Nejšetrnější automobilky? Tesla osmá, první BMW

Americký magazín Newsweek sestavil žebříček 500 k životnímu prostředí nejšetrnějších veřejně obchodovatelných společností. Mezi automobilkami se kupodivu nejlépe umístilo bavorské BMW.

Automobilka BMW zavádní pokročilé technologie řízení spotřeby energie ve všech svých továrných. Zašťituje to konceptem „Průmysl 4.0“. Zde továrna v americkém Spartanburgu.
foto: BMW

Automobilka BMW se v žebříčku 500 nejšetrněji operujících veřejně obchodovatelných společností umístila na 26. místě. Japonská Toyota byla na 36., Nissan na 152. Zajímavé je kde se umístila Tesla, a totiž na 431. místě.

Mezi automobilka tak Tesla Motors byla až osmá v pořadí, za takovými giganty jako Ford (178) nebo GM (289). Hodnocení „šetrnosti“ podniků bylo založeno mimo jiné na zacházení s energiemi, odpady nebo vodou.

Pro zajímavost, na úplně prvním místě se umístily firmy z oblasti péče o zdraví, na pátém místě sotwarová firma Adobe, na šestém švýcarská telekomunikační společnost Swisscom.

BMW dosáhlo na vysokou pozici bezesporu i díky své továrně v Lipsku, kde vyrábí elektromobily BMW i3 a plug-in hybridy BMW i8. Továrna je přitom navržena tak, aby využívala maximum energie z obnovitelných zdrojů, minimalizovala spotřebu materiálů a vody i produkci odpadů.

Newsweek

19 Comments on “Nejšetrnější automobilky? Tesla osmá, první BMW”

  1. BMW továrna v Lipsku
    BMW továrna v Lipsku pokrývá tvoří jen male procento celkového objemu vyráběných vozů značky BMW .I když Je potěšující, že zrovna Evropská automobilka je na špičce. U japonských automobilek, bych čekal rozhodně lepší výsledek. Japonsko je ostrovní země. Valnou většinu výrobních surovin dováží, a proto je nuceno přistupovat více ohleduplněji k nakládání s každou surovinou potřebnou pro výrobu.Na druhou stranu je pro ně nákladová položka na prvním místě .
    Automobilka Tesla Motors patří mezi nové výrobní závody, a u nových provozu, jsou obvykle pro výrobu použity. Nejnovější dostupné technologie a výrobní procesy, které jsou efektivnější, méně energeticky náročné. Produkující menší množství odpadu .
    Tento převzaty článek mě docela překvapil. Newsweek patři mezi seriozní Americké týdeníky https://cs.wikipedia.org/wiki/Newsweek. Přesto tomuto žebříčku nějak odmítám uvěřit.

    1. Je to prosté
      u BMW (a

      Je to prosté
      u BMW (a ostatních) automobilek se nezapočítávají subdodavatelé. Vzhledem k tomu, že u auta je vlastní výroba jen cca 10% uvnitř automobilky a 90% jsou nasmlouvaní subdodavatelé, je jednoduché mít těch 10% ekologických.

      U Tesly je poměr trochu jinde – ta si defakto kupuje jen suroviny a všechno si dělá sama (třeba nejsilnější lis na hliníkové profily atd.) A v okamžiku, kdy je 60%-70% výroby vozu uvnitř automobilky, tak pochopitelně vzniká více odpadů a tím pádem horší hodnocení v žebříčku.

  2. Ještěže nepoměřovali k
    Ještěže nepoměřovali k tomu i šetrnost vyráběných produktů. Ty jsou u BMW pravým opakem. A lidé v nich jezdící obvykle bohužel také. Typicky 3 druhy – znuděná panička sama ve městě v nadupaném obrovském SUV, páníček mně patří svět v předlouhé nejnovější nablýskané limuzíně a nakonec frajírek všichni se mi kliďte z cesty v letité veliké popelnici a čepici s kšiltem dozadu. Ale uznávám, že jsem zaujatý – včera se mne zase jeden z nich pokoušel na rovince zabít, protože raději být mrtvý, než druhý, a jedna z nich přejet na parkovišti, jelikož z auta prakticky neviděla.

        1. Je to vtipné ale mistní
          Je to vtipné ale mistní provider netu co má 162 cm…a evidentně v letních upnutých eleastácích nemá co ukazovat si pořídil překapivě ekomini vůz Hummer H2 …
          Nicméně není to asi duší čech neb to koupil v benzínu a světe div se nepředělal to na plyn jak to dělá hromada majitelů Audi 3.2L motorizací…

      1. Jenže to poměřujete auta
        Jenže to poměřujete auta jen podle ceny příteli Anonyme. Pak by do Vámi řečené kategorie spadaly čtyři kroužky pro teploušky, medvědi, nejdražší fauvé, bently, rolsy a další a další (těmi názvy je nechci hanit, to byla jen malá ukázka používaných „vtipných“ označení, něco jako šáde pro škodovky). A tady se prvotně hovořilo o šetrnosti a hlavně o stylu jízdy. Audi stylem pomalu dohání BMW, hlavně co se řidičů SUV týče. Třeba Q7. Passaty, hlavně starších, si mohou s BMW podat ruce. Kupodivu stejně drahé nebo i dražší medvědy ještě stále řídí usedlejší řidiči, co si nepotřebují dokazovat sílu. A tady bych zařadil majitele Tesly.

      2. me prislo ze vetsina Tesel
        me prislo ze vetsina Tesel ktere jsem na silnicich v californii potkal jel vcelku predpisove a plynule, a ac se smutkem musim rict ze nejvice me pri cestach v USA „srali“ ridici Audi

        ale pravda pri predvadeci jizde s Teslou jsem vpodstate porusil tu dohodu kterou jsem jim podepsal, ze nebudu porusovat predpisy, to zrychleni ke 200 jsem si proste chtel vyzkouset 😀

      3. Zde je vidět jak uvažuje
        Zde je vidět jak uvažuje typický Čech. Kupuju si auto, protože má odpich, případně proto, že má o dvacet koní víc, než soused… A co když si Teslu někdo koupí proto, že má normální dojezd a nemusí se do ní lejt fosílie? Když v Tesle jedu předpisovou 90 nebo 130, tak mě samozřejmě všichni majitelé 2,0 TDI nervózně předjíždějí a mizí za oblakem černého dýmu… Kdyby Nissan dával místo 24kWh baterie 40, tak si Teslu asi nekoupím.

Napsat komentář