Tesla má za sebou nejlepší čtvrtletí

Americká automobilka Tesla Motors, která vyrábí a připravuje elektrické SUV , prodala za 1. čtvrtletí 2015 rekordní množství aut.

Elektromobil Tesla Model S společnosti Tesla Motors nabízí dojezd kolem 400 km na jedno dobití
foto: Tesla Motors

Automobilka Tesla Motors zažila své nejlepší čtvrletí. Během prvních tří měsíců roku 2015 dodala celkem 10 030 elektromobilů Tesla Model S. To je o 55 % víc než během čtvrtletí před rokem.

Pokud se podaří podobné tempo držet i v následujících čtvrtletích, je pravděpodobné, že letos dosáhne Tesla celoročních prodejů kolem 55 000 aut. Ke zhruba 40-45 000 prodaných vozidel Model S by mělo přibýt asi 10-15 000 nových elektrických SUV Model X.

Už ve třetím čtvrtletí minulého roku dala ale Tesla na vědomí, že v roce 2015 bude mít k dispozici výrobní kapacitu až 100 000 aut za rok. Naplno spuštěny totiž budou jak modernizovaná linka pro výrobu Modelu S, tak nová linka pro Model X.

Tesla Motors

84 Comments on “Tesla má za sebou nejlepší čtvrtletí”

  1. Mrzí mě že i Tesla se
    Mrzí mě že i Tesla se snižila k prodejním trikům a statistická čísla mají pro Teslu větší cenu než spokojenost zákazníků. Aby dosáhli vyše uvedených prodejních výsledků tak v březnu přestali vyrábět auta pro Evropu a začali přeskakovat výrobní frontu a upřednostňovali zákazníky z USA. Od Tesly bych takové chování nečekal. Berte tuto statistiku prosím s rezervou.

    1. Je otázkou jak to
      Je otázkou jak to vysvětlují a prezentují. Pokud stále nestíhají a jsou v záklonu, tak prostě museli nalézt nějaký kompromis mezi obchodními podmínkami a schopností dostát závazkům. Ale myslím, že se brzo dočkáte a možná, že bude i nějaká kompenzace. 🙂

      1. Nic nevysvětluji nic
        Nic nevysvětluji nic neprezentuji bohužel. Dostalo přednost statisticke číslo před zákazníkem. Po přidělení WIN trvá cca 5 týdnů kdy vám postaví auto a já mám WIN od začátku ledna a auto mi postavili tento týden. Od Tesly jsem takový postup nečekal a prostě už se na to auto tolik netěším.

        1. Nejste jediný… Taky se mi
          Nejste jediný… Taky se mi to hrubě nelíbí, ale co naděláme? Člověk dá nemalé peníze za „premium sedan“ a tesla k němu přistupuje jakoby kupoval logana. Několikanásobné posouvání termínu mě fakt s… Jsem zvědav, když si někdo teď objedná auto které já jsem objednal v říjnu, jestli ho opravdu dostane na konci června, tedy jen o měsíc po mě, anebo je to jen lákadlo na nové zákazníky…

            1. To si snad nemůže myslet
              To si snad nemůže myslet ani ten nejzaprděnější kravaťák. Nebo myslíte, že se najde někdo, kdo neví, že na tesly se stojí fronty? Zas na druhou stranu, když někdy čtete analýzy… Tesla představí D, které má zrychlení 3,2 a trh na to reaguje, že čekal víc a akcie jdou dolů… Někdy logika hold pokulhává… Taky mám pár akcií, ale držím je na dividendu. Maximálně pokud by šli hodně dolů, tak bych ještě něco přikoupil, abych naředil…

                1. Čína je dost specifický
                  Čína je dost specifický trh. Je tam daleko větší konkurence v místních značkách, které jsou na naše poměry levné, Američané jsou tam vnímáni asi tak jako Rusové u nás, Číňani jsou patrioti a prodej se tam teprve rozjíždí. Viděl bych to tak na konec roku, pak se dá spíše vyhodnotit, jestli se tam Tesla chytne, nebo ne.

                2. no jistě, ale tady
                  no jistě, ale tady spekulovalo zdali má Tesla dostatek objednávek

    2. toto delaji od zacatku
      toto delaji od zacatku produkce 2012. Performance modely mely vzdy prednost pred 85 a 85 mely vzdy prednost pred 60. A USA mely vzdy prednost pred zbytkem sveta. Pokud jste si toho vsiml teprve ted, tak jste asi moc nesledoval Teslu v predchozich letech 🙂

      A jeste jedna rada, pokud by Vam chteli dorucit auto tesne pred koncem kvartalu tak to urcite odmitnete, protoze to jsou pripady kdy si lidi stezuji, ze se Tesla snazi dorucit co nejvetsi pocet aut na ukor spokojenosti zakaznika a zazitku z doruceni… Jeden nejmenovany majitel v CR by mohl vykladat…

        1. Ano je to ten „duch“. Je to
          Ano je to ten „duch“. Je to fajn chlapik, ktery mel „stesti“ na predani Modelu S tesne pred koncem kvartalu. Bohuzel se to podepsalo na kvalite a zazitku…

          Tohle je jedna z par veci, ktera mi na Tesle dost vadi a kazdy kvartal se to opakuje… Na zacatku kvartalu pohodicka a dovolene, na konci kvartalu „honem, honem jeste musime dorucit 5 aut abychom splnili kvoty“ 😀
          A to rikam jako malinkaty akcionar. Mel bych byt rad za kazde dodane auto, ale myslim si, ze tyto negativni recenze vice poskozuji Teslu nez kdyz by dorucili o 500 aut mene a techto 500 by dorucili az na zacatku noveho kvartalu.

          1. Je reálné něco napsat,
            Je reálné něco napsat, popřípadě hodit na mail..?
            domokuncore @ gmail tečka com ?
            Štve mě jak všude najdu pochvalná pozitiva ale tto negativa si lidi schranují jak zlaté pruty…
            Přitom jak uživate/fanda apple produktů vím že nic není růžové jak se ze začátku zdá…
            Jen pozitiva zatím převyšují negativa…tesla mě láká ale až v dob modelu 3 a SUV verze…
            NIcméně negativ není na síti mnoho, tedy ne těch od „českých“ majitelů…
            Jinak díky za reakci jen koukám že někdo v noocí není postelní mrtvola 🙂

        1. IMHO tohle určování,
          IMHO tohle určování, kterému národu co patří je dneska už poněkud pasé. Viz např. IKEA, sice se o ní pořád mluví jako o švédském podniku, přitom málokdo ví, že sídlí v Nizozemsku a vlastní jí taktéž jiné právní subjekty registrované v NL (samozřejmě je to hlavně kvůli daním). Je tedy švédská nebo nizozemská?
          Škoda Transportation je vlastněná firmou CEIL se sídlem na Kypru. Tu ale vlastní spol. Maranex Finance se sídlem na Marshallových ostrovech a Conitor Terra se síldem na Guernsey… Je tedy česká, kypreská, marshallská, nebo guernseyská?

          Btw. SEAT je německý nebo španělský? Opel je německý nebo americký? Volvo je švédské nebo čínské? Chrysler je amrický nebo italský, nebo dokonce nizozemský? (Fiat má dnes oficiální sídlo v NL)

                1. Jo, ale až po zaplacení
                  Jo, ale až po zaplacení všech daní, poplatků, nákladů na většinu českých subdodavatelských firem, mezd zaměstnanců a odvodů z nich, nákladů na provoz, údržbu, energie, rozvoj atd.
                  A stále je to naše nejúspěšnější společnost.

                  Každý se může 30.5. do fabriky přijít podívat – bude den otevřených dveří. Ale bude tam nával, protože každý bude chtít vidět kam tato naše společnost postoupila. Možná se dostanete i do vývojového centra, tak mějte oči dokořán.

            1. Jenže já právě nic
              Jenže já právě nic takového nepsal. Říkám, že stanovovat co je české, německé, tatarské… je dnes prostě poněkud anachronismus.
              Mimochodem, kdybychom určovali, kde daná firma vyrábí, pak by Apple byl čínský. Když už dle něčeho soudit, k jakému že státu jaká firma přináleží, pak bych bral v potaz jedině sídlo firmy. A to skutečné sídlo, ne daňové nebo právnické sídlo.

              Btw. Škoda už dávno naprostou většinu nevyrábí v ČR. Sice je to asi stále víc než polovina, ale ne o moc. Velkou část vyrábí různě po světě.

        1. co ocekavali annalnici je mi
          co ocekavali annalnici je mi docela jedno 😀 Jestlize analytici ocekavali 11k a Tesla rekla, ze bude 9.5k, tak jsou proste blbi.
          Me zajima jakou predpoved da Tesla a jestli ji pak i splni…

          Na 2014 dali predpoved vice nez 35000 dorucnych aut a nakonec dorucili jen 31655.
          Na 1Q15 dali predpoved 9500 a dorucili 10030.

          1. Nejsou blbý, to oni
            Nejsou blbý, to oni určují cenu akcií ne Tesla ani ty i kdyžs už koupil 😉
            Na 2014 dali predpoved vice nez 35000 dorucnych aut a nakonec dorucili jen 31655 a akcie letěli z 280$ na 180$ …
            Na 1Q15 dali predpoved 9500 a dorucili 10030 což je jen +500 a to z minulýho roku mají manko -3.500 … 😉

                1. reuters.com/finance/stocks/an
                  reuters.com/finance/stocks/analyst?symbol=TSLA.O

                2. presne tak, proto nedbam na
                  presne tak, proto nedbam na nerealna ocekavani „chytrych“ analytiku.

                3. Do akcií se obvykle
                  Do akcií se obvykle investuje za účelem jejich následného prodeje se ziskem. Investovat do akcií, protože se mi líbí, co společnost dělá, je nesmysl…

                4. souhlasim, jen jste jeste
                  souhlasim, jen jste jeste zapomel na pripadne dividendy.
                  ja jen psal ze casto nesouhlasim s nerealnymi ocekavanimi analytiku. Casto jsem vuci Tesle skeptictejsi v kratkodobem horizontu nez oni „chytri“ analytici.

                5. V tom případě naprostý
                  V tom případě naprostý souhlas.

      1. Nesmysl toto řešit.
        Nesmysl toto řešit. Položit ropný průmysl se během dalších 50 let nepodaří. A ani to nedává smysl. Elektromobil je pro střední třídu skvělý na specifické použití, třeba jako rozvážková služba do města nebo jako malý vůz na dojíždění do práce a občasné jízdy do 100 km délky (naprostá většina). Takže myslím, že obsadí část trhu pro tato využití a postupně se ustálí na určitém procentu, které pak bude postupně růst s poklesem ceny a nárůstem výkonu baterií. Ale rozhodně nepůjde o nějaké prudké změny, všechno bude pozvolné a pomalé.

            1. Nejsem orakulum, ale
              Nejsem orakulum, ale tváří v tvář tomu, že už příští rok přichází druhá generace EV s dvojnásobným dojezdem a během dalších pěti let se dá očekávat třetí, působí slova o nějakém pozvolném vývoji a padesáti letech jako z úplně jiného světa.

              1. Ano, příští rok druhá
                Ano, příští rok druhá generace s teoreticky dvojnásobným dojezdem (ještě nikdo neviděl ani ty baterie, na kterých to má být postaveno). A cena za vůz o velikosti BMW 3 s dojezdem max 300 km bude plus mínus 1,3 milionu Kč (po přepočtu, připočtení DPH a cla). Takže opět nic. A třetí generace během pěti let… Hm… NE. Prostě je to zatím pro masové rozšíření a obecné použití drahé. V situaci kdy obdobný nový vůz se spalovacím motorem koupíte za 250000 Kč je to nesmysl. Elektromobily se dočkají většího rozšíření mezi populací, až budou schopny alespoň trochu konkurovat těmto číslům. Zatím se tomu ani zdaleka neblíží.

                1. Leaf 2 ani Bolt teda fakt
                  Leaf 2 ani Bolt teda fakt nebudou stát 1.3m, to nevím, kde jste vzal. Taky už mě unavuje neustálé a prosto zcestné srovnávání s nejlevnějšími spalovacími auty na trhu. Pokud chcete auto velikosti, výbavy a vzdáleně podobných jízdních vlastností jako má Leaf, tak to musíte z těch vašich 250kKč zatraceně přitlačit a to tak na dvojnásobek. A pořád můžete zapomenout na luxusní ticho odhlučněné limuzíny.

                2. Chci elektromoobil za
                  Chci elektromoobil za srovnatelné peníze a srovnatelné velikosti a srovnatelných výkonů. 80 % obyvatelstva výbavu, ticho a podobné nesmysly neřeší. A ano, ty ceny budou přibližně správné. Zapomínáte na slabou korunu.

                3. moc hezká diskuze hodna
                  moc hezká diskuze hodna hybrid.cz 🙂 Já si na orákulum zase s chutí zahraji. Co se týče Leafu, tak s tím „zdvojnásobením“ dojezdu to dle dosud ohlášených informací nebude až taková bomba, rozhodně ne proti Modelu 3. Skloňuje se 115-125 miles (soudím že EPA, proti současným 80 miles) Tedy 200km za „všech“ okolností. Což je dle mého soudu na vůz této kategorie stále „málo“. Rovněž se skloňuje to, že s touto baterií rozhodně Leaf nebude levnější než stávající verze (spekuluje se i o více bateriích, kde ta 125miles je nejvyšší)

                  Naopak jak píše Josef pro kategorii „Citigo/Ion“ by to byla již „plnohodnotná“ nabídka, ideálně pokud by spolu s tím zase trochu spadla cena.

                4. Přesně tak. Já teď
                  Přesně tak. Já teď čekám až mi zaplatí dvě faktury a asi si pojedu pro ojeté C-Zero nebo Ion do Německa, těch 200000 Kč jsem ochoten za to dát a brzy se nám to vrátí, protože manželka tím bude jezdit do práce.

                5. Koukal jsem. Je to i na
                  Koukal jsem. Je to i na Tipcars. A navíc ročník 2012. By mě zajímalo, kdo to prodává 🙂

                6. Pán, který si pořizuje
                  Pán, který si pořizuje Nissan Leaf. Líbí se mi, že to, co mi před rokem říkal německý majitel Tesly na Superchargeru, že měl taky Ion, pak si koupil Leaf a Ion prodal, a když přišla možnost mít Teslu prodal leaf a pořídil si Teslu, se začíná jen o rok později dostávat i k nám. Vzniká trh s ojetými elektromobily, protože jejich majitelé přecházejí na vyšší a modernější verze.

                7. Pane Radovane,
                  vloudila se

                  Pane Radovane,
                  vloudila se vám chybička, nebo se ihned cena změnila na 280 s DPH

                8. Taky na to koukám, našel
                  Taky na to koukám, našel jsem to v pondělí večer a byl bych přísahal, že to bylo 230 bez DPH. Teď je tam 233 bez DPH a 280 s DPH. I tak je to ovšem hezká cena, zvláště s ohledem na Webasto, které samo stojí kolem 46 tisíc.

                9. jj měli to za asi 350 a pak
                  jj měli to za asi 350 a pak to dali min. týden asi omylem na 230 a tento týden to dali na 280. Myslím, že to byla asi chyba. Pořád je to v CZ nejlepší cena a nejlepší výbava díky tomu bufíku.

                10. Kdyby 80% lidí neřešilo
                  Kdyby 80% lidí neřešilo výbavu a ticho, tak všichni jezdí pořád v ojetých favoritech a stodvacítkách. Jenže nejezdí, naopak na vzdory vašim teoriím jsou i u nás silnice plné poměrně dost drahých a luxusních aut.

                  A pokud jsou to nesmysly pro vás, tak nevím proč vůbec chodíte na tohle fórum a nekoupíte si nejlevnější udržovanou ojetinu za pár tisíc a zbude vám na benzín do konce života.

          1. Do GAAP se nektere
            Do GAAP se nektere prijmy/vydaje pocitaji jinak nez do non-GAAP.

            Napriklad Tesla proda auto zakaznikovi s garanci zbytkove hodnoty po 3 letech. Dostane za nej zaplaceno v plne vysi, ale v GAAP se kazdy mesic pricte jen 1/72 z prodejni ceny po dobu 36 mesicu (50%) a na konci teto doby se pricte zbylych 50% pokud si zakaznik auto ponecha. V tomto pripade je tedy GAAP prijem rozlozen do 3 let zatimco v non-GAAP je prijem okamzity. Ve skutecnosti ma Tesla penize na uctu okemzite. Pokud se zakaznik po tech 3 letech rozhodne auto vratit Tesle, Tesla ho musi odkoupit a v GAAP se skoro nic nezmeni, ale v non-GAAP penize ubudou.

            To je jen jeden z prikladu…

                1. to jako,ze tesla je koupi
                  to jako,ze tesla je koupi akcie, a tim padem je 3 roky moznost manipulovat s trhem? Tyvle, vyste srandista! Tak takovou blbost sem dlouho necetl… Takze ja za 3 roky vratim Teslu a bud dostanu zpet stejne penize, za ktere sem je koupil. A nebo v tu dobu bude nominalni hodnota vyssi a Tesla diky mne bude mit zisk 75%!
                  Vy ste sasek, chcete nam namluvit, ze Tesla pouzila Letadlo, a vsichni se toho chytli? Hmm, tak ted sem upad ze zidle! Opravdu genialni Blbost!
                  Je to auto, ne diamant! Husta hovadina…

                2. Spatne jste to pochopil
                  Spatne jste to pochopil Anonyme. Bezte na stranky Tesly si precist jak funguje jejich garance zustatkove ceny vozu. Nikdo tady nemluvi o tom, ze vam vrati vsechny penize za auto 😀 Dulezite je, ze garantuji zustatkovou cenu po 3 letech.
                  Navic s touto garanci neprodavaji vsechny auta, ale jen pomerne malou cast.

                1. někdy někde někdo to
                  někdy někde někdo to spočítal, hledej, já si to nepamatuju. Goldman Sachs??
                  finviz.com/quote.ashx?t=TSLA

                2. boze muj, to nemuzete myslet
                  boze muj, to nemuzete myslet vazne… nekde nekdo to spocital? 😀
                  jak? s jakymi predpoklady? za jakych okolnosti? mal v te dobe long nebo short pozici kdyz to pocital? 😀

                3. vypadá to snad že bych si
                  vypadá to snad že bych si dělal srandu?? víc už ti nepovím, mysli si co chceš, stejnak jako já

                4. Ja jsem spocital, ze cena je
                  Ja jsem spocital, ze cena je $99999…
                  A ma to asi stejnou vypovidajici hodnotu jako to vase prohlaseni, kdyz si za nim neumite stat a podporit ho vlastnim vypoctem anebo argumenty. Jednou jedna baba (anonymni analytik) povidala proste neberu.

                5. dosly ti argumenty, tak se
                  dosly ti argumenty, tak se musis uchylit k urazkam? 😀
                  jen tak dal…

Napsat komentář