Tesla: dodávky Modelu X za čtyři měsíce, Autopilot v červnu

Na nedávném sektání investorů Tesla Motors v Počítačovém muzeu v kalifornském Mountain View se přítomní dozvěděli řadu zajímavostí. Mimo jiné i to, že firmu opouští dlouholetý finanční ředitel Deepak Ahuja.

Elektromobil Tesla Model X zaparkovaný v garáži s dveřmi typu „falcon wings“
foto: Tesla Motors

Deepak Ahuja (51) pracoval jako finanční šéf Tesla Motors posledních sedm let. „Práce v Tesla Motors byl nonstop adrenalinový zážitek,“ řekl Ahuja agentuře Reuters. Z firmy odchází z osobních důvodů, chce si splnit další životní cíle.

Automobilce Tesla Motors bude Ahuja asistovat při hledání jeho náhrady. Zda odchází do Apple, to Ahuja neprozradil :). Není to ale pravděpodobné vzhledem k tomu, že lidé proudí spíše opačným směrem.

Nedávno se Tesle podařil husarský kousek, když ulovila šéfku náborové personalistiky společnosti Apple, velmi zkušenou Cindy Nicola. Ta předtím pracovala mimo jiné například pro herní společnost Electronic Arts.

Není bez zajímavosti, že v roce 2014 se podobný kousek podařil Applu, když zlákal tehdejší šéfku recruitmentu Tesla Motors, Lauren Ciminera. Ta už dnes ale v Apple nepracuje a rozvíjí svůj vlastní tajný projekt.

Zpátky k Tesla Motors. na setkání řekl, že finální verzi elektrického už pilně testuje, a že první dodávky by mohly začít během tří až čtyř měsíců.

Zároveň řekl, že slibovaný systém technologií Autopilot, který umožní částečně robotické/autonomní řízení elektromobilů Tesla Model S (a posléze nejspíš i Model X) by měl přijít všem majitelům aut v softwarovém updatu do konce června.

31 Comments on “Tesla: dodávky Modelu X za čtyři měsíce, Autopilot v červnu”

    1. Moj sen, je vesmirna lod
      Moj sen, je vesmirna lod Enterprise, a tiez pochadza z 60. rokov.
      Problem je ze ju este nikto nepostavil, nechapem co je take zlozite na Warp pohone a inercialnych tlmicoch. tu na zemi ma to uz vazne nebavi, rad by som sa pozrel do nedalekej sustavy.

      PS: Ustav z ktoreho som utiekol ma sidlo v Pezinku (volajte 155)

      1. Tesla X nebude zrejme vetsi,
        Tesla X nebude zrejme vetsi, nez S. Je vyssi a asi ( podle vsech videii a poslednich foto ) o neco malo kratsi. Bude stejne jako S ve dvou provedenich, dle sily motoru.. Pristi mesic by se mely na of. strankach Tesly uz konecne objevit presne specifikace, takze jeste trpelivost. Bude zalezet na vybave – napr. jestli tazne zarizeni bude standart apod.. V nejlevnejsi verzi ocekavam podobnou cenu jako model S. V trochu lepsi, prijatelnejsi verzi s vykonnejsim motorem auto urcite nepujde , stejne jako model S, pod E 100 000. Samozrejme uz s DPH.

    1. olovo hlinik med zinok
      olovo hlinik med zinok lithium a ocel, k tomu plast guma a piesok (sklo), trochu kremiku a par vzacnych kovov. chemikalie ako h2so4 a h2o nemozno opomenut. lisovanie temperovanie zmontovanie. predchadzal navrh a testovanie odstranenie chyb a kopa byrokracie co je najvyssia polozka. ludi co nic nerobia treba totiz pravidelne zaplatit. obchody stoja ciele padaju takze cena bide vysoko. realne naklady za material neprekrocia 2000 eur a to som mozno prehnal. vyjma a akumulatora. komplikacia presneho chemickeho spracovania velkeho mnozstva materialu v titernom priestore da zabrat.

      co je drahe su ludia. mzdy nekonecne v case a priestore.
      ako zly prorok sa divim ze sa este firma drzi, maju skutocne velku podporu ludi. tu v europe sme skor realisti, asi preto ide take veci ozivit iba v usa 🙂 tu je to riziko s rozsudkom smrti.

      sialenost. aky maju podiel, 1% ?

Napsat komentář