Nový Prius plug-in hybrid bude umět 56 km na elektřinu

Prodeje plug-in hybridů Toyota Prius se v letos propadly o dvě třetiny. Zlepší se to díky nové generaci se spekulovaným dojezdem na elektřinu až 56 km?

Nová, druhá generace Toyota Prius plug-in hybridu by se mohla na trhu objevit už koncem letošního nebo začátkem příštího roku. Bude založena na 4. generaci Priusu, která slibuje spotřebu 3,9-4,3 l/100 km.
foto: Toyota

Už v říjnu 2013 Toyota v USA svůj Prius plug-in výrazně zlevnila. V dubnu 2015 Toyota ohlásila, že ukončí výrobu Prius Plug-in Hybridu. Není se co divit, prodeje nejdou dobře.

V konkurenci ostatních plug-in hybridů na americkém trhu, zejména domácích modelů Chevrolet Volt a Ford Fusion Energi/C-MAX Energi, se začal Prius ztrácet. Navzdory tomu, že v roce 2012 nám Toyota Prius plug-in hybrid přišel jako dokonalé auto do zásuvky, doba pokročila.

Auto sice umí jezdit za 3 l/100 km, ale pouhých 20 km na elektřinu už dnes neobstojí. Pravidelné nabíjení pro 20 km je tak říkajíc „příliš mnoho pro příliš málo“. Během dvouměsíčního testu jsme například dobíjeli 39x a díky tomu jsme absolvovali 8,5 % celkově najetých kilometrů pouze na elektřinu.

Nový Chevrolet Volt 2016 nabídne dojezd až 75 km na elektřinu. Podle toho se musí řídit i konkurence. Magazín Green Car Reports přináší „insiderské“ informace o tom, že druhá generace Prius plug-inu zvládne 56 km. Toyota záležitost nekomentovala.

Ale vzhledem k tomu, že v testu plug-in hybridu Audi A3 e-tron jsme si ověřili že auto zvládne min. 40 km na elektřinu, zdá se to být poměrně realistický předpoklad. V Amsterdamu jsme si aktuálně vyzkoušeli také Volkswagen Passat GTE, který zvládne dokonce 45-50 km. S menším dojezdem prostě dnes plug-in hybrid prodávat nelze.

44 Comments on “Nový Prius plug-in hybrid bude umět 56 km na elektřinu”

  1. V dalších článcích na
    V dalších článcích na webu o novém Priusu PHEV se uvádí, že předchozí verze byla hodně tolerovaným propadákem zejména v USA, kde v Kalifornii tak tak dostala přístup do preferenčních silničních pruhů. Problém byl jasný, ono z těch avizovaných 20 km bylo na kost jistých jen 8-10 km, což je za vůz s PC 959 tis. Kč, za které byl nový v distribuci české Toyoty ještě před pár měsíci k mání, velmi smutné.

    Co bude nyní VELMI zajímavé sledovat, bude jak ceny tohoto auta zareagují na příchod těch „>50km PHEV“. Když jsem o něm velmi letmo uvažoval na jaře a dával do excelu různé nabídky, ani v Reichu nešlo po 650 tis. Kč. Nová generace tohoto PHEV spolu s Volty, VW Group apod. posune tento vůz do pozice PHEV, kde se ulítáte s kabelem pro pár kilometrů navíc (měl jsem týden zapůjčen Outlander PHEV s dobrým dojezdem 45 km/nabití a i tak to byla onuce, když chtěl člověk jezdit co nejvíce na elektrony).

    Podle mého názoru a přání by tato PHEV měla spadnout tak na +100 tisíc oproti základnímu Priusu stejného ročníku, tzn. u prvních kusů z r. 2012 na ceny 300-400 tisíc. Jestli se budou i tak lépe prodávat, se uvidí.

    1. Nikdy jsem tenhle prius
      Nikdy jsem tenhle prius neřídil, ale dle mého názoru byl další problém v tom, že jízda pouze na elektro měla k dispozici příliš nízký výkon a spalovák musel často pomáhat i když baterie nebyla ještě úplně vybitá.. A takhle si plugin hybrid nepředstavuji.

      1. Přesně tak. Taky jsem jej
        Přesně tak. Taky jsem jej neřídil a netuším, ale Outlander si takhle při silnějším sešlápnutím připomáhal spalovákem a pak jde veškerá snaha o levné ježdění do kopru 🙁 Třeba Volt 1. generace i při plném sešlápnutí pedálu vystřelí jak raketa bez zapnutí spalováku. Asi se v případě Mitsubishi jedná o proudový limit z důvodu životnosti baterie.

        1. od kedy ide o cenu ? levne
          od kedy ide o cenu ? levne na elektrinu ?

          za 1. to nie je lacnejsie a ani o to nejde
          za 2. elektrina sa pre taky ucel zdani priamo, alebo nepriamo

          ze nejde ani o ekologiu to snad ani nema cenu hovorit,
          nejde dokonca ani o pruznejsie zdroje, metan pokial viem sa da vyrabat o sto sest.

          v takom Dubaji, nove mesto, bez ropy by ani pitnu vodu nemali ako vyrobit. a ze tam idu na plne gule agregaty. Voci tomu celemu je ta snaha o EV trochu …predrazena hype blbost ktora sa neda prirovnad k prechodu od kona alebo uhlia (mylne oznacovane ako ..od pary).

          Auta na elektrinu a baterie naviac nejazdia, to je iba medium, bez ropy, uhlia, plynu, vodne diela, jadra, to skratka nejde a nepojde este velmi dlho (tak .. 1000 – 5000 rokov).

          1. Tak nějak. Ostatně šéf
            Tak nějak. Ostatně šéf ČEZu už před delší dobou řekl že budoucnost vidí v mikrogeneracích. Pokud budou domácnosti odebírat zemní plyn a z něho si samy vyrábět ničím nedotovanou elektřinu, začnou to mnozí soudruzi zajisté vnímat poněkud jinak. O ekologii a efektivitě ani nemluvě. Příkladem budiž diskuze o obnově těžby uhlí v ČR. Takže nejezdíte na „ekologickou“ elektřinu, ale na smradlavý uhlí, který vystěhovalo lidi z domovů a zničilo velkou plochu krajiny.
            O efektivitě jsem už psal – energie se vyrobí z uhlovodíků podobnou účinností jako ve spalovacích motorech aut, možná o něco vyšší, ale…pak jí musíte:

            -roztočit generátor střídavého proudu
            – transformovat – několikrát ! (o tepelné ztrátě vedením přes čtverec napětí nemluvě)
            – nabít baterii
            – vybít baterii
            – roztočit elektromotor v autě

            Každý mezistupeň má účinnost asi 0,9. Abyste dostali celkovou účinnost procesu, musíte všechny stupně mezi sebou vynásobit. Tak uvidíte kolik vám zbude z původního kusu uhlí.
            Chiméra o efektivitě a ekologičnosti elektroautomobilů je opravdu jen…chiméra.
            Ale chápu, Musk ví všechno. Vtip je v tom, že on samozřejmě ví – a je mu to jedno. Taky ví že řada lidí po něm bude všechno opakovat bez přemýšlení.

            1. Prosím Vás ta mantra o
              Prosím Vás ta mantra o špinavé elektřině v elektromobilech s výfukem/komínem v Severních Čechách plus účinnost výroby či přenosu je opravdu klišé o ničem. Aktuální data z ERÚ jsou jasná (druh elektrárny, výkon v [MW] a podíl v % v ČR):
              Parní 10904 a 49,7, Jaderné 4290 a 19,6, Fotovoltaické 2061 a 9,4, Přečerpávací 1090 a 5,0, Vodní 1172 a 5,3, Paroplynové 1363 a 6,2, Bioplynové 766 a 3,5, Větrné 283 a 1,3. Celkem 21923.
              A čím si opravdu dobíjíte elektromobil, je pak plně jen na Vás. Můj příklad – zhruba 3/4 fotovoltaika a vítr doma nebo v práci, necelá 1/4 noční proud doma, jen výjimečně rychlonabíječka/nabíječka ČEZ (pokud jedu kolem a parkuji nebo cestuji po ČR, protože si platím paušál za přístupový čip).

              1. No tak teď jste to teda
                No tak teď jste to teda opravdu vyvrátil.
                Parní elektrárny v tomto případě znamená téměř vždy elektrárny spalující uhlí. Bude to určitě nad 40%. Jaderné jsou jaderné, to je jasné, jak jsou ekologické je otázka. Fotovoltaické, přečerpávaví, vodní, bioplynové, tam asi nelze moc namítat, paroplynové jsou zase uhlovodíky, i když čistší, a ani větrné nejsou zrovna výhra.
                Účinnost výroby a přenosu je fakt – lze o tom vést spory, můžete s tím dokonce i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno co se proti tomu dá dělat.
                Pokud si dobíjíte elektromobil tak jak jste říkal, tak samozřejmě chválím, ale těžko lze očekávat že to tak bude dělat každý. Někdo třeba bydlí v paneláku tak má podstatně menší možnosti. A u superchargerů, tak tam se to použije opravdu jen minimálně, zvýšilo by se to pomocí system akumulace energie, ale to znamená zase investice navíc, což asi není moc reálné. Uvidíme co přinese budoucnost, já baterky nezatracuju, ale člověk si to nesmí zbytečně idealizovat. I když ve vašem případě je to celkem oprávněné.

                1. Účelem nebylo nic
                  Účelem nebylo nic vyvracet, jen uvést fakta a popsat, jak lze osobně ovlivnit, z jakého zdroje elektromobil nabijete. Přesně tak, jak píšete, parní znamená uhelné a mají podíl přesně 49,7%, takže polovina elektřiny u nás je z stále uhlí. Poměr klesá, ale pomalu. Nejvíce klesal se zavedením jaderných elektráren a trošku pak i s fotovoltaikou.
                  Ovšem je to stát od státu jiné. Například Slováci (stejně jako my jsou ve výrobě elektřiny soběstační a prodávají ji)jsou díky mixu vodní a jaderné energetiky úplně jinde. Vážská kaskáda je terno. A pokud dostavějí JE Mochovce, pak mohou uhelné odstavit úplně. S doplněním o střešní FVE a vítr mohou být naprosto nezávislí na uhlí. Jejich podíly jsou nyní 55% jaderná energie, 18% velké vodní elektrárny, 15% tepelné elektrárny a 12% malé vodní elektrárny plus další obnovitelné zdroje (FVE, vítr, biomasa atd.).
                  Jen na běžném biologickém průtoku (tj. vodě, která musí stejně kvůli zachování toku na dolní části řeky proudit přehradami dál) mají třeba v Kočkovcích malou Kaplanovu turbínku (podobně jako třeba EON u nás ve Vranově), která by dokázala supernabíjet naráz 3 Tesly Model S. Celkem by za den zvládla 30 Tesel nebo rychlonabít 100 Nissanů Leaf. Jinými slovy k únoru 2015 v součtu všech 100 na Slovensku nyní registrovaných elektromobilů. Elektrický potenciál Slovenska je dnes k dopravě prakticky nevyužívaný.
                  Stejně jako ČR, kde jich dnes máme kolem 700. A kde vyvážíme ročně v průměru v posledních letech přebytek 16 TWh elektřiny. A dovážíme statisíce hektolitrů ropy.

                2. Souhlas, elektřina se dnes
                  Souhlas, elektřina se dnes ještě nevyrábí zcela čistě. To by se mohlo zdát jako silný argument proti EV. Nezapomínejme ale, že aby spalovací auto ujelo 2,7km, musí se při rafinaci spotřebovat tolik oné ne zcela čisté elektřiny, na kterou by EV ujelo 1km. A kolik se asi spálí elektřiny při těžbě ropy? Kolik se spálí paliva při jeho distribuci? Kolik na pumpách Kolik při rafinaci olejů do motoru atd… Asi bychom se divily…
                  Ona taková uhelná elektrárna jako výrobna energie není zas tak špatná. Rozhodně je ekologičtější vyrobit pohyb v autě z elektřiny z uhelné elektrárny, než si ten pohyb vyrobit vlastním malým spalovacím motorem.

                3. To je dobrá poznámka. Je
                  To je dobrá poznámka. Je těžké udělat bilanci, která by byla kompletní se vším všudy. Onehdy jsem hledal odpověď na otázku, kolik energie je potřeba na dopravu zemního plynu na určitou vzdálenost (přijde mi jako jeden z nejekologičtějších zdrojů energie). Nenašel jsem, pouze informaci že při potrubí jsou stanice, které se starají o dostatek tlaku, aby plyn proudil – stanice pochopitelně fungují na zemní plyn, takže část se ho spotřebuje cestou.
                  Kromě peněz a energie při těžbě uhlovodíků by se taky dalo poukázat na války a zmařené lidské životy. V tomhle ohledu nejsou „bez viny“ ani baterie – stačí si vzpomenout kde se těží lithium, coltan, atd. a jaké to mívá důsledky.
                  Proč třeba nevyrábíme z uhlí něco jako SYNGAS, který by šel použít k pohonu aut ? Nevěřím že by to nešlo. Všechno je to jen politika a marketing – je to jen v našich hlavách.
                  Už sama masová přeprava lidí pomocí aut je nelogická, především ve městech nemají auta co dělat. Kdysi jsem měl na tohle téma skvělou knížečku od sdružení auto*mat.
                  Každopádně, diverzifikace zdrojů energie pro přepravu je krok správným směrem, ještě by to ale chtělo snižování počtu aut, takže vivat carsharing, vivat skůtry, vivat elektrokola a elektrokoloběžky…

        2. A to je presne Váš
          A to je presne Váš problém. Zapájate sa do diskusíí o niečom o čom nemáte žiadne informácie na záklase vlastných skúseností. Som majiteľom Priusu PLUG-IN a to čo sa píše s dojazdom nie je vôbec pravda. Denne jazdím cca 35km (mesto+dialničný obchvat+okrsky). Priemernú spotrebu mám 2,2L/100km. Čiste na elektrinu najazdím teraz v zime 19km!!! Samozrejme si nesmiete zapínať kúrenie (pretože vtedy sa automaticky zapne spaľovací motor), ale používate vyhrievanie sedačiek čo ide čiste na elektrinu. Auto ma na samotnú elektrinu veľmi dobré zrýchlenie! Toto nie sú pomalé autá do mesta. Na diaľnici pri 140km/h (čo je asi 132km/h real) mám spotrebu 4,6L !!!

          Takže ešte raz pre všetkých ktorí nemali možnosť si tieto úžasné autá vyskúšať. Nehovorte o tom, ako o hlúposti. Toyota ttotiž postupne hybridným pohonom nahrádza zážihové motory, ktoré plánuje postupne úplne vyradiť z ponuky.

    2. přesně, rakovinotvorné
      přesně, rakovinotvorné automobilky dělají, co můžou, abychom elektřinu nekupovali
      reálná cena i s 50% ziskem základního auta na el. s dojezdem 100 km nemůže být víc než 100 tis. kč
      takové auto je tak jednoduché vyrobit, že je stejně dobrá i jeho spolehlivost, tedy 10000x vyšší než rakovinová a astmatická auta

  2. Pozitivní na tom celém je,
    Pozitivní na tom celém je, že výrobci automobilů jakoby už otevřeli pandořinu skříňku a díky zlepšujícím se technologiím už to není boj mezi elektrickým a spalovacím motorem buď a nebo, ale spíše už jen který z nich bude v autě zastoupen ve větší míře. Přitom jak ceny baterií klesají a kapacity se zvyšují, tak je jasné, že hybridy budou mít 30, 50, 70, 100, atd. km dojezd na baterie a postupně to bude růst díky konkurenčnímu boji. Zákazníci se budou mezi sebou bavit:
    zákazník A: „já mám hybrid X s dojezdem 100 km na elektřinu.“
    zákazník B: „já mám hybrid Y s dojezdem 150 km na elektřinu.“ zákazník A: „krása, takový dojezd na elektřinu bych chtěl taky.“

    za 100 let…
    zákazník C: „mám hybrid s dojezdem 2000 km na elektřinu a 500 km na benzín“ 🙂

  3. Taky nechápu Toyotu, jako
    Taky nechápu Toyotu, jako jedna z prvních nabídka hybrid, a celkem dobrý a hlavnš v dobrý čas. Nechápu proč si nechala ujet vlak, vždyť to bylo do začátku jasné, že lidi budou chtít zvyšovat dojezd na elektřinu na úkor splaováku.
    Proč tedy Toyota nešla s vývojem dál a neudělala nové verze priusu s větší baterkou a menším spalovákem? To mi hlava nebere.
    Díky hyubridům, které jsou jen přechodovým stádiem, by dnes měla toyota technologický náskok a mohlá už vyrábět elektroauto ve velkém. Ale když je někdo zahleděný do sebe, tak mu není pomoci.

    1. nechavaj si ujizdet vlak na
      nechavaj si ujizdet vlak na ukor vodiku ve kterem jisti lide v Toyote vidi budoucnost, a ti sami lide svetu hlasaji ze cisťe baterkove elektroauto Toyota delat nechce

      pritom jejich dodavatel baterek PowerJapan+ ma na poli baterek celkem zajimave pokroky a uspechy, takze kdyby Toyota chtela, tak by mohla jiz dnes za stejnou ceny vydat plug-in s dojezdem na elektrinu 60-80km, realny dojezdem

    2. Súhlasím.. Toyota úplne
      Súhlasím.. Toyota úplne nezmyselne vycistila pole.. Prvá mala hybridy.. Má veľký počet modelov.. Má aj Plug-in Prius… Stačilo prihodiť väčšiu batériu Li a mohli mať nielen Prius Plug-in ale aj Auris Plug-in.. Auris kombi Plug-in in.. Yaris Plug-in.. Lexus 200 Plug-in in..Uplne nepochopiteľný ťah… Az záhadný.. Prečo sa stiahli a púšťajú konkurenciu pred seba???

      1. Velice zajímavé. Také
        Velice zajímavé. Také jsem zvažoval koupi této Toyoty RAV4 EV z USA, 50 tisíc dolarů mi ale přišlo moc za papírovej dojaz 150 km.
        „Nové“ NiMH akumulátory znamená stejné jako originál jen nové v zmysle neopotřebované? Nebo nové v zmysle lepší výkonější? Dekuji.

          1. Děkuji za info. Hmm, 200 km
            Děkuji za info. Hmm, 200 km je již zajímavější. Víte při jaké rychlosti?
            I Tesla Model S může mít 2x delší dojaz, klidne i 1000 km, když v zácpě celý čas nepřekročí rychlost 50 km/h. 🙂 V téhle souvislosti se mi líbí tato tabulka, tak by měly udávat dojezd při všech elektromobilech:
            en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Berlingo_%C3%A9lectrique#Speed_and_range

  4. Přesně tak, jak už jsem
    Přesně tak, jak už jsem psal o krátkém ježdění s Mitsubishi Outlander PHEV. Byť zmíněný vůz má dokonce i rychlonabíjení CHAdeMO. Těch 50 km na elektřinu je fajn, ale chce to opačný přístup. Když už hybrid, tak alespoň 100 km a spalovák má být jen doplněk na delší trasy.

  5. No to je opravdu výkon.
    No to je opravdu výkon. Není však čemu tleskat.

    Hodný zavedené automobilky. Já nevím, jestli se snaží udělat to tak aby elektromobily vypadaly před lidmi pořád hloupě, nebo je za tím něco jiného. O nějaké neschopnosti udělat něco lepšího pochybuji. Už by se to konečně mělo otočit, kdy bude spalovací motor ten sekundární.

    Já opravdu nevím, ale opravdu se to začíná podobat těm konspiračnm teoriím. 🙂

    Nechápu ale jednu věc, proč se do toho nevloží elektrárny, ty by na rozšíření elektromibility vydělaly nejvíce, ale možná je odrazuje že by museli narvat další miliardy do nové infrastruktury protože ta stávající by to možná nemusela utáhnout.

    1. S těmi elektrárnami to
      S těmi elektrárnami to taky nechápu. Vždyť jde jen o rozdělení současného trhu s palivem! Prostě převezmou část zisků čerpacím stanicím spalováků. A investovat nemusí nic. 95% nabíjení se děje doma nebo v práci na běžné infrastruktuře. Domácí zásuvka přes den nebo přes noc, když auto parkuje. A pár desítek rychlonabíječek u jejich objektů (které mají stejně po celé ČR, jedno zda EON, PRE či ČEZ) by je stálo vzhledem k přesunu peněz od benzínu/nafty k elektřině pakatel. Rázem by šlo s elektromobily jednoduše cestovat, nebyly by to vozy jen kolem komína. Což by byl další důvod k jejich koupi.

    2. No vzhledem k tomu, že se
      No vzhledem k tomu, že se podílím na vývoji vozů , Vám mohu říct , že ten problém je čistě finanční , každý reálný km na víc dělá auto nedostupné pro část společnosti a tím klesá výroba jenže auto je co se týče vývoje i výroby brutálně drahá věc. Jedině masovou produkcí je relativně dostupné pokud Vám díky ceně klesne poptávka o polovinu má to další vliv na cenu v řádu desítek procent tím opět klesá poptávka takže se cena šroubuje do kosmických částek, je to tím ,že výrobní linka a vývoj a celá logistika je většina ceny vozu a jestli u ní stojí dělník 12 nebo 24 hodin denně to už není tak důležité. Musí se to prodávat ve statisícových sériích ročně, pokud jsou to jen desetitisíce máte ty díly v autě , které jsou specifické pro el. varinatu minimálně dvojnásobně drahé což v konečném důsledku vidíte na ceně těch vozů. Musel by to někdo dotovat jako FV panely, pak by rostla produkce a ceny by padaly bez masivních dotací bude trvat 12-15 let než se tyto nové vozy plně prosadí a nebudou jen minoritní alternativy nebo prémiové vozy v nabídce automobilek. Na druhou stranu státy si to nepřejí ropa je levná a ještě zhruba 5 let bude, všichni čekají ,že alternativy zastropují cenu ropy a budou dusit producenty, kteří z obavy z rozvoje el. mobility budou držet ceny ropy dole což umožní hospodářský rozvoj a vybírání spotřebních daní z PHM.

    3. ma to dve strany mince,
      ma to dve strany mince, elektroauta jsou pro elektro giganty jako CEZ daserict nezajimava protoze je jich malo, a navic zatim se cena za dobijeni resi mesicnim pausalem (minimnalne v CR), takze pro CEZ je to v soucasnosti prodelecne at se jedna o 100 nebo milion elektromobilu, s tim milionem by prodelavali miliardy rocne

      nadruhou stranu je rafinerii jednim z nejlepsich zakazniku na odber elektriny

      musela by se zmenit poza toho za kolik se nabiji, treba pro CEZ by to zacalo bejt ziskove ve chvili kdyby cena za 1kW do elektromobilu dodane elektriny stal nad 1 korunu

      PS> zrovna CR by s infrastrukturou problem nemela (tedy pokud se nepocita ta investice do rychlonabijecich stojanu) protoze rocne ma CR prebitky cca 27TWh elektriny, coz je asi 300.000.000 plnych nabiti Tesel 85, realne by se tedy v CR dalo uzivit asi 1-2 miliony takovich aut 😀 prenosovou soustavu ma CR stavenou asi na dvojnasobek toho co je schopna vyrobit ve vsech elektrarnach

      1. Nejde jen o VVN, ale i o VN,
        Nejde jen o VVN, ale i o VN, které mi příjde v některých případech dost chatrné, některé z těch linek 22kV podle drátů pamatují snad Masaryka, připojit na takovou linku nějakou větší nabíjecí stanicci, nbo kdyby jich bylo více, by mohl být problém.

        Já myslím že by neměl být problém aby se dobíjení spojilo s kreditními kartami, nemuselo by to být myslím nic složitého, jen by se platilo najspíš předem.

        1. nejjednoduzsi zpusob je tak
          nejjednoduzsi zpusob je tak jako se treba v US plati benzin, prilozis kreditku/debetku a jednoduse navolis kolik chces natankovat, na karte se ti alokuje dana castka a po „natankovani“ se ti strhne skutecne cerpana suma

          vyhodou je ze nikdo nenatankuje anis by zaplatil a neni treba obsluha, bere to nekde i bezkontaktni karty, a asi by se to dalo udelat i na papirove penize

    4. Je v tom něco jiného. Ale
      Je v tom něco jiného. Ale psát tu všecno by bylo na dlouho, a to o spoustě věcí jen nevím, něco jen tuším. Správná otázka je důležitější než špatná odpověď. Třeba jednu takovou mám: proč se na sumitu států G7 mluvilo o 100%-ní dekarbonizaci do roku 2100 ? To zase jen politici plácali do větru, nebo v tom bylo něco víc ?
      Japonsko je zase jiná kapitola…s elektřinou mají problém větší než my v Evropě, zvlášť po Fukušimě. Ve vodíkových technologíích jsou naopak dost vepředu, zkuste si vygooglovat např. „hydrogen FUKAI“. Než jim bouchla ta elektrárna, měli o tom tiskovku v New Yorku. Vodík může učinit i spalovací motory mnohem efektivnějšími – o tom dělala studie už BMW někdy kolem roku 2003, teoreticky efektivnější byl dokonce i project Volva benzín palivovým článkem na elektřinu (což by byl dobrý extender).
      I když ruku na srdce, přeprava osob pomocí aut není nijak zvlášť efektivní. Ale co by všichni ti lidé v Evropě dělali, když by nemontovali auta ? Stavěli pyramidy ?

      1. Jen plácali, jako
        Jen plácali, jako vždycky.

        Vodík ve spalovacích motorech je slepá ulice všech slepých uliček.

        A palivový článek na benzín? Čím složitější sloučenina na vstupu, tím více problémů k řešení.

        Ano, ve Fukušimě předvedli jak vyrábět vodík, ten jim pak vybuchoval a ničil stavbu kolem reaktorů. 😉

  6. Toyota ve své době
    Toyota ve své době přišla s pokrokovou technologií, kdy auto pojede v nutných případech na baterii a jinak to bude pohánět běžný spalovací motor s několika výhodami větší baterie s možností rekuperace synergie při zrychlení ap. Doba pokročila lidi chtějí spíše elektrické auto, případně s přídavným spalovacím motorem. To znamená podívat se na to jinak a přehodnotit celou koncepci.

Napsat komentář