Daimler a Bosch pracují na automatickém parkování

Německé koncerny Bosch a Daimler rozjíždějí pilotní projekt na jehož konci má být zcela automatické parkování pro vozy Mercedes-Benz. Auto si samo najde místo, zaparkuje a pak přijede – zavoláte jej smartphonem.

Automatické parkování pro vozy Mercedes-Benz
foto: Daimler

Když šéf Tesla Motors ohlásil pro své elektromobily funkci Autopilot, zmínil mimo jiné to, že auto dokáže (na soukromém pozemku) zcela automaticky zaparkovat. Prostě mu určíte kam a ono samo zajede a pak znovu přijede.

Přesně takovouhle funkci nyní chtějí i Daimler, Bosch a v konečném výsledku také car2go. Automatické parkování podle Němců je možné díky inteligentní infrastruktuře na parkovištích, kontrolní jednotce Bosch a sadě nejnovějších senzorů na palubě vozů Mercedes-Benz.

K tomu se navíc přidává i obrovská zkušenost se sdílením aut z projektu car2go. „To umožní automatické manévrování v náležitě vybavených parkovacích garážích blízké budoucnosti,“ píše se v tiskové zprávě. Plně automatické parkování bude podle zástupců Bosch/Daimler v autech k dispozici dříve, než autonomní/robotické řízení.

Běžný scénář použití vypadá následovně: zákazník si zamluví auto služby car2go. Jakmile se dostaví na parkoviště kde auto je, samo k němu přijede. Vrácení vozu je stejně pohodlné. A nebude dlouho trvat, než vás auto také samo odveze do požadované destinace.

tisková zpráva

14 Comments on “Daimler a Bosch pracují na automatickém parkování”

    1. nebudte naivny 🙂
      pise sa

      nebudte naivny 🙂
      pise sa kde co uz roky ale pravda je trochu „komplexnejsia“.

      obycajne to ze nedokazete zaparkovat ani vy, znamena ze to nedokaze ani auto. a ten kusok, ak je kde si zaparkujete aj sami, naviac Vam trochu chodze iba prospeje.

      mna by zaujimalo ako zisti ze to nie je rezervovane miesto, ako si poradi z nesystemovou prekazkou stavebnikov v jednosmerke, ci zaparkuje aj tam kde vy este ano, a nakoniec su tu vyroky samotnych tvorcov : na snehu, dazdi, hmle to nefunguje, nerozozna to diery na ceste, jazdi to podla gps mapy po virtualnej kolajnici, normalne to z kamier nevie kde je a kam moze ist, rozpoznava to len dopravne systemove prekazky, nedisponuje to kognitivnou inteligenciou (je to rovnako sproste ako inteligentna pracka), a hlavne musi to byt neustale on line cez kartu mobilneho operatora co okrem poplatkov asi v zahranici dost predrazi. atd…

          1. jasne, kazde prilezitosne
            jasne, kazde prilezitosne miesto kde sa podari zaparkovat bude mat pod asfaltom indukciu, s presnym umiestnenim nevynimaje. Nehovoriac o absencii jednotneho ekonomickeho modelu.

            Znova, az budu preplnene sidliskove kralikarne precpane aut, v dazdi a zime, na kazdom mieste a nemieste kde sa len da zaparkovat, vybavene snad na kazdom metri, kablom pod prudom pre nocne dobijanie, …to, este len bude utopia.

            Ani len ta Tesla S sa nedobija v rozumnom case do 15 min. na rozumnu vzdialenost.

            Toto cele raz vyriesene bude, ale nie tak ako sa teraz zda ako mozne ci nemozne. LEbo je to momentalne nepredstavitelne, inymi slovami.. blbost. Az nam skutocne dojde palivo, ..to este len bude sranda, kedze nebude dost na vyhrev budov z elektriny. (ropa a plyn sa v sucastnosti vyznamne na tomto podielaju, a v pripade vypadku stat prechadza do nudzoveho rezimu)

        1. som z branze. nic take
          som z branze. nic take neexistuje, pre realne nasadenie.
          ohladne evolucnych programov, pouziva sa hruba sila cez pokus a omyl vo velmi vymedzenych podmienkach.

          pravda je taka ze spravny postup pre AI zatial nie je znamy, a jedine na co sa momentalne spolieha je spolahlivost a vykon kompaktnych zariadeni ktore je mozne za dobru cenu umiestnit na 15 r. do vozidla, bez toho aby sa pokazili pri extremnom poveternostnom namahani.

          ide hlavne o jednoduche senzoricke chobotiny.

          youtu.be/g0TaYhjpOfo

          1. Nejste z branže, jinak
            Nejste z branže, jinak byste již jistě slyšel např. o S32V234. APEX-2 bych zrovna nenazval „jednoduchou senzorickou chobotinou“. A kdybyste viděl výsledky neuronových sítí v připravovaných automotive vision procesorech Mobileye, nehovořil byste o funkci ve „vymezených podmínkách“. Postup pro trénování AI je známý. Odborníci z branže vědí, že pro reálnou použitelnost ANN je dnes nejdůležitější rozsah a kompletnost trénovací databáze. Je rozdíl mezi legračními výsledky akademických nadšenců a dvěma nebo třemi největšími průmyslovými hráči, kteří jako jediní na světě momentálně disponují vision daty zahrnujícími 99.9% corner cases a kteří připravují zcela reálné produkty právě teď.

                1. k tomu len tolko, ze:
                  k tomu len tolko, ze: youtu.be/8N_tupPBtWQ

Napsat komentář