Tesla Model 3 jako crossover i sedan

J.B. Straubel, technický šéf Tesla Motors, potvrdil na konferenci ve Washingtonu, že levný elektromobil Model 3 bude k dispozici jako sedan i crossover.

Straubel na konferenci dále znovu zdůraznil, že Tesla chce do konce této dekády prodávat 500 000 elektromobilů za rok. A největší část má tvořit právě Tesla Model 3.

Cena elektromobilu Tesla Model 3 nepřesáhne $35 000 (v přepočtu 875 000 Kč) před dotacemi, ujede přes 320 km na jedno nabití a bude k dispozici ve verzi crossover i sedan. Na trh by se auto mělo dostat koncem roku 2017.

Na konferenci dále J.B. Straubel řekl, že elektřina se stane dominantním pohonem pro lehká auta. Potvrdil, že Tesla už dnes plánuje „za“ Model 3 a že nová gigatovárna v Nevadě pomůže srazit ceny baterií tak, aby bylo možné nové modely začít vyrábět.

20 Comments on “Tesla Model 3 jako crossover i sedan”

  1. Test spotřeby Tesla S
    Test spotřeby Tesla S P85
    (AUTOR Marek Tomíšek) Koupil by sis Teslu, kdybys měl 3 miliony?
    Tuto otázku jsem slýchyl během testu i po něm od kamarádů, kteří se mě vyptávali, jaké to je řídit Teslu S. Moje odpověď vždy zněla, že kdybych kupoval auto v podobné cenové kategorii, tak by to byla Tesla S, protože svezení v ní je úžasné. Nabídne zrychlení jako supersport při nákladech srovnatelných s nejúspornějšími auty na trhu, které ovšem nevynikají dynamikou. Navíc interiér, který Vás v Tesle obklopuje, Vám dává jasně na vědomí, že řídíte auto budoucnosti. To je vidět i na vnějšku auta, takže kolemjdoucí si mohou hlavu ukroutit, když se otáčí za tím krásným autem, které navíc jede úplně tiše.
    http://www.usporne.info/417-tesla-model-s-p85-skutecna-spotreba/

  2. stale to je ale aj tak o tom
    stale to je ale aj tak o tom ze sa baterky pomaly nabiju, aj ked dojazd 300 km by stacil pre pekne percento ludi, ktory dochadzaju do prace max. 50 km
    No neviem si fakt predstavit, ak by boli EV uz rozsirene, ako by to vyzeralo ak by boli nabijacie stanice v mensom pocte ako EV v mestach, ako by sa nabijalo v panelakoch? infrastruktura este nieje vyriesena na slovensku a myslim ze este ani v cechach by to nebolo bez problemom…na rychlo nabijackach nemozte predsa cakat kym si niekto nabije auto a potom sa dostanete narad az vy.

    Chcelo by to vymysliet bezdrotove nabijanie, pretoze som si isty, ze k vandalizmu bude prichadat dost casto.

    1. Slovensko a Cesko jsou da se
      Slovensko a Cesko jsou da se rict asi tak 15-20 let za zbytkem vyspeleho sveta, a to nejen co se elektromobilu tyce, vsude okolo nas se jezdi pohodlne v rychlovacich a jen nase zeme ve stredu Evropy je nemaji

      kuprikladu Nemec, Francouz, a dalsi narodnosti nemaj s elektromobilitou vpodstate problem a nabyjecku nebo rychlonabijecku najdes pohodlne co 20-50km, po Nemecku jiz neni problem jezdit s teslou zcela zdarma a Superchargery tam najdes na vsech hlavnich tazich, a kuprikladu na letistich maji 30-50 mist s nabijeckama pro elektromobily

      a syspem OLEV, tedy OnLine Electric Vehicle byl jiz parkrat zmineny i zde na hybrid.cz, prozatim se to jen testuje na autobusech kdy „draty“ jsou ve vozovce a autobus se napaji indukcne (vpodstate trolejbus co ma draty schovane v silnici) a dobudoucna, ale hodne vzdaleneho budoucna treba 20-30 let se planuje takovato indukcni dalnice v Nemecku a to i pro osobni auta, pro sobni auta na tom pracuje BMW a Siemens

            1. jo kdyby delali LTE tak jako
              jo kdyby delali LTE tak jako na zapade, kde ho buduji separatne a opravdu jim funguje i mimo mesta, tak je LTE pokrok, jenze v CR se dela z pasma pro G3, takze vlastne vsichni majitele co nemaj LTE ale jen G3 tak maji utrum a naopak razem mnohem pomalejsi sluzbu v podobe edge (prozatim vetsina) a i tim pokrytim (vynechme nesmyslne mapky oparatoru) jsme na tom hur nez kuprikladu Polaci nebo Madari, porovnavat s Nemeckem nema cenu, tam by cesti operatori neuspeli, to jen cesky „Pepik“ jim toleruje mnoho veci

              nevim v jake Evrope zijes, ale v te tady okolo Prahy to teda jedna z nejlepsich v Evrope neni ani co se rychlosti tyce, ani co do technologii

              co NFC? ono se s NFC da nekde v CR treba platit? pac NFC je neco co v nekterych zemich funguje opravdu jako rozsirena moznost a da se tim treba platit, v CR ho mame tak maximalne v telefonech jako funkci kterou vyuzije max pro nastaveni telefonu podle stitku, takze stejne jako vsichni ostatni na cele planete, nebo asi nechapu v cem je jako NFC v CR lepsi nez jinde ve svete?

  3. No jo, když mě
    No jo, když mě nejdražší ropný auto stálo za LC, co jsem vlastnil 670 korun, tak těžko hledám pragmatické ohodnocení elektromobilu – ekologickou stránku neřeším, protože je zásadní rozdíl mezi ekologií a faktickou ochranou přírody a životního prostředí

    1. Jedna vec je ochrana prirody
      Jedna vec je ochrana prirody jako vypousteni toxickych latek, vyhubeni jednotlivych druhu rostlin/zivocichu atp.
      Druha vec je ale zmena slozeni nasi atmosfery. Uvazim-li, ze od pocatku prumyslove revoluce jsme v atmosfere prakticky zdvojnasobili mnozstvi sklenikoveho plynu CO2, neni se cemu divit, ze je kazdy rok teplejsi nez ten predchozi.

      http://www.iflscience.com/environment/current-global-temperature-are-breaking-records

      1. Na druhou stranu ve
        Na druhou stranu ve třetihorách na planetě nebyl gram ledu a stejně jakou jsou teorie, že se planeta otepluje jsou teorie, že se planeta neotepluje, ale vrací se k původní přirozené teplotě…v současné době by u nás jaksi dinosauři žít nemohli, takže lze předpokládat, že CO2 bývalo mnohem víc..

        1. Rozdil je v procentualnim
          Rozdil je v procentualnim zastoupeni vedeckych praci, ktere rikaji, ze se planeta otepluje a ktere tvrdi, ze ne, nebo dokonce ochlazuje. Aktualni pomer je zhruba 95:5.
          Kdysi taky tvrdili, ze koureni neni skodlive, ba dokonce, ze je zdrave. Ale postupne studiji na tema skodlivosti pribyvalo az tvorily vetsinu jako dnes dvori vetsinu ty o tom oteplovani.

          Co je prirozena teplota je na zvazeni. Od posledni doby ledove po pred-industrialni dobu stoupla teplota o 5°C, coz trvalo nekolik milionu let. Od industrializace stoupla teplota asi o 0,7°C coz trvalo jen pres sto let. Znepokojivy neni ani tak rozdil (v historii byly uz vetsi), primo hroziva je rychlost jakou se to meni. Behem milionu let se mohou zivocichove a rostliny prizpusobit. Behem stovky let ne (nebo jen velmi malo a mnoho u toho zahyne).

    1. Na tu cenu jsme samozřejmě
      Na tu cenu jsme samozřejmě sami velmi zvědaví. Nepochybujeme, že Tesla použije řadu marketingových kouzel, aby ji srazila, ale na druhou stranu aby na voze vydělala. Docela dobře si například dokážu představit, že pod $35k bude cena bez nabíjení na Superchargerech.

Napsat komentář