Ultimátní souboj: Tesla Model S P85D vs Porsche 918 Spyder

Německý magazín Auto Bild proti sobě postavil dva etalony automobilového průmyslu: elektromobil Tesla Model S P85D a plug-in hybrid Porsche 918 Spyder. Tipnete si, kdo zvítězil?

Elektromobil Tesla Model S P85D a plug-in hybrid Porsche 918 Spyder proti sobě. Kdo s koho?
foto: Auto Bild

Výkonový rozdíl mezi Porsche 918 Spyder a Tesla Model S P85D není nijak extrémní. Tesla Model S zrychlí z 0 na 100 km/h během 3,2 vteřiny a nabízí výkon 691 koní. Porsche má zrychlení 2,6 vteřiny a výkon 887 koní.

Cenově jsou však obě auta někde úplně jinde. Zatímco německý technologický skvost stojí minimálně $845 000, Tesla Model S se prodává za cenu asi $110 000. Navíc, k Porsche nedostanete doživotní palivo zdarma.

22 Comments on “Ultimátní souboj: Tesla Model S P85D vs Porsche 918 Spyder”

  1. Fakty !!!
    Tesla má 700

    Fakty !!!
    Tesla má 700 Koní možno 1s alebo viac a potom podáva výkon už len asi 310kW !!!
    Stačí si pozrieť akceleráciu Tesla D v interieri na budíkoch.
    Ak by reálne podávala stáli výkon 700 Koní to by bola akcelerácia 🙂
    Výkon klesá kvôli zaťaženiu akumulátorov – nie sú na to stavané – na taký výkon.

    A mali spraviť ešte jedno porovnanie Porsche 918 čisto na elektrický pohon – samozrejme že by sa nechytalo ale šlo by niečo.

    Osobne sa mi páčia aj jedno aj druhé no bral by som Teslu.

  2. Koukám, že je to tu samý
    Koukám, že je to tu samý znalec 😀
    Díky nástupu elektromotoru (elektromotorů) budeme vídat až do omrzení sprinty ve zrychlení z 0-100 km/h proti těm lepším soupeřům a z 0-400 m proti těm slabším. Tesla je nesporně zajímavá, pokroková, skvělá, ale odsud až podsud…
    Porsche 918 je hypersport, který díky elektrophonu ještě zlepšuje dynamiku a snižuje spotřebu. Vůz je určen pro každodenní použití, ale zejména pro rychlé svezení při track days či v provozu. Zkuste srovnat s Teslou maximální rychlost, maximální přetížení v zatáčce, čas na okruhu… Stejně tak to dopadne, když porovnám kolik se vejde do Porsche zavazadel.
    Je potřeba si uvědomit, že Porsche 918 drží současné rekordy na několika okruzích, nejznámější je asi Nürburgring. Jeho dynamika je diametrálně jinde než u Tesly. Porsche se jako jediné „sériově“ vyráběné auto dostalo pod 7 minut na čas 6:57.
    Tesla by byla ráda za čas kolem 9 minut. Pokud by se nezačala přehřívat po třech minutách kalupu jako při nedávném testu 🙂 To je naprosto propastný rozdíl!
    S tou výdrží baterie bych při takových provozních podmínkách byl velmi opatrný 😀

      1. Jízda ustálenou rychlostí
        Jízda ustálenou rychlostí je v uvozovkách úsporná. Samozřejmě, 200 km/h je už dost vysoká rychlost a je zde značný odpor vzduchu, který výrazně zvyšuje spotřebu a snižuje dojezd.
        Jenže jízda na okruhu, je to nejnáročnější vůbec. Dokonce se tvrdí, že kilometr na Ringu v plném tempu je jako 10 km běžného provozu, co se opotřebení vozu týče. Proto je využíván automobilkami k testům jejich prototypů. Při testu finského sportovního elektrospeciálu ERA v roce 2011-2012 bylo dosaženo času 8 minut 42,72 sekundy, vůz tak dosáhl průměrné rychlosti 142 km/h. Vážil 1700 kg (tedy výrazně méně než Tesla Model S). Spotřeba byla 123 kWh/100km! To zhruba odpovídá cca 45 litrům benzínu u spalovacího motoru. Dojezd větší a težší Tesly v takovém režimu lze tím pádem alespoň odvodit.

        1. ano, na okruhu jsme s
          ano, na okruhu jsme s Modelem S meli jeste vetsi spotrebu nez pri 200km/h. Je to uz dost davno ale myslim, ze nekde kolem 750Wh/km. Duvodem pro tak „nizkou“ spotrebu je fakt, ze Model S se po 5 minutach prehreje a pro zbyvajicich 20 minut omezi vykon „jen“ asi na 160kW. Za onech 25 minut jsme spotrebovali zhruba pulku baterky.

          Nevim jek je to ted s novym P85D, to by nemelo omezovat vykon tak moc jelikoz ma dva motory, ktere se musi prehrat.

Napsat komentář