Švédský podnikatel si pořídil dvojici nabíječek Tesla Supercharger

Automobilka Tesla Motors úspěšně buduje svou síť rychlonabíjecích stanic Supercharger prakticky po celém světě. Švédský podnikatel Mikael Blomqvist si aktuálně pořídil dva Superchargery ke svému obchodu.

Automobilka se rychle blíží k 500 nabíjecích stanic Supercharger po celém světě
foto: Mikael Blomqvist

Mikael Blomqvist je pochopitelně šťastným majitelem elektromobilu Tesla Model S. Kromě toho je také úspěšným podnikatelem, takže se mohl s Tesla Motors dohodnout na instalaci tzv. „Destination chargerů“.

To jsou méně výkonné nabíječky s jejich pomocí Tesla buduje sekundární nabíjecí síť v hotelech, resortech a jiných podnicích.

Jenže jejich výkon Blomqvistovi prostě nedostačoval, a tak se rozhodl Teslu oslovit jako zájemce o skutečný Supercharger. Nakonec se s automobilkou dohodl na nákupu dvou nabíječek o výkonu 60 kW, tedy zhruba polovičním než kolik mají běžné Superchargery. Cena prý byla „nižší než kolik stojí auto“ (myšlen Model S).

Už dříve Tesla nicméně zmínila, že cena jednoho Superchargeru je kolem $55 000 (v přepočtu asi 1,25 mil. Kč). Zajímavé je, že prozatím Tesla neprodávala, nebo to alespoň nepřiznávala, Superchargery soukromým osobám. Ale koneckonců – proč ne?

18 Comments on “Švédský podnikatel si pořídil dvojici nabíječek Tesla Supercharger”

  1. Dobrý den, mám
    Dobrý den, mám pronajatého Nissana Leafa na delší dobu, možná ještě delší než plánuji, protože se mi ho nechce vzdát. Pokud by někdo chtěl svézt není problém. Díky němu jsem v mojí firmičce také vyvedl zásuvku 230V 16A a 400V 32A pokud by někdo z Vás potřeboval v Chlumci nad Cidlinou nabít, není problém, zásuvka je volně dostupná. Nechci si dělat reklamu proto kontakt najdete dle jména.

    1. Chci dělat reklamu,
      Chci dělat reklamu, protože nabíjecích míst není nikdy dost a se 400V 32A pětikolík obzvláště http://www.novakola.cz/kontakt.php#nabijeni. Současně Vám pane kolego doporučím zaregistrovat svoji zásuvku (musí být nonstop veřejně k dispozici a bezplatná) do sítě těchto zásuvek http://www.drehstromnetz.de se všemi důsledky (obdržíte adresy ostatních poskytovatelů této sítě) a můžete tak cestovat a dobíjet Nissan Leaf na mnoha místech Německa a dosti rychle (předpokládám, že máte palubní nabíječku 6,6 kW).

      1. Děkuji za komantáře, ano
        Děkuji za komantáře, ano zásuvka je dostupná nonstop. Placená není pokud jde o přátelskou výpomoc, pokud se mi tam bude 3 krát denně nabíjet tesla s 85kwh tak samozřejmě toto nelze 🙂 Pokusim se zásuvku na mapy umístit. Přeji Vám hezký den a pokud by měl někdo cestu přez Chlumec nad Cidlinou klidně se zastavte nabít a na kus řeči 🙂 Pokud je někdo nadšenec do elektromobility jako já, může se přijet podívat mimo elektrokol i na rozpracované elektro krosky, jedna střední na kolech 14/17 a druhá velká 18/21

      2. A já se tu budu zase
        A já se tu budu zase opakovat, že by se po republice našlo statisíce nabíjecích míst, protože téměř každý rodinný dům má přípojku na 380 V. Ale kdo si dovolí nabídnout zásuvku k veřejnému použití, když musí platit proud?? 🙁

        Kdyby byl na trhu přístroj, který by se dal mezi zásuvku u majitele a veřejnou zásuvku, a který by účtoval spotřebovanou elektřinu tak, aby ji nemusel platit majitel, určitě by se našlo hodně lidí, kteří by ten přístroj měli doma..

        Ale museli by být nějak motivováni apod..

        1. Když se projedete po
          Když se projedete po Evropě, tak snaha už je. Narazíte třeba na malé mincovní automaty, kde až vložením mincí začne do zásuvky jít proud po určitou dobu. Taková věcička podpořená kampaní za čistý vzduch ze strany úřadů (mohly by ji mít v první fázi všechny městské úřady před svými budovami) by mohla mít dalekosáhlé důsledky. A současně minimální nároky na rozpočet. Bohužel výrobce netuším, ale mohl by to být pěkný námět pro naše. Pár drobných na parkoviště vždy máte a pokud nebude cena proudu přemrštěná, rázem může mít „elektrickou benzínku 400V 16 nebo 32A“ před rodinným domkem každý.

  2. zajimalo by me kdy se
    zajimalo by me kdy se podobneho podnikatelskeho zameru chytne nejaka sit cerpacich stanic, pac momentalne k nim zadny majitel elektromobilu nema duvod vubec jezdit, pritom kdyby treba Benzina ke kazde sve cerpacce v CR dala 2 stojany, a verim ze za smesne penize treba ve spolupraci s CEZem nebo EONem, tak jim tam majitele elektromobilu nejen zastavej na dobiti, ale pravdepodobne i utrati nejake penize v marketu ktery ma kazda jejich benzinka, o zakazniky by tak neprisli, ale naopak by nejake ziskali, ostatne i ty markety se na benzinkach zrizuji k navyseni zisku

    1. V ideálním světě by to
      V ideálním světě by to bylo logické přizpůsobování se evoluci ze strany velkých firem. Jenže velké firmy, korporace se prostě bojí,nebo nechtějí podpořit konkurenční byznys, i kdyby byl konkurenční symbolicky. Eloktromobilista je prostě pro ně nepřítel.

    2. Je jen otázka času, kdy na
      Je jen otázka času, kdy na budování nabíjecích stojanů přistoupí. Závisí to na poptávce. Zatím spíše zdržují, ale určitě se přístup změní, jakmile se elektromobilita ještě více rozšíří. Je zde ale jedno podstatné omezení. Domnívám se, že bez blízkosti VN vedení (u nás 22KV) to nepůjde. Ono je 22KV celkem běžné vedení, například se tak přenáší el. energie mezi vesnicemi (vdálenost v řádu km), ale úplně všude to není.

    3. Pomalé dobíjení by se
      Pomalé dobíjení by se dalo zaplatit útratou v marketu za kávu apod. Myslím si ale, že většina lidí včetně majitelů byznysů bere elektromobily jako něco tak okrajového, že nemá smysl to řešit. Chtělo by to nějaké story jako „mám restauraci a získal jsem nové klienty díky elektromobilitě již dnes“.

    4. Možno je to mimo tému, ale
      Možno je to mimo tému, ale dobíjacie stanice na elektromobily už buduje na Ukrajine sieť čerpacích staníc OKKO. Má ich už 35.
      Link na mapu staníc:
      http://okko.ua/en/network_map.
      V menu „Services“ kliknite na „Charging electric cars“. Zobrazí sa zoznam nabíjacích staníc na celej Ukrajine.
      Najbližšia stanica za hranicou je v Solomonove pri Čope (cca 25 km od Sk-Ua hranice).

      1. Naopak, za každý další
        Naopak, za každý další odkaz a praktické zkušenosti se sítí nabíjecích stanic v okolních státech jsme my majitelé elektromobilů rádi. Hodně to zvyšuje jejich využití. Osobně marně pátrám směrem na sever v Polsku, protože z Ostravy to mám za rohem. Ale zatím nic. Na ostatní světové strany pohoda, Slovensko je na tom díky Greenway se sítí rychlonabíječek CHAdeMO zdaleka nejlépe. Kam se hrabe Rakousko či Německo, kde je to hodně roztříštěné a většinou pomalé nabíječky. Byť je jich velmi hodně.

  3. Tak každý podle svého
    Tak každý podle svého vkusu a možností, že ano. Já si pořídil silnější kabel na dobíjení Peugeotu Ion (230V 16A) a ten slabší od výrobce (230V 10A) mám pověšený v garáži, kdykoliv k dispozici. Takový můj malý Losercharger :-).
    No a aby i moje komunita Ion/Zero/iMiev nebyla ošizena, mám před domem na parkovišti pro ně zdarma Freefastlosercharger, zásuvku 230V 16A, z které si mohou nabíjet tím rychlejším kabelem :-))).
    A dokonce jsem švéďáka trumfnul, páč mám na střeše FVE, takže mám de facto verzi Tesla Supercharger se zastřešením fotovoltaikou. :-))))

Napsat komentář