Toyota brzy odhalí 4. generaci Priusu

Během posledních týdnů se objevily „špiónské fotky“ na kterých je údajně 4. generace hybridu Toyota Prius zachycená kdesi v Thajsku. Potvrzuje se tím, že oficiální představení auta se blíží.

Kamuflážovaná 4. generace hybridu Toyota Prius na fotkách z Thajska
foto: Headlight Magazine Forum

Spy-fotky kamuflážované 4. generace hybridu Toyota Prius v Thajsku se objevily začátkem června. O pár týdnů předtím byl stejný vůz zachycen u čerpací stanice kdesi v Severní Americe.

Co je z nových fotek poznat je poněkud sportovnější design nového auta. Je nepochybné, že si převzal některé z designových prvků konceptu crossoveru Toyota C-HR, který Toyota ukázala na minulý rok.

Ostatně, i Jim Lentz, šéf severoamerické Toyoty, potvrdil, že nový Prius „bude vypadat lépe“. Ale navíc také řekl, že očekávání 15% snížení spotřeby jsou nejspíš „příliš vysoká“.

Toyota Prius 4. generace bude první vůz, který má být postavený na nové architektuře Toyota New Global Architecture (TNGA). Následovat budou desítky vozů.

Nový Prius i nadále bude vybaven baterií, ale spekuluje se o dražším modelu s li-ion baterií dosahujícím nižší spotřeby. Spotřeba by se měla pohybovat kolem 4,3 l/100 km. Spekuluje se také o verzi s pohonem všech 4 kol. Auto bude mít i nižší těžiště v porovnání s předchozími modely, a tedy lepší řízení.

Všeobecně se očekává, že 4. generace Toyota Prius bude představena na v říjnu, nebo během listopadu, obojí letošního roku.

Poslední možností by mohl být i v lednu 2016, ale to už je přeci jen poněkud pozdě za předpokladu, že výroba v Japonsku by měla začít už během prosince 2015.

24 Comments on “Toyota brzy odhalí 4. generaci Priusu”

  1. Kto nikdy Priusa nemal,
    Kto nikdy Priusa nemal, ťažko mu niečo vysvetlovať. Ja ho mám 5 rokov, najazdené 140000 a v servise som nikdy nebol (okrem garančiek). Predné brzdové platničky som menil po 132000km, zadné mám stále pôvodné. Kto z tých učmudených nemeckých dieselov to môže povedať?! Na Priuse sa mi nikdy nerozsvietila žiadna kontrolka typu „zlyhali brzdy“, „zlyhal motor“ , „nedostatok oleja“ a podobné radosti ktoré sa bežne stávajú majiteľom koncernových šrotov. Áno páni, aj toto sú závady ktoré sa na kvalitných autách nenosia, napriek tomu že vám v značkovom servise vysvetlujú že je to normálne že je to „iba“ nejaký snímač! Ako potom poznáte keď tie brzdy odídu naozaj ? Takže nie je to iba o porovnávaní spotreby. Práve spolahlivosť je to, prečo by som si Priusa kúpil znovu !

    1. Ano, je to možné. Blb se
      Ano, je to možné. Blb se třeba podívá na připravovanou strukturu mýta v D…a tvé TDI označí za blbost. Nebo si řekne „nebudu přeci hlídat kde tankuju a jestli náhodou jejich nafta dost maže“, „nebudu hlídat kdy už vzít zimní naftu“, „chci krásně hladkou jízdu, občas tichou – pouze na elektro“, „nechci auto ve kterém jezdí každý blb“, „nechci start-stop systém ale hladké rozjezdy bez řazení“, atd. atd. Ono nejde jen o tu spotřebu, pochopil?

          1. Obmedzeny si ty, lebo ak na
            Obmedzeny si ty, lebo ak na tie ev nemas, tak je 100x lepsi atmosfericky benzin, idealne s co najnizsou spotrebou v meste, tj hybrid. Jasne ze ev je top, ale hybrid je dostupny a rozumny medziclanok. Tdi patri do srotu a asi pojdem na sud vymahat od predajcov a majitelov dieslov odskodnenie za to, ze mi vedome nicia zdravie. Nieco podobne vyhrali kanadania ked na sude obvinili tabakove vyrobkyy ze od 50_tych rokov vefeli o skodlivosti cigariet.

            1. ano, tvá omezenost je
              ano, tvá omezenost je dokázana 🙂
              takže chceš říct, že diesel je mnohem škodlivější než benzín, jako je benzín škodlivější než elektro-auto? 🙂
              jestli vezmu tvoji logiku, tak musíš být omezený jak 100 omezenců, protože upřednostňovat benzín, když máš k dispozici elektro-auto kvůli zdraví, může jen totální …. 🙂

                1. Presne tak.
                  A kazdy nech si

                  Presne tak.
                  A kazdy nech si kupi auto ake chce.

Napsat komentář