V roce 2014 se prodalo 320 000 elektrických aut

Podle nejnovější studie německého Centra pro solární energii a vodíkový výzkum se v roce 2014 globálně prodalo 320 000 elektroaut. To je 43 % ze všech dnes jezdících!

Elektromobil Nissan Leaf je nejprodávanějším elektromobilem v historii. Celkové prodeje se už blíží 200 000.
foto: Hybrid.cz

Podle výpočtů vědců z německého Centra pro solární energii a vodíkový výzkum (ZSW) v Bádensku-Württembersku se v roce 2014 prodalo na celém světě 320 000 elektrických aut. Tedy elektromobilů, které jezdí pouze na elektřinu, a také plug-in hybridů, které ujedou na elektřinu několik desítek kilometrů a pak přepnou na spalovací motor.

Toto nejnovější číslo je zajímavé i v tom směru, že podle výsledků studie ZSW jezdí dnes po celém světě celkem 740 000 aut do zásuvky. To znamená, že za minulý rok se prodalo plných 43 % z tohoto počtu. Což dokazuje významně sílící trend elektromobility po celém světě.

>>> ČÍST CELÝ ČLÁNEK <<<

9 Comments on “V roce 2014 se prodalo 320 000 elektrických aut”

    1. Vyšlo mi 0,35 % (320 000/90
      Vyšlo mi 0,35 % (320 000/90 000 000). Pokud budeme počítat průměrný 3% nárůst celkového počtu prodaných vozů a 50% roční růst prodejů elekromobilů+hybridů, bude za 10 let jejich podíl cca 15 %, až pak budou muset výrobci reagovat, do té doby můžou být úplně v klidu.

      1. Moje odhady jsou takové,
        Moje odhady jsou takové, že nárůst nebude přibližně 50% ale 100%. Nasvědčuje tomu i to, že nárůst loni byl 43% ze všech prodaných vozů. Letos jsem odhadoval, že to bude kolem 500 000, ale bude to zřejmě víc, možná kolem 700 000. Předpokládám podobný trend v dalších letech až tak do roku 2020 (kolem 15% celkových prodejů), pak se nárůst trochu zpomalí. Odhaduji, že kolem roku 2025 bude celkový objem prodaných vozů do zásuvky někde mezi 50-70%. Podobný údaj už jsem do diskuze psal asi tak před 1-2 roky. Možná se pletu, okolnosti mohou být různé, ale takový vývoj je podle mě hodně pravděpodobný.

            1. Tak nějak s HEV počítám,
              Tak nějak s HEV počítám, ale zatím není dost údajů, abych si troufnul něco odhadovat. Ve roce 2025 to mohou být pořád jen zlomky nebo jednotky procent, ale klidně i desítky. Závisí to na ceně, s čímž souvisí dostupnost, náročnost a spolehlivost vodíkového článku. Baterie mají za sebou dlouhý vývoj. Vodíkový článek, přestože byl objevený už hodně dávno, zatím spíše stagnoval. Řekl bych, že má skvělou budoucnost, jen to bude ještě nějakou dobu trvat a je možné, že se uplatní i v úplně jiném odvětví. Zajímavé by mohly být stacionární články místo záložních (naftových) agregátů ve strategických budovách a jako rekuperační elektrárny pro kompenzaci výkyvů ve spotřebě a výrobě elektrické energie. Ale třeba i v letectví a kosmonautice?

            2. Neber moje meno
              Neber moje meno nadarmo.
              Mimochodom, najviac je vzdy pocut len ta sprostejsia vacsina co nema pravdu. Vid statistiky, volby, televizia, komentare pod clankami politickych agitantov.
              V moj prospech, zatial som mal vzdy nazor ktory sa vyplnil, vid ta solarna megaelektraren v afrike a podobne 🙂

Napsat komentář