Německý startup Yeair! postavil unikátní dron. Díky použití hybridního benzino-elektrického pohonu překonávají omezení současných čistě elektrických dronů.
foto: Yeair!
Dnešní nejvýkonnější drony umějí létat max. rychlostí 60 km/h při výdrži asi 20 minut ve vzduchu. Německá firma Yeair! to chce změnit tím, že ke každému rotoru/elektromotoru přidá ještě miniaturní 10ccm benzinový spalovací motor.
Čtyřvrtulový dron Yeair! má rozměry 900 x 750 mm a s vysunovací přistávací základnou měří půl metru na výšku. Každý ze čtyř rotorů je poháněn 1,6kW 10ccm dvoutaktním motorem doplněným o 600W elektromotor.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Beer Drone: Němec vymyslel letecké dodávky piva až do domu
Využití obou motorů je ale odlišné od např. hybridů automobilových. Zatímco tam slouží elektromotory pro rozjezd a pomalý pohyb vpřed, u německého dronu slouží právě benzinové motory k rozletu a stoupání, zatímco vysokootáčkové elektromotory pro rychlé změny směru.
Dron je dále vybaven palubní 1,5l nádrží a malou 1250mAh baterií, kterou spalovací motory navíc během letu dobíjejí. Díky tomu vydrží dron ve vzduchu až hodinu s doletem 55 km a max. rychlostí 100 km/h. Max. zátěž činí 5 kg.
foto: Yeair!
Duální systém motorů funguje zároveň jako záloha. Pokud by se něco pokazilo, některý ze systému snese dron automaticky a bezpečně na zem. Vývojáři navíc říkají, že dron pohodlně ustojí i silný vítr.
Prozatím vybírají na jeho vývoj peníze na Kickstarteru. Už dnes, po třech dnech od spuštění, mají vybráno 56 000 euro z cílových 70 000 euro. A tento cíl bezesporu snadno překonají, protože do konce kampaně zbývá 57 dní.
Jedná se o podvod, zařízení nelétá. Vyrobili pouze
Jedná se o podvod, zařízení nelétá. Vyrobili pouze animace.
Na aké limity narazím, ak
Na aké limity narazím, ak by som počítal so záťažou 100kg? Chcel by som si zalietať!
Nejspíš na předpisy. To
Nejspíš na předpisy. To už by byl myslím na úrovni ultralightu.
Boze,to jsou zvasty.Mam
Boze,to jsou zvasty.Mam drona ten leta 150km/hod uz rok.
A vydrzi takovou rychlosti
A vydrzi takovou rychlosti letet kolik? 10 minut?
A nedával by větší smysl
A nedával by větší smysl jeden centrální a přenos jako u lokomitivy? Myslím že celou regulaci by takové řešení usnadnilo. Motor by navíc mohl být stále v optimálních otáčkách.
Dostatocne silne a trvanlive
Dostatocne silne a trvanlive prevody by znamenali vacsiu vahu, pri snahe o vyznamne znizovanie vahy by museli konstrukteri siahnut k drahym materialom ako titan a pod. Pre jednomotorovy stvorrotorovy dron potrebujete jednu velku centralnu prevodovku (idealne zapuzdrenu, prachotesnu a tak, aby vydrzala vysoke otacky a vzhladom na male rozmery aj celkom velky krutiaci moment), 4 osky ukotvene minimalne na dvoch miestach v prachotesnych vysokootackovych loziskach (teda dalsich 8 lozisk), plus dalsie 4 90°prevody pod kazdym rotorom a opat aspon 4 dalsie loziska u osiek rotorov. ono sa to nezda, ale riesenie s motormi pre kazdy rotor je jednoznacne lahsie a aj spolahlivejsie riesenie. Pokial sa pokazi jeden motor v jednomotorovom drone, spadne. Ak sa ale pokazi jeden, alebo hoci aj dva motory v 4 motorovom, dron stale dokaze nudzovo pristat a nerozbit sa.
Měl jsme na mysli přenost
Měl jsme na mysli přenost elektrický, možná jsem to měl blíže specifikovat už v prvém příspěvku.
2 najhorsie slova v
2 najhorsie slova v poslednej dobe, startup a dron