San Francisko zavádí dobíjení elektromobilů zdarma

Elektromobilisté v San Francisku mají nyní možnost na třech místech ve městě dobíjet zcela zdarma. A navíc elektřinu vyrobenou solárními panely. Takže budou vlastně jezdit na slunce.

Solární nabíjecí stanice budou v San Francisku k dispozici minimálně do konce roku 2015
foto: Charge Across Town

Tři solární dobíjecí stanice umístila po San Francisku organizace Charge Across Town, která na ně získala grant. Samotné dobíječky dodala společnost Envision Solar ze San Diega.

Výhodou těchto solárních nabíječek je, že se nemusí připojovat k elektrickým rozvodům. Prostě se na místo svého určení dovezou a umístí. Každá má výkon 3,3 kW a je vybavena 22,5kWh li-ion baterií.

Takové stanice bezesporu brzy najdou využití i v dalších oblastech, nejen slunečném San Francisku. Hodily by se i v České republice. Právě připojení k rovodné síti je totiž, vedle stavebních povolení, často zásadním problémem.

Jedna solární nabíječka od Envision Solar vyjde na $45 000, v přepočtu 1,125 milionu korun. To je velmi vysoká cena, nicméně ani v českých podmínkách by takové zařízení nevyšlo o mnoho levněji.

tisková zpráva

35 Comments on “San Francisko zavádí dobíjení elektromobilů zdarma”

  1. Je to docela
    Je to docela inspirativní.
    Myslím, že bez baterky by to tady někdo spíchl určitě do 200 tisíc.
    Baterka tam nemá stejně valný smysl, ta je přece v autě!!! První šťastlivec si třeba rychle dobije, ale další už dobíjí jako by tam ta baterka nebyla.
    Jen mi vrtá hlavou jak je to ukotvené, asi tou „podložkou co?“
    Ale ten vršek asi nebude úplně lehkej a vítr to je sviňa!

        1. Pokud by to přes den
          Pokud by to přes den nabíjelo ze solární energie a zároveň to zvládlo dobíjet svou baterii, tak to by to mohlo vyjít. Samozřejmě je to spíš taková nouzovka, abych následně dojel na pořádnou nabíječku.
          ČEZ by se měl snažit aby tohle u nás nikdo nepotřeboval.

        1. pokud to je brano jako
          pokud to je brano jako parkovaci misto pro elektromobil a ne jako klasicka nabijecka, tak je to podle me dobry napad. proste kdykoli tam clovek zaparkuje, napr. kdyz je v praci, tak se auto sice pomalu, ale presto, nabiji. A kdyz tam zrovna auto nestoji, tak se energie uklada do baterii.

  2. Někde před časem zde bylo
    Někde před časem zde bylo uvedeno ,že cena náhradní baterie pro současné majitele Nissan Leaf(24kW/h) stojí cca 100tisKč. I kdyby bez výměny stála nová 150tisKč, tak by ten projekt byl rozhodně levnější. I nápad to není špatný neboť by se už nikdo nemohl vymlouvat na špatnou infrastuktůru a konečně by se ta mapa dobíječek trochu více zaplňovala. Elektromobilitě a míru zdar Snovač.

  3. Jsem jediný komu se to zdá
    Jsem jediný komu se to zdá příšerně předražený?
    V českých podmínkách je 9 panelu do 50 tisíc, pomalá nabíječka za dalších pár 10-tek tisíc plus baterie z Leafa za maximálně 200 tisíc. Celkem 300.
    Plus náklady který nejsou na první pohled vidět dalších 100.
    Tj. 400 tisíc a to si myslím, že jsem byl hodně velkorysý.
    Ale kde vzali milión? Asi jako u nás když je na něco grant tak je to vždycky předražený.

      1. Pane Horčíku,
        Nissan LEAF

        Pane Horčíku,

        Nissan LEAF

        (vykopírováno ze stránek prodejce)

        Cena od: 715 300 Kč vč. DPH
        Lithium-iontová baterie 24kWh

        Takže podle té vámi zmíněné firmy „FitCraft“ je celková cena Leafu tvořena z ceny baterie cca 700 000,- a 15 300,- za celý „zbytek“ auta? Není na tom něco divného?
        Začínáte být jako na „Autoforum.cz („… dedukce na konci článku…“)
        Většinu lidí zajímají reálné skutečnosti, ne soukromé úvahy a dedukce autora textu.

        EDIT:
        díval jsem se na stránku té firmičky

        „FitCraft“

        zvláště na listy „PRODUKTY“ a „CENÍK“ – poučné – jak se prosím vás můžete něčím takovým ohánět při odhadu ceny něčeho, co nenabízí?

        EDIT editu:
        netušil jsem, že se pod skoro stejným názvem skrývá více firem, asi jste měl na mysli

        Fitcraft Energy

        Udávejte prosím u zdrojů odkazy, nebo plná jména, aby se předešlo takovýmto zmatkům.

          1. Pane eM, tak znovu a bez
            Pane eM, tak znovu a bez koktání.
            Podle výrobce FitCraft a pana Horčíka je koncová cena baterie s příslušenstvím cca 700 000 Kč.
            Podle prodejce je koncová cena LEAFu 715 000 Kč.
            Obě baterie mají podobnou kapacitu (22 kWh a 24 kWh).
            Elektroauto se prakticky skládá ze dvou částí — baterie s příslušenstvím + vlastní automobil bez pohonu.
            Pokud každá s těch dvou baterií stojí asi 700 000 Kč, kde je cena za vlastní automobil bez pohonu? Pouhých 15 000 Kč?
            Už chápete co mne na tom zarazilo? LEAF přece také musí obsahovat veškerou elektro „bižuterii“ nutnou k provozu o které se zmiňujete vy.

            1. Upřesnění:
              Savebox od

              Upřesnění:
              Savebox od Fitcraft Energy ve velikosti M o kapacitě 24 kWh:

              Jak zde některé příspěvky uvádějí, LiFePo články lze sehnat za nižší peníze – samozřejmě, nicméně když přejdeme kvalitu, nebude v nich BMS (battery management system), kvalitní elektronika, měniče, MPPT, konstrukci, šasí, 3 roky vývoje atd….

              Savebox není jen baterie s příslušenstvím, je to komplexní elektronické zařízení – ostrovní systém v krabici.

            2. Upřesnění:
              Savebox od

              Upřesnění:
              Savebox od Fitcraft Energy ve velikosti M o kapacitě 24 kWh:

              Jak zde některé příspěvky uvádějí, LiFePo články lze sehnat za nižší peníze – samozřejmě, nicméně když přejdeme kvalitu, nebude v nich BMS (battery management system), kvalitní elektronika, měniče, MPPT, konstrukci, šasí, 3 roky vývoje atd….

              Savebox není jen baterie s příslušenstvím, je to komplexní elektronické zařízení – ostrovní systém v krabici.

Napsat komentář