Na začátku roku jsme informovali, že Slovinec ujel v elektromobilu 736 km na jedno nabití. Nyní Andrej Pečjak svůj rekord ještě o něco zlepšil.
foto: Andrzej Plachetko
V rámci exhibiční jízdy WAVE Trophy 2015 dokázal speciálně upravený elektromobil Metron 7 (původně minivan Mazda5) ujet 826,1 km. Neboli z Berlína do Karlsruhe na jedno nabití.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
REKORD: elektromobil ujel 1300 km na jedno nabití
Český rekord: elektromobil ujel 502 km na jedno nabití!
REKORD: elektromobil ujel v Číně 801,3 km na jedno nabití. Možná.
Kouzlo se ukrývalo nejen v 86kWh baterii přímo v autě, ale také další 22kWh baterii na vlečce za autem, která tu hlavní baterii v autě dobíjela.
Průměrná rychlost na cestě činila 72 km/h a vedla většinou přes vesnice a města, výjimečně po dálnici. Nikdy nebyla v běhu klimatizace.
Pokud někoho zajímá
Pokud někoho zajímá praktická spotřeba sériově vyráběného elektromobilu, nechť zkouší různé servery, sledující spotřebu benzínu či nafty nebo i provozní náklady. Už se na nich dají dohledat i elektrická vozidla. Například německý spritmonitor.de:
Tesla Model S P85. Je jich zde registrovaných 19, lze porovnávat kudy jezdili, s jakou spotřebou a za kolik.
Min. spotřeba 1,24 (divný údaj), průměr 20,71, maximální spotřeba 23,68 kWh /100 km.
Citroen C Zero, registrovány 2. Min. spotřeba 14,55, průměr 14,89, maximální spotřeba 16,01 kWh /100 km.
Mitsubishi i-MiEV, registrováno 11. Min. spotřeba 11,52, průměr 15,79, maximální spotřeba 20,11 kWh /100 km.
Je zajímavé to porovnávat s Citroenem Zero a Peugeotem Ion, když se jedná de facto o klony iMieV.
Peugeot Ion, registrovány 4. Min. spotřeba 14,16, průměr 15,40, maximální spotřeba 19,37 kWh /100 km.
BMW i3 (bez REX, tedy přídavného benzínového motoru pro prodloužení dojezdu, tzv. range extender, lze s ním dobíjet baterii), registrováno 7. Min. spotřeba 12,10, průměr 16,40, maximální spotřeba 22,48 kWh /100 km.
Nissan Leaf, registrováno 12. Min. spotřeba 12,22, průměr 17,42, maximální spotřeba 21,70 kWh /100 km.
Mia Electric, registrovány 2. Min. spotřeba 15,62, průměr 16,39, maximální spotřeba 16,71 kWh /100 km.
Smart Electric Drive, registrováno 19. Min. spotřeba 7,31, průměr 15,14, maximální spotřeba 22,73 kWh /100 km.
Tazzari Electric, registrovány 4.Min. spotřeba 13,54, průměr 14,02, maximální spotřeba 16,15 kWh /100 km.
Renault ZOE, registrováno 36. Min. spotřeba 2,25 (divný údaj), průměr 16,89, maximální spotřeba 27,98 kWh /100 km.
Renault Kangoo Z.E., registrován 1. Min. spotřeba, průměr i maximální spotřeba 24,25 kWh /100 km.
Byl jsem u toho, Andrej
Byl jsem u toho, Andrej žádnou vlečku neměl, dokonce jsem jej předjel , protože jsem měl „rychlejší kamion“. Většina cesty byla totiž po dálnicích. Jezdí se za kamiony pokud to jde. Je to úspornější, než jet pomalu po „landstrasse“. U nás tento „sport“ provozovat , díky kvalitě dálnic , provozovat nelze.
Zjistil jsem, že baterie v mém voze, které jsou 5 let staré a najeto mají 100 tisíc km jsou v lepší formě, než jsem čekal. Ujel jsem něco málo přes 400 ve dvou a plně naložený infrastrukturou pro nabíjení vozidel, která se Wavetrophy 2015 účastnila.
Z čech se , pro zajímavost , zúčastnila ještě jedna posádka, která však pro potíže nedojela do cíle, podobně jako dalších cca deset vozů. Není to žádná legrace, je to opravdu obtížné , ale ne tak, jako eToureurope.
Tu naše posádky absolvovaly úspěšně, a dojely obě do cíle. Více časem na http://www.elektromobily-os.cz-
lenze problem je co to stoji
lenze problem je co to stoji a ako a kde sa to dobija, no ?
u kohokoliv doma, skoro v
u kohokoliv doma, skoro v každém hotelu, restauraci či nákupním centru 😉
Když dojel na jedno
Když dojel na jedno nabití, tak asi nedobíjel, pokud nešvindloval. 🙂 Až na místě. Dobíjí se to u nabíječky a stojí to většinou méně, než kolik platíte doma za elektřinu.