Nissan Leaf 2016 dostane 30kWh baterii

Od dealerů značky Nissan po celé světě se začínají sbíhat nepotvrzené zprávy, že nový update 2016 elektromobilu Nissan Leaf dostane letos na podzim 30kWh baterii.

Elektromobil Nissan Leaf je nejprodávanější elektromobil na světě. Jak se nová verze 2016 s většími bateriemi podepíše na prodejích, resp. cenách jednotlivých výbav, zatím není jasné.
foto: Nissan

O tom, že se ještě v této generaci elektromobilu Nissan Leaf chystá upgrade baterie, jsme se sami dozvěděli nedávno dokonce od českého dealera. Nyní tuto informaci přinesl také magazín InsideEVs s tím, že mu ji potvrdily dva na sobě nezávislé zdroje/dealeři.

Leaf by měl dostat baterii o kapacitě 30 kWh, a to ve verzích SV a SL. Verze S i nadále zůstane vybavena 24kWh baterií. Potvrzují se tak dřívější spekulace o tom, že by Nissan mohl nabídnout více kapacit baterií.

Standardem u výbavy SV se také stane CHAdeMO rychlonabíjení. Díky větší baterii by se mohl certifikovaný dojezd podle přísnějšího amerického měřícího cyklu EPA zvýšit ke 110 mílím, v přepočtu 176 km. V Evropě by to mohlo být 240 km dle NEDC. Reálně tedy někde kolem 200 km.

Nabídka se také rozšíří o několik nových barev, například Forged Bronze, Coulis Red a Deep Blue Pearl. Ubydou barvy Cayenne Red a Morningsky Blue.

Update elektromobilu Nissan Leaf pro rok 2016 bude posledním velkým před nástupem druhé generace vozidla. Ta by mohla nabídnout dojezd už kolem 320 km na jedno nabití a především výrazně mainstreamovější vzhled.

12 Comments on “Nissan Leaf 2016 dostane 30kWh baterii”

  1. Snad to dá automobilce
    Snad to dá automobilce také prostor pro zlevnění modelu se stávající baterii. Mně by dojez současného Leafu stačil, ale už na něj rozhodně nestačím finančně.
    Taky jsem si říkal, že by nebylo špatný, kdyby prostor pro baterii byl u nevé generace předimenzovaný, aby mohl Nisan prodávat více verzí s různými velikostmi baterií. Možná by mohla fungovat také půjčovna baterí, kdy bych si před delší cestou (na dovolenou) zapůjčil jen baterii s větší kapacitou.

    1. Nebo přívěsný vozík s
      Nebo přívěsný vozík s akumulátorem a FV-Panely
      http://www.greencarreports.com/news/1079294_forget-better-place-hook-your-electric-car-to-a-battery-trai
      https://www.youtube.com/watch?v=f27QWIxybuU

      Také by mohli nabízet příplatkovou výbavu. Střešní FV jako to má Fisker Karma nebo ….

      https://www.youtube.com/watch?v=I3v6IBiP8DQ
      https://www.youtube.com/watch?v=x9BdRd4uIww

      Na Ostravském srazu, byl Peugeotek 106EV s FV panelem na střeše, a ten podle majitele dokáže, za příznivých podmínek prodloužit dojezd, až o 10km.

    1. Hmotnost o maličko,
      Hmotnost o maličko, nejlepší baterie mají ke 300Wh/kg, což dělá tak 20 kg navíc.
      Cena by mohla být klidně stejná vzhledem k poklesu cen li-ion akumulátorů za poslední rok, maximální zdražení lze odhadnout z maloobchodní ceny Tesla baterií $250/kwh, tedy v přepočtu těch 6kwh navíc je za 38000.

      1. Těch 300Wh/kg je pro
        Těch 300Wh/kg je pro Li-metal články laboratorní hodnota na úrovni článků a ještě nějaký pátek to tak i zůstane. Prakticky má současný Leaf články AESC na úrovni 157Wh/kg, tedy zhruba polovinu. Celá baterie Leafu váží 294kg, takže si můžete lehce dopočítat, že na úrovni baterie je to 81Wh/kg.

        25% k dobru je cca 196Wh/kg na úrovni článků což mimochodem už umí i současný Hamster-mobil s články 200Wh/kg od SK innovation.

  2. Tak nějak se to čekalo, a
    Tak nějak se to čekalo, a pokud je to pravda, tak to jde v stávajícím duchu pomalé evoluce. Předpokládám, že aby to dávalo Nissanu ekonomický smysl, tak baterie zůstala totožná a měnily se jen články.

    Současné články AESC mají rating 125Wh a 317Wh/l, tyto nové články by tedy měli mít cca 156Wh a 396Wh/l (o 25% víc).

    Co je ale teď zajímavá otázka, jestli toto už jsou články pro MY2017 Leaf II? Ten bude mít zřejmě přepracovaný podvozek a tedy i větší prostor pro baterii. Ale ani Nissan nedokáže zázraky a výsledná baterie by pak měla do 40kWh, spíše ale jen 36-38kWh.

Napsat komentář