Toyota v Japonsku zkouší vodíkový autobus

Auto na vodík Toyota Mirai už brzy dorazí na vybrané trhy. Mezitím už ale japonská automobilka doma na ostrovech zkouší další novinku: vodíkový autobus.

„Toyota FC Bus“ se bude testovat v Tokyu a okolí po dobu několika dní.
foto: Toyota

Vodíkovým autobusem jsme se zde v Česku svezli už před pěti lety. Tehdy šlo o výzkumný projekt TriHyBus na kterém se účastnilo několik firem a výzkumný ústav v Řeži.

V případě Toyoty jde o původně standardní hybridní autobus její značky Hino, kde byl hybridní pohon nahrazen vodíkovým pohonem odvozeným právě od modelu Toyota Mirai.

Autobus tak obsahuje osm vodíkových nádrží, dva palivové články a baterii. To vše pohání dva synchronní AC elektromotory po 147 koních. Autobus uveze až 77 pasažérů.

tisková zpráva

18 Comments on “Toyota v Japonsku zkouší vodíkový autobus”

  1. tak jako v osobni doprave,
    tak jako v osobni doprave, tak i v te autobusove prevalcuje vodik obycejna baterka, ostatne elektrobusu jiz po svete jezdi stovky a tisice, proste postavit i pantografovou ultra-rychlou dobijeci stanici ktera takovej bus nabije za par minut stoji asi 20x min nez vybudovat vodikovou cerpaci stanici ktera se navic neobejde bez dalsich dodavek paliva temer kazdy den

    ale chapu Toyotu, maj na vodik od Japonske vlady obri dotace a hlavne palivove clanky jsou extremne nachylne na udrzbu, tedy zajistene prijmy za servis, ostatne zaruka na palivove clanky je 2 roky a jeste je nutnosti kazdorocni „sestelovani“, na baterky 5-10 let 🙂 sak se podivejte ze i tam Toyota jiz zjistila ze aby ty penize nejak ziskala tak nabizi rocni kontrolu baterii u hybridu za takovou sumu, ze ta baterka se jim za 8-10 let zaplati

        1. Máte-li mysli online
          Máte-li mysli online electric vehicles, tak to je zase ještě ve větších plenkách než vodíkové technologie. Navíc ta cena a vybudovat potřebnou infrastrukturu nebude moc legrace, pokud máte na mysli indukční dobíjení. Jinak samozřejmě trolejbusy jezdí už dávno a pokud by byly na baterky, tak by se mnohé zjednodušilo. Chce to jenom dořešit, jak se automaticky na trolej připojit a zase odpojit. Maličkost… 🙂 Mohly by využívat i tramvajové vedení k dobití, jen to chce zasse dořešit několik technických problémů.
          Vlastně nevím, přoč se tím žádný výrobce autobusů seriózně nezabývá.

          1. skoda ze tam nepisou i za
            skoda ze tam nepisou i za jakych podminek takova zaruka plati, pac jak vime u hybridu maj stejne zaruky, ale podminkou je, ze musis kazdy rok do servisu na diagnostiku baterie za cenu, ktera po 8 letech vpodstate znamena ze zaplatis za tu kontrolu stejnou sumu jako by sis po tech 8 letech koupil tu baterku uplne novou, pokud na tu kazdorocni diagnostiku nejezdis, je zaruka jen 2 roky 😀

            vpodstate se to nevyplati a mnohem lepsi je se jim na ten servis vyprdnout, a po 8 letech koupit novou baterku

            Toyota hodne rychle jzistila ze Prius tim ze je relativne spolehlivej, respektive jejich hybridni system ktery pouzivaji i v dalsich modelech, jim vlastne neprinasi na servisu moc financi, a jak vime dnesni automobilky i vic nez 50% prijmu maji prave diky servisu

  2. V tomto projektu vidím
    V tomto projektu vidím větší potenciál růstu než v osobních automobilech . Lepší ekonomiku danou mnohem vyšším využitím a tedy i návratností investic . V ČR je poskytována dotační podpora na CNG autobusy, ale na vodíkové nikoliv. Český projekt vodíkové dopravy je tímto přístupem diskriminován .
    http://www.hybrid.cz/clanky/svezli-jsme-se-vodikovym-autobusem-trihybus-rozhovor-s-vyvojari
    Provozování flotily těchto autobusů, by byl nejlepší reklamou pro případné zahraniční zájemce o tento vodíkový autobus.
    http://auto.idnes.cz/cesko-ma-prvni-benzinku-na-vodik-ve-stredni-evrope-je-v-neratovicich-1g0-/automoto.aspx?c=A091105_154310_automoto_fdv

    https://www.youtube.com/results?search_query=vod%C3%ADkov%C3%BD+autobus

    http://www.h2bus.cz/

      1. Nauč se „raději“ psát.
        Nauč se „raději“ psát. Dělat si legraci z toho, že je někdo ozářený jen svědčí o Tvých duševních schopnostech. Tvoje konspirační teorie jsou vážně na úrovni. Japonci jsou závislí na všech zdrojích, oni vědí proč vyvíjet více druhů energetických zdrojů lépe než kdokoliv jiný. Navíc jsou lídři v technologiích. Třeba i Tebou tolik propagovaná Tesla spolupracuje s japonským Panasonicem, protože jsou prostě nejdále. Pokud vodík pomůže s dopravou v budoucnosti, nezávislosti domácností na centralizovaných zdrojích proč to nezkusit…

    1. Proč by měl někdo dotovat
      Proč by měl někdo dotovat vodíkové autobusy? Vždyť představují větší ekologickou zátěž než běžné spalovací motory. Spotřebováním 1 kg vodíku vznikne 13.201 kg CO2 (well-to-wheel, tj. včetně výroby a distribuce vodíku). Emise pro benzín jsou jen 11.132 kg CO2 pro ekvivalentní množství využité energie (LHV).

Napsat komentář