NÁVOD: Jak řešit problémy s nabíjením Tesla Model S

Také jste už někdy přijeli k nabíjecímu stojanu… a nenabili? Čeští elektromobilisté bohužel takové překvapení zažívají poměrně často. Ne vždy je to ale chyba provozovatele nabíjecí stanice.

Nabíjení elektromobilu Tesla Model S u nabíjecího stojanu společnosti
foto: archiv autora

Přijeli jste ke stojanu a nenabili jste? Tak přesně toto se mi povedlo dne 27.6.2015 u nabíječky ČEZu ve Zlatém Jablku ve Zlíně.

Nabíječka se tvářila, jako že je připravena nabíjet, ale dodávka energie do auta byla 0 kW. Moje Tesla hlásila, že je sice připojena k nabíječce, ale „No Wall Power“.

Po pozdější telefonické konzultaci s TeslaGuru Frantou (rozumějte s Ing. Františkem Kubišem st., kterého si velmi vážím, P16000) jsem se dozvěděl, že:

Kabelová zástrčka nebyla plně zasunuta do zásuvky nabíječky (byla asi 3mm nezasunuta a dál to nešlo), protože v některé z fázových dírek nebo v dírce nuláku nabíjecí stanice zůstala něčí plastová krytka pinu z kabelu od předešlého nabíjení.

Za tuto závadu samozřejmě ČEZ nemůže. Ale vy můžete mít velký problém.

Řešení:

a) pinzetou (kterou nyní jistě nemáte, ale doporučuji pořídit) vytáhněte cizí plastový klobouček z dírky za jeho nožku – klobouček má tvar hříbku

b) pokud pinzetu nebo něco podobného nemáte a nabít prostě musíte, stáhněte si kleštičkami (které nyní také jistě nemáte 🙂 ) odpovídající plastovou krytku pinu na svém – dosud bezvadném – kabelu, čímž si ho sice také poškodíte, ale alespoň nabijete.

c) když se nepodaří a) nebo b) – odjeďte k jiné nabíječce – pokud to samozřejmě energeticky zvládnete.

Realizoval jsem řešení c)

Pozn.: pokud se budete špárat pinzetou v dírkách nabíječky dle a), měla by být nabíječka automaticky bez napětí, jelikož není připojen kabel.

Pokud má však stojan závadu a napětí tam omylem je, tak může nastat problém. Je tedy vhodné s sebou vozit zkoušečku. Přeji vám všem mnoho bezproblémových kilometrů s našimi neobyčejnými autíčky.

Za zajímavé a poučné zkušenosti z provozu elektromobilu děkujeme Karlu Pálkovi (P19049).

vlastní

26 Comments on “NÁVOD: Jak řešit problémy s nabíjením Tesla Model S”

  1. Takovýhle článek moc
    Takovýhle článek moc dobrou reklamu elektromobilitě nedělá. Návod, jak strkat kovové předměty do elektrické zásuvky s vysokým napětím i proudem, abyste mohli svůj elektromobil nabít? V očích laika tím dáváte elektromobilitě punc technologie pouze pro nadšence a v žádném případě ještě ne připravené pro masový trh, spíš tak trochu podivné a vyžadující od uživatele hodně divné věci.

    1. Každá věc má své plusy
      Každá věc má své plusy a mínusy. Je dobré probrat obojí a nemalovat si vše na růžovo.
      Ona zásuvka (zde Mennekes) je do doby zapnutí na displeji samozřejmě bez proudu. Pokud se někomu poštěstí v ní zanechat jakýkoliv izolant, je to průšvih a nenabijete. Ale těžko Vás napadne něco takového v dírkách zásuvky hledat. Proto je takový článek potřebný.
      A nejedná se o vandalismus, obě zásuvky na pomalých stojanech ČEZu mají uzamykatelné kovové kryty jak v době kdy se nenabíjí, tudíž se k nim nedá dostat, tak uzamykají zástrčku v době nabíjení.
      Nakonec takové strkání kovových předmětů do zásuvek pod proudem podporuje Darwinův přirozený výběr a zkvalitňuje světovou populaci 🙂 Všechno zlé je k něčemu dobré.

      1. Ano, chápu, ale mne to
        Ano, chápu, ale mne to odrazuje. Ony jsou ty nabíječky vždy někde na opuštěném místě bez obsluhy? Pokud ano, tak to je možná taky trochu problém, ne? Když vezmu srovnání s čerpací stanicí, tak když přijede blbá blondýna ke stojanu a neví, jak otevřít víčko od nádrže, může vždy zajít za obsluhou benzínky, aby jí pomohla. Pokud by byly nabíjecí stojany na benzínkách a blbá blondýna by mohla zajít za obsluhou a říct „ono to nějak nenabíjí“ a místo aby se musela hrabat pinzetou v zásuvce, tak by kleštičky vzal pan pumpař, krytku konektoru vytáhl a ještě slečně úslužně zapojil kabel do auta (aby se neumazala od vyteklé elektřiny), tak jsme na úplně jiné úrovni přístupnosti e-mobility a je to už reálná možnost opravdu pro každého.

        1. To je právě ten rozdíl
          To je právě ten rozdíl mezi elektromobilitou a spalovacími vozy. K těm prvním Vám stačí jakákoliv zásuvka a načerpáte palivo. Pokud máte na střeše fotovoltaiku nebo za domem turbínu či vrtuli (a nejlépe ještě baterie v domě), pak nepotřebujete ani elektrárnu a rozvodnou síť. I když ta už tady stejně taky je a to doslova v každé díře.
          U spalováku potřebujete vrty v moři nebo na pevnině, čerpadla, ropovody, tankery, překladiště, rafinerie, cisternové vlaky nebo kamiony, podzemní benzínové nádrže, čerpací stanice a příjezdy k nim, a samozřejmě obsluhu k tomu všemu.
          Nabíjecí stanicí je každá veřejně přístupná zásuvka kdekoliv. Na fasádě domu, na venkovním rozvaděči, na zídce, uprostřed kempu na trubce. Třeba před mým rodinným domem zaparkujete na mém parkovacím stání a na fasádě je klasická 230V 16A, nonstop, včetně nočního osvětlení, platba dobrovolná. Nebo se jedná o specializovaný nabíjecí stojan, který poskytuje něco navíc (obvykle větší proud a rychlejší nabití). Vše je samoobslužné, jednoduché, nonstop 24/7. Návod napsaný nebo interaktivní displej. Maximálně tak je na stojanu telefon na dispečink a na konci přítel/kyně na telefonu. Ale to záleží na poskytovateli stojanu.
          Je to prostě nezávislost a změna myšlení. Před chvílí jsem dojel po 10 km do kanceláře na elektrokole a jednoduše šoupl nabíječku do nejbližší zásuvky. Stejně jako mobilní telefon do nabíjecí koncovky na psacím stole.
          Z okna vidím les fotovoltaických panelů na střeše vedlejší budovy a mezi budovami stojí malá vrtule. Točí se. slunce svítí.

                1. Hmm… Smím se zeptat
                  Hmm… Smím se zeptat která automobilka/model tak učinila? :o)

                2. Klikněte si na mne nebo
                  Klikněte si na mne nebo mého avatara 🙂

Napsat komentář