Nový Nissan Leaf 2017: co zatím víme

Nissan Leaf je nejúspěšnější elektromobil na světě. Globální prodeje se blíží číslu 200 000. Da dvou let má na trh přijít druhá generace.

Koncept Nissan Sway představený na autosalonu v Ženevě 2015 by mohl naznačovat, kudy se bude ubírat druhá generace elektromobilu Nissan Leaf
foto: Nissan

Ještě než se v letech 2016/2017 dočkáme úplně nového Nissanu Leaf druhé generace, objeví se podle našich informací na trhu ještě jedna revize podobná té, která přišla v lednu 2013. Ta nabídne zvýšenou kapacitu baterií, a tedy i vyšší dojezd. Hádáme lehce přes 200 km.

NEPŘEHLÉDNĚTE! SOUTĚŽ: Vyhrajte elektromobil Nissan Leaf na týden!

Elektromobil Nissan Leaf se začal prodávat koncem roku 2010. Na trhu je tak již pět let a kromě revize z roku 2013 se víceméně nezměnil. Reálně nabízí „letní“ maximální dojezd 150 km a v České republice je jeho cena 715 000 Kč.

Vývoj Leafu probíhal v letech 2009-2010. Od té doby se technologie výroby aut, baterií, elektromotorů, ale i management energií výrazně proměnili. Stejně tak i preference zákazníků. A Nissan pochopitelně získal díky téměř 200 000 prodaných Leafů obrovské množství informací.

To všechno se promítne do nového Nissanu Leaf 2017, který bude pravděpodobně odhalen příští rok. Na autosalonu Ženeva letos Nissan představil koncept Sway, který do značné míry naznačuje kam by mohl budoucí Leaf směřovat.

Jak vedení automobilky, tak diskuse běžných uživatelů jasně říkají, že příští Leaf musí mít více mainstreamový vzhled. Prostě vypadat víc „normálně“. Zároveň bude nutně muset nabídnout vyšší kapacitu baterií, tedy i vyšší dojezd.

Důvodem není jen konkurence v podobě Chevrolet Bolt (min. 320 km, na trhu začátkem 2017) a Tesla Model Ξ, ale i spekulovaný letošní update baterií. Ten by mohl posunout reálný dojezd Leafu k 210-240 km. Zcela nová generace Leafu pak bude muset překročit 320 km (200 mil), podobně jako konkurence.

Takové auto už pochopitelně bude zajímavé pro širokou masu zákazníků, zejména ve spojení se stále lepší infrastrukturou rychlodobíjecích stanic (zejména CHAdeMO). Což si uvědomují i ostatní automobilky a Chevrolet Bolt ani Tesla Model 3 (Ξ) rozhodně nebudou jediní konkurenti.

Pravděpodobná je i ta možnost, že nový Nissan Leaf 2017 bude nabízen v několika dojezdových (a možná i výkonových) konfiguracích, podobně jako mnohem dražší .

vlastní

23 Comments on “Nový Nissan Leaf 2017: co zatím víme”

            1. hehe, az na to, ze v tomto vlakne (ktere zacal honYa) je rec o
              hehe, az na to, ze v tomto vlakne (ktere zacal honYa) je rec o 200 milovem aute. Ten connect ma sotva 1/4 (56mil). Konec koncu cely clanek je o novem Leafu, ktery by mel mit dojezd 200 mil.

              Ale i tak diky, o tom connectu jsem ani nevedel.

  1. Je smutné že vyrobcovia
    Je smutné že vyrobcovia elektromobilov sa vyberajú rovnakou cestou ako vyrobcovia ropákov a to uvádzanie dojazdu v km.Čísla ktoré uvádzajú sú rovnakým nezmyslom ako dnešne fantastické spotreby uvádzané pri ropákoch ..je uz plno áut co maju papierovú spotrebu pod 4 litre len bohuzial ju dosiahnúť v reálnej prevádze sa nedarí.
    Mne ako údaj u elektromobilu úplne stačí uvádzat kapacitu batérie a viem ze pokial mám 24kWh batériu môžem u auta velkosti Leaf o 200km len snívať,v zime ide spotreba hore a je mozne prejst aj 50km za 1,5 hodiny v zápche a je po baterke.Skrátka auto musí kuriť, a celkovo valivý odpor na zimných pneu..snehu, to sa nedá oklamať.
    Leaf úplne stačí do mesta a okolia, neviem si predstavit cestu v zime povedzme do tatier aj ked na Slovensku je siet Greenway rychlonabijaciek.
    Mám to cca 190km.. vyrazim z Púchova (100%batéria)..Zilina cca 46km..musím zíst do auparku kde je nabíjacka..malá zachádzka do mesta, nabijam na rychlonabijcake za povedzme 15 minut som na 80% ..prechadzam do Ružomberka na cerpacke OMW je dalsia rychlonabijacka greenway..zo Žiliny je to asi 65km…teda s 80% bateriou v zime tak dost na hrane..kludne može byť zapcha alebo nehoda na ceste a som v problémoch.A teraz prichádza najvecsí usek..cca 76km do Popradu k nabíjacke, je to dialnica.zima..a aj ked sa to nezda..je to stale do kopca, musel by som na nabijacke byť aspon hodinu a nabit aspon 90% (po 80% to ide uz pomaly).Leaf by to asi dal..obliect sa do svetra nastavit teplotu 19-20 stupnov a ohrievat sa len vyhrievanými sedačkami, sme v Poprade, cesta trvala takmer dvojnasobok casu ako ropakovi a stále v obavách aby nebola na ceste nehoda a nestáli sme v zápche.
    A prečo? lebo batéria má len 24kWh a hlavne preto ze to rychlonabíjanie ide len do 80% a to je cca 19kWh. Pre dlhsie trasy je potrebná bateria cca 30-32kWh, to by znamenalo 24-25kWh na 80% a to sa uz dá spraviť 100km aj v zime pri minus 10-15.
    Takže pre mna začína použitelný elektromobil dakde na 32kWh baterii.A uvadzať môžu dojazd aký len chcú.Druhá cesta je odlahcit elektromobil ako BMW i3 a tam by stačila aj 25-28kWh.Lenže pre mna vyzerá i3 horšie ako Leaf 🙂

    1. Like
      naprosta pravda. Jenze

      Like
      naprosta pravda. Jenze jsme opet u zisku na kus.
      Proc napriklad do Leafu cpou nejdrazsi doplnkovou vybavu a malou baterii? No prece proto, ze je potreba dodat conejvic kurvitek aby nepadli servisy.

      Ono dat tam zakladni vybavu a 40kWh baterii by totiz znamenalo, ze to lidi zacnou kupovat a prestanou jezdit do servisu.j

      1. Ehm … či to nebude tým,
        Ehm … či to nebude tým, že najdrahšia časť elektromobilu sú zatiaľ akumulátory a celý systém okolo? Spolu s malým počtom vyrobených kusov (oproti klasickým automobilom), si myslím, že práve to ich robí drahé. Navyše, Leaf na Slovensku, a mám taký dojem, že aj v ČR, sa predáva práve v základnej výbave – skúste to porovnať s trhmi v západnej Európe a uvidíte.

    1. no myslím, že by stálo za
      no myslím, že by stálo za to udělat anketu nejvíc eklhaft elektro 🙂 Je to o vkusu, mě zase připadá i3 nic moc a k tomu je to jen takový facelift BMW E1 s lepší technologii a přitom je to poslední dobou jedno z nejprodávanějších aut. Uvidíme hlavně, aby klesala cena a zvyšoval se dojezd 🙂

      1. Tak netvrdím, že i3 je
        Tak netvrdím, že i3 je nějaký designový skvost, ale oproti Leafu je to v mých očích přímo krasavec.
        Ale jistě, že vkus je individuální, i když se dají stanovit základní estetické zásady, které zapřičiňují, že určitý design je většinovému oku lahodnější než jiný 😉

    2. Úplně souhlasím. Design
      Úplně souhlasím. Design Leafu, zejména pak jeho zadní části, je vážně dost odporný. Jinak se mi to auto ale zamlouvá. Už přemýšlím o jeho koupi, ikdyž jenom ojeté z D. Jenom nevím, jestli překousnu, že se jedná o ošklivé káčátko, ze kterého labuť nikdy nebude…. :-)))

Napsat komentář