Dante Richardson je doktor z Washingtonu DC. Dlouho se zajímá o elektromobily. V roce 2009 uvažoval o přestavbě svého spalovacího auta. Místo toho si o tři roky později koupil Tesla Model S.
foto: Dante Richardson
Už když Dante Richardson přemýšlel o konverzi spalováku na elektromobil, přidal se k místnímu klubu elektromobilistů. Tam si vyzkoušel Tesla Roadster, tehdy jeden z mála dostupných elektromobilů na světě.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Model S je nejmilovanějším autem v Americe
Na jeho potřeby šlo o příliš malé auto, ale značku Tesla sledovat nepřestal. Když pak ohlásila luxusní elegantní pětidveřový sedan v podobě Tesla Model S, nezaváhal. Auto mu bylo doručeno v prosinci 2012.
Od té doby Dante Richardson najezdil téměř 200 000 km. To znamená kolem 80 000 km za rok! Auto ho stále nepřestává udivovat. „Je neuvěřitelné, jak moc se věci změnily,“ řekl doslova pro blog automobilky Tesla Motors.
Když se v roce 2012 hned po převzetí auta vydal na 1600 km dlouhou cestu z Washingtonu na Floridu, trvalo to týden a vyžadovalo značné plánování. Dnes má v celé Severní Americe k dispozici 190 rychlonabíječek Tesla Supercharger, kde může nabít své auto zcela zdarma a během zhruba 40 minut opět vyrazit na cestu.
Kromě Modelu S má Richardson také kabriolet Volvo C70. Jezdí s ním ale jen výjimečně. Zápach výfukových plynů už mu totiž nevoní. A navíc, musí s ním jezdit k čerpací stanici. „Z dlouhodobého pohledu je opravdu příjemné každý den se vzbudit a mít k dispozici auto s plnou nádrží,“ říká s odkazem na fakt, že elektromobil je možné dobíjet doma a výrazně levněji.
škoda, že to nerozepsal
škoda, že to nerozepsal trošku víc.. Zajímaly by mě poruchy, kolik stojí vyměnit kdejaký uložení, nebo ložisko… Věřim, že to je kvalitou někde jinde, ale stejně se to za čas vyměnit musí
Chtělo by to daleko více,
Chtělo by to daleko více, protože majitelů s tak velkým nájezdem není mnoho. Tak jako se třeba majitel Peugeotu Ion rozepisuje na svém blogu nebo majitel P206 zde . I mne jako majitele malého městského elektromobilu by to zajímalo, uvažuji do budoucna o koupi některého většího modelu.
Moje zkušenosti zde na hybridu http://www.hybrid.cz/maly-mestsky-elektromobil-najezdil-za-rok-15-000-km-za-pouhych-2184-kc, http://www.hybrid.cz/elektricka-dovolena-aneb-1179-km-za-pul-euro-dil-1, http://www.hybrid.cz/elektricka-dovolena-aneb-1179-km-za-pul-euro-dil-2, http://www.hybrid.cz/elektricka-dovolena-aneb-1179-km-za-pul-euro-dil-3, http://www.hybrid.cz/tyden-s-nissanem-leaf-prevozy-praha-ostrava-zpet.
to je skoro masochismus s
to je skoro masochismus s takovým dojezdem, ale za tu cenu „za nádrž“ bych to asi taky bral 🙂
každopádně ta poruchovost mě taky zajímá
velmi rád bych slyšel opět potvrzení, že elektro auta mají jen zlomek servisních nákladů