Německý magazín Auto Bild proti sobě postavil dva etalony automobilového průmyslu: elektromobil Tesla Model S P85D a plug-in hybrid Porsche 918 Spyder. Tipnete si, kdo zvítězil?
Elektromobil Tesla Model S P85D a plug-in hybrid Porsche 918 Spyder proti sobě. Kdo s koho?
foto: Auto Bild
foto: Auto Bild
Výkonový rozdíl mezi Porsche 918 Spyder a Tesla Model S P85D není nijak extrémní. Tesla Model S zrychlí z 0 na 100 km/h během 3,2 vteřiny a nabízí výkon 691 koní. Porsche má zrychlení 2,6 vteřiny a výkon 887 koní.
Cenově jsou však obě auta někde úplně jinde. Zatímco německý technologický skvost stojí minimálně $845 000, Tesla Model S se prodává za cenu asi $110 000. Navíc, k Porsche nedostanete doživotní palivo zdarma.
Ale chlapci to je jen přeci
Ale chlapci to je jen přeci začátek, za pár let 10-20? bude benzíňák v hajzlu. Test hlavně ukazuje techologické možnosti elektromobilu. A jak je vidět vše je jen o bateriích, které jsou stále ještě v plenkách.
Fakty !!!
Tesla má 700
Fakty !!!
Tesla má 700 Koní možno 1s alebo viac a potom podáva výkon už len asi 310kW !!!
Stačí si pozrieť akceleráciu Tesla D v interieri na budíkoch.
Ak by reálne podávala stáli výkon 700 Koní to by bola akcelerácia 🙂
Výkon klesá kvôli zaťaženiu akumulátorov – nie sú na to stavané – na taký výkon.
A mali spraviť ešte jedno porovnanie Porsche 918 čisto na elektrický pohon – samozrejme že by sa nechytalo ale šlo by niečo.
Osobne sa mi páčia aj jedno aj druhé no bral by som Teslu.
Tak ještě srovnání ceny
Tak ještě srovnání ceny 🙂
toto Porsche začíná na 16,5 milionu Kč
Tesla cca od 2,9 milionu Kč (samo sebou nejvýkonnější verze)
se spickovym ultra drahym
se spickovym ultra drahym ultra sportem drzi krok rodinny sedan 😀
Asi tak 20 metrů 😀
Asi tak 20 metrů 😀
No ale v podstatě se zde
No ale v podstatě se zde srovnává rodinný sedan se supersportem 😀
To je pro (nejen) Porsche samozřejmě potupa…
touché 🙂
touché 🙂
Koukám, že je to tu samý
Koukám, že je to tu samý znalec 😀
Díky nástupu elektromotoru (elektromotorů) budeme vídat až do omrzení sprinty ve zrychlení z 0-100 km/h proti těm lepším soupeřům a z 0-400 m proti těm slabším. Tesla je nesporně zajímavá, pokroková, skvělá, ale odsud až podsud…
Porsche 918 je hypersport, který díky elektrophonu ještě zlepšuje dynamiku a snižuje spotřebu. Vůz je určen pro každodenní použití, ale zejména pro rychlé svezení při track days či v provozu. Zkuste srovnat s Teslou maximální rychlost, maximální přetížení v zatáčce, čas na okruhu… Stejně tak to dopadne, když porovnám kolik se vejde do Porsche zavazadel.
Je potřeba si uvědomit, že Porsche 918 drží současné rekordy na několika okruzích, nejznámější je asi Nürburgring. Jeho dynamika je diametrálně jinde než u Tesly. Porsche se jako jediné „sériově“ vyráběné auto dostalo pod 7 minut na čas 6:57.
Tesla by byla ráda za čas kolem 9 minut. Pokud by se nezačala přehřívat po třech minutách kalupu jako při nedávném testu 🙂 To je naprosto propastný rozdíl!
S tou výdrží baterie bych při takových provozních podmínkách byl velmi opatrný 😀
pokud se chcete podivat na
pokud se chcete podivat na realne video kolik ujede Tesla pri 200km/h tak muzete zde 🙂
btw: tempomat jde maximalne na 176km/h 🙁
SPOILER: ujede neco kolem 150km 🙂
Jízda ustálenou rychlostí
Jízda ustálenou rychlostí je v uvozovkách úsporná. Samozřejmě, 200 km/h je už dost vysoká rychlost a je zde značný odpor vzduchu, který výrazně zvyšuje spotřebu a snižuje dojezd.
Jenže jízda na okruhu, je to nejnáročnější vůbec. Dokonce se tvrdí, že kilometr na Ringu v plném tempu je jako 10 km běžného provozu, co se opotřebení vozu týče. Proto je využíván automobilkami k testům jejich prototypů. Při testu finského sportovního elektrospeciálu ERA v roce 2011-2012 bylo dosaženo času 8 minut 42,72 sekundy, vůz tak dosáhl průměrné rychlosti 142 km/h. Vážil 1700 kg (tedy výrazně méně než Tesla Model S). Spotřeba byla 123 kWh/100km! To zhruba odpovídá cca 45 litrům benzínu u spalovacího motoru. Dojezd větší a težší Tesly v takovém režimu lze tím pádem alespoň odvodit.
ano, na okruhu jsme s
ano, na okruhu jsme s Modelem S meli jeste vetsi spotrebu nez pri 200km/h. Je to uz dost davno ale myslim, ze nekde kolem 750Wh/km. Duvodem pro tak „nizkou“ spotrebu je fakt, ze Model S se po 5 minutach prehreje a pro zbyvajicich 20 minut omezi vykon „jen“ asi na 160kW. Za onech 25 minut jsme spotrebovali zhruba pulku baterky.
Nevim jek je to ted s novym P85D, to by nemelo omezovat vykon tak moc jelikoz ma dva motory, ktere se musi prehrat.
nereálně jet normálně
nereálně jet normálně 200km/h, tudíž z tohoto si pro život udělá závěr jen tupec 🙂
Například pro
Například pro spěchající topmanažery v Německu docela hodně reálné. Tento test mi dává mnohem větší smysl, než málo využitelný test ve zrychlení z 0-100 km/h.
co je na tom videu nerealne?
co je na tom videu nerealne? 12minut jet 200km/h je naprosto realne. A jestli jste nikdy 200 nejel, tak se k tomu raci nevyjadrujte a podivejte se na to video 😀
jistě, moulo, je to
jistě, moulo, je to naprosto běžné 🙂
ja ty Anonymy vazne
ja ty Anonymy vazne nechapu…
To mi pripomina reklamu na
To mi pripomina reklamu na smart.
„Maximalna rychlost v meste neznamena nic. Ale prvych 5 metrov sa pocita!“
Díky, pobavilo 🙂
Díky, pobavilo 🙂
Myslím si, že v tomto
Myslím si, že v tomto testu Tesla zabodovala, dokonce bych řekl, že vyhrála.
Nechápu vůbec smysl
Nechápu vůbec smysl takového srovnání – 5ti dvéřové manažerské auto pro 7 proti malosériovému supersportu pro dva bez zavazadel. Ale pro Teslu může být určitě dobrou reklamou i to, že se takovéhle testy dělají. Takže vlastně +.
Nemci si liecia komlexy 😀
Nemci si liecia komlexy 😀
jen hlupák by koupil
jen hlupák by koupil sportovní vůz za cenu vyšší než 100 tis. dolarů místo Tesly 🙂
vsadím se, že Tesla ujede i tak víc km na jednu „nádrž“ než tzv. sporťáci
ale to se jen sázím, opravdu nevím 🙂