Elektromobily Nissan na Letních shakespearovských slavnostech v Brně!

Letní shakespearovské slavnosti zamířily již po šestnácté do Brna! Zajímavou novinkou pro letošní rok je speciální kyvadlová doprava od 19:00 do 20:30 hod. z ulice Husova až na hrad Špilberk, kde se slavnosti konají.

Letošní ročník Letních shakespearovských slavností v Brně začal v pondělí 20. července a potrvá do 13. srpna 2015. Příznivcům divadla přináší celkem sedmnáct představení šesti vybraných her známého anglického dramatika, včetně letošní premiéry Romeo a Julie.
foto: Nissan

Milovníci divadla se budou moci projet elektromobily Nissan a dopravit se tak ekologicky a netradičně až na hrad. Nasazeny budou oba 100% elektromobily Leaf a e-NV200. Nissan tak opět dokazuje, jak vhodné jsou elektromobily pro městský provoz.

„Každý rok se snažíme zajistit dopravu tak, aby se každý mohl dopravit na hrad pohodlně. Letos se návštěvníci díky šetrným elektromobilům mohou dopravit až přímo ke vstupní bráně, což v předchozích letech díky klasickým automobilům možné nebylo,“ řekla Jana Andrášková z TIC mB.

Dopravu elektromobily zajišťuje nový dealer Nissan BSAuto, který zahájil svou činnost 1. července 2015 ve zbrusu nových prostorách v Brně na ulici Veslařská.

„Nissan je jedním z průkopníků elektromobility a model Leaf je nejprodávanějším elektromobilem v historii s prodeji přesahujícími 184 000 vozů. Jsem rád, že můžeme milovníkům divadla v Brně zprostředkovat zážitek v podobě jízdy elektromobilem a ukázat, jak mohou elektromobily přispět k ekologičtější dopravě ve městech,“ řekl Ing. Karel Sedláček, majitel společnosti BSAuto.

tisková zpráva

8 Comments on “Elektromobily Nissan na Letních shakespearovských slavnostech v Brně!”

    1. Tak to je velká škoda, že
      Tak to je velká škoda, že se s ní nechlubí a samozřejmě otázka bude, jak bude zajištěn vjezd do areálu mimo pracovní dobu, když je nešťastně uvnitř. Třeba pan Kubiš ve Valašském Meziříčí ji má taky sice za tyčkovým železným plotem, ale velmi těsně a tedy lehce přístupnou z plochy před ním. I displej je obrácen k plotu.
      Podle zjištění hodně elektromobilem cestujícího kolegy jsou rychlonabíječky dealerů Nissan v západní Evropě běžně veřejně přístupné a zdarma pro všechny. Jen jednou se mu stalo, že ho majitel salonu Nissan poslal k Peugeotu, když přijel Peugeotem Ion. Ale korektně ho dovedl svým vozem až k tomu autosalonu a předal jeho majiteli. Ten se sice divil, co to je za móresy, ale vzhledem k delšímu nabíjení na pomalé zásuvce cestujícímu kolegovi poskytl i toalety a sprchu.
      Na jednu stranu chápu, že pokud Váš rychlonabíjecí stojan v exponovaném místě navštíví za den 20 elektromobilů a každý si vezme kolem 20 kWh, tak je to 400 kWh a při běžné ceně domácnosti kolem 5 Kč za 1 kWh už 2 tisíce a tedy nezanedbatelné měsíční náklady přes 60 tisíc Kč, na druhou stranu zatím je těch elektromobilů v ČR registrováno jen +-700 a minimálně v pracovní době není problém za nabíjení vybírat peníze. Prostě se jen holka z recepce projde s čipovou kartou ke stojanu, nabíjení spustí a dle procent na displeji zjistí, kolik dotyčný +- nabije a zkasíruje ho za to. Mimo pracovní dobu bude stojan přepnut na volný přístup bez karty či PINu nebo v nejhorším registrovaný s PINem (pak nabijí jen zákazníci Nissanu nebo ti, kterým ho autosalon dá). A je to.

      1. Nejvíce se mi v tuto
        Nejvíce se mi v tuto chvíli líbí přístup NetDataComm, s.r.o., která provozuje rychlonabíječku u BVV v Brně. Přes chytrý telefon se zaregistruji, načerpám peníze do virtuální peněženky a nabíjím. Nepotřebuji PIN, kartu. Nikam nemusím jezdit pro registraci či podepisovat smlouvu a platit paušál. Platím jen to, co spotřebuji.

        Elektřina s musí někde vyrobit, distribuovat atd. a to stojí peníze, proto jakýkoliv koncept založený na nabíjení zdarma není udržitelný, resp. musí se z něčeho jiného dotovat (viz Tesla).

        Na druhou strnu např. pro Tesly je výkon těchto stanic nedostatečný, resp. nabíjející se Tesla dokáže stanici blokovat klidně i 1,5 h.

        1. Ano, NetDataComm, s.r.o. to
          Ano, NetDataComm, s.r.o. to dlouhodobě avizovalo. Pokud by se pan Tinka spojil v této snaze s panem Kubišem, panem Minářem (Vyškov), dealery Nissanu (Praha, Pardubice, Brno) a snahami Trendparku a všechny rychlonabíjecí stanice jely v tomto módu, byla by to spolu s jejich rozšiřováním velká pomoc elektromobilitě v ČR plus konkurence snahám ČEZu. Rozúčtovat příjmy pak není žádný problém.
          Nebyl by to sice slovenský rychlonabíjecí Greenway na páteřních komunikacích zdarma, ale šlo by jezdit po ČR ještě jednodušeji, než třeba v Rakousku (až 4 různé sítě rychlonabíječek s nutností registrací, karet či paušálu) či Německu.
          Ano, Tesly dokáží rychlonabíječku blokovat déle, ostatně je to dáno velikostí baterie. S mým Peugeotem Ion trávím rychlonabitím 16 kW baterie na 80% kapacity také na stojanu méně času než Nissan Leaf s 24 kW. Obvykle do 20 minut i méně, pokud není baterie skoro vybitá.

  1. Propagace elektromobilů
    Propagace elektromobilů Nissan je to super, na druhou stranu bychom zde raději viděli článek „Nový dealer Nissan BSAuto v Brně na ulici Veslařská otevřel veřejnou rychlonabíjecí stanici CHAdeMO“. Tak, jak ji mají Nissan v Praze i Pardubicích. Což je veřejná výzva pro Ing. Karla Sedláčka, majitele společnosti BSAuto :-).

Napsat komentář