Tesla představila levný elektromobil Model S 70D

Americká automobilka Tesla Motors představila novou entry verzi svého elektromobilu Model S. Nese označení Model S 70D a je od základu vybaven dvěma motory a „papírovým“ dojezdem 385 km.

Nová verze elektromobilu Tesla Model S s označením 70D
foto: Tesla Motors

Nová Tesla Model S 70D nahrazuje předchozí nejlevnější verzi se 60kWh baterií. Nová verze je vybavena 70kWh baterií a dalšími optimalizacemi, včetně pohonu všech čtyř kol. Základní cena činí $75 000 (v přepočtu asi 1 875 000 Kč).

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá nejlevnější Model S během 5,2 vteřiny, max. výkon je 329 koní, max. rychlost 225 km/h. Pro srovnání, dalším modelem v nabídce je Model S 85D s dojezdem 435 km, zrychlením za 4,4 vteřiny, výkonem 422 koní a max. rychlostí 250 km/h.

Standardním vybavením je mimo jiné: dobíjení zdarma v síti rychlodobíječek Supercharger, parkovací senzory, sklapovací a vyhřívaná zpětná zrcátka, mapy a navigace, světla, asistenční systémy a osmiletá záruka (bez omezení počtu km/mil) na baterii a pohonný systém.

Cena proti původní „60ce“ se v případě 70D zvýšila o „pouhých $5000“ (v přepočtu 125 000 Kč). K dispozici jsou také nová barevná provedení: Warm Silver, Obsidian Black a Ocean Blue. Objednávat je možné na webu Tesla Motors už teď.

Ze strany Tesla Motors jde o vynikající krok. Zájem o původní 60kovou verzi byl minimální, mimo jiné i pro nízký dojezd. Zvýšením kapacity a přidání druhého motoru se zvýšením ceny o relativně směšných $5000 si Tesla otevřela dveře k celé sortě nových zákazníků.

tisková zpráva

29 Comments on “Tesla představila levný elektromobil Model S 70D”

  1. Hm, zajímavě s tím
    Hm, zajímavě s tím zahýbali…
    Takže ten kdo chce úplný základ oproti dřívějšku teď dostane i část dříve příplatkového tech-paketu kromě autopilota adaptivního tempomatu a hlídání pruhů. Navíc má v ceně supercharger, který byl pro 60 příplatkový.
    Cenovka pro evropu 64.070 EUR, tedy nějakých 1.754.000
    Dále vidím dojezd podle NEDC 442km a 0-100 za 5,4 výkon 334 PS.
    Škoda že nerozšířily nepříplatkové (nemetalické) barvy. Také nechápu, proč není možnost mít jen jeden motor, když tuto variantu u 85 ponechali.

    1. No, myslím že ne 🙂 Jo
      No, myslím že ne 🙂 Jo pokud by model X měl mít jinou = větší krabici, pak to není technicky problém, 100kWh baterie by byla těžší jen o nějakých 125kg což u takového vozu nic neznamená.

      Podle mne spíše šlo k přeskládání článků v baterii z 360V/60kWh také na 400V/70kWh a když už se to dělo, tak přitom zvedli i kapacitu. Myslím že udržovat ve výrobě dvě úrovně HV napětí bylo nešťastné.

      časem se určitě dozvíme víc

      1. Podle me to nedava smysl co
        Podle me to nedava smysl co rikate 🙂
        Cenovy rozdil mezi 60kWh a 85kWh byl $10.000, tedy $400/kWh. Pokud pouze pridali 10kWh stejnych baterii tak by se cena jen za baterii mela zvednout zhruba o $4000. Ale oni navic pridali druhy motor (bezne za $5000) a SuperCharging (puvodne za $2000). Dohromady $11.000 ale cena se zvedla jen o $5000.

        Takze budto si dobrovolne rapidne snizili hruby zisk coz neni pravdepodobne s ohledem na to ze hruby zisk chcou do konce roku zvednout na 30% anebo to neni stejna technologie baterie, coz se mi jevi jako pravdepodobnejsi.

        PS: a jeste zvysili vykon u 85D, ted ma zrychleni za 4.4s z 0-60mph coz je skoro jako mel puvodni P85.

        1. Anebo jen 10% zájem o Model
          Anebo jen 10% zájem o Model S 60kWh vyměnili za 60% zájem o D-éčka s AWD což by mohlo značit sníženou poptávku po Modelu S poslední dobou a málo předobjednávek stejně jak to signalizovali na objednávkovým webu kde byl vyznačen termín dodání pouhý 2 měsíce … 😉

        2. No na druhou stranu motor,
          No na druhou stranu motor, měnič, nabíječky si pokud vím vyrábějí Tesla sama, jinými slovy náklady na jejich výrobu jsou 0. Co je stojí peníze je výroba dvou řad komponent na dvě různá napětí (tedy pokud to jsou dvě různé sady, jako že asi jsou protože v automotive to je celkem běžné).

          Proti jiné technologii baterií také nic nemám :), ale v tomto případě bych se opět vrátil ke své původní teorii, a to že přešli na mnohem levnější 10Wh články (2800mAh), které ale nově montují do stejných modulů jako 85kWh baterie. Tedy se ještě navíc zbavili potřeby výroby dvou různých typů modulů.

          ale co já vím 🙂

    1. Rozumiem, že sa ti zdá
      Rozumiem, že sa ti zdá nepochopiteľné, že keď už si ľudia nekupujú ojazdené autá, nekupujú aspoň daciu logan lpg.
      No možno preto, že na svete je veľa ľudí čo má dlhodobo mesačný príjem vysoko nad 10.000 EUR a môžu si teda raz za čas kúpiť niečo čo sa im páči. Pre takých ľudí je určená Tesla model S a autá v jej cenovej kategórii.

  2. Divné. V ponuke by malo
    Divné. V ponuke by malo zostať aj S85, ale objednať sa dá len S85D. Celkom by ma zaujímalo, či chémia v týchto batériach je tá istá ako v 60 a 85. Keď už vyvíjali nový pack, tak je možné že im to umožnilo použiť vylepšenú chémiu.
    Hlavne, že Elon po poslednom earnings calle povedal, že tento rok nechystajú žiadne významné hardwarové zmeny pre model S.
    Toto im pomôže odsledovať, ako trh reaguje na malé rozdiely v dojazde.

Napsat komentář