud zrušit všechny dotace – což nejde v tomto ekosystému – anebo zdotovat i e-mobily, trošku jim pomoct no 🙂 bych to viděl na 1/4 účast státu coříkáš, takže sněmovna vysolí 250.000 CZK za každou TESLU MODEL E vyrobenou ve výrobním závodu TESLA MOTORS CZ zóna Holešov 😉 po dotacích cena 750.000 CZK na 400km dojezdových elektromobil MADE IN CZECH REP 😉

                1. Kdyby se komplet zrušily
                  Kdyby se komplet zrušily dotace na cokoliv, a s tím související daňová zátěž, tak tech 250 tisíc za pár let ušetříš.

                2. No to už sme někde jinde
                  No to už sme někde jinde 🙂 Ale souhlasím. Ve skutečnosti by bylo nejlepší zrušit všechny dotace a daně, nechť si stát potřebné peníze prostě natiskne. Není třeba danit lidi, nejsme ve středověku, kde král potřeboval ten fyzický kov zase nějak získat zpět aby mohl dál utrácet. Dneska by si státy mohli tisknout peníze a tím by všichni dopředu i znali míru inflace, atd. Ale konec SCIFI, to vše až po krachu na podzim 2015 🙂

                3. Nejak nechapu co je mysleno
                  Nejak nechapu co je mysleno tim Holesovem. Ma se tam snad budovat Tesla? Muzete byt konkretnejsi? Bydlim kousek od teto zony. Diky

                4. pravidlo c. jedna:
                  lidem se

                  pravidlo c. jedna:
                  lidem se zaseknutym capslockem neverte 🙂

  4. Jen malý postřeh k té
    Jen malý postřeh k té velikosti. Pracuji v centru krajského města a z okna koukám na parkoviště. Nedávno stála pod okny Tesla S vedle Mondea a Passatu. Až mě zarazilo jak je při pohledu shora Tesla veliká. Musel jsem si to i vyfotit. Takže 3/4 velikosti Tesly S tipuju na velikost Passatu. Na rozměry jsem se nedíval, ale opticky to bylo sakra znát.

Napsat komentář