Letní shakespearovské slavnosti zamířily již po šestnácté do Brna! Zajímavou novinkou pro letošní rok je speciální kyvadlová doprava od 19:00 do 20:30 hod. z ulice Husova až na hrad Špilberk, kde se slavnosti konají.
foto: Nissan
Milovníci divadla se budou moci projet elektromobily Nissan a dopravit se tak ekologicky a netradičně až na hrad. Nasazeny budou oba 100% elektromobily Leaf a e-NV200. Nissan tak opět dokazuje, jak vhodné jsou elektromobily pro městský provoz.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla není náš rival, ale spojenec, říká Carlos Ghosn
„Každý rok se snažíme zajistit dopravu tak, aby se každý mohl dopravit na hrad pohodlně. Letos se návštěvníci díky šetrným elektromobilům mohou dopravit až přímo ke vstupní bráně, což v předchozích letech díky klasickým automobilům možné nebylo,“ řekla Jana Andrášková z TIC mB.
Dopravu elektromobily zajišťuje nový dealer Nissan BSAuto, který zahájil svou činnost 1. července 2015 ve zbrusu nových prostorách v Brně na ulici Veslařská.
„Nissan je jedním z průkopníků elektromobility a model Leaf je nejprodávanějším elektromobilem v historii s prodeji přesahujícími 184 000 vozů. Jsem rád, že můžeme milovníkům divadla v Brně zprostředkovat zážitek v podobě jízdy elektromobilem a ukázat, jak mohou elektromobily přispět k ekologičtější dopravě ve městech,“ řekl Ing. Karel Sedláček, majitel společnosti BSAuto.
Včera jsem jel kolem BS
Včera jsem jel kolem BS Auto a na rychlonabíjecí stanici (výrobce DBT) se nabíjel Nissan NV200. Nicméně nabíječka je v neveřejné části autosalonu.
Tak to je velká škoda, že
Tak to je velká škoda, že se s ní nechlubí a samozřejmě otázka bude, jak bude zajištěn vjezd do areálu mimo pracovní dobu, když je nešťastně uvnitř. Třeba pan Kubiš ve Valašském Meziříčí ji má taky sice za tyčkovým železným plotem, ale velmi těsně a tedy lehce přístupnou z plochy před ním. I displej je obrácen k plotu.
Podle zjištění hodně elektromobilem cestujícího kolegy jsou rychlonabíječky dealerů Nissan v západní Evropě běžně veřejně přístupné a zdarma pro všechny. Jen jednou se mu stalo, že ho majitel salonu Nissan poslal k Peugeotu, když přijel Peugeotem Ion. Ale korektně ho dovedl svým vozem až k tomu autosalonu a předal jeho majiteli. Ten se sice divil, co to je za móresy, ale vzhledem k delšímu nabíjení na pomalé zásuvce cestujícímu kolegovi poskytl i toalety a sprchu.
Na jednu stranu chápu, že pokud Váš rychlonabíjecí stojan v exponovaném místě navštíví za den 20 elektromobilů a každý si vezme kolem 20 kWh, tak je to 400 kWh a při běžné ceně domácnosti kolem 5 Kč za 1 kWh už 2 tisíce a tedy nezanedbatelné měsíční náklady přes 60 tisíc Kč, na druhou stranu zatím je těch elektromobilů v ČR registrováno jen +-700 a minimálně v pracovní době není problém za nabíjení vybírat peníze. Prostě se jen holka z recepce projde s čipovou kartou ke stojanu, nabíjení spustí a dle procent na displeji zjistí, kolik dotyčný +- nabije a zkasíruje ho za to. Mimo pracovní dobu bude stojan přepnut na volný přístup bez karty či PINu nebo v nejhorším registrovaný s PINem (pak nabijí jen zákazníci Nissanu nebo ti, kterým ho autosalon dá). A je to.
Nejvíce se mi v tuto
Nejvíce se mi v tuto chvíli líbí přístup NetDataComm, s.r.o., která provozuje rychlonabíječku u BVV v Brně. Přes chytrý telefon se zaregistruji, načerpám peníze do virtuální peněženky a nabíjím. Nepotřebuji PIN, kartu. Nikam nemusím jezdit pro registraci či podepisovat smlouvu a platit paušál. Platím jen to, co spotřebuji.
Elektřina s musí někde vyrobit, distribuovat atd. a to stojí peníze, proto jakýkoliv koncept založený na nabíjení zdarma není udržitelný, resp. musí se z něčeho jiného dotovat (viz Tesla).
Na druhou strnu např. pro Tesly je výkon těchto stanic nedostatečný, resp. nabíjející se Tesla dokáže stanici blokovat klidně i 1,5 h.
Ano, NetDataComm, s.r.o. to
Ano, NetDataComm, s.r.o. to dlouhodobě avizovalo. Pokud by se pan Tinka spojil v této snaze s panem Kubišem, panem Minářem (Vyškov), dealery Nissanu (Praha, Pardubice, Brno) a snahami Trendparku a všechny rychlonabíjecí stanice jely v tomto módu, byla by to spolu s jejich rozšiřováním velká pomoc elektromobilitě v ČR plus konkurence snahám ČEZu. Rozúčtovat příjmy pak není žádný problém.
Nebyl by to sice slovenský rychlonabíjecí Greenway na páteřních komunikacích zdarma, ale šlo by jezdit po ČR ještě jednodušeji, než třeba v Rakousku (až 4 různé sítě rychlonabíječek s nutností registrací, karet či paušálu) či Německu.
Ano, Tesly dokáží rychlonabíječku blokovat déle, ostatně je to dáno velikostí baterie. S mým Peugeotem Ion trávím rychlonabitím 16 kW baterie na 80% kapacity také na stojanu méně času než Nissan Leaf s 24 kW. Obvykle do 20 minut i méně, pokud není baterie skoro vybitá.
To takovou
To takovou „rychlonabíječku“ v duhové blokne tesla na 3,5 hodiny, to je teprve tragédie. Já se nikde nedozvěděl, jak je ta nabíječka v Brně zpoplatněna. Dáte prosím info, kolik a za jakou jednotku se platí? Registraci mám i vím, jak si dobít, ale nevím kolik…
Ale oni mají tuším od
Ale oni mají tuším od tohoto víkendu tu nabíječku zprovozněnou. Otázka bude, jak bude zajištěn vjezd do areálu mimo pracovní dobu.
Ano přesně tak to je
Ano přesně tak to je daleko lepší propagace, než jen jednorázová ukázka a odvoz lidí na hrad.
Nabíječka by přitáhla skutečné zájemce, kteří s tím autem budou jezdit a ne jen jako atrakce na výstavě.
Propagace elektromobilů
Propagace elektromobilů Nissan je to super, na druhou stranu bychom zde raději viděli článek „Nový dealer Nissan BSAuto v Brně na ulici Veslařská otevřel veřejnou rychlonabíjecí stanici CHAdeMO“. Tak, jak ji mají Nissan v Praze i Pardubicích. Což je veřejná výzva pro Ing. Karla Sedláčka, majitele společnosti BSAuto :-).