Tesla poroste o 50 % ročně, Model 3 bude mít jeden motor vzadu

Aktuální setkání s akcionáři Tesla Motors se neslo v duchu mnoha novinek. Elon Musk potvrdil dodávky Modelu X do čtyř měsíců, Autopilot i nezájem o výměnu baterií. Zmínil se také o růstových plánech do budoucna.

Elektromobily Tesla Model S dnes mají globální dosah. A ten se bude dál rozšiřovat, nově např. do Mexika.
foto: Tesla Motors

Elon Musk na setkání akcionářů potvrdil, že nová Tesla Model S 70D je nejprodávanější verze Modelu S. Nedivíme se. I ta pomáhá Tesle udržovat zhruba 50% meziroční nárůst prodejů.

Letos by díky tomu Tesla ráda dodala 55 000 aut, příští rok asi 82 500. Už před časem Musk řekl, že v roce 2020 chce Tesla dodávat 500 000 aut ročně. Takovýmhle tempem růstu se to může povést.

Musk dále dodal, že do konce letošního roku začne elektromobily prodávat také v Mexiku. To nutně bude znamenat také rozšíření sítě nabíjecích stanic Tesla Supercharger dál na jih. Výsledkem by mělo být pokrytí prakticky celého severoamerického kontinentu. A do budoucna možná i jihoamerického?

Musk potvrdil, že firma Tesla se snaží vybavit co největší početsvých nabíjecích stanic tak, aby uživatelé de-facto jezdili na slunce. Ty které jimi vybavit možné není budou brzy získávat elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů.

K Superchargerům se váže i další novinka: vylepšení současného kabelu, který byl těžký a málo ohebný. Nové kapalinou chlazené kabele jsou tenčí, lehčí a lépe se s nimi manipuluje. Zároveň dokážou přenášet vyšší proudy. První takový Supercharger je v Mountain View.

Jinými slovy: Tesla chystá další navýšení výkonu Superchargerů. A nutně tedy i nové kapacity baterií. V této souvislosti je dobré vzpomenout na již dlouho kolující spekulace o 100kWh nebo dokonce 110kWh baterii, která by se mohla objevit spolu s elektrickým SUV Tesla Model X.

Musk se vyjádřil také k plánovanému levnému elektromobilu Tesla Model 3. Ten bude mít pouze jeden elektromotor pohánějící zadní nápravu, a to proto „aby bylo auto co nejdostupnější“. Verze se dvěma motory a pohonem všechy čtyř kol bude k dispozici za příplatek.

Tesla Motors

21 Comments on “Tesla poroste o 50 % ročně, Model 3 bude mít jeden motor vzadu”

  1. Zeptám se jinak. Tesla a
    Zeptám se jinak. Tesla a jiné elektromobily jsou vyspělými stroji moderní doby. Fandím všem, ale jak je zajištěn provozní servis, jsou to pouhé stroje, a dnešní praxe kdy kdejaký domácí kutil si své Porsche opraví ve své stodole u těchto vozidel moc platit nebude. Ne každý majitel je absolventem ČVUT. Tak praktičtí uživatelé nikoli teoretici, jak se vám daří udržba. Vím, že u elektrokol je problém sehnat opraváře problému znalého a to včetně profi servisu.

        1. Aha tak to je pokrok, já
          Aha tak to je pokrok, já žil pořád v domnění, že pro EU je stále pouze Tilburg.

          Ano to je dobrá poznámka. Já pravda myslel situaci, kdy je to už opravdu na odtah, nebo třeba tu prasklou stahovačku asi také na dálku nikdo nevymění. Ten odtah jde nějak přes Teslu, nebo to je otázka individuálního běžného pojištění?

          1. To je uz otazka na majitele
            To je uz otazka na majitele Tesly, kterym zatim nejsem, anebo na jiz zminene zahranicni fora majitelu Tesel, kteri se vzajemne informuji o zkusenostech s provozem. Je temer nepochopitelne, ze majitele Tesel v CR (v tomto momentu jr jich 64 ) nemaji podobne stranky. Hodne o svych zkusenostech s Teslou pise na svych strankach snad jedine Roznovan..Neco to rika o nasi povaze…

            1. Ale dnes opravdu nejde pouze
              Ale dnes opravdu nejde pouze o Tesly, ale i jiné. Osobně mi připadá komické poznámka o řešení problému na dálku. Nedovedu si představit problém Tesly, BMW a jiného elektromobilu kdy tento stěží se odklidí z komunikace aby nepřekážel jiným účastníkům silničního provozu a mechanik programátor z Německa bude na dálku hledat studený spoj na čipu bl456, případně zkratované relé rb123! A vyšle z Německa drona s novou součástkou a kutile najdi a vyměn.

              1. Staniku, tady a ted jde
                Staniku, tady a ted jde opravdu jen o Teslu. Jste radobyvtipny, ale o moznostech prime komunikace techniku Tesly s konkretnim vozem a moznostech okmaziteho vyreseni problemu na dalku Teslou nevite zhola nic. Studujte vice fakta , pak nebudete pusobit dojmem krupana..Tot vse…

    1. Nevim o jakem el. kole
      Nevim o jakem el. kole presne mluvite, pokud to zrovna neni `jedna pani..` Ja jezdim uz 7 let na svycarskem el. kole zn. Flyer a zadneho spec. el. koloopravare jsem nikdy nepotreboval. Na pravidelnou udrzbu jezdim do normálního cykloservisu. El.kolo totiž, stejne jako el.auto temer zadny servis nepotrebuje, pokud ho uzivate dle instrukci. Prohlednete si zahranicni servy uzivatelu aut Tesla, kde si uz leta vymenuji sve zkusenosti s provozem a zjistite, ze NIKDO zasadni problemu s autem nemel. V podstate na nem není totiž co opravovat, krome vymeny pneu apod. Vetsina uzivatelu nejezdi ani na všechny predepsane gar.prohlidky, protoze jsou to v jejich ocich `vyhozene peníze`.

    2. To bych tedy chtěl vidět,
      To bych tedy chtěl vidět, jak opravíte ve stodole u jakéhokoliv moderního auta libovolnou složitější závadu vyžadující výměnu poškozeného dílu bez toho dílu. Nebo tvrdíte, že jste schopen si vyrobit náhradu mrtvé ECU, ukovat novou kliku nebo odlít písty? Těžko. U EV, které jsou normálně v distribuci mají i normální servis. Tesly, kterých tady jezdí necelá stovka, je potřeba srovnávat s obdobnou Amerikou, která tu nemá zastoupení a jezdí jich tu obdobný počet. S tím taky musíte buď do ciziny nebo si nechat díl poslat a risknout svépomocnou výměnu. U EV je pouze jiný poměr mechanických dílů k těm elektrickým, ale princip je úplně stejný.

      A když už jste zmínil elektrokola (a já dodávám i motorky a vlastně dnes už i auta), tak tam není nijak výjimečné, že si lidi všelijak tůní nebo dokonce vyrábí vlastní regulátory, battery packy, přemotávají nebo i vyrábí vlastní motory. Ono to totiž paradoxně je daleko méně náročné na zázemí než složité mechanické úkony na spalovacích motorech.

    1. I piny se daji chladit 🙂
      A

      I piny se daji chladit 🙂
      A pokud jste videl SC nazivo, tak vite, ze i bez chlazeni je konektor porad studeny (aspon co ja videl). A to tam tece zhruba 380A. V EU a Cine navic maji vyhodu v tom, ze ten proud muzou rozdelit mezi vice pinu nez v Americe, diky Mennekes-kompatibilnimu konektoru.

Napsat komentář