Britský vozový park se začíná „zelenat“. Zatímco v roce 2014 se v Británii od ledna do května prodalo 2838 aut do zásuvky, za stejné odbobí letošního roku je to 11 842.
foto: Mitsubishi
V květnu 2015 se v Británii prodalo celkem 1872 plug-in hybridů a elektromobilů. Podíl těchto aut na celkových prodejích činil 0,94 %. Pro srovnání, minulý květen to bylo 615 vozů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
KVĚTEN 2015: prodej elektromobilů v USA
Opravdu extrémní byl v tomto ohledu březen 2015, kdy bylo zaregistrováno 6114 nových elektromobilů a plug-in hybridů. Zájem je dnes především o plug-in hybridy, a to zhruba v poměru 1:2.
Více než polovina z 11 842 dosud prodaných aut do zásuvky je super-úspěšné Mitshubishi Outlander PHEV. Británie totiž na tento a podobné vozy zavedla velmi výhodné daňové úlevy.
Daňové úlevy se ostatně ukázaly být zdaleka nejvýhodnějším způsobem podpory prodeje elektrických aut, jak ukazuje příklad Norska.
Jen pro zajímavost, za rok 2015 se v Británii dosud prodalo také asi 16 000 benzinových hybridů a přibližně 1500 diesel-hybridů. Celkově jde o asi 30 500 vozů s hybridním, plug-in hybridním nebo plně elektrickým pohonem.
Ja som velky fanusik ev ale
Ja som velky fanusik ev ale zatial nikto nevyraba take ako potrebujem. Ak by som dnes kupoval auto, tak prave hybrid.
Kedze ale este menit nemusim, pockam na teslu3.
i na dovolenou lze jezdit
i na dovolenou lze jezdit elektromobilem. Již jste se o tom mohli dočít na http://www.elektromobily-os.cz
Mimo Chorvatska jsme byli i ve Španělsku. nedávno jsme se vrátili z wave a o víkendu jsme jeli Rallye Českou Kanadou. Pro někoho dobrá dovolená.
ty hybridy jsou v podstatě
ty hybridy jsou v podstatě k ničemu, žere to jak starej diesel, navíc více součástek = více poruch
proč to lidi kupují? To si nemůžou koupit mnohem méně poruchový elektro-mobil bez rakoviny pro své rodiny?
Dvě slova: Range Anxiety.
Dvě slova: Range Anxiety.
to není argument, to je
to není argument, to je potvrzuje to, že hybridy nemají smysl
1) žere to stejně
2) je tam víc součástek, takže logicky poruchovost větší
3) mnohem dražší
hybridy reálný smysl nemají
4) a navíc tvůj argument neplatí podruhé: lidé si kupují elektro-auta většinou jako druhé auto
K té poruchovosti – máte k
K té poruchovosti – máte k tomu nějaká reálná čísla? Plug in hybridy mohou jezdit po městě i bez potřeby použití spalovacího motoru.
Není úplně pravdou, že by hybridy byly mnohem dražší – viz Yaris a Auris hybrid.
Hybridy tu budou za pár let převažovat nad klasickými automobily, ať se Vám to zdá logické nebo ne. Na opravdu masové rozšíření čistých elektromobilů si budeme muset ještě tak aspoň jednu dekádu počkat. V Británii pomáhá rozšíření hybridů i zvýhodnění při vjezdu do měst. Prohlašování že hybridy smysl nemají stojí mimo realitu celosvětově prodaných více než 9 milionů hybridů.
ano, bez dotací při
ano, bez dotací při nákupu hybridy nemají smysl
těch pár bohatších lidí ekologii nezachrání
ekologii a astma všech ve městech zachrání jen čistě elektrická, dostupná auta
navíc je logické -> více pohyblivých součástek -> více poruch
viz srovnání servisních nákladů na elektro mobily vs. rakovinová auta
hybridni technika kupriklau
hybridni technika kupriklau u toyotu/Lexusu je jednoduzsi nez v bezne aute ciste na benzin/naftu, motory pouzivaji u Toyota pro hybridni systemy atmosfericke s atkinsovim cyklem, takze levnejsi, vic to vydrzi a ma to idelani vykon v potrebnem spektru otacek
S panem „Anonymem“ nemá
S panem „Anonymem“ nemá cenu se bavit, na tohle téma určitě ne. On neví že metoda „ohraná deska“ už dávno vyšla ve win-win komunikaci z módy. Argumenty typu hybrid ala toyota je velmi spolehlivý pohonný řetězec ignoruje. Čím pan anonym asi jezdí? K věci: dnes jsem si v Tsusho prohlížel faceliftovaný Auris Hybrid TS v modré metalíze – nádhera!!! BTW, jel jsem tam na prohlídku po 135 tisících – bez závad.
tím líp, to nerozporuji a
tím líp, to nerozporuji a jsem tomu rád
ale stále 1000x poruchovější než čisté elektro-auto, které by mohlo klidně ujet i 1000 km, kdyby výrobci skutečně chtěli
astma by pak z měst úplně zmizelo
to velmi rád slyším, ale
to velmi rád slyším, ale čistě elektrické by poruchovost snížilo ještě o dalších 90 %
vyrábět auta z dojezdem 700 km jde velmi snadno, Tesla má 500, a to má ještě přední kufr
Realita Vám ale nedává za
Realita Vám ale nedává za pravdu, viz. článek výše.
Co kde jak zachrání je na diskuzi jinde. Nebylo by zlé se více informovat o vlivu elektromobilů na životní prostředí za jejic h životní cyklus – třeba zde:
onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1530-9290.2012.00532.x/full
O dostupných elektrických aut která by nahradila výhody hybridů moc není, alespoň tomu nenasvědčují pravě ti co rozhodují o jejich existenci – zákazníci. Možná je na čase abyste je na trh uvedl, lidé Vám utrhnou ruce.
samozřejmě lžeš, Tesla
samozřejmě lžeš, Tesla ujede 500km, a to má 700 koní
takže jde to
jsi jen vypláchnutý propagadnou, že to nejde
Vážený anonyme, my si
Vážený anonyme, my si tykáme? Pokud považujete Model S za levné masově dostupné EV, tak se nemáme o čem bavit. Váš projev se definuje jako trolling. Více na Vás nereaguji.
víš, Kuldo, Model S není
víš, Kuldo, Model S není jen drahý z důvodu baterií či motoru, trolle 🙂
Mnohem větší ekolog je
Mnohem větší ekolog je člověk, který si místo jednoho spalováku a jednoho elektromobilu koupí jen jedno auto, plug-in hybrid. A to mu splní vše, co očekává od obou aut. Do práce jezdí jako s elektromobilem a když potřebuje, nemusí řešit na dlouhé cestě na dovolenou dobíjení. Je to naprosto logický koncept. Navíc hybridy od Toyoty (Prius) jsou v podstatě nejspolehlivějšími vozy za poslední dekádu, takže bych byl s těmi vašimi body opatrný.
Mnohem větší ekolog je
Mnohem větší ekolog je rodina, která si místo 2 hybridů či rakovin pořídí jeden obyč, levný na dlouhý cesty a 1 elektro-motor s dojezdem kolem 100km
většinou totiž jde o rodiny, ne o 1 člověka, proto ten argument neplatí
navíc není hybrid jako hybrid, mnoho z nich ujedou sotva třeba 10 km, tedy naprosto k ničemu
Promiňte, ale na výrobu
Promiňte, ale na výrobu jakéhokoliv auta se spotřebuje tolik energie a vyprodukuje tolik škodlivin, že největší ekologové mezi námi jsou ti, co mají své auto už 20 let (případně žádné nemají) a plánují ho mít ještě hodně dlouho. A exhalace na tom moc nezmění, to je relativně malé procento celkových škodlivin.
víš, ono spousta nemá na
víš, ono spousta nemá na to, aby každý 3 roky kupovala auto 😉
proto je nejlepší vyrábět malá, levná čistě elektro-auta
tím všechny argumenty padají
prostě ekologické auto si může dovolit jen člověk bohatší, tedy tvůj argument naprosto padá, pár bohatších, co si koupí hybrida, ničemu nepomůže 😉
Vy o nějakých malých
Vy o nějakých malých levných elektro-autech víte? Když tak poraďte, protože mi vaše agitace proti hybridním automobilům připomíná styl „všichni jsou blázni jenom já jsem letadlo“
ty víš o nějakém levném
ty víš o nějakém levném hybridu? tvůj styl připomíná „všichni jsou blázni jenom já jsem letadlo“
prober se 🙂
http://www.hybrid.cz/test-toy
http://www.hybrid.cz/test-toyota-yaris-hybrid-hybridni-revoluce-konecne-zacina
takové prťavé auto za 400
takové prťavé auto za 400 tis kč? tak to je pěkné drahý 🙂
opět jen pro pár vyvolených, druhé auto do rodiny
2 km dojezdu? tak tomu se
2 km dojezdu? tak tomu se budu smát týden 🙂
Ale budete za pitomce,
Ale budete za pitomce, protože jste vůbec nepochopil princip a smysl hybridu.
asi jsi tu za pitomce,
asi jsi tu za pitomce, protože jsi vůbec nepochopil princip a smysl plugin-hybridu, který časem nahradí tyto nesmyslné hybridy 😉
Yaris není plug-in hybrid
Yaris není plug-in hybrid pitomče.
požadavek zněl levný
požadavek zněl levný hybrid, nic víc
4) hybrid se da ale
4) hybrid se da ale provozovat jako jedine auto (to se u elektromobilu da zatim vpodstate jen u Tesly, a taky ne vsude, pokud bereme bezneho zakaznika, samozrejme nekteri to zvladnou i s elektomobilem ktery ma dojezd na nabiti i mensi)
hybrid je proste na puli cesty, a nebejt hybridu tak by to elektromobili meli jeste tezsi, hybridy a hlavne plug-in hybridy ukazali ze elektrina je cetsa ktera vede k elektromobilu
a k te spotrebe, je to ruzne, ale ma zkusenost ted s 450h je takova ze na prumer ktery s nim mam, bych se s obdobnym autem v dieselu sotva priblizil, dobudoucna ale pokukuju po Tesle X
rekuperace, start-stop,
rekuperace, start-stop, prodloužení životnosti mechanických součástek (protože běží jenom když je elektromotor kaput) a tak podobně