Tesla představila větší baterie a ‚absurdní‘ jízdní mód

V pátečním konferenčním hovoru představila automobilka Tesla Motors několik novinek pro elektromobily Tesla Model S a potvrdila Model X i Model 3.

Přečtěte si jaké jsou zkušenosti s elektromobilem Tesla Model S po měsíci provozu.
foto: Tesla Motors

Předně: první dodávky elektrického Tesla Model X jsou potvrzeny do dvou měsíců. Uvedení Tesla Model 3 zhruba během dvou let.

Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, v pátečním konferenčním hovoru dále oznámil několik zajímavých novinek. Předně je to vylepšení baterie elektromobilu Tesla Model S z 85kWh na 90 kWh.

Tento „battery pack“ bude k dispozici za $3000 a zvýší dojezd asi o 24 km. Díky němu získá Tesla Model S 85D dojezd 480 km při stálé rychlosti 104 km/h. Novinka je klíčová pro Model X, který nejspíš bude začínat na kapacitě 90kWh.

Upgrade je k dispozici všem majitelům elektromobilů Model S, ale Musk jej nedoporučuje všem. Výhodný je pro ty, kdo co se týká dojezdu „jezdí nadoraz“. Navíc Musk doplnil, že očekává průměrné zvyšování kapacity baterie o 5 % za rok.

Další novinkou pro Modely S je „Ludicrous mode“, tedy „absurdní mód“. Ten vylepšuje již dostupný „Insane“ mód a dokáže auto zrychlit z 0 na 100 km/h během 2,8 vteřiny. Cena je nemalých $10 000.

Extrémní zrychlení je možné díky tomu, že inženýři Tesla Motors přišli s vylepšenou pojistkou u baterií. Ta je vybavena vlastní elektronikou a malou li-ion baterií.

V řádu milisekund monitoruje protékající proud a v okamžiku překročení limitu aktivuje pyrotechniku, která odpojí vodiče. Kontakty baterie také nově využívá „vesmírnou slitinu“ inconel, díky čemuž dokáže baterie dávat výkon proud až 1500 A.

V této souvislosti Musk vtipně dodal, že existuje už jen jedna věc za „absurdním módem“, a to „maximum plaid“ (slavná hláška z parodické 80kové komedie „Spaceballs“). Tu si ale schovává pro nový Tesla Roadster, který by měl být na trhu za čtyři roky.

Tesla Motors

58 Comments on “Tesla představila větší baterie a ‚absurdní‘ jízdní mód”

  1. Áno zrýchlenie 0-100Km/h
    Áno zrýchlenie 0-100Km/h je 3s famózne číslo.
    Akumulátor 90kWh
    Je použitých 7200 kusov akumulátor Panasonic 18650 3400mAh ktorý pri odbere 0,2A poskytne 12,6 Wh – ovšem pri reálnej jazde to nieje možné pretože odber je väčší.
    Ak by však auto šlo možno 50Km/h pri teplote asi 30C bez klimatizácie dostali by ste s toho takmer 90kWh.
    Čím väčší je odber tým menej kapacity máte k dispozícii
    http://budgetlightforum.com/node/11772

    Pozrite si v odkaze. Ale test bol ukončený pri napätí 2,8V čím nevyužil plnú kapacitu pretože vybíjať sa dá až do 2,5V bez poškodenia akumulátora a na tých 7200 kusov vám to spraví hromadu energie.

  2. No myslím, že VW a pod. se
    No myslím, že VW a pod. se svojí e-politikou může jít vycpat. Elon jasně ukazuje zkostnatělé auto loby jak se mají věci dělat. Cesta zesložiťování chrochtáků je cesta do pekel. Dokud si to konkurence neuvědomí, bude tu jen Tesla se svými čupr kárami.
    Pouhý update SW a hned mám „jinou“ káru. To je u chrochtáků nemyslitelné.

    Škoda, že si budu moci dovolit tak asi Tesla model 4 a to ještě tak 3 roky jetý. 🙁

    Opravte si, prosím, údaj u 1500A. Je to proud, nikoliv výkon.

    1. „…Elon jasně ukazuje
      „…Elon jasně ukazuje zkostnatělé auto loby jak se mají věci dělat.“

      To si fakt někdo může myslet, že TAKHLE má vypadat ekonomické a hlavně ekologické auto?! Dojezd 400 km při rychlosti 100 km/hod.? Navíc s novými bateriemi, jejichž životnost taky nebude nic moc.
      Ano, každý pokus je dobrý, ale w w w.osel.cz/8332-jsou-auta-s-palivovymi-clanky-setrna-k-zivotnimu-prostredi.html

        1. Podle všeho, například u
          Podle všeho, například u Nissan Leaf baterie mají výdrž někde kolem 500+Mm, aby byly na 75% – 80% původní kapacity. Jsou auta, která mají dnes ujeto už něco kolem 200Mm a zatím se to nijak neprojevuje. Takže tomu věřím. Vzhledem k tomu, že má Tesla mnohem větší kapacitu k dispozici, tak by se životnost měla přiměřeně prodloužit, tj. pokud má Nissan 24KWh, tak Tesla by měla ujet na jeden battery pack s rezervou cca 3x tolik.

        2. Za 10 let tak to by mě
          Za 10 let tak to by mě také zajímalo .
          Výrobce garantuje pokles kapacity podloženou 8letou zárukou nebo u 60 kWh akumulátoru ( již nevyráběný model) -200,000 km co dříve nastane. 70-85 kWh akumulátoru -bez omezení najetých km.

          http://www.teslamotors.com/sites/default/files/pdfs/model_s_quick_guide/Model_S_New_Vehicle_Limited_Warranty_NA_Touchscreen_6.2_R20150402_en_US.pdf

          Panasonic je jeden z výrobců, který vyrábí velmi kvalitní akumulátory . Jejich letité NiMH patři ke světové špičce.
          http://www.kronium.cz/index.php?act=viewProd&productId=1002

      1. No mně osobně stačí
        No mně osobně stačí dojezd 250 i v zimě.
        Jestli vám např. e-Golf připadá jako zajímavý vůz, prosím. Mě tim VW jen urazil. Hlavně cenou.
        Tesla má cenu sice dvojnásobnou, ale nabízí také za tu cenu (super) sport pro 5(7) a ne mini kombi.

        Mít Leaf za ty peníze dojezd i v zimě 250+ tak si na něj někde půjčím… pořád je to pecka oproti Golfu.

        Jaký máte problém s ekologií Tesla S?

        1. K té záruce na Tesla
          K té záruce na Tesla baterii… Nemohl by nám nějaký majitel citovat celou klausuli týkající se záruky na baterii z kupní smlouvy? (zejména včetně těch malinkatých písmenek pod čarou). Já mám pocit, že to opotřebení baterie tam snad ani není pořádně definováno a někde jsem slyšel zvěsti až o 60% původní kapacity.

            1. To je něco jiného a navíc
              To je něco jiného a navíc v to nic neříká ověřeno opotřebení věkem.

              Třeba Nissan mám pocit udává v záručních podmínkách jako důvod k reklamaci (pro běžného uživatele srozumitelný) pokles ukazatele plně nabitého vozu na tuším 7 čárek ze 13? Někdo to pak přepočítal jako asi 66% původní kapacity.

              Tudíž mne zajímalo jak toto má smluvně ošetřeno Tesla? Nikde jsem to totiž nenašel (pravda, nějak zvlášť jsem po tom nepátral)

                1. Díky za upřesnění.
                  Díky za upřesnění. Mimochodem stejnou formulaci o tom, že náhradní baterie může mít kapacitu stejnou jako ta měněná je i v záručních podmínkách Tesly, kde za odkaz rovněž děkuji honzovi.t

                  Tesla tam uvádí klasickou formulaci, že na ztrátu kapacity běžným opotřebením a věkem se záruka nevztahuje. Ale bohužel nedefinuje kolik to běžné opotřebení je, na rozdíl od výše zmíněného Nissanu.

      2. životnost baterií se
        životnost baterií se uvádí do dosažení určitého procenta počáteční kapacity, myslím že se běžně užívá 80%, Navíc pokud je na ně dávána záruka několik let, zde zmíněno osm, což je dost, tak je to myslím pro všechny dostačující, pokud po těch X letech bude možné je vyměnit za nějakou rozumnou cenu a zbytek bude pořád funkční, tak by neměl být problém jako u spalovacích aut.

        Vodík má jeden obrovský problém, dne se vyrábí reformací zemního plynu a výroba z vody za použití elektrického proudu je neefektivní, je to ěkde lehce nad 40%, palivové články mají tak kolem 60% ty nejlepší ry obyčejnější, které tolik nehřejí, pak kolem 50%, to je něco mezi 20-24%, to je možná ještě horší než u klasických paliv.

          1. Bohužel taky dost
            Bohužel taky dost zavádějící, protože přesně jako mnoho dalších, autor ve výpočtech úplně ignoruje energetickou náročnost těžby, výroby a distribuce benzínu a nafty, která taky není kdoví jak malá. Tudíž ve výsledku opět srovnává jablka a hrušky jenom v opačném gardu.

          2. Ten už se tu dával dneska
            Ten už se tu dával dneska 🙂
            Jen pro zajímavost, elektroauta trumfnou spalovací i pokud je k výrobě proudu použit paroplynový cyklus, resp. parokerosinový cyklus, jako je možné na Červeném Mlýně. Nejlepší auto má kolem 35%, PPC má kolem 60%, i pokud řekneme že účinnost nabíjení je 85%, motoru 95% a máme tří transformace o 98%, a ztráty na vedení 10% (což je asi více než skutečnost) pak je to pořád kolem 40%

        1. Myslím, že životnost
          Myslím, že životnost baterií řešíme hlavně my co si takové auto nemůžeme dovolit. Člověk co na něj má s ním nebude jezdit ani 5 let. Prostě už na něj bude starý. Ano výjimky se určité najdou.

          Mimochodem sledují ceny ojetin na profláklé mobile.de a Nissan Leaf zatím není pod cca 380.000Kč a to je z roku 2011. Takže si docela drží cenu, řekl bych. Teslu S pod 2 mil. neseženete. Takže zatím nic pro mne. 🙂

          1. Ano, je to tak. Nejspíš ta
            Ano, je to tak. Nejspíš ta vysoká cena bude dána teké tím, že je o ta auta zatím zájem ze strany bohatších lidí, tedy ještě nějakou dobu budeme muset počkat než cena spadne, ale také si vemte, že platy jsou na západ od nás trochu jiné, takže tam těch 380 000Kč není zase tak moc.

            Jenom doufám že nástup elektromobilů neohrozí další slevnění ropy, které by mohlo nastat až budou zrušena embarga vůči Íránu.

      3. Vám je 480km pří 104km
        Vám je 480km pří 104km málo ? Na (http://www.teslamotors.com/supercharger) nabijete na 80% za 40 minut.
        Jednoho managera se ptali. Proč si koupil Teslu S a on jim odpověděl, že vlastnil prémiové BMW a ročně ho servis průměrně stál přes 70000kč. Tesla S má bezúdržbový pohon a 8letou záruku Garanci poklesu kapacity na akumulátoru Bez omezení najetých km . A to ho přesvědčilo k nákupu .
        Pana Kubiše majitele Tesly se ptali. Jak dlouho trvá nabití vybité baterie U něj doma v garáži? On odpověděl že to neví protože nikdy nenabíjel prázdný Akumulátor .
        http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php

        Tesla je problém hlavně pro výrobce prémiových značek Ti přicházejí o zákazníky. Už i Porsche připravuje EV.

        http://www.hybrid.cz/porsche-717-elektromobil-konkurence-pro-tesla-model-s

        http://www.usporne.info/417-tesla-model-s-p85-skutecna-spotreba/

        Ty stránky by se neměly jmenovat Osel.cz, ale Pro Osly.cz to by více odpovídalo kvalitě některých článků.

          1. Z větší části se
            Z větší části se probírá palivový článek, ale je tam i srovnání s e-autem. Zajímalo by mě co dávali do proměnných, protože třeba výroba elektřiny je v každé zemi jiná např. Norsko ji má převážně z vody, Francie z jádra atd. Benzín či nafta se pohybují zhruba na podobné ceně (v Evropě) s rozdílem daně. Zajímalo by mě jestli do té ceny počítají i servis (olej, spojka atd.). Nejsem zastánce e-aut nebo odpůrce spalováků, ale jedna studie nezmění můj názor na to, že e-auta jsou nejšetrnější doprava. Sice finančně je to asi méně zajímavé (dostupné) pokud nedáváte velkou dávku kilometrů, ale komfort jízdy je jiný, auto bezúdržbové a náklady na km malé.

  3. „Díky němu získá Tesla
    „Díky němu získá Tesla Model S 85D dojezd 480 km při stálé rychlosti 104 km/h. “

    K tomu bych rád dodal, že mnoha státech USA je max. povolená rychlost na dálnicích právě jen 65 mph (=104 km/h), proto se Tesla orientuje na tuhle hodnotu. Evropských standardních 130 km/h (resp.128 km/h =80 mph) je jen na pár dálnicích v Texasu.

      1. V čem konkrétně je
        V čem konkrétně je chybná? Tím odkazem jste jen potvrdil, co jsem psal 😉
        Jinak vycházím z mapy cca z r. 2010. Samozřejmě situace se vyvíjí, takže od té doby rychlost zvedl Massachussets, Ohio a Virginie. A také se dnes kromě pár dálnic v Texasu může 80 mph i v Utahu 😉

      2. ono se tam stejne o moc vic
        ono se tam stejne o moc vic neda, rozdelme to na highway a freeway, mivaj stejne rychlostni limity v danem state ale rozdily jsou, na prvni jmenovane treba najdeme krizovatky, normalne jedes na dalnici a najednou krizovatka se semaforama 😀 navic amici maj tyhle „dalnice“ se zatackama kde se opravdu doporucuje dodrzovat rychlost kterou pred tou zatackou i hlasa dalsi znacka, clovek si tak jede z LV do SF, rovinka 10-15 mil a najednou zatacka a dalsich 10-15 mil rovne, ale ta zatacka je celkem ostra

        ja pri cestach po kalifornii radsi ty jejich predpisy dodrzoval, na ceduly kde byl napis highway patrol zero tolerance zone tam clovek narazi celkem casto, stejne jako pak na znacku kde je jmeno serifa a jeho zastupcu a pak o par mil dal potka nejaky to jejich auto jak zasite ceka za necim aby nebil moc videt 😀

      1. To sou dohady do
        To sou dohady do pr.de.le.Ted Tesla nabízí výkonější baterii za 3000 dolarů, oukej,získám 25 km navíc.
        Každým rokem ,bude 5 % kapacity navíc…,no máme 8 let záruku, když počkám 8 let?40 % navíc a když zůstane cena na 3000 dolarech?,tak mne to nebude trápit.
        Za 8 let, bude možná i jiný pohon 🙂
        a všechno jinak 🙂

          1. Tak už se to vyjasňuje
            Tak už se to vyjasňuje (kupodivu zázraky se nedějí):

            – P85D will remain a P85D with upgrade to Ludicrous mode.
            – Upgrade will cost around $6,600.00 with parts, labor and tax.
            – P85D can not be upgraded to P90D (at a reasonable cost).
            – The upgrade is available for in production; about to be in production; already produced cars – including delivered, cpo and inventory vehicles.

            Takže upgradovaná verze P85D bude nově označená jako P85DL a zrychlení bude asi 2,9s 0..60mph (tj. stejné, nebo o 0,1sec pomalejší než P90D)

Napsat komentář