Toroidion – elektrický supersport s výkonem 1 MW

Společnost Toroidion založil v roce 2011 jistý Pasi Pennanen. Aktuálně představil svůj stejnojmenný, plně elektrický supersport s výkonem 1341 koní (1 MW)!

Elektromobil Toroidion nejspíš navždy zůstane ve fázi konceptu. Pokud ovšem Pasi Pennanen nevládne podobnými byznysovými schopnostmi jako třeba Maté Rimac…
foto: Toroidion

Pennanen představil svůj supervýkonný elektromobil na luxusní akci Top Marques Monaco Show, jejímž patronem je princ Albert II., známý automobilový nadšenec.

Koncept Toroidion je připraven pro provoz na silnicích. Uvnitř vypadá poněkud spartánsky, ale k autu to padne skoro lépe, než propracovaná palubní deska z mahagonu.

auto Toroidion elektromobil

foto: Toroidion

Přední nápravu pohánějí dva 200kW elektromotory, zadní nápravu pak dva 300kW elektromotory. Žádné bližší informace o specifikacíh elektromobilu Toroidion zatím známy nejsou. S výjimkou faktu, že zvládne rychlou výměnu baterií.

auto Toroidion elektromobil

foto: Toroidion

Nový koncept se řadí vedle vozů typu Rimac Concept One, McLaren P1, Koenigsegg Regera nebo Porsche 918 Spyder. Narozdíl od Toroidionu se ale všechny jmenované vozy skutečně vyrábějí a prodávají. Dočká se někdy i finská novinka?

auto Toroidion elektromobil

foto: Toroidion

17 Comments on “Toroidion – elektrický supersport s výkonem 1 MW”

  1. By mne zajímalo co to je za
    By mne zajímalo co to je za Watty. Podle čeho to počítají? Nebude to něco jako výkon repro udávany také ve Watech ale PMPO?? Klasicky synchroní i asynchroní motor o výkonu 300kW má přes metr délku a průměr přes půl metru. Výkon 1MW je pomalu desetinou nejedné menší elektrárny a takovej výkon baterií o velikosti auta by byl na nobelovu cenu.

    1. Motory v autech maji obvykle
      Motory v autech maji obvykle vodni chlazeni a jak jiste vite, vykon elektromotoru je omezeny vpodstate pouze chlazenim. Neni problem do nej pustit 1000A pri 600V, pokud to uchladite a civky to mechanicky ustoji, mate motor o vykonu 600kW. Kouknete jake motory napr. Tesla model S p85

          1. Moderní tvrdé články
            Moderní tvrdé články snesou i 40C. Sám je používám. Jejich životnost je ale jen 2 roky. V automobilu výkonové zatížení hodně kolísá a u sportovního vozu můžeme předpokládat průmĕrnou zátĕž 70-80%. S takovou budete rád za 10 minut jízdy. Spíše to ale bude o dost ménĕ. Dojezd by tím pádem byl hodnĕ bídnej. Takže takováhle konfigurace je podle mne blbost i na okruhu. I tak ale pořád do takovéhle rovnice nedokáži dosadit 1MW v motorech.

        1. pokud budem uvazovat
          pokud budem uvazovat kapacitu akumulatoru 100kWh, tak pri 10C zatizeni to je prave onen 1MW, zadna magie v tom neni. Moderni Li-po baterie zvladaji az 80C zatizeni, ale pravda je ze jejich zivotnost neni nic moc. Rozhodne to ale dodat lze, v tom problem neni. Pro vadi zajimavost: auticka na dalkova ovladani maji dnes bezne 2-5kW, letadelka jakbysmet. O lodich skoda mluvit, ty maji vodou chlazene motory s neuveritelnymi vykony (pomer vykon/hmotnost)

  2. Spíš je potřeba se
    Spíš je potřeba se rozhlédnout, že není jenom Tesla…
    Mezi prvními supersporty tu byl britský Lightning GT, francouzské Venturi, německý M-B SLS AMG Electric Drive, chorvatský Rimac,… Určitě bych v případě těchto vozů či firem nepodceňoval jejich kvalitu nebo technologii. Tesla vyrábí jinak zaměřené elektromobily, v jiných počtech a pracuje úplně s jiným PR pro jinou cílovou skupinu…

  3. 1MW? A aky to ma dojazd ked
    1MW? A aky to ma dojazd ked jazdis naplno?

    Smola ze nenapisali ake tam mam baterky. Nieco trochu vidiet tu:
    toroidion.com/launch/assets/img/Toroidion_1MW_proto_002.jpg

    Ale ako koncept nie zle.

    Comu sa pan Pasi Pennanen venoval pred tym? Respektive, kde zarobil, ze ma teraz cas a prostriedky venovat sa po veceroch vyvoju a stavbe takehoto konceptu?

    1. me by zajimalo co je mysleno
      me by zajimalo co je mysleno tim „jet na plno“ u auta co ma vykon 1000kW?

      Zavodni okruh kde clovek musi zrychlit, pak rekuperovat, pak udrzovat rychlost nez vyjede ze zatacky, pak zase zrychlit, pak zase rekuperovat atd.
      Anebo 5 minut drzet plyn na podlaze a cerpat 1MW z baterie?

      Mezi tim bude zasadni rozdil ve vydrzi a dojezdu…

    1. koncept vznikl, na zavody 24
      koncept vznikl, na zavody 24 hodin v Le Mans, to si lze docist na jejich webu.
      Takze zadna Tesla!Upss…
      Občas je článek dobrý doplnit informacemi přesnějšími, aby nevznikaly bludy 🙂
      A proto ten výkon + rychla vymena battery packu,tedy v zavodu, pro rychle doplneni paliva! 🙂
      Nehledate moderatora,tedy clankare na tento web? Chtelo by to 😉
      Ale diky za kazdy maly clanecek, ci susnuti,ze nekdo tvori eauta i do jinych odvetvi, a ne jen pro beznou masirku 🙂

    2. Spíš je potřeba se
      Spíš je potřeba se rozhlédnout, že není jenom Tesla…
      Mezi prvními supersporty tu byl britský Lightning GT, francouzské Venturi, německý M-B SLS AMG Electric Drive, chorvatský Rimac,… Určitě bych v případě těchto vozů či firem nepodceňoval jejich kvalitu nebo technologii. Tesla vyrábí jinak zaměřené elektromobily, v jiných počtech a pracuje úplně s jiným PR pro jinou cílovou skupinu…

Napsat komentář