Německý řetězec Aldi staví síť nabíječek pro elektromobily

Německo není právě rájem pro elektromobily a nedostatečná infrastruktura určitě není tím hlavním důvodem. Přesto, tamní řetězec supermarketů Aldi buduje u svých prodejen síť nabíjecích stanic.

Nabíjecí stanice u supermarketu Aldi v německém Düsseldorfu
foto: RWE/Aldi

První nabíjecí stanice byla otevřena u Aldi v Düsseldorfu. Byla postavena ve spolupráci s a využívá nabíjecí stanici QC20 portugalské společnosti Efacec. Nabíjení je zdarma.

Maximální nabíjecí výkon je 20 kW. Nabíjet je možné přes , CCS a Type 2. Energie pro nabíjení je vyráběna v solární elektrárně na střeše supermarketu. Během následujícího měsíce vyrostou tyto nabíjecí stanice v 50 dalších lokacích.

tisková zpráva

123 Comments on “Německý řetězec Aldi staví síť nabíječek pro elektromobily”

  1. Protože se tu pěkně
    Protože se tu pěkně rozběhla diskuze, tak dodám odkaz natu studii MMF a přidám kratší komentář.

    Těch 5 a něco bilionů USD/rok se skládají ze dvou částí, jedná se o přímé a nepřímé dotace pro těžbu, zpracování a pálení fosilních paliv (asi osmina celkové částky) a externality (škody, za které se nemusí platit).
    Ty prachy jsou více než HDP Německa nebo Japonska a asi polovina HDP Číny.
    Většina těch prvních dotací je pro ropu a zemní plyn.

    1. Jen dotaz, je tam bilion
      Jen dotaz, je tam bilion jako 10e9, nebo jako 10e12? TO bývá vždy problém u angloamerických textů. Ale jak se dívám, tak je to opravdu v tisících miliard ten graf. IMF nemusím, nemám k nim takovou důvěru, uvidím co na toto bude říkat za rok, dva AIIB, pak budu moct si udělat názor oněco objektivnější.

      nicméně zde jsem narazil na zaímavý dokument
      lazard.com/PDF/Levelized%20Cost%20of%20Energy%20-%20Version%208.0.pdf
      jen k té firmě, aniž bych dělal reklamu (by´t na net si může dát kde kdo kde co) lazard.com/about-lazard/

      1. V originálním (anglickém)
        V originálním (anglickém) textu jsou to „trillions“ (10^12) dovolil jsem si použít český překlad na „biliony“ a připojil jsem srovnání s národními HDP.
        Ten text od Lazardů znám a rád se na něj odkazuji. V USA už se to bere vpodstatě jako hotová věc, že nové uhelné nebo jaderné elektrárny se nevyplatí stavět (pokud jste neprovedli úspěšnou regulatory capture) a není jim pomoci, naopak po starých uhelných elektrárnách jde EPA (přísnější limity) a Sierra Club (kampaň Beyond Coal). Aktuální čísla jsou jasná, v USA bylo letos (leden-duben) 84% nových elektráren větrných nebo solárních, zbytek plyn. A těm plynovým už taky zlaté časy skončily.

        1. Taky jsem si to ověřil
          Taky jsem si to ověřil potom co sjem se díal do grafů, že jste to převedl.

          Je ale otázkou jestli mají vyřešeno co dál, uzavření elektrárny je to nejmenší, trochu složitější je nahradit její výkon a nejsložitější její produkci a diagram dodávek.

          Baterie mohou představovat riziko pro okolí, pokud budou velké, tedy v případě poruchy a požáru, nevím jak jsou baterie pro automobily, nebo stacionární, navrženy, ale některé lithiové mohou při kontaktu se vzuchem, třeba po průstřelu, vzplanout, a lithium reaguje s vodou za vzniku LiOH, což je hydroxid, velmi nepěkná látka. Pokud budou baterie v domech, pak bude zase velmi zatěžováno vedení, při vzdálenostech jednak vzniknou i při HVDC relativně velké ztráty a navíc samotná distribuce do domů bude násobně ztrátovější než v Evropě, při ztejném proudu a vodičích jsou čtyřnásobné.

          pPoblém USA je, zároveň je to i výhoda, že po velkou část minulého století byla její elektrizační soustava zanedbávána, elektrárny se nestavěly, stejně tak vedení, to trvalo asi do poloviny 70. let, na rozdíl od ČSSR kde se musela obnovit soustava po válce, následně se začaly budovat velkoelektrárny (Hodonín, Orlík, Slapy, Lipno), aby se v 70. a 80. letech navázalo Průnéřovem, Tušimicemi, Počerady, samozřejmě pak našimi jaderkami. V USA byl přístup trohu jiný a k obnově je přiměly až výpadky proudu ve velkých aglomeracích. Navíc si dovolily společnosti plýtvat vodními zdroji, mám seznam několika desítek míst kde by mohly být hydroelktrárny postaveny, nebo kde byly v minulosti a jsou třeba padesát let odstavené, přitom i z dnešního pohledu to nebyl zanedbatelný výkon a jejich hráze nebyly nějak vysoké, mnohdy jen pár metrů.

          Problém bych viděl v tom že se uhelný průmysl evzdá jen tak lehce, podle mne je za současným protijaderným postojem některých skupin v Japonsku i jisté financování ze strany těžařů v USA, kterým se tak zvýšila možnost vývozu uhlí, kterým je částečně výpadek jádra nahrazen

          Kdyby u nás byla nějaká organizace takto úspěšná, tak za asi rok nebude mít co dělat s naším počtem uhelných elektráren. Přestože Sierra Club vypadá relativně rozumně, v protovnání s poloteroristickou green peace. Byl bych raději k úplnému zákazu uhlí opatrnější, minimálně u nás nebo v situacích, že je daná elektrárna zároveň zdrojem tepla pro CZT, nebo určité množství uhlí vyžaduje její technologie pro efektivní zpracování biomasy. (Např. Hodnonín potřebuje ve směsi v kotli asi 30% uhlí aby dosáhl plného výkonu)

          1. ad co dál – S tím nemají
            ad co dál – S tím nemají problém, jsou v tomto směru na tom podobně jako v Evropě, mají přebytek zdrojů a klesající spotřebu. Navíc tam mají celé oblasti (zóna PJM – SV USA), které už se oprostily od „centrálního plánování“ ve formě odběrových diagramů. Dodávky a regulační služby se realizují formou online implicitních aukcí, funguje to skvěle, hlavně když do regulace pustili i opatření na straně odběratelů (pustím/nepustím ten obří bojler, mražák, kompresor,… podle potřeb sítě a nechám si zaplatit).

            ad baterie – do stacionární aplikací nepotřebujete nějakou extrémní hustotu náboje, takže pokud z toho máte strach, jsou bezpečné chemismy (Aquion – elektrolyt lze bezpečně pít). A stejně pro ty baterky musí postavit nějakou budku nebo jsou v kontejneru, aby na ně nepršelo.
            Baterie v domech naopak vedení odlehčují, už s relativně malou baterkou dokážete krásně vyrovnávat odběry, takže třeba v rodinném domě (2-3 MWh/rok) jste schopen vytvořit stabilní odběr ze sítě okolo 300 W místo několika kW „zubů“. To má akutálně v ČR i svoji cenu v platbách za jistič. Ne nadarmo třeba v Kalifornii instalují distibuované bateriové systémy do míst, kde je v špičkách přetížená síť, je to podstatně levnější než přestavba vedení.

            ad elektrárny v USA – v USA v 60. a 70. letech stavěli elektrárny jak zběsilí. Přešvihli to tak, že mnoho elektrárenských společností skoro nebo úplně zkrachovalo a na dalších 20 let měli přesycený trh. Jinak na evropské poměry mají přenosovoé a distriuční soustavy v opravdu zoufalém stavu.

            1. Ad2
              O pitném elektrolitu

              Ad2
              O pitném elektrolitu jsem nevěděl, samozřejmě že budou v nějaké boudičce, no možná by nebylo na škodu využít některé, architektonicky zajímavé, staré elektrárny, pro tento účel.
              Samozřejmě záleží na tom jak to nastavit, ale pokud by se měly využít k uložení energie z OZE baterie v domech, pak by tam byly zuby snad ještě větší než nyní. Pokud by měly fungovat tak že když je v síti přebytek, tak berou co jde a když ne, tak se jede z baterií. Když jsem kdysi dělal graf spotřeby doma, asi jen tak týden, pk mne přestalo bavit každodenní dobývání se do skříně na chodbě, tak spotřeba byla 8-10kWh/den, od té doby se to podařilo snížit, pokud by měl mít byt zásobu na dny a nabít se v krátké době, pak by odběr byl velký, jinak ano, jsou schopny vyrovnat zuby, divím se že ještě nějaká taková zařízení nezačaly propagovat elektrárenské společnosti.

              Ad3
              Právě proto začali savět tolik elektráren, stejně to bylo s jadernými o desetiletí později, protože měli problémy s dodávkami.

              Ad1
              Pokud má systém pracovat stabilně a dlouhodobě, budou se muset objěvit akumulační kapacity dlouhodobého charakteru, k tomu bude stačit ani aplikovat opatření na straně spotřebitelů.

              1. Ad2 – O jednom takovém
                Ad2 – O jednom takovém projektu s přestavbou staré uhelné elektrárny (krásné režné zdi, velká prosklená okna) na baterii jsem už četl. Bohužel si nepamatuju, kde přesně to je. Je to někde na východě USA nebo v Austrálii. Má to svoje výhody, dráty a trafa už tam jsou.
                Proč bych si měl dělat zásoby na dny dopředu nějakým brutálním dobíjením a pak jel jen na baterku? Je to drahé a baterky to ničí. Mnohem lepší je buď sosat stabilně málo nebo sosat v závislosti na ceně elektřiny (VT ne, NT ano). Jinými slovy navenek se budu chovat jako nejoblíbenější odběratel klasických energetiků (hliníkárna, stabilní odběr) a uvnitř baráku ať si spotřeba lítá nahoru, dolů.
                Ad3 – Dlouhodobé akumulační kapacity nejsou třeba, to je jen mýtus. V reálu se fakt hodí mít krátkodobou akumulaci na max. denní cyklení (provoz 4-6 hodin naplno) a k tomu mít další zdroje, které lze zapínat a vypínat podle potřeby a které mají náběh výkonu do několika hodin. To se dát realizovat s uhlím, plynem, vodou, biomasou, bioplynem, mazutem, naftou, syntetickými palivy, … Základem je, aby to mělo malé náklady na výstavbu, protože to pojede tak 10-15% času v roce.
                A samozřejmě lze dlouhodobě (sezónně) a velmi levně skladovat některé služby, které elektřina poskytuje, například zimu nebo teplo.
                Teplo třeba v létě naperete do podzemního „zásobníku“ (díra v zemi) a v zimě si ho až 80% vezmete zpátky.

                1. Ad2
                  Právě takové stavby

                  Ad2
                  Právě takové stavby jsem měl na mysli, staré budovy, u kterých je historická a architekntonická hodnota taková, že jen těžko ji lze nahradit moderní stavbou, která by na místě mohla vzniknout.

                  Šlo mi o to, že by baterie mohly takto být využity ke stabilizaci sítě, nebo alespoň tak jsem to pochopil z dřívějších popisů, ale zjevně se to mění rychleji, než jsme čekal, když řed pár lety přišel Siemens s jeho bateriemi v kontejnerech tak jejich využití mělo být právě jak jsem popsal, při přebytku odebírat co to dá a pak až je proudu nedostatek tak dodávat. Samozřejmě ekonomičtější se jeví Váš postup využití.

                  Ad2
                  Díval jsem se na nějaké grafy z Němeka, problém je ten že tam bylo období několika dní, kdy dodávky z OZE nebyly ideální, pokud se zřekneme naprosto všech fosilních zdrojů, pak dlouhodobé kapacity třeba budu.
                  Tepelnou akumulaci jsem počítal v diskusi pod článkem ne ekobydleni: ekobydleni.eu/vetrna-energie/nemecko-investuje-30-miliard-do-vetrnych-elektraren-na-mori

                  Výhoda takového řešení je ta že by takto mohlo jít nahradit část nafty na železnici.

                  Pokud by měly být zdroje, například mazutové (předpokládám že elektrická letadla jen tak nebudou, tedy ropa se stále bude rafinovat), levné a v provozu třeba 800h ročně, což je těch cca 10%, pak by ale nemuselo být nutné využívat BAT a limity by pro ně mohly být mírnější. Využití kapalných paliv by v těchto případech bylo patrně výhodnější, než využívání uhlí, jelikož má vyšší energetickou hustotu a netrpí ztrátou těkavých složek jako uhlí na otevřené skládce.

                2. Děkuji za diskusi a jako
                  Děkuji za diskusi a jako bonus přidávám text o tom, k čemu všemu jsou a mohou být použity stacionární baterie. Není toho málo. Protože to je pořád drahá sranda (i když ceny jdou rychle dolů), budou samozřejmě nejvýhodnější ty instalace, které budou mít příjem z co největšího množství poskytovaných služeb.

                3. Já Vám také děkuji, dal
                  Já Vám také děkuji, dal jste mi mnoho podnětů, někdy si to můžeme zopakovat.

          2. ad uhelný průmysl – ti se
            ad uhelný průmysl – ti se rozhodně snadno dát nebudou chtít, ale na druhou stranu je třeba poznamenat, že společnosti těžící uhlí jsou prakticky bezcenné (50x nižší hodnota než ropné při podobném objemu těžby „energie“). Co má naopak cenu jsou právě uhelné elektrárny, ale ty v rozvinutých zemích (EU, USA, Japonsko, Austrálie, apod.) prakticky nemáte šanci postavit, nejsou konkurenceshopné a budou se už jen zavírat, ať z ekonomických nebo technických důvodů.
            Součástí té kampaně od Sierra Clubu je rozvněž velmi úspěšné blokování výstavby uhelných terminálů pro nakládání lodí US uhlím na export. Současné kapacity exportu jsou naplněny a nové nebudou.

            ad u nás – Když si vezmeme, že se už asi 15 let vyváží polovina výroby z českých hnědouhelných elektráren (300 milionů tun uhlí, pro teplárny na 100 let), tak na podobný likvidační tlak už je aspoň 10 let pozdě, už dávno mohlo být pozavíráno dost těch nejhorších a nejméně účinných elektráren a limity by se nemusely vůbec řešit, životnost ložisek by byla vyšší než elektráren. Zákaz uhlí není (kromě co vím Dánska od 2030) aktuální, stačí jen trvdě trvat na to, že těžaři si uhlí (veřejný statek) musí koupit, ne dostat jen povolení k těžbě a možná ještě tvrději trvat na minimalizaci externalit (emise škodlivin, emisní povolenky na zbytek), vychcípají přirozeně samy od sebe v okamžiku, kdy už za ně bude relavantní náhrada.

  2. Je zajímavé – protože to
    Je zajímavé – protože to je zdarma – že šli do partnerství s RWE a stavby nabíjecích stanic. Tedy drahého řešení s výstavbou a náklady.
    Protože šlo provrtat díru a dát na zeď Aldi zvenčí pár zásuvek 16A 230V, pár zásuvek 400V 32A a k tomu všemu velkou zelenou ceduli dobíjecí místo pro elektrovozidla. A bylo to zdarma za setinu nákladů a práce s tím spojené. To bych čekal u diskontního řetězce.
    Anebo se opravdu chovají jako diskont a RWE ta místa pro stojany před svými obchody hezky komerčně pronajali a elektřinu tam platí taky RWE :-).

    1. tak tak. Vygooglováno =
      tak tak. Vygooglováno = jedna fotka s egolfem do článečku, druhá s i3 do druhýho článečku. Ano spíš to vypadá na reklamu na „dobro“ od RWE ikdyž všici víme… 😉 Ano pár desítek zásůvek 3fáze 400V32A za pár €jro na megaparkovištích obchoďáků bohatě stačí. Ale zdá se že se do toho víc motá politika a budoucí kšefty s elektrikou aneb PROČ TO DĚLAT JEDNODUŠE KDYŽ TO JDE SLOŽITĚ na týdle planetě

    2. Dobrý den pane
      Dobrý den pane kolego,

      průměrná doba nákupu v těchto marketech je 20-30min. je tedy jasné, že aby nabíječka na něco byla, museli zvolit DC nabíjení 20kw, kdy třeba Nissan Leaf za tuto dobu získá cca. 60km dojezdu, v případě AC nabíjení o kterém mluvíte by získal cca. 10 km.(orientační výpočty) Pokud jde o velké nákupní centrum, kde je spotřebitel třeba 2 a více hod, tam je AC nabíjení projektování o správně. Děkuji Milan

      1. V tom případě klobouk
        V tom případě klobouk dolů a tleskám. Protože mají promakaný obchodní model a znají svého zákazníka. Takže vědí, co mu adekvátně nabídnout vzhledem k jeho době nákupu. Aby si dobil slušnou porci kilometrů, ale současně nestál a s nabitým autem neblokoval stojan, když by tam nabízeli 50 kW ryhclonabíječku.
        Bráno z mého pohledu, tak bych u Peugeotu Ion asi nakonec u běžné AC zásuvky 230V 16A ani nevytahoval nabíjecí kabel. Protože za půl hodinky s palubní nabíječkou auta 3,6 kW a silnějším nabíjecím kabelem 230V 16A bych nabil max.1,8 kWh do 16 kW baterie. Což nejsou ani 2 dílky baterie z 16 a při běžné městské jízdě sotva 18 km. Takže jen v případě nouze.
        Kdežto pokud svoje auto nabíjím DC 20 kW přes rychlonabíjecí zásuvku CHAdeMO, tak tam za půl hodiny nacpu 10 kW a to už je 2/3 baterky a dojezd 90 km. To má smysl. A čím větší vůz s větší baterií (třeba Nissan Leaf má 24 kW), tím je to smysluplnější.

      1. Ja sleduji situaci v Nemecku
        Ja sleduji situaci v Nemecku kolem EV prakticky a teoreticky uz hodne let. Naopak si myslim, ze „tisice nabijecich stanic“, jak pisete, je stale dramaticky malo. Mysli si to zrejme i E. Musk, protoze porad v Nemecku navysuje pocet Superchargeru ( trebaze zeme je uz temer 100% pokryta) a to i na ukor jejich vystavby jinde v Evrope, kde uz se mely davno zacit stavet. V soucasne dobe je jich v BRD ve vystavbe 8 !! Nemec si koupi EV, az mu bude stat nabijecka na dostrel od jeho domu s garazi..

        1. němec si koupí
          němec si koupí elektromobil až když mu dá vláda příkaz, až když to bude národní zájem, národní hrdost a až to bude německý elektromobil. Německá konkurence k TESLA MODEL S/X zatím neexistuje, takže není důvod aby si němec masově kupoval elektromobil, echt americký 😉
          kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/

          1. Nejde o to, k cemu jsou
            Nejde o to, k cemu jsou Superchargery urceny ( apropos, kde jste na to prisel? ), ale k cemu se pouzivaji. Napr. v Amsterodamu ( a je jich tam 8 !! ) jsou temer nepretrzite obsazeny mistnimi Tesla taxiky, zdarma. I ten Nemec, stejne jako kazdy clovek, dava jaksi prednost nabijeni zdarma, ze..

            1. U dražších modelů Tesla
              U dražších modelů Tesla S je po dobu životnosti vozu nabíjení bez poplatku. Přesto 95% nabíjení probíhá v garážích Pomalým placeným nabíjením . Rychlo-nabíjecí stanice je potřeba hlavně budovat na rychlostních silnicích, kde řidič většinou nemá čas na dlouhé zastávky. U obchodních center Je i ta pomalá nabíječka přínosem.

              1. S temi procenty bych si
                S temi procenty bych si vubec nebyl tak jisty..Napr. ve mestech jako Londyn, Amsterodam jezdi v kazdem kolem tisice Tesel S a tamni SuC jsou stale obsazene jejich mistnimi majitely . Proc by meli nekde platit za pomale nabijeni , kdyz SuC ve meste jsou zdarma a jeste k tomu daleko rychlejsi !!! V Londyne je stale vice SuC a Tesla to take zduvodnuje : mistni majitele vozu bydli casto v cinzacich a nemaji tudiz moznost nabijet doma, nemajice vlastní garaz atp…. Nejpodstatnejsi cast majitelu Tesel v zap. Evrope bydli ovšem ve svych domech s garazemi a tam maji nainstalovane sve vlastni nabijecky..Těchto majitelu Tesel je drtiva vetsina..Staci si cist jejich prispevky na Tesla klubech..Amsterodam je cim dal vic „nacpan“ verejnymi nabijeckama pro vsechna EV na ulicich..Dnes jsou jich tam stovky..Presto maji z vyse uvedenych duvodu SuC u vozu Tesla prednost..Stejne jako SuC pobliz jinych mest v zap.Evrope

      2. NAVRHUJI HYBRID.CZ ÚPRAVU
        NAVRHUJI HYBRID.CZ ÚPRAVU PRO VKLÁDÁNÍ ODKAZŮ JAKO MÁ AUTO.CZ, TZN. ŽE PŘI KLIKNUTÍ NA ODKAZ SE AUTOMATICKY OTEVŘE DALŠÍ ZÁLOŽKA!! NE JAKO DOPOSUD, ŽE SE ODKAZEM PŘEPÍŠE PŮVODNÍ ČLÁNEK HYBRID.CZ. DĚKUJI ZA POKROK DO 21.STOLETÍ 🙂
        kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

                1. Chrome vládne
                  Chrome vládne prohlížečům, jeho podíl překročil 46 %
                  root.cz/zpravicky/chrome-vladne-prohlizecum-jeho-podil-prekrocil-46/

                2. Protože je tak primitivní,
                  Protože je tak primitivní, že ho zvládne kdejaká trubka 😉

                3. protože je tak skvělý a
                  protože je tak skvělý a snadně ovladatelný a nezaplácaný milionem nastavování jako iex :DD Ikdyž, pravda, vyžaduje větší hardwarové nároky, pro starý šroty to není :DDDDD

                4. Ano, je tak skvělý, že se
                  Ano, je tak skvělý, že se v něm nedají nastavit ani základní věci, o pokročilých raději ani nemluvě 😀

                5. IE je dnes úplně někde
                  IE je dnes úplně někde jinde, trubko 😉 Nehledě na to, požívám FF. Ale kdybys nebyl taková trubka a PC negramot, tak bys mohl vědět, že stačí při kliknutí na odkaz podržet ctrl a otevře se ti to taky na nové kartě 😉 Pak ti ještě doporučuju použít klávesovou zkratku ctrl+tab, aby ses přepnul na tu nově otevřenou kartu a nemusel se namáhat klikat myší, protože to je pro tebe asi velký problém (v kontextové nabídce pod pravým tlačítkem máš možnost „otevřít odkaz na nové kartě 😉

                6. strč si svý nevyžádaný
                  strč si svý nevyžádaný doporučení za klobouk hochu! už chápeš? 🙂 Chrome a automatický otvírání odkazů na další záložku, tečka 🙂 Kdo si počká, možná se i dočká. Hybrid by byl sám proti sobě kdyby toleroval odvádění pozornosti a utíkání čtenářů na jiný servery, to je reklama za peníze, tos nevěděl :))

                7. Ne, já jen chápu, že jsi
                  Ne, já jen chápu, že jsi naprostá trubka, která ani neumí pracovat s prohlížečem 😉

                8. ale ja nejsem naprosta
                  ale ja nejsem naprosta trubka ty trubko a umim pracovat s prohlizecem i bez tvych skvelych nevyzadanych doporuceni. iEx jsem pouzival naposledyyyy uz si ani nevzpominam 2008?? takova srrrr uf to byla uleva prejit na skvěly intuitivni jednoduchy chrome. No pak někdy chcipla mozila pak opera a ted poni nestekne ani čokl :DDDD Uvidíme v září na 10tkách mladej a ted uz nevotravuj PS: jaka je klavesova zkratka na zvyžený prostředníček víš?? :DDD

                9. Koukám, že neumíš ani
                  Koukám, že neumíš ani používat vlastní prsty, když na to potřebuješ klávesový zkratky 😉

      3. vyčetl jsem, že v celém
        vyčetl jsem, že v celém Německu je celkem 27 rychlonabíjecích stanic Chademo. Jako německého majitele elektromobilu by mě vůbec nezajímalo, že mám ve státě k dispozici tisíce běžných zásuvek, protože běžnou zásuvku mám doma. Pokud vyjedu mimo akční radius svého EV z dosahu zásuvky své garáže, potom mě zajímá síť rychlonabíjecích stanic. Nechci nikde trávit 5-10hodin a čekat na nabití. Tzn. dle mého názoru nedostatečná síť rychlonabíjecích stanic je zásadním problémem nízkého prodeje EV v Německu stejně jako u nás.

                1. no jo tak 3ks (4tou jsem
                  no jo tak 3ks (4tou jsem nenašel ) jsem prehlednul, tak ne 37 ale 40, ikdyby jich bylo 50 tak s rozmnožením MODEL S a LEAF na desítku tisíc je to stále málo myslím. Až přijedeš k superchargeru a bude plno, musíš čekat. Mají od sebe 50-80km to není málo. JE POTREBA PŘIDAT, AŽ JICH BUDE TISÍC A U KAŽDÝHO OBCHOĎÁKU BUDU SPOKOJEN A BASTA. 50ks JE DOBRÝ ALE FURT MÁLO 🙂

                2. Nemluvme o rozmnozeni – jak
                  Nemluvme o rozmnozeni – jak se co bude rozmnožovat nevite Vy ani ja. Vychazejme ze soucasne situace, ze.. A ta je takova, ze zřídka kdy vidim u Superchargeru v BRD stat jedine auto Tesla..
                  Projizdim BRD od zapadu na vychod 7-8 krat do roka a pokazde kouknu cestou na 3-4 mista s Supergargery. Nikde nikdo..
                  S jakym jejich poctem Vy jste nebo budete spokojen, je pro rozvoj EV uplne jedno..

                3. to je pravda, ale přibývat
                  to je pravda, ale přibývat jich bude, takže pak se musí přistavět. Ale jak psal Zbyněk výše, v každým městě není, u každýho obchodáku taky ne. A to je problém, některý lidi jsou líný jet dobíjet i na druhý konec Prahy natož do 50km vzdálenýho města. Benzínky dnes máte v každým městě 2 ba 3ks. A to je prostě rozdím. Nejdůležitější bude POKRÝT OBCHOĎÁKY = SPOJIT PŘÍJEMNÝ S UŽITEČNÝM 😉 Takže 50ks SUPERCHARGER + 30KS CHADEMO na Německo je málo a 100ks bude furt málo

                4. Kdo je liny, hlavne
                  Kdo je liny, hlavne mentalne, asi nikdy neprijde na to, aby si koupil EV. Zaplatpanbu…Vse je v rovnovaze.. Jak ma byt..Tot vse..

                5. vidis jak jsou
                  vidis jak jsou obsazene
                  youtube.com/watch?t=27&v=ptEIXp_gVDg

        1. Supercharger
          Supercharger Tesla
          Supercharger Europe
          Podle mapy jsem napočítal v Německu 40 +/- nabíjecích center Tesla s 235 +/- nabíjecími stojany supercharger .
          To je průměrně 6 Supercharger na jednom nabíjecím míště . V porovnání ve Švýcarsku je 8 nabíjecích míst Tesla s 40 stojany Supercharger .Pro Česko jsou panovány 3-4? ( Praha, Humpolec, Olomouc,Teplice ? ) do konce roku 2016 Jeden je blízko hranic, a není vidět jestli je to u nás, nebo u sousedů.
          Podle mapy supercharger Plánovaného rozvoje ještě přibudou v Německu, asi ještě (2)? nabíjecí místa do konce roku 2016 Takže se dá říci že Německo má už vybudovanou Hotovou sít Tesla Supercharger.
          K těm prodejům

          -Uznávaní odborníci v Německém automobilovém průmyslu. Ještě nedávno tvrdili, že pro elektromobily nenastal ten správný čas.
          -Malo kdo I v „Bohatém“ Německu si může dovolit provozovat dvě auta současně, když už tet, má jedno zánovní, tak proč kupovat další a ješte řešit problém ve městě s parkováním u dalšího auta.
          -Technologie musí ukázat, že je spolehlivá. Hlavně Akumulátory musí v praktickém provozu obhájit svou deklarovanou životnost .
          -Elektromobily zažívají renesanci. V elektromobilu je použito mnoho nových technologii, které musí v dlouhodobém horizontu obhájit spolehlivost a životnost.
          Změna bude postupná
          Lidé musí vidět, že elektromobily jsou už léta v provozu. Najezdily tisíce kilometrů a to bude teprve neprůstřelný důkaz, že jsou spolehlivé .
          Chce to prostě čas .

          1. s Teslou máte pravdu – to
            s Teslou máte pravdu – to ovšem dle mých info není veřejná síť, ale je to síť určená pouze pro majitele vybraných modelů Tesla – omlouvám se pokud se pletu. Majitelé aut ostatních výrobců potřebují opravdové veřejné rychlo DC dobíjení přes Chademo. Cca 40ks stojanů po celém Německu je opravdu pro Němce žalostně málo. Jinak kdo podle Vás ty tisíce km najezdí, když ne lidé. Tvrdíte , že lidé něco musí pochopit a poznat atd . Sám EV mám víc jak 10let, objednávám už třetí EV takže si myslím, že mám představu, co je pro provoz EV opravdu potřeba – kvalitní veřejná síť , kterou zatím nemá ani Německo.

                1. Dobijeni zdarma je pro
                  Dobijeni zdarma je pro všechny Tesly, pane…Studujte..

                2. ale copak? už máme různé
                  ale copak? už máme různé modely? studujte pane…

                3. Pro všechny momentalne
                  Pro všechny momentalne prodavane Tesly, pane..Snad ted pochopite..Zda se opravdu, ze jste chudsiho ducha…nemylil jsem se..

                4. finální reakce: můj
                  finální reakce: můj názor – i 100 rychlonabíječek v D je zcela nedostatečné. Kolik tam má Tesla SC je bezpředmětné, protože je jiný uživatel EV nemůže využít a nelze tedy hovořit o veřejné síti. Věřím, že to pochopíte. To, že se necháváte unést k osobním výpadům je Váš problém. Jen jsem řekl svůj názor k tématu – Vás hodnotit nebudu – případný čtenář si obrázek udělá každý sám.

                5. Ano Zbynku,
                  myslim, ze i 80

                  Ano Zbynku,
                  myslim, ze i 80 000 rychlonabijecek v D je mnozstvi zcela nedostatecne..Mate pravdu…Dokud nebudou stat u kazde benzinove pumpy, tak je to k nicemu..Hallelujah…Amen…

                6. vidis jak jsou
                  vidis jak jsou obsazene
                  youtube.com/watch?t=27&v=ptEIXp_gVDg

                7. první modely a s 60kwh
                  první modely a s 60kwh baterkou myslím že neměly … jen za priplatek. A potom Elon rozsíril to na všechny nebo se mi to plete??

                8. Je to tak trochu
                  Je to tak trochu slovickareni..Superchargery jsou pro všechny Tesly S zdarma, ale levnejsi modely musí jednorazove investovat a prikoupit si k nabijeni kabel, který mají drazsi modely zdarma.

                1. Takze si to nakonec
                  Takze si to nakonec shrnme..Kdyz si kupec Tesly S 60 kWh JEDNORAZOVE koupi kabel, ma dozivotne pristup k Superecharger ZDARMA !! PRODAVA se zatim jen 1 model a to je Tesla S. Specifikace Modelu X jsou stale nezname, stejne jako informace o jejich kabelech pro nabijeni. Tam tedy neni o cem mluvit. Takze jinymi slovy : VSECHNY v soucasnosti prodavane modely Tesly maji pristup k Supechargerum DOZIVOTNE ZDARMA.Ty, ktere nejsou vybaveny nabijecim kabelem, si ho muzou zakoupit.

                2. jakym nabijecim kabelem???
                  jakym nabijecim kabelem??? To jakoze si vozite nabijeci kabel sebou na SuperCharger? 😀

                  Abych to uvedl na pravou miru… Ty verze/modely, ktere nejsou vybaveny prislusnym softwarem si SC muzou aktivovat za jednorazovy poplatek. Ve vyjimecnych pripadech dokonce docasne zadarmo. Rozhodne k SC ale nepotrebuji zadny kabel 😉

            1. Tesla Motors svou sít
              Tesla Motors svou sít Supercharger za určitých podminek nabídla i ostatním automobilkám, ale nikde jsem nevypátral, že by tuto nabídku někdo využil?
              Majitelé elektromobilu Tesla mohou využívat i veřejné sítě jako ostatní. Jsou ve výhodě, mají víc možností.
              Dnes elektromobil v převážné většině vlastní nadšenci .Když opomenu ty co si mysli, že je elektromobil slepá cesta vývoje . Značná část veřejnosti (lidí) vnímá elektromobil jako něco předraženého a prakticky nepoužitelného s nízkou životností akumulátoru.
              Na etapové zastávce Elektro Marathonu Kiev- Ostrava- Monte Carlo . Jsem si popovídal se správcem vozového parku na magistrátu města Ostravy . Jak bojuje s úředníky, aby pro služební cesty využívali dostupné EV. „Jsou tam i takoví, kteří půjdou raději pěšky, než řídit EV“. Par zapřisáhlých nevěřících, se mu podařilo už přesvědčit.
              S EV Jezdím pátou sezonu a mám nejezděno necelých 40 tisíc km. Výhledově nákup nového EV neplánuji. Nejsou fondy.

              1. Je to beh na dlouhou trat.Ja
                Je to beh na dlouhou trat.Ja ziji od r.89 napul v NL a jezdim „samozrejme“ na LPG. Nicmene trvalo mi leta, nez jsem tomu prisel na chut ( az kdyz mohla byt nadrz misto rezervy a kufr neztratil kapacitu ). Kdybych v NL dlouhodobe nezil, asi bych zustal stejne konzervativni, jako stale vetsina ceskych ridicu a LPG bych si nikdy neporidil. Ted mam objednanou Teslu X a je to stejny pribeh – jak pres kopirak. S tim rozdilem, ze Tesla je podstatne drazsi, nez LPG prestavba..

                1. Kvuli vyvoji kridlovych
                  Kvuli vyvoji kridlovych dveri se zpozdilo uvedeni modelu X min. o rok. Co Musk nakonec po vsech dlouhych proverovanich pusti do sveta, je zatim vzdy perfektni. Auto si sam nejdriv projedu v nektere z prodejen, az pak se definitivne rozhodnu. Zadni dvere u auta pouzivam principialne minimalne, a predni jsou klasicke.Taky bych je nemusel, nicmene s nema je model X velmi atraktivni. Proc ne, nakonec..

          2. Mate pravdu..Je to prilis
            Mate pravdu..Je to prilis nove…Zrovna jsem na Tesle cetl, ze american na ni najel najel uz 100 000 km. Az to bude 1 000 000, bude urcite vice duvery…. Zatim jsou vsichni majitele Tesel tak trochu pionyri. I se tak chovaji..Je to dojemne sledovat na Tesla klubech v zap.Evrope, jak si nezistne sdeluji zkusenosti o provozu, tipy na ruzna vylepseni napr. puvodnich sedacek apod.

          1. Fossil fuels get global $5.3
            Fossil fuels get global $5.3 trillion ‚subsidy‘: IMF report

            The IMF estimates that governments are providing a $5.3 trillion US „subsidy“ to the fossil fuel sector in 2015 by failing to account for its harmful effects on the environment and human health.

            Described as a „post-tax“ subsidy, the figure doesn’t take into account the pre-tax incentives used to encourage exploration and production, and is still much larger than ever before calculated.

            Only about one quarter of the damage the IMF estimates is from climate change – the rest is from poor air quality and pollution of land and water from fossil fuels.

            „The fiscal implications are mammoth: At $5.3 trillion, energy subsidies exceed the estimated public health spending for the entire globe,“ IMF economists Benedict Clements and Vitor Gaspar wrote in a blog post accompanying the report.

            The authors suggest getting rid of this subsidy will put money into government coffers for more important efforts, such as education and health.

            More than half the damage occurs in China, where human health is being affected by pollution from coal and other fossil fuels. The IMF estimates China’s „post-tax“ subsidy at $2.3 trillion US.

            However, both advanced and developing economies are affected. Some of the biggest offenders:
            ■U.S. ($699 billion).
            ■Russia.
            ■European Union.
            ■Japan.

            No specific figure is mentioned for Canada.

            Coal receives the biggest „post-tax“ subsidy, followed by petroleum and, at a fraction of the impact, natural gas and electricity derived from fossil fuels.

            The paper suggests that the world has an unprecedented chance with today’s low oil prices to reset the costs of fossil fuels to a level more in line with the damage they are doing.

            It hints at carbon taxes as an efficient means of pricing in the full cost of fossil fuels.

            „Environmental damages from energy subsidies are large, and energy subsidy reform through efficient energy pricing is urgently needed. While there may be more efficient instruments than environmental taxes for addressing some of the externalities, energy taxes remain the most effective and practical tool until such other instruments become widely available and implemented,“ the paper said.

                1. Me to nepusti ho tam dat.
                  Me to nepusti ho tam dat. Proto tam neni.

                2. každýho to pustí,
                  každýho to pustí, okopíruješ adresu v řádku, vložíš sem do formuláře, odmažeš ht_p://w_w. a zbytek necháš. lidi nejsou úplně blbý, ten zbytek si zkopírujou a vloží ručně do nový záložky, nic nedoplňujou bácho ENTER a jedem 😉

    1. ze ty budes genius?
      Nemecko

      ze ty budes genius?

      Nemecko se jadernych elektraren pomalu zbavuje, jakze jakej „prášek ze zbytku jaderného paliva“? a to ikdys odhledneme od faktu ze zadny prasek to neni, ale jsou to jen „zkorodovane“ uranove pruty, ktere se kladuji a casem se budou dat pouzit jako palivo do reaktoru 4 generace, takze ho budou skupovat staty jako francie kde se s takovima reaktorama pocita v EU asi nejdrive

      navic tyhle dobijeci stanice maji kazda k sobe tolik solaru na strese prisluneho obchodu, ze ikdyby se tam stridali elektromobili nonstop a dane dobijecky by meli 100% vyuziti, tak ony solary dodaji behem dne mnohem vice elektriny do site, nez kolik se z ni vezme formou toho dobijeni, kazdy ten obchod ma na strese instalovany solar okolo 1.2MWh, kdesto 20kW nabijecka je za den schopna nabidnout maximalne 0.48MWh 😉 vpodstate ikdys nebude zrovna slunecno, tak ty nabijecky prez den nespotrebuji asi nic navic z verejne site

      1. to chcem ten 1.2MWh vidiet.
        to chcem ten 1.2MWh vidiet. a v zime to asi pojdu kazde rano odhrnut a posietia na to reflektormi z benzinoveho generatora ako v spanielsku. az bude na parkovisku pravidelne pripojenych aut 10, s bateriou 90 kW, to este len bude posusnanicko. potom ten biznis model paradne spoplatnia ze jedine vyhodne bude dobijat len z domacej zasuvky s nepriznanym dobijanim auta. nas este len caka krasny zivot 🙂

        1. snih a namraze se resi na
          snih a namraze se resi na solarech celkem snadno a bezne, a na strechach jake maji treba obchody Aldi je to doslova snadne, neb tento problem se resi po celem svete a firmy na to pamatuji 😉

          a ze neumis pouzivat google aby sis nejaky obchod Aldi nasel a koukl se na jeho fotky nebo dokonce na sat fota z map, to bohuzel nikdo z nas neovlivni, to je o tve lenosti a hlouposti

          spoplatneni je casem nevyhnutelne, ovsem v pripade obchodu/marketu je to velice snadny businessplan „nakup u nas v obchode za 20euro a mas nabijeni na hodinu zdarma“

          hele proc vubec chodis na hybrid.cz? kdys te alternativni pohony kde roly hraje i elektrina vlastne nezajimaj a jen hatujes?

          1. Lebo v roku 2029 (2035 a
            Lebo v roku 2029 (2035 a >2040 su dalsie pokusy toho isteho) do zeme vrazi asteroid a je teda uplne jedno kam chodim a co robim 😛

            lebo elektrina nie je alternativny „zdroj“ (nie pohon) energie. je to primarne nosic. Zdroj je jadro, ropa, plyn a podobne, preto som tu ako protivaha zeleným naivkam ktore tu naopak pisu, ropa je rakovina a vase deti koli tomu zomru, hura elektromobil. uplne bezmyslienkovite, nieco ako náboženský fanatik.

            proti elektrifikácii, elektromobilom a pod. nemám nic, len som nasraný ze politické pozadie za tym a skryty biznis plán na ktorý pomaly navykuju nikto nevidí. vam nevadí ze v konečnom dôsledku budete mat vyssiu zavislost a cenu ?

            1. a za ropou neni politicke
              a za ropou neni politicke pozadi? kvuli rope se nevedli v minulich desetiletich zadne valky?

              a na rope nemame zadnou zavislost, my si ropu umime vyrabet nebo vytezit v takovem mnozstvi aby jsme na ni nebyli dovozove zavisli? ja si nevsiml ze bych mel na zahrade cerpadlo ktere me ze zeme cerpa ropu, ani jaksi nemam zadnou rafinerii, zato mam solar na strese a zvazuju i mensi verniky ktere dnes prijdou na rekneme rozumne finance

              elektrina jde snadno vyrabet lokalne, kazdy ma tu moznost a jednou bude ta moznost i lokalne na kazdem automobilu 😉

              a ver ze me naprosto a ani trosku nejde o ekologii, jde me prave o to ze elektropohon je idealni k doprave, jezdi se me s tim suprove, a mam jistou moznost bejt nezavislej na te rope pokud o to stojim 😉

Napsat komentář