Ekologická daň při registraci vozidla byla zavedena v roce 2009. Od té doby se řídí poměrně jednoduchou tabulkou, která určuje, za která auta se platí jaký poplatek. Ministerstvo životního prostředí ale chystá změny.
foto: Hybrid.cz
České Ministerstvo životního prostředí připravuje zavedení ekologické daně také pro už 10 let stará vozidla. Přesněji řečeno pro auta splňující normu Euro 3, tedy roky výroby 2000 až 2005. Nově by se za převod těchto aut měl platit poplatek 3000 Kč.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Evropským „Městem bez sazí“ byl vyhlášen švýcarský Curych
To s sebou pochopitelně nese zvýšení poplatků pro ostatní vozidla, a to z 5000 Kč na 10 000 Kč u Euro 1 a ze 3000 Kč na 5000 Kč u Euro 2. Cena 10 000 Kč za převod vozidel nesplňujících žádnou normu by měla zůstat na 10 000 Kč.
Cílem nového zákona, který chce MŽP předložit vládě, by měla být kultivace vozového parku v České republice. Průměrné stáří aut zde přesahuje 14 let, ačkoliv průměrné stáří skutečně jezdících aut se údajně pohybuje kolem 8-9 let.
Nový zákon ale podle iHNED.cz upraví také pravidla pro likvidaci svítidel, baterií, solárních panelů nebo pneumatik.
zpravy.e15.cz/domaci/udalosti
zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/kazdych-20-minut-umira-jeden-cech-na-rakovinu-lecba-jen-vzp-stoji-miliardy-1187828
kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/
Ministerstvo životního
Ministerstvo životního prostředí (mimo jiné) je parta idiotů (nebo co), když si myslí, že např. Punto 1,2 8V je horší než Discovery 2,7 TDV6. Nebo je to ministerstvo nesmyslného rozpohybování ekonomiky, aneb legální krádež.
Takže by to mělo být jako
Takže by to mělo být jako v D, nejen podle emisí, ale podle obsahu 😉 a byl by klid, hned by elektromobily byly in.
Opět je třeba říct B a
Opět je třeba říct B a to že i elektromobil má emise, které nejsou zrovna zanedbatelné – elektřina se taky musí vyrobit z nějakých energetických zdrojů – ano i fotovoltaika a větrník se podepisují za životním prostředí, navíc jakmile se elektromobil rozšíří a bude výpadek z peněz získaných ze spalovacích vozidel pro systém, tak bude elektromobilita náležitě zdaněna, aby se výpadek nahradil..
Takže budoucnost jsou koně
Takže budoucnost jsou koně a kočáry…
Kdo zná historii ví, že
Kdo zná historii ví, že první automobily byly mj. vnímány jako čistý způsob dopravy, který zbaví města velkého množství koňského trusu. Takže ani koně to nebudou.
Budoucnost patří bicyklu 🙂
Jenže bicykl má pro
Jenže bicykl má pro obyčejného (netrénovaného) člověka ještě menší dojezd než i ten nejlevnější elektromobil.
Tak aspoň se zmenší
Tak aspoň se zmenší procento obezity ve společnosti a doktoři, dietologové, fyzioterapeutové a podobní budou mít radost, že se národ hejbe…
Nebudou, páč jim ubudou
Nebudou, páč jim ubudou klienti a příjmy 🙂
Bohužel, jak vzdáleností,
Bohužel, jak vzdáleností, tak rychlostí přesunu. A to se právě dívám na své zaparkované elektrokolo v kanceláři. Dnes na přesuny stačí, zítra vzhledem k počtu schůzek, vzdáleností a časovými mezerami mezi nimi na přesun budu muset použít elektromobil. Hraniční vzdálenost mezi 2 místy je dle rok a půl dlouhé zkušenosti podle profilu terénu 10-15 km.
hromadna preprava, kolajova
hromadna preprava, kolajova preprava, strata osobnych slobod, caste osobne kontroly pri vstupe, byrokraticka a danova zataz obyvatelstva, ucelove zdanenie, .. to je sucastnost.
jediny pocit slobody este mame z individualnej prepravy na vacsie vzdialenosti autami na hormalve paliva.
to samozrejme samoregulacne a policajne institucie beru tazko a tak mame neprijemne dopravne postihy, pokuty a pod. ktore maju vysiu prioritu ako napriklad riesenie priestupkov drobnych kradezi, poskodzovania cudzej veci a podobne (musite mat znameho).
parkovacich miest uz niet, volnych ciest uz niet, a neustale sa zaplnuju.
bud sa zastavi populacna krivka, klesne, alebo to dopadne pre ludstvo velmi zle. uz teraz je to zle.
hybrid, bev a pod to nevyriesi.
Ale tyhle nepřímé emise
Ale tyhle nepřímé emise mají spalovače taky. Víte vůbec kolik se spotřebuje energie při těžbě, zpracování a distribuci benzínu a nafty?
Vím živí mě energetické
Vím živí mě energetické bilance takže taky vím, jaký je otisk energetické náročnosti elektromobilu do poslední mrtě a rozhodně za svůj LC spalovák zatím výrazně neporáží, je jenom jiná skladba…
Na internetu je mnoho fotek
Na internetu je mnoho fotek těch „vrakovišť“ nových neprodaných aut, které automobilky nedokážou přestat vyrábět. Takže odkud vítr fouká?
euro.e15.cz/archiv/mladek-lak
euro.e15.cz/archiv/mladek-laka-do-ceska-americkou-automobilku-tesla-1187652
kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/